handdator

Visa fullständig version : Se upp med vilka coacher du väljer

LeBron
2013-08-02, 22:47
http://mackansvarar.se/2013/07/21/se-upp-med-vilka-coacher-du-valjer/

Fordon
2013-08-02, 23:29
Kommentarerna... *popcorn*

G_lund
2013-08-02, 23:30
Och bilden.. Tror många känner igen den..

Klein
2013-08-03, 00:05
Osmakligt att ta så mycket betalt för ett illa utfört jobb. Är nästan sugen på att sätta upp en webbplats där folk kan posta sina testimonials om denne man. Men hatar honom inte personligen så vet inte om jag ids.

Rahf
2013-08-03, 00:10
Nog känner man igen den.

favve
2013-08-03, 01:01
Smart kille, enligt kommentarerna:
Detta ingår i hans ”After Beach”

PERSONLIGT TRÄNINGSSCHEMA: 4990 kr
PERSONLIGT KOSTSCHEMA: 4990 kr
PERSONLIGT KOSTILLSKOTTSSCHEMA: 1990 kr
FETTMÄTNINGAR: 2900 kr
PERSONLIG ONLINECOACHNING: 5960 kr
PERSONLIG ONLINESUPPORT: 5960 kr
VÄRDE: 26.520 kr.
Axon After Beach 2013 kostar endast: 14.900 kr.

Reagerade på det där med schemana med.. min polare köpte ett beach paket samtidigt som mig. I princip exakt likadana.. skillnaden? 50g kött på 2 måltider, 50g ost på 2 måltider, 0.5dl matvete.. ”skräddarsydda” scheman, och aa träningsscheman var exakt likadana. Då kan han väl säga ”ni betalar mig sen öppnar jag upp min mapp på datorn, kollar i vilken viktklass ni ligger i sen mailar jag era scheman med en ca 2 veckors fördröjning så det faktiskt ser ut som jag gör något annat än att resa och köra jaguar”.
Maila samma information till alla klienterna och lägg ner några minuter per vecka till att maila och fråga hur det går med träningen. Måste vara en otroligt hög vinstmarginal.

tp_88
2013-08-03, 01:17
Hela "coach"-grejen inom Fitnessbranschen är så sjuk. Det är nästan så att jag tycker det är rätt åt folk att de blir blåsta.

MaxHBG
2013-08-03, 03:02
Är de någon som kan berätta vem killen är? Eller måste man kolla alla gamla nr av body man har?

Gober
2013-08-03, 05:03
Ska det bli en ny A**n-tråd ;-)

Men vafan give the guy a break, hur ska han annars kunna leva lyxliv med restauranger, feta bilar osv. Snabbt och enkelt att pumpa ut färdiga upplägg för 10k.

Men för att vara allvarlig så tycker jag det är otroligt korkat att betala så mycket för en sådan grej. Kollar man inte upp i förväg exakt vad man får. Pratar med andra klienter osv?

Fast det räcker kanske att titta lite på en blogg och ta för givet att författaren av bloggen är värd att ge 10k för lite hjälp man få gratis på Kolo eller för 10-20% av priset av någon mer kompetent och engagerad person.

RobbanColeman
2013-08-03, 05:14
Sånt där har man ju gjort gratis trots tidsbrist, kanske dumt åt andra hållet iof... :)

Mart|n
2013-08-03, 06:40
Sånt där har man ju gjort gratis trots tidsbrist, kanske dumt åt andra hållet iof... :)

Det var väl inga McD-dieter då? :D

Sent from my blippetyblop

DJJOHANSSON
2013-08-03, 06:44
Martin har alltid varit trevlig mot mig och folk får skylla sig själva när dom tar 'onlineversionen' imo.

Ska ni ändå betala så släng dit någon tusenlapp till, hoppa på tåget ner till stockholm och ha en riktig konversation med människan där ni förklarar vad ni vill äta, han kommer inte säga emot 'er' när ni sitter brevid honom och säger att ni inte äter ost/kött etc.

Philley
2013-08-03, 07:05
Jag tycker killen verkar jäkligt schysst som privatperson trots att jag inte har träffat honom. Blir inte heller förvånad över detta då han fått utstå ganska mycket kritik på internet. Men sen förstår jag inte riktigt hur man tänker om man slänger ut 10k utan närmare efterforskningar. Visst hon känner sig lurad men inte skulle jag ta och investera 10k i någonting jag inte vet så mycket om, t.ex. aktier och sen när den kursar känner jag mig lurad. Men givetvis känner jag medlidande med tjejen, han har betett sig som ett svin och visar verkligen inte upp de kunskaper han verkar besitta.

Jockefoten
2013-08-03, 07:22
Är de någon som kan berätta vem killen är? Eller måste man kolla alla gamla nr av body man har?

En gammal Kololegend.

L-Sami
2013-08-03, 10:35
Lite så här känner jag. Dels för att det finns såna människor som utsätter människor för sånt här och sen folk som tror på vad som helst.

wd4YgudTcnM

tjing
2013-08-03, 10:37
Pinsamt. Jag tar en tiondel och är bra mycket mer detaljerad över många fler sidor.

Vem är det?

tlk
2013-08-03, 10:39
Pinsamt. Jag tar en tiondel och är bra mycket mer detaljerad över många fler sidor.

Vem är det?

Bör väl vara Martin Löwgren.

Dödslyft
2013-08-03, 10:44
Tycker man ska hålla sig borta ifrån internet coaching blir sällan bra, bättre söka upp någon kunnig irl.

Annars så håller väl denna herren och den gamla glidaren Fitnessrichard priset för årets rövhål.

tjing
2013-08-03, 10:45
Bör väl vara Martin Löwgren.

Axon?

I see.

Jag blir riktigt förbannad på det här. Hur har han mage att ta sådana summor för den skiten hon fick tillbaka? Han ger precis alla som tar betalt för att komma i bättre form, dåligt rykte.

tlk
2013-08-03, 10:53
Tycker man ska hålla sig borta ifrån internet coaching blir sällan bra, bättre söka upp någon kunnig irl.

Finns ju bra internetcoaching med. Men helt klart bör man vara jäkligt försiktigt. Tyvärr är ju "personlig tränare" inte någon skyddad yrkestitel... kanske inte var så viktigt innan det blev massmarknad och internet slog igenom. Definitivt något som konsumentverket bör kolla på. Så många PTs som kör standardmall-program för alla klienter liksom.

Axon?

I see.

Jag blir riktigt förbannad på det här. Hur har han mage att ta sådana summor för den skiten hon fick tillbaka? Han ger precis alla som tar betalt för att komma i bättre form, dåligt rykte.

Borde ju gå att reklamera tjänsten när den var så bedrövlig. En sak att träningsprogrammet kanske inte var så najs, det kanske kompletterades med bra saker i gymmet.. men att ta tusentals kronor för "ät 600kcal. vegetarian? ok ät kött 5 gånger om dagen. allergisk mot tomat? ok ät lite tomat." man blir fan förbannad.

Latissimus Dorsi
2013-08-03, 10:56
Men kom igen, hur jävla dum får man vara om man lyder någon blint? Någon måtta får det väl vara. Visst; skit ska ha skit, men känns förbannat jäkla omoget att hänga ut honom trots att han nu varit riktigt usel.

tlk
2013-08-03, 10:59
Men kom igen, hur jävla dum får man vara om man lyder någon blint? Någon måtta får det väl vara. Visst; skit ska ha skit, men känns förbannat jäkla omoget att hänga ut honom trots att han nu varit riktigt usel.

Vadå då? Vet man inget om träning och kosthållning och anlitar någon som är proffs så förväntar man väl sig att det ska vara något att följa. Fullt normalt beteende det där.

Sen att gemene man inte vet att titeln "personlig tränare" köpes för några tusenlappar och 2 veckors kurs är väl en annan sak.

Latissimus Dorsi
2013-08-03, 11:01
Vadå då? Vet man inget om träning och kosthållning och anlitar någon som är proffs så förväntar man väl sig att det ska vara något att följa. Fullt normalt beteende det där.

Sen att gemene man inte vet att titeln "personlig tränare" köpes för några tusenlappar och 2 veckors kurs är väl en annan sak.

Absolut, riktigt pinsamt. Men någonstans borde man fatta att 600 kcal per dag absolut inte är nyttigt. Inte riktigt som att jämföra med att be någon hoppa från ett stup, men liknande. Lite får man allt bemöda sig att tänka.

Fredszky
2013-08-03, 11:02

Är det ens så?

Vem som helst kan väl titulera sig som PT.

Precis som författare, journalist, och poet :d

tp_88
2013-08-03, 11:06
Varför skulle det vara förbannat jäkla omoget? Förhoppningsvis kan det stoppa någon stackare från att slänga 10k åt helvete.

(Förutsatt att det stämmer)

Latissimus Dorsi
2013-08-03, 11:08
Varför skulle det vara förbannat jäkla omoget? Förhoppningsvis kan det stoppa någon stackare från att slänga 10k åt helvete.

(Förutsatt att det stämmer)

Mjo, iofs. Men är en viss skillnad mellan att informera om att någon är värdelös, gentemot den gamla ''omajgad-jag-hatade-axon-först'' shit-stormen som drar igång så fort Martins namn nämns någonstans.

tigerofsweden
2013-08-03, 11:09

Du tycker alltså inte att man ska följa de direktiv man får av sin PT, som man dessutom betalat 10 lök för?!

tigerofsweden
2013-08-03, 11:10
Mjo, iofs. Men är en viss skillnad mellan att informera om att någon är värdelös, gentemot den gamla ''omajgad-jag-hatade-axon-först'' shit-stormen som drar igång så fort Martins namn nämns någonstans.

Med all rätt, om nu all information stämmer dvs.

Latissimus Dorsi
2013-08-03, 11:14
Du tycker alltså inte att man ska följa de direktiv man får av sin PT, som man dessutom betalat 10 lök för?!

Hahah, skulle först och främst gråtit blod och blivit vansinnig. Men faktum kvarstår att tjänsten man köpt är urusel, om du gått och köpt en soffgrupp för 10 papp med ett gigantiskt jävla hål i så använder du inte skiten oavsett hur dyr den va hehe (ja i detta fall har man självklart rätt till en ny soffa). Det Martin nu bör göra är att be om ursäkt och återbetala pengarna, för bevisligen har ''varan'' han sålt varit genomusel.

xodd
2013-08-03, 11:19
Vilka jävla fantasisummor. Tråkigt för de personer som råkar ut för den här typen av kvalificerade scams. Borde ju nästan gå att polisanmäla för ocker och lurendrejeri.

tp_88
2013-08-03, 11:23
Alltså, vad är problemet? Den "shit storm" du talar om känns förövrigt mer som en fisbris.

Om vi tar soffexemplet; jag hade naturligtvis krävt pengarna tillbaka, och sedan avrått alla jag kom i kontakt med från att handla från den återförsäljaren/tillverkaren. Så som tjejen i exemplet har gjort.

Otur
2013-08-03, 11:36
Vår tids största charlatan?

Klein
2013-08-03, 11:41
Detta till trots så måste han ju ändå ha rätt många nöjda klienter. Annars skulle nog korthuset redan ha rasat.

Fordon
2013-08-03, 11:53
Detta till trots så måste han ju ändå ha rätt många nöjda klienter. Annars skulle nog korthuset redan ha rasat.

Kan tillägga att en vän tränade med/fick hjälp av honom för ett tag sen och han var hur nöjd som helst. Han fick även bra utveckling på kroppen.

Det är lätt att bara se saken från en sida :)

tlk
2013-08-03, 12:01
Är det ens så?

Vem som helst kan väl titulera sig som PT.

Precis som författare, journalist, och poet :d

Precis så. Det är inte skyddad yrkestitel. Kopiera blogginlägg och sätta upp fin websida och mjölka folk på pengar för onlinecoaching... Jobbigt detta. Drivs faktiskt på från EU-håll att just PT ska bli skyddad yrkestitel, vilket är fint.

rogerQ
2013-08-03, 12:05
Precis så. Det är inte skyddad yrkestitel. Kopiera blogginlägg och sätta upp fin websida och mjölka folk på pengar för onlinecoaching... Jobbigt detta. Drivs faktiskt på från EU-håll att just PT ska bli skyddad yrkestitel, vilket är fint.

Det löser inte problemet med ungdomar med lite träningserfarenhet som går dyr kurs. Skulle hellre betala en gubbe på 45 med erfarenhet men utan licens!!!

filmjölk
2013-08-03, 12:10
Herrn ifråga har gått från större nätskandaler än såhär utan en skråma, så jag betvivlar att herrn drabbas hårdare än en smärre känsla av obehag som fort går över av detta.

Feelgood
2013-08-03, 12:29
Något jag reagerar mest på är folket som anklagar Marcus för steroidmissbruk på kommentarerna haha.

strikt
2013-08-03, 12:34
Finns väl trådar om mackan på ett annat forum (bb) där han totalt går bananas och driver och är allmänt rolig.

Ifs så var det nog en samlingstråd jag såg där någon annan användare verkar störa sig på mackan och länkat massa trådar i ett inlägg där Mackans beteende frågesätts osv.

Var lite humor när jag såg något inlägg som gick till en cosmo sida där mackan verka driva med tjejer.

tlk
2013-08-03, 12:37
Det löser inte problemet med ungdomar med lite träningserfarenhet som går dyr kurs. Skulle hellre betala en gubbe på 45 med erfarenhet men utan licens!!!

Blir det krav på mastersexamen enligt bolognaprocessen löser det nog det problemet till stor del.

Hur som helst så är det ju inget som hindrar dig från att pröjsa denna unge man på 45 hur det än artar sig i framtiden.

wessmen
2013-08-03, 12:38
Absolut, riktigt pinsamt. Men någonstans borde man fatta att 600 kcal per dag absolut inte är nyttigt. Inte riktigt som att jämföra med att be någon hoppa från ett stup, men liknande. Lite får man allt bemöda sig att tänka.

Ska inte behöva tänkas när man anlitar en coach, det är det som är hela poängen.

Finns nog en hel del saker att ifrågasätta i en tävlingsdeff, men man följer blint coachen, annars finns det ingen som helst mening att använda någon från början om man ändå tänkt "göra som man vill".

Skulle jag anlita en coach för 15lax (en IFBB pro alltså) och han sagt åt mig att ligga på 1200kcal och köra 2h cardio, så hade jag gjort det.

Edit: Så jävla äckligt att han blivit miljonär på detta också, genom att "blåsa" ungdomar som inte vet bättre.

Fordon
2013-08-03, 12:41

Det finns folk utan körkort som kör bättre än de som precis har tagit körkort.
Att ta bort körkortet är fortfarande inte rätt väg att gå.

!!!

tlk
2013-08-03, 12:41
Ska inte behöva tänkas när man anlitar en coach, det är det som är hela poängen.

Finns nog en hel del saker att ifrågasätta i en tävlingsdeff, men man följer blint coachen, annars finns det ingen som helst mening att använda någon från början om man ändå tänkt "göra som man vill".

Skulle jag anlita en coach för 15lax (en IFBB pro alltså) och han sagt åt mig att ligga på 1200kcal och köra 2h cardio, så hade jag gjort det.

+1

Det är ju hela poängen med att göra sig med coach. Man slipper tänka på vad man gör en endaste sekund. Att börja ifrågasätta något bara för det verkar konstigt och inte stämmer med studie X och vad person Y säger på något forum är inte vad man signar upp för.

Olegh
2013-08-03, 12:47
Man får dock skilja på vad det borde vara och vad det faktiskt är. Anlitar man hantverkare t.ex. får man vara noga med att kolla referenser för att se till att denne faktiskt kan sitt jobb lika bra som hen påstår. Smidigast är det ju förstås om man bara kan lita på folk, men så är det ju inte. Köper man en tjänst måste man ju ändå ha ett visst egenansvar att ta reda på vad man faktiskt köper och inte blint punga ut för grisen i säcken.

rogerQ
2013-08-03, 13:01
Det finns folk utan körkort som kör bättre än de som precis har tagit körkort.
Att ta bort körkortet är fortfarande inte rätt väg att gå.

!!!

Jag har inte sett så många som jobbar som pt utan licens så jag uppleber inte att det är ett problem. Problemet är väl snarare att en tvåveckorskurs inte ger så mycket kunskap. Även om det skulle bli eu-lag så skulle det fortfarande finnas en majoritet av dåliga pt. Och kraven måste höjas. Men en ettårig utbildning tror jag är svår att motivera och locka kandidater med en osäker arbetsmarknad å så.

RobbanColeman
2013-08-03, 13:47
Det var väl inga McD-dieter då? :D

Sent from my blippetyblop

Jag lurar bara mig själv, inte andra! :d

Mart|n
2013-08-03, 14:07

Haha! *hug*

arthax
2013-08-03, 14:10

Är intresserad an en konsultation. Mc-diet låter som min grej :D

Sheogorath
2013-08-03, 14:15
Försöker man köpa sig till framgång istället för att lära sig något så simpelt på riktigt (det är ingen jävla raketforskning vi talar om) kan man gott ha det. Synd bara att ML ska bli rik på kuppen.

RobbanColeman
2013-08-03, 14:17
Är intresserad an en konsultation. Mc-diet låter som min grej :D

Här är slutresultat av det kan man säga. Inte helt sämst iaf :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6576622&postcount=3136

arthax
2013-08-03, 14:20
Här är slutresultat av det kan man säga. Inte helt sämst iaf :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6576622&postcount=3136

Bra arm!

Jag betalar dock inte 14k. Då har jag inte råd med maten :D

Skämt åsido,

Om hälften av det som står på mackans blogg är sant är det fruktansvärt. Vet många tjejer och killar som mår otroligt dåligt av standarden som finns bland ungdomar där man SKA se ut på ett visst sätt. Att någon drar nytta av deras svaga sinnen är hemskt och oförskämt!:devil:

Mollestam
2013-08-03, 14:24
Alltså, jag vill verkligen inte försvara Axon då jag vet att han plagierat, ändrat bilder och så vidare. Men bilden på Marcus blogg måste väl ändå vara photshoppad (inte av Marcus, då jag sett den bilden tidigare)? Om man ser på bilder på Martin på hans facebook-sida till exempel så är ju hans fysik ljusår bättre än den som han påstås ha uppvisat på scenen.

Fordon
2013-08-03, 14:27
Jag har inte sett så många som jobbar som pt utan licens så jag uppleber inte att det är ett problem. Problemet är väl snarare att en tvåveckorskurs inte ger så mycket kunskap. Även om det skulle bli eu-lag så skulle det fortfarande finnas en majoritet av dåliga pt. Och kraven måste höjas. Men en ettårig utbildning tror jag är svår att motivera och locka kandidater med en osäker arbetsmarknad å så.

4 veckor* (eftersom man måste gå andra kurser innan)

Hur som helst. Nej. Man behöver verkligen inte mycket mer än en crash course för att guida medelålders 1-2ggn/veckan-tränande personer som inte har något större intresse i muskeluppbyggande träning, utan mer ser det som något nödvändigt ont som inte bör vara alltför jobbigt.

De som verkligen siktar på att bli bra tränare vidarutbildar sig själva på löpande band ändå.

dluddeckens
2013-08-03, 14:50
Prislistan förklarar att hur han kan vara utomlands 10 ggr per år.

Inget fel i att tjäna pengar, synd bara att han gör det med fula medel och missnöjda kunder.

Alfers
2013-08-03, 14:54
"Det har varit otroligt inspirerande att läsa alla fantastiska ansökningar och det kändes oerhört svårt att slutligen välja ut de 100 st deltagare som skulle få en chans."

Bra med pengar indeed.

RobbanColeman
2013-08-03, 15:28
Bra arm!

Jag betalar dock inte 14k. Då har jag inte råd med maten :D

Skämt åsido,

Om hälften av det som står på mackans blogg är sant är det fruktansvärt. Vet många tjejer och killar som mår otroligt dåligt av standarden som finns bland ungdomar där man SKA se ut på ett visst sätt. Att någon drar nytta av deras svaga sinnen är hemskt och oförskämt!:devil:

Tyvärr ser verkligheten ut så här, det gör mig jävligt förbannad kort sagt!

Gober
2013-08-03, 15:33
Alltså, jag vill verkligen inte försvara Axon då jag vet att han plagierat, ändrat bilder och så vidare. Men bilden på Marcus blogg måste väl ändå vara photshoppad (inte av Marcus, då jag sett den bilden tidigare)? Om man ser på bilder på Martin på hans facebook-sida till exempel så är ju hans fysik ljusår bättre än den som han påstås ha uppvisat på scenen.
nej bilden är från muscle.se tagen på hans första tävling om jag inte minns fel. han såg riktigt kass ut men bilden togs i lite ofördelaktig pose :d Men nej han var liten och i dålig form.

Sedan håller jag med Sheo, jag tycker man får skylla sig själv om man slänger ut så mycket pengar på lite online-hjälp, och samtidigt kan man ju tycka det är lite fult att Martin förmodligen drar in mycket pengar på sådana färdiga mallar. Men det är väl inte värre än allt annat skit folk tjänar pengar på i denna värld.

tjing
2013-08-03, 15:35
Det fula är ju mest hur lite jobb han lagt ner på det i förhållande till det hutlösa priset. Väldigt respektlöst mot kunden, men det verkar inte vara hans största prioritering.

RobbanColeman
2013-08-03, 15:36
Man bör vara medveten om att med vinklar, bra ljus och instagram idag kan gå från random snubbe till byggare på en bild, överdriver lite men inte mycket.

Dessa knep fungerar inte på scenen.

tjing
2013-08-03, 15:37
Man bör vara medveten om att med vinklar, bra ljus och instagram idag kan gå från random snubbe till byggare på en bild, överdriver lite men inte mycket.

Japp. Lite bra magrute-ljus och pump så är saken biff.

RobbanColeman
2013-08-03, 15:38
Japp. Lite bra magrute-ljus och pump så är saken biff.

Jag har varken tid eller lust eller ens kamera på mobilen och ser bättre ut i verkligheten än på bild skulle jag lätt påstå! ;)

Aldrig hört ngn säga på KAC att jag sett bättre ut på en bild än irl t ex. Alltid tvärtom.

tjing
2013-08-03, 15:39
Fast det föranleder ju faktiskt den smått filosofiska frågan om vilken "verkligheten" (IRL) är.

Är det motljus, ingen pump, vattnig och ofördelaktig vinkel?

Det är väl för att din relativa massa blir mer imponerande i verkligheten kanske.

Alfers
2013-08-03, 15:42

Dessa knep fungerar inte på scenen.
http://axonblogg.se/wp-content/uploads/2013/07/sj%C3%B6gren1.jpg

Som den här från hans blogg (resultat på drygt ett år), visst fan har han lagt på sig muskler, men ljuset och att bilden är förstorad som att han skulle stå en meter närmare kameran gör ju att resultatet ser mycket bättre ut.

tjing
2013-08-03, 15:43
Precis. Men eftersom bilderna ser så olika ut vägrar folk ändå tro att ljus, bränna, vinkel, PUMP etc gör skillnad.

RobbanColeman
2013-08-03, 15:51
Mina armar mäter nog 45cm med pump när jag är hård, inte 42cm som dem är kalla... Det gör skillnad! I know iom att jag tävlade utan att pumpa upp alls förra året t ex. Inte ngn kul upplevelse.

Oavsett, om vi nu släpper detta lite, så tror jag den kassa bilden på Axon lider av det omvända, han ser nog sämre ut än han egentligen gjorde, hoppas jag...

Fan 14 000kr det är mycket det, det mest skrämmande är nog hur det kommer sig att så många lättledda/lättlurade människor har så mycket pengar!?

oath5
2013-08-03, 16:30
Haha är det NÅGON som är förvånad när det gäller Axon? Kommer ni inte ihåg tråden där det var nån som avslöjade honom med att sno artiklar rätt av utan att nämna källor och få det att framstå som att det var hans egna artiklar på sin blogg/hemsida?

Sen alla hans ökända utdragna widescreen bilder på sig själv. Fattar inte hur han har kommit så långt och tjäna de pengar han gör *screwy*

Jag har följt honom sen han började dyka upp på diverse träningsforum. Alltid dryg attityd och uppkäftig. Fråga Arne Persson :d

jenni
2013-08-03, 17:02
Jag känner en kille som är helt fantastisk
Han kan verkligen forma ens kropp som lera, och han tar aldrig betalt innan utan säger till sina kunder att om de är nöjda med sina resultat så kan de betala efteråt, folk betalar t.o.m mer än det behöver för att de så tacksamma för vad han lyckats med

rooz
2013-08-03, 17:03
Han kan verkligen forma ens kropp som lera, och han tar aldrig betalt innan utan säger till sina kunder att om de är nöjda med sina resultat så kan de betala efteråt, folk betalar t.o.m mer än det behöver för att de så tacksamma för vad han lyckats med

Låt mig gissa.

UTEGYM!!

jenni
2013-08-03, 17:09
Låt mig gissa.

UTEGYM!!

Nej, Han jobbar på en healthclub i Miami
Tror han är en av de få som riskerar att jobba helt gratis dock tror jag det aldrig har hänt

tjing
2013-08-03, 17:14

Kan nog funka vid personligt möte.

Lycka till att folk betalar en massa pengar till en tränare på nätet, när de inte måste.

jenni
2013-08-03, 17:21
Kan nog funka vid personligt möte.

Lycka till att folk betalar en massa pengar till en tränare på nätet, när de inte måste.

Nej nej, det är såklart IRL, tror de träffs 2-4ggr i veckan beroende p behov och mål

tlk
2013-08-03, 17:29
Finns ju bra onlinecoaches med :) :) Steve Maxwell exempelvis.

Alkro
2013-08-03, 17:33
Så det finns alltså människor som betalar för att få e-post med träningstips/kost/etc? Jag förstår att folk betalar för att ha någon som instruerar/motiverar när man väl tränar men "onlinecoaching" känns ju enormt värdelöst.

tjing
2013-08-03, 17:48
Snarare tränings/kost-upplägg, men seriositeten och kunskapen varierar ju enormt.

De jag hjälper med kost och träning är jag väldigt detaljerad med träningsupplägg och progression för samtliga övningar t ex. Och är noga med kalorier, makronutrienter, diskuterar matval, olika perioder av under/över-ätande etc.

Jag tänker att personen ska få ut något mer av det än en ögonblicksbild och kunna används sig t ex av liknande träningsprogression i sin fortsatta träningskarriär osv. Skulle kännas fullkomligt lumpet att kasta iväg nåt skit man skriver ihop på en kvart för 10 000 kronor.

Men man kan ju gå in på min blogg och göra sig en egen uppfattning om huruvida jag kan någonting eller inte och vill man anlita mig är det fritt fram. Jag försöker vara väldigt genomskinlig i det jag gör.

DarcyGrahn
2013-08-03, 17:55
Men "onlinecoaching" känns ju enormt värdelöst.

Haha nej?

AronP
2013-08-03, 18:12
Alltså det ni har som bakgrund för den här diskussionen är vad en person berättar hur en anonym person har upplevt en situation. Ingen rök utan eld men detta kan vara väldigt förvanskat.

Men när ämnet är på tal så verkar han fortfarande kopiera saker lite nu och då...eller så personen här på kolo axon under annat namn

muddler
2013-08-03, 18:40
Bara att gratulera om det stämmer, han skrattar hela vägen till banken. Hoppas bara han hinner dega tillräckligt innan anseendet är helt raserat.

Blaine
2013-08-03, 18:53
För mig tycks det finnas idioter på båda sidor av mynten. En vinnare och en/flera förlorare, men i grund och botten är allihopa idioter.

Exdiaq
2013-08-03, 19:04
Låter för dåligt för att vara sant. Även för Löwgren.

PureWhey
2013-08-03, 19:07
Låter för dåligt för att vara sant. Även för Löwgren.

Tyvärr inte, fler personer har fått i princip samma skit efter att ha betalt.

AronP
2013-08-03, 19:15
Tyvärr inte, fler personer har fått i princip samma skit efter att ha betalt.

Och samtidigt är väldigt många nöjda.

Klasse999
2013-08-03, 19:21

Tycker du det spelar någon roll i sammanhanget? Säljer man en tjänst ska man sträva efter att alla är nöjda. Stämmer det som är grunden för tråden så är det piss.

Philley
2013-08-03, 19:30

Spelar ingen roll, en missnöjd är en missnöjd för mycket.

AronP
2013-08-03, 20:05
Spelar ingen roll, en missnöjd är en missnöjd för mycket.

Att ha missnöjda kunder och det skräckexempelt som målas upp är två olika saker imo. Att ha enbart nöjda kunder när man tar 10k är nog svårt. Att folk är beredda att betala det priset är något som förvånar mig, men folk är desperata. Dom väntar sig nog underverk då. Och axon är smart/samvetslös nog att nyttja dom.

Jag säger bara att det nog finns två sidor av myntet.

Philley
2013-08-03, 20:10
Att ha missnöjda kunder och det skräckexempelt som målas upp är två olika saker imo. Att ha enbart nöjda kunder när man tar 10k är nog svårt. Att folk är beredda att betala det priset är något som förvånar mig, men folk är desperata. Dom väntar sig nog underverk då. Och axon är smart/samvetslös nog att nyttja dom.

Givetvis finns det två sidor av myntet och jag tror fortfarande han är kunnig inom anatomi och styrketräning men för 10k bör inte det som tjejen blivit utsatt för hända (om det nu är riktigt). Det kanske bara är så simpelt som att han tagit sig vatten över huvudet och tiden räckte inte för alla klienter. Men då borde han inte bete sig som ett rötägg utan kompensera på något sätt.

jahaa
2013-08-03, 20:17
Om man lägger tiden det tar att jobba ihop 10-15k på att istället läsa lite själv på internet osv har man kunskap som räcker livet ut och slipper anställa någon PT/Coach som i 99% av fallen inte kan ett shit.

dluddeckens
2013-08-03, 22:12
Lita inte för mycket på "förändringsbilder". Att folk är nöjda kan även bero på att man inte vill erkänna för folk att man smällde 15 000 rätt i sjön...

http://images.huffingtonpost.com/2013-07-24-ADixonTransform1.jpg

I decided to take my own transformation photos to see what was possible with just a few easy tweaks. About six months ago I was around 185 pounds and about 16 percent body fat. I was feeling particularly bloated on the day, so I asked my girlfriend to take a before shot. I then shaved my head, face and chest and prepared for the after shot, which was about an hour after I took the before shot. I did a few push ups and chin ups, tweaked my bedroom lighting, sucked in, tightened my abs and BOOM! We got our after shot.

http://images.huffingtonpost.com/2013-07-24-ADixonTransform2.jpg

As you can see, I'm no bodybuilder, but I had enough muscle on me to catch some shadows from the all-important overhead lighting.

Just a few weeks ago I took another series of photos in an attempt to be a little more deceptive. I wanted to show a series of progressions that look like a few months of hard work and dieting. I'm about 200 pounds and 19 percent body fat in this photo series. This took under an hour to produce.

http://www.huffingtonpost.com/andrew-dixon/weight-loss-secrets_b_3643898.html

tp_88
2013-08-03, 22:26
M957dACQyfU

PureWhey
2013-08-04, 15:50

De flesta vet antagligen inte bättre, tyvärr.

Le iPhone

Johan_P
2013-09-02, 11:35
Hur ska en helt oinsatt person kunna bedöma om produkten/tjänsten är bra eller dålig? Får kunden resultat är det sannolikt att denna också är nöjd. Man får ut vad man betalar för, tycker man. De flesta är antagligen helt ovetandes vad andra fått för kost- och träningsscheman, även om det inte spelar någon roll.

Jag förstår inte varför en PT skulle ändra träningsscheman så mycket heller, för den delen. Om en PT har 100 killar som är 20-25 år, nya på gymmet, vill bli stora och starka - varför ändra ett bra koncept? Styrketräning är vad det är, det är inte rocket science. Dessa 100 killar kommer sannolikt få liknande eller samma träningsprogram. Inget problem med det. Hur funkar sånt här i allmänhet på större gymkedjor och bland PT-folk? Människor är hyfsat homogena i sådana här sammanhang om man tar vara på grundläggande data.

Att man sen tar tjockt med pengar för tjänsten är upp till kunden. Vill man betala som fan får man väl göra det?

Macroman
2013-09-02, 12:37
Synd att posten på bloggen är borttagen. Blir svårare att ha en åsikt då. Ingen som har en kopia?

tjing
2013-09-02, 13:29
nm

tearz
2013-09-02, 13:36

Givetvis är det så :)

Men för 10-15 tusen så får man enligt mig vara beredd att ge lite av sig själv och lägga ner lite tid på personen i fråga.

Sedan förstår jag inte det hela med online coachande ?
Varför inte träffa någon ifrån samma stad,som finns tillgänglig på ett helt annat sätt ?

Ja menar jag tar 0 -500: spänn per månad av ett fåtal personer (beroende på vänskapsband ) och då lägger jag faktiskt ner en hel del tid på det :/
Och då görs allt mellan 4:a ögon oftast.

Och försöker samtidigt lära dom något på kuppen,då jag helst ser att man "står på egna ben" förr eller senare :)

Langster
2013-09-02, 14:22
Hur kan det ens vara så att folk är redo att betala de pengarna?

Det är ju inte i början av ens träningskarriär man behöver den där hjälpen. Så länge man släpar sig till gymmet så får man resultat.
Det är ju när man tränat i typ 10 år som man kanske behöver hjälp för att kunna komma vidare, eller om man ska tävla, och då har man nog inte lust att lägga 15 000 på något man i princip redan kan.

Precis all den information som han ger plus mycket mer kan man dra ihop på en dag på kolozzeum om man vill, gratis. Dessutom finns det massor av människor här som mer än gärna delar med sig av sin kunskap - gratis.

Frågar man någon på ett gym så får man även där en massa information - gratis.
Jag har aldrig stött på någon som inte vill dela med sig av sin kunskap, inte ens personliga tränare.

Tail
2013-09-02, 15:51
Han (Mackan) gjorde tydligen ett uppföljande inlägg ett par dagar efter det första:
http://mackansvarar.se/2013/08/05/att-erkanna-misstag/

stevebc
2013-09-02, 18:40
Han (Mackan) gjorde tydligen ett uppföljande inlägg ett par dagar efter det första:
http://mackansvarar.se/2013/08/05/att-erkanna-misstag/Orkar inte lyssna på mer backtracking om mealtiming och fett vs kolhydrater. Kände lite kräksmak i munnen. Vad är det han vill säga? Att han hade fel, den här historian gällde inte Axon, eller?

Sheogorath
2013-09-02, 18:54
Hur kan det ens vara så att folk är redo att betala de pengarna?

Det är ju inte i början av ens träningskarriär man behöver den där hjälpen. Så länge man släpar sig till gymmet så får man resultat.
Det är ju när man tränat i typ 10 år som man kanske behöver hjälp för att kunna komma vidare, eller om man ska tävla, och då har man nog inte lust att lägga 15 000 på något man i princip redan kan.

Precis all den information som han ger plus mycket mer kan man dra ihop på en dag på kolozzeum om man vill, gratis. Dessutom finns det massor av människor här som mer än gärna delar med sig av sin kunskap - gratis.

Frågar man någon på ett gym så får man även där en massa information - gratis.
Jag har aldrig stött på någon som inte vill dela med sig av sin kunskap, inte ens personliga tränare.

Bra.

tjing
2013-09-02, 19:12
Förstår inte alls vad Mackan skulle ha sagt med den videon?

Om man säga att man haft fel kan det ju vara en bra idé att säga om vad man hade fel.

mikaelj
2013-09-02, 20:07
Men vad är Mackan för en nolla? Vad kan han? Varför får han så mycket uppmärksamhet?

Tricklew
2013-09-02, 20:09
En typist Big Brother-personlighet. MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG!

Gober
2013-09-02, 20:16
Men vad är Mackan för en nolla? Vad kan han? Varför får han så mycket uppmärksamhet?

Aaaaa sicken jävla hater du är, avundsjuk....

;-)

leo1
2013-09-02, 20:46
Kan jämföras med den här killen som är en av de bästa i Crossfit i Sverige och coachar Sveriges bästa Crossfittare. Det här är visserligen bara programmering och inte kost och sånt. Men ändå.... Finns lite olika program att välja mellan men det var en programmering som kostar 250:- månaden.

http://www.gorillafitness.se/

strikt
2013-09-02, 21:15
Är det någon merit att vara bäst i crossfit för övrigt?

Ush, nu får man påhopp! :)

http://media.tumblr.com/e3672befe809991691401156c96a2ba5/tumblr_inline_mr6zs3MjhR1qz4rgp.gif

leo1
2013-09-02, 21:19
Jag visste jag borde skrivit hur bra dom är i styrkelyft också;)

MackeJuve
2013-09-02, 21:43
Så Mackan "hängde" alltså ut Axon(minns inte om det var en riktigt uthängning, har för mig att en bild förekom plus att allt han skrev pekade på att det var Axon) utan att vara säker på att det var denne? Gillar inte Axon, men fan vad illa i sådant fall.

Tail
2013-09-03, 09:10
Så Mackan "hängde" alltså ut Axon(minns inte om det var en riktigt uthängning, har för mig att en bild förekom plus att allt han skrev pekade på att det var Axon) utan att vara säker på att det var denne? Gillar inte Axon, men fan vad illa i sådant fall.

Micke pratar ju i videon om att han än så länge inte haft några missnöjda klienter, så man får ju känslan av att allt handlar om att Axon(?) haft en klient som varit rejält missnöjd och spytt galla över det på nätet. Mackan valde att skriva om det utan att veta Axons sida av historien. Tyvärr säger ju videon absolut noll om vad Axons sida faktiskt var, så det enda vi har kvar är en saftig prislista och bilder på Lamborghinis på Axons blogg...

Edit: Eller så är det som du säger och han hängde ut fel person. Hade ju vart kul att få veta varför han tog ner inlägget.

filmjölk
2013-09-03, 10:05
Nu tycker jag vi hänger in högafflarna och släcker facklorna. Killen är typ 20 och gillar att trolla runt på nätet, det blir fel ibland och han bad dessutom om ursäkt. Fy på dig Mackan, linjal på fingrarna. Sådär, utagerat.