Visa fullständig version : Coca cola LIFE (stevia colan)
Yes den har kommit utanför Sverige, Coca colan med stevia, nämnligen i Argentina som är först i världen och släpptes i juni.
Var väl väntat dock, men hoppas den kommer till Sverige eller att Sverige vill börja tillverka den!
Vi gör en kollo insamling om att vi vill ha Coca cola life till Sverige...
http://www.beveragedaily.com/var/plain_site/storage/images/publications/food-beverage-nutrition/beveragedaily.com/markets/coca-cola-life-well-death-doesn-t-have-quite-the-same-ring/8232252-2-eng-GB/Coca-Cola-Life-Well-Death-doesn-t-have-quite-the-same-ring_strict_xxl.png
Ah. Du har ändrat avatar.
Inte för att jag bryr mig men visst. NSA läser ju säkert inlägget så då kan de ju ta ett snack med Coca Cola. :p
Ah. Du har ändrat avatar.
Inte för att jag bryr mig men visst. NSA läser ju säkert inlägget så då kan de ju ta ett snack med Coca Cola. :p
säg aldrig aldrig! =) yes jag är inte godismonstret numera (avatar) haha saknade du mig? *tihi*
säg aldrig aldrig! =) yes jag är inte godismonstret numera (avatar) haha saknade du mig? *tihi*
Det var kul att läsa dina inlägg och samtidigt se en bild på godismonstret :)
Det var kul att läsa dina inlägg och samtidigt se en bild på godismonstret :)
den kommer tillbaka inom sin tid *popcorn*
Den enda fördelen jag ser med Stevia är att det är mindre forskat på den, så det är mindre antal konspirationsteorier kring det sötningsmedlet. Annars ser jag inget som väger över till Stevias fördel faktiskt.
Högst personligen tycker jag den smakar sämre än det vanligare aspartamet.
Mycket osmaklig grön färg. Passar inte alls
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Stevia har en besk eftersmak som är svår, enda produkten med stevia som jag tyckt var någorlunda okej är läkerolen.
Det finns ju redan light och zero. varför ett till? För alla muppar som är rädda för aminosyrorna fenylalaninoch en till och azezulfamkalium? Stevia är ju så naturligt, det har bara kokats runt och extraherats till förbannelse.
Jag skriver under på att den INTE ska komma hit till Sverige. Den ska fan inte någon annan läsks plats i hyllorna.
Minusunderskrift -vikG
"Scientists believe that the glycosides, or the sweetening substance in stevia, may affect androgen receptors, causing a drop in fertility"
www.livestrong.com/article/554664-stevia-testosterone/
Ah, heeell nooo! *slap*
Pudzianovski
2013-08-01, 08:30
Jag skulle absolut vilja smaka den!
eternallord
2013-08-01, 08:30
Steviasötad Cola har väl funnits i bland annat Japan i många år redan?
Ladugårdsdörr
2013-08-01, 09:00
Var signerar vi som helst vill ha Coca Cola ut ur landet?
Var signerar vi som helst vill ha Coca Cola ut ur landet?
Här: https://www.facebook.com/pages/Idioternas-Riksförbund/119921061508446
Perramja
2013-08-01, 09:12
Här: https://www.facebook.com/pages/Idioternas-Riksförbund/119921061508446
:laugh:
hahavaffan
2013-08-01, 09:16
Här: https://www.facebook.com/pages/Idioternas-Riksförbund/119921061508446:d *cupid*
Jag hatar allt med stevia, så denna Life-variant kan stanna i Argentina.
Känns lite miljöparti-ig. Grön? Inget socker?
Cola ska vara röd och göra mig fet FFS!
Jag är intresserad av hur man ska marknadsföra produkten.
Först säljer man originalet som smakar sött och gott. Sedan introducerar man Light med målgruppen Kvinnor som inte vill bli feta. Efter ett tag vill även män slippa bli feta så man introducerar Zero som marknadsförs med ett starkt maskulint budskap.
Så man har redan två produkter som marknadsförs med respektive kön som målgrupp och nu ska man börja sälja en tredje sockerfri dryck. Hur motiverar man ett köp? Att de två tidigare produkterna innehåller artificiella sötningsmedel som skadar dig och därför ska man köpa deras tredje produkt, men samtidigt behålla de två dödsfarliga produkterna på hyllan? Eller finner man en tredje målgrupp som inte ingår i målgrupperna (smal) Kvinna eller (maskulin) Man?
Den gröna färgen kan indikera ett miljötänk alternativt att målgruppen är muterade sköldpaddor.
Svaret verkar vara förälskade (alt. kåta) barn och ungdomar.
tZaMOt8gQl4
Först säljer man originalet som smakar sött och gott. Sedan introducerar man Light med målgruppen Kvinnor som inte vill bli feta. Efter ett tag vill även män slippa bli feta så man introducerar Zero som marknadsförs med ett starkt maskulint budskap.
Så man har redan två produkter som marknadsförs med respektive kön som målgrupp och nu ska man börja sälja en tredje sockerfri dryck. Hur motiverar man ett köp? Att de två tidigare produkterna innehåller artificiella sötningsmedel som skadar dig och därför ska man köpa deras tredje produkt, men samtidigt behålla de två dödsfarliga produkterna på hyllan? Eller finner man en tredje målgrupp som inte ingår i målgrupperna (smal) Kvinna eller (maskulin) Man?
Den gröna färgen kan indikera ett miljötänk alternativt att målgruppen är muterade sköldpaddor.
'Coca Cola - All natural' såklart. Sötningsmedel från naturen istället för män i vita labbrockar. Det handlar om att stevia är poppis just nu.
eternallord
2013-08-01, 11:50
'Coca Cola - All natural' såklart. Sötningsmedel från naturen istället för män i vita labbrockar. Det handlar om att stevia är poppis just nu.
Att marknadsföra den är enkelt. Att marknadsföra den utan att smutskasta Light och Zero däremot, det är svårt.
Att marknadsföra den är enkelt. Att marknadsföra den utan att smutskasta Light och Zero däremot, det är svårt.
Inte bara det. Life innehåller tydligen 18kcal per 100ml, vilket är signifikant högre än Light och Zero. Så om du fösöker använda argumentet att lite kalorier är bra så har du två andra produkter som är ännu bättre i det avseendet.
Inte bara det. Life innehåller tydligen 18kcal per 100ml, vilket är signifikant högre än Light och Zero. Så om du fösöker använda argumentet att lite kalorier är bra så har du två andra produkter som är ännu bättre i det avseendet.
Om du har 18KCAL per 100G så försvinner ju hela poängen med en light dryck. Orginalet har väl kring 38KCAL per 100G och Zero har ju just 0 kalorier, så det känns ju lite puckat.
Stevia smakar förövrigt skit. Har bara fått det att fungera när det är blandat med andra sötningsmedel (sötströ) och när man då använder det för att söta just frukt. Sötar man bröd, dryck (i princip vad som helst) så kommer den där sunkiga jävla eftersmaken fram. *spy*
Om du har 18KCAL per 100G så försvinner ju hela poängen med en light dryck. Orginalet har väl kring 38KCAL per 100G och Zero har ju just 0 kalorier, så det känns ju lite puckat.
Stevia smakar förövrigt skit. Har bara fått det att fungera när det är blandat med andra sötningsmedel (sötströ) och när man då använder det för att söta just frukt. Sötar man bröd, dryck (i princip vad som helst) så kommer den där sunkiga jävla eftersmaken fram. *spy*
Nja, 18 kcal är inte särskilt mycket och om smaken är bättre än lightdrycker med 0 kcal (eller bra nära) kan det vara värt det.
Jag tycker t.ex. att cidersorten med 10 kcal/100 g (kan det vara ICAs?) är lika god som en vanlig cider. Men det kanske bara är jag...
Lance Uppercut
2013-08-01, 16:02
Fan va nice!!! Gief!
Knatcharn
2013-08-01, 16:07
Jaså det var godismonstret! Ack, så många gånger jag undrade vart jag kände igen dig ifrån. :)
Jag föredrar aspartam men du får min underskrift bara för att jag är så omtänksam. :)
Knatcharn~
Varför vill man dricka detta?
älskarcola
2013-08-01, 21:12
Underligt med en grön färg på Colan xD måste pröva :D tål inte aspartam !
Att dom inte var snabbare fram med en ny cola till steviahypen, ska bli intressant att testa! Gillar verkligen inte stevia i någon av dess former som är ute nu dock
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.