handdator

Visa fullständig version : hjälp med bulken!

stoffeleijon
2013-08-02, 18:07
Som rubriken lyder...

Har bulkat förr, dock med väldigt dåliga resultat..
Idag ligger jag på cirka 72kg vilket jag nästan skäms över..

Det jag vill få lite extra hjälp med är:

-Använder mig av mutant mass gainer, hur många ggr om dagen ska jag dricka denna ?

-Vad för slags mat vill jag åt?

Något extra kalori berikat jag ska försöka äta?

-Hur länge ska jag bulka?

-För att se min framgång vilken tid på dygnet ska jag väga mig?

Tack på förhand! //leijon

Tobbey
2013-08-02, 18:13
Gainer behöver du inte, om det såklart inte smakar gott. Jag unnar mig hellre något gott att äta istället för att dricka.

Har du god aptit så ät vad du vill, har du svårt att få komma upp i rätt mängd mat för att du ska öka i vikt så ät mat som är lättare att få i sig. Pasta istället för fullkornsgröt t.ex.

Bulka tills du känner att du ligger på en bra vikt. Det är en helt egen bedömning.

Väg dig på morgonen, efter att du kissat.

Wzup2u
2013-08-02, 18:16
gainer e ju bra om din aptit inte räcker till för att täcka kcal behovet på överskott.
kan tyvär inte hjälpa di förens du beskriver mera om dina mål, och vad du äter på en hel dag osv...

ett tips skit i att fokusera på din vikt släng ut vågen och träna lagom, och ät utav bara den ist...
kolhydrater e något jag plussar på massa i perioder..annars äter jag gott och allt jag vill året om

stoffeleijon
2013-08-02, 20:26
Oj satan, det kanske jag skulle ha berättat..

Men jag brukar gå och lägga mig runt 24.00-02.00 så brukar vakna runt 12.00 då jag brukar äta lite lunch/mellanmål. Inte alltid jag missar frukosten, kanske något jag borde ändra?
Efter det där äter jag ett mellanmål runt 14.00 och det brukar ofta vara en gainer, efter detta lunch klockan 17.00, efter middagen så brukar jag ta en banan eller ngt runt kl 18 innan gymmet precis. Efter gymmet tar jag en gainer och när jag suttit på bussen påväg hem en timme och när jag väl är hemma så brukar jag göra något lätt som ägg och bacon. Ofta sådär det brukar se ut.
Jag fattar ju att jag äter fel på något sätt och vis..