handdator

Visa fullständig version : Från ingenting till akut nödig på en kvart - fick gödsla skogen i parken :$

svag74
2013-07-31, 13:10
Hur kan det bli så?
Att det bara kommer sådär jätteplötsligt?
Blir ofta så tycker jag, men såhär akut har nog aldrig hänt förut, så man inte hinner hem liksom fast det bara är 20 min kvar att gå.
Kände ingenting innan, men misstänkte det borde va dags snart då jag inte var på toa på morgonen, men kändes inte som det fanns nåt då liksom, utan det kom pang bom när jag var ute sen mitt på dagen.
Halvkilo bruna bönor med ägg och spenat och potatis till middag igår gjorde nog inte utgångsläget bättre :hbang:

Käkar man för mycket fett, för mycket fibrer, för lite fibrer, för mycket mat, eller handlar det bara om hur tarmarna ligger och rör sig och är helt individuellt och något man inte kan påverka?

Tur man alltid har näsduk och våtservett på sig, man vet aldrig när de kan behövas, men trodde aldrig de skulle komma till användning såhär :D

:em:

AronP
2013-07-31, 13:12
Skriver i episk tråd!

Jag får det också akut, men har alltid kunnat hålla mig. Det gäller bara att strama åt så brukar det gå över.

Snubben
2013-07-31, 13:13
Shit happens, bokstavligen talat.

Allt från IBS till en dålig dag i magen. Varken mer eller mindre, händer det flertal gånger i veckan så bör du väl uppsöka en läkare men annars är de väl ändå något som även händer den bäste.. Jag har själv suttit i bilen, skrikandes på väg hem då magen, precis som din, ansåg att det var dags att spontantömma..

eternallord
2013-07-31, 13:16
Du hade inte druckit något på morgonen? Laktosintolerans eller dylikt kan ju vara boven i dramat.

filmjölk
2013-07-31, 13:17
Jag tror det beror på om du är alfa eller beta. Alla kan bli akut bajsnödiga men en alfa hinner precis på minuten till en toalett, en beta hinner nästan men är en minut för sen.

svag74
2013-07-31, 13:18
Skriver i episk tråd!

Jag får det också akut, men har alltid kunnat hålla mig. Det gäller bara att strama åt så brukar det gå över.

Jo jag har också alltid lyckats själv, oftast har man en toa i närheten och oftast brukar man börja känna lite tidigare så man kanske har en halvtimme/timme i alla fall.
Men nu var det från INGENTING till att jag inte ens kunde stå/gå normalt på en kvart!
Helt sjukt.

Inget som är kostrelaterat?
Att viss kost snabbar upp eller saktar ner sådana processer?

timoat
2013-07-31, 13:19
Hände mig en gång på en jogg i skogen. tur att jag alltid hade toapapper med mig för att snyta mig!

svag74
2013-07-31, 13:19
Jag tror det beror på om du är alfa eller beta. Alla kan bli akut bajsnödiga men en alfa hinner precis på minuten till en toalett, en beta hinner nästan men är en minut för sen.

Jag var 15-20 minuters snabb promenad från lägenheten, mycket mer än en minut :d

svag74
2013-07-31, 13:20
Hände mig en gång på en jogg i skogen. tur att jag alltid hade toapapper med mig för att snyta mig!

Hehe, detta kanske är helt normalt, bara att man normalt inte berättar om det som inträffat :hbang:

Du hade inte druckit något på morgonen? Laktosintolerans eller dylikt kan ju vara boven i dramat.
Dricker sällan mjölk då jag får finnar, drack en halvdeciliter grädde som vanligt, men blir ju så små nivåer så tror knappast jag får laktoschocker av mitt lilla dagliga gräddintag. Tror inte jag har laktosintolerans i vilket fall.

AronP
2013-07-31, 13:22
Koffeinintaget på tom mage brukar göra detta för mig (resan mellan hemmet och gymmet är alltid lite extra spännande).

shut teh face
2013-07-31, 14:03
Ibland blir det så, jag minns förra året när jag kört ett hårt pass blev jävligt nödig på vägen hem, jag kunde inte med all kraft hålla emot, utan det sluta med att jag sket på mig på bussen, sedan när jag stod utanför dörren hemma kom det en till jävulskorv. Som tur är fanns det en uteliggare på bussen som jag ställde mig brevid (han lukta ju röv ändå), sen så var det inget fyrverkeri-skit heller utan tyst, vilket var tur.

Här snackar vi då alltså ingen liten minikorv som ska ut med hjälp av stinkig gas utan en fullvärdig bajsning helt enkelt.

mycketbrännvin
2013-07-31, 14:07
Ibland blir det så, jag minns förra året när jag kört ett hårt pass blev jävligt nödig på vägen hem, jag kunde inte med all kraft hålla emot, utan det sluta med att jag sket på mig på bussen, sedan när jag stod utanför dörren hemma kom det en till jävulskorv. Som tur är fanns det en uteliggare på bussen som jag ställde mig brevid (han lukta ju röv ändå), sen så var det inget fyrverkeri-skit heller utan tyst, vilket var tur.

Här snackar vi då alltså ingen liten minikorv som ska ut med hjälp av stinkig gas utan en fullvärdig bajsning helt enkelt.

:hbang:

tp_88
2013-07-31, 14:08
Wtf...?

http://www.gifsforum.com/images/gif/i'm%20out%20of%20here/grand/im-out-of-here-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-2690.gif

ceejay
2013-07-31, 14:13
http://24.media.tumblr.com/2f97c667249a55cd90116bfa73b60d3d/tumblr_mnswnihkSa1rqfhi2o1_250.gif

Snubben
2013-07-31, 14:15
http://ct.fra.bz/ol/fz/sw/i59/2/10/16/frabz-Its-just-poop-Why-so-serious-9b0fcb.jpg

svag74
2013-07-31, 14:23

:laugh:

Måste bara tillägga att min också var fullvärdig, vilket jag inte trodde innan - den högen lär ta ett tag att regna bort helt enkelt :d

Simel
2013-07-31, 14:41
wtf...?

[ig]http://www.gifsforum.com/images/gif/i'm%20out%20of%20here/grand/im-out-of-here-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-2690.gif[/img]

http://24.media.tumblr.com/2f97c667249a55cd90116bfa73b60d3d/tumblr_mnswnihksa1rqfhi2o1_250.gif

:d

Pherall
2013-07-31, 15:23
Fick lov att lubba in i skogen då jag var ute på en promenad förra veckan. Det fanns inte en chans att hålla emot då det kom med en sådan kraft som är likvärdig med ett fullpackat godståg.

Episk bajs blev det och hade inget vettigt att torka mig med så min gamla tischa fick fungera som papper. Drog loss lite mossa efteråt och lade det ovanpå så det inte skulle se så märkligt ut.

Hoppas ingen såg mig.

Ladugårdsdörr
2013-07-31, 15:25
Det har hänt. Långpromenad efter brakmiddag. Damsällskap vid promenaden dessutom.

svag74
2013-07-31, 15:35
Det har hänt. Långpromenad efter brakmiddag. Damsällskap vid promenaden dessutom.

Är detta socialt accepterat?
Kunde du berätta för damsällskapet, eller fick du säga att du skulle gå och vattna träden, och hoppas hon inte märkte något?

Sir Beef A Lot
2013-07-31, 16:51
Sjukt djup tråd... :D
http://www.sanitaryum.com/wp-content/uploads/2011/10/poop.gif

alphahanen2
2013-07-31, 17:10
Såg en prydlig bajshög i början av löparbanorna på idrottsplatsen tidigare i sommar. Det måste tillkommit under natten då jag hittade den tidigt på morgonen när jag skulle plocka skräp. Måste varit en nattjoggare som drog av den i farten.. :D

Tror faktiskt att det där är vanligare än vad man tror. Nog bara inget man nämner så ofta.

Ladugårdsdörr
2013-07-31, 17:33
Är detta socialt accepterat?
Kunde du berätta för damsällskapet, eller fick du säga att du skulle gå och vattna träden, och hoppas hon inte märkte något?

Socialt accepterat vet jag inte, men det är iaf en väl bevarad hemlighet. Damen valde att diskret tillfälligt avlägsna sig när jag förrättade mitt ärende samt med mossa och löv gjorde mitt bästa att möjliggöra en dräglig situation inför återstoden av promenaden. "Shit happens" kan man säga.

delta_mats
2013-07-31, 17:35
Fick lov att lubba in i skogen då jag var ute på en promenad förra veckan. Det fanns inte en chans att hålla emot då det kom med en sådan kraft som är likvärdig med ett fullpackat godståg.

Episk bajs blev det och hade inget vettigt att torka mig med så min gamla tischa fick fungera som papper. Drog loss lite mossa efteråt och lade det ovanpå så det inte skulle se så märkligt ut.

Hoppas ingen såg mig.

Annars är det just mossa som fungerar dugligt att torka rövhålet med efter att man kackat i skogen.

Pherall
2013-07-31, 17:45
Annars är det just mossa som fungerar dugligt att torka rövhålet med efter att man kackat i skogen.

Alltså jag vet inte. Funderade en stund på att använda mossa, men var helt enkelt inte sugen på att gå 5km med barr och daggmask mellan skinkorna. Nu var det också riktigt varmt ute och tischan var sliten och gammal så det kändes som det bättre alternativet ^^

svag74
2013-07-31, 18:13
Alltså jag vet inte. Funderade en stund på att använda mossa, men var helt enkelt inte sugen på att gå 5km med barr och daggmask mellan skinkorna. Nu var det också riktigt varmt ute och tischan var sliten och gammal så det kändes som det bättre alternativet ^^

Borde funka på vintern med, om man tar av jacka och tjocktröja och offrar t-shirten.
Fast skulle nog se rätt lustigt ut om någon går förbi, man sitter där på huk i snön under en gran med bar överkropp :d
När de vågar sig fram efteråt för att se vad som hänt så ligger en brunsmetig stinkande tröja där :d
Alternativt om det funkar med snön istället, rivig snö, blötsnö eller puder, vad som nu skulle vara bäst.

EDIT: Grankotte kan ju funka på vintern med, en sån där lång.
Eller köra in som en plugg, med hullingarna åt rätt håll så den sitter kvar och stoppar :D

Niorna
2013-07-31, 18:21
Socialt accepterat vet jag inte, men det är iaf en väl bevarad hemlighet. Damen valde att diskret tillfälligt avlägsna sig när jag förrättade mitt ärende samt med mossa och löv gjorde mitt bästa att möjliggöra en dräglig situation inför återstoden av promenaden. "Shit happens" kan man säga.

Fick du hålla henne i handen under resten av promenaden?

Viktor_Balck
2013-07-31, 18:22
http://cdn.arwrath.com/1/112255.gif

http://gifwall.net/gif/gw-mediapreview.phpurlhttp3A2F2Fi142.photobucket.com2 Falbums2Fr812Fturkoediz2Feddiemurphywtfgif.gif

Olegh
2013-07-31, 18:29
Jag har varit duktigt jäkla nödig, men aldrig såpass. Vet man att närmsta toalett är flera timmar bort så är det ju inte mycket att skjuta på dock.

svag74
2013-07-31, 18:32
Jag har varit duktigt jäkla nödig, men aldrig såpass. Vet man att närmsta toalett är flera timmar bort så är det ju inte mycket att skjuta på dock.

Du vet uppenbarligen inte vad duktigt jäkla nödig innebär.
Duktigt jäkla nödig = du kan inte ens gå normalt, och har max nån minut på dig att försöka hålla emot.

Olegh
2013-07-31, 18:52
Är det som när värkarna har börjat för en kvinna som föder barn kanske? Har vi någon före detta väldigt bajsnödig mamma här?

Snubben
2013-07-31, 18:53
Är det som när värkarna har börjat för en kvinna som föder barn kanske? Har vi någon före detta väldigt bajsnödig mamma här?

Det här måste vi gå till toabotten med! *popcorn*

svag74
2013-07-31, 19:12

Det är ju ingenting i jämförelse :smash:
De kan ju ligga på sjukan ett dygn och krysta innan ungen är ute.
Vid akut bajsnödighet snackar vi nån minut, sen väller det ut där bak vare sig du vill eller inte!
(vilket jag fick uppleva idag :em:)

JHilding
2013-07-31, 19:30
Skönt att du delar med dig då jag lider av samma, ca. 3 gånger per år. Men alltså, får du ont i magen när du gödslar? För det får jag, jätteont. Och har ingen förklaring till varför det blir så, har hänt gånger jag ätit helt normalt, i inte druckit mjölk, inget som kan göra magen arg.

Man känner sig aldrig så omanlig och ynklig som när man får sitta bakom en busskur och spontanbajsa.

svag74
2013-07-31, 19:39
Skönt att du delar med dig då jag lider av samma, ca. 3 gånger per år. Men alltså, får du ont i magen när du gödslar? För det får jag, jätteont. Och har ingen förklaring till varför det blir så, har hänt gånger jag ätit helt normalt, i inte druckit mjölk, inget som kan göra magen arg.

Man känner sig aldrig så omanlig och ynklig som när man får sitta bakom en busskur och spontanbajsa.

Det kändes en del i magen nu när det började trycka på, lite kramp/håll eller så som kom i täta omgångar, det värkte en del liksom.
Men så är det väl ibland om man är extremt nödig kanske, det är gaser och annat som trycks ner genom tarmarna.

Händer ganska ofta att det kommer rätt plötsligt för mig, men oftast efter jag ätit frukosten då. Intag av mat ska väl sätta fart på tarmarna tror jag.
Men idag så hände inget så jag gick ut utan toatömning, och nån timme senare så kom det plötsligt - hade käkat rätt rejält mycket sedan sist, typ gårdagens lunch, jättemiddag, plus frukosten idag.

Funderar på om matvanor kan spela in hur snabbt sånt här går, fett, fibrer o.s.v.
Eller om det är mer individuellt, påverkat av stressnivå eller annat, eller hur tarmarna fungerar/rör sig hos just den individen.

maximuscle
2013-07-31, 19:52
jag har IBS får ofta såna där akuta toa besök , när det e max ngr min till det kommer ...
brukar börja med lite mag kramp sen e det bara att leta upp en mugg snarast... dock aldrig behövst skita i skogen än iallafall =)men sen brukar inte jag käka tät inpå om jag skall iväg på nån lång trip....

svag74
2013-07-31, 19:58
jag har IBS får ofta såna där akuta toa besök , när det e max ngr min till det kommer ...
brukar börja med lite mag kramp sen e det bara att leta upp en mugg snarast... dock aldrig behövst skita i skogen än iallafall =)men sen brukar inte jag käka tät inpå om jag skall iväg på nån lång trip....

Aha du får ofta fart på magen plötsligt efter en måltid också?

IBS, det är väl nån samlingsdiagnos för alla möjliga magproblem?
Som man inte gör så mycket åt, utan man hoppas att det blir bättre med åren?
Typ nåt som väldigt många har, right?
Eller blandar jag ihop med någon annan allmän magdiagnos?

maximuscle
2013-07-31, 20:05
Aha du får ofta fart på magen plötsligt efter en måltid också?

IBS, det är väl nån samlingsdiagnos för alla möjliga magproblem?
Som man inte gör så mycket åt, utan man hoppas att det blir bättre med åren?
Typ nåt som väldigt många har, right?
Eller blandar jag ihop med någon annan allmän magdiagnos?

jag fick mina problem efter jag va utomlands för 14 år sen...fick nån mag bakterie ( e vanligt att IBS uppkommer efter man vart dålig utomlands)
vissa veckor e min mage helt normal, vissa veckor helt katastrofal ...

beror inte så mkt på vad jag äter dock,,, men mjök å yoghurt har jag lagt ner helt då rasar magen, men inget som visar att jag skulle va allergisk not ngt i det å finns inga fel i min mage efter otaliga undersökningar...dock e mpnga som har IBS väldigt känsliga mot laktos fast prover ej visar ngt.

akuta mugg brsöken kommer till 99% inom 30 min efetr måltid ...så därav att jag inte äter tätt inpå när jag skall i väg långt å det ej finns mugg :)

svag74
2013-07-31, 20:09
jag fick mina problem efter jag va utomlands för 14 år sen...fick nån mag bakterie ( e vanligt att IBS uppkommer efter man vart dålig utomlands)
vissa veckor e min mage helt normal, vissa veckor helt katastrofal ...

beror inte så mkt på vad jag äter dock,,, men mjök å yoghurt har jag lagt ner helt då rasar magen, men inget som visar att jag skulle va allergisk not ngt i det å finns inga fel i min mage efter otaliga undersökningar...dock e mpnga som har IBS väldigt känsliga mot laktos fast prover ej visar ngt.

akuta mugg brsöken kommer till 99% inom 30 min efetr måltid ...så därav att jag inte äter tätt inpå när jag skall i väg långt å det ej finns mugg :)

Aha. Jag dricker aldrig mjölk, då jag får enorma finnar av mjölk/ost.
Däremot en dryg dl grädde varje dag.
Ibland stuvar jag dock makaroner, funkar en gång/vecka ungfär.
Blir 3dl mjölk då, men har aldrig några extra besvär i magen av det, så jag tror inte mjölk är något problem för mig på så sätt.
Äter mycket fett dock, om det kan ge liknande problem med "snabb mage".

maximuscle
2013-07-31, 20:14
Aha. Jag dricker aldrig mjölk, då jag får enorma finnar av mjölk/ost.

Däremot en dryg dl grädde varje dag.
Ibland stuvar jag dock makaroner, funkar en gång/vecka ungfär.
Blir 3dl mjölk då, men har aldrig några extra besvär i magen av det, så jag tror inte mjölk är något problem för mig på så sätt.
Äter mycket fett dock, om det kan ge liknande problem med "snabb mage".

du kan nog va lugn , du hade nog bara en dålig dag ;)
sen skiter väl 70% av svenska folket efter frukosten...förutom alla tjejer då som bara kissar;)

svag74
2013-07-31, 20:21
du kan nog va lugn , du hade nog bara en dålig dag ;)
sen skiter väl 70% av svenska folket efter frukosten...förutom alla tjejer då som bara kissar;)

Nja, har varit nära några gånger innan, kommer ofta snabbt som sagt, men ändå lite väntat då jag vet att det brukar kunna vara så timmen efter frukost framförallt.

Haha ja precis, liksom de aldrig petar i näsan :laugh:

maximuscle
2013-07-31, 20:29
har du alltid sprungit/promenrat efter frukost eller e det ngt du börja nyligen med?
motion sätter ju igång magen ..

svag74
2013-07-31, 20:35
har du alltid sprungit/promenrat efter frukost eller e det ngt du börja nyligen med?
motion sätter ju igång magen ..

Ofta ute och går, beror på vädret och så, men visst, det kan säkert bidra lite.
Massa mat som trycker på, plus en promenad.
Men ändå, chockerande när det kommer så blixtsnabbt.

d1anny2
2013-07-31, 20:40
Räcker ju att man sovit riktigt dåligt så blir magen dålig.

Lämna madamen på busstation i kristiansand fyra på morgonen. På vägen hem var det helt nödvändigt att hoppa över ett lågt staket och skita på tomten till någon. Var dock en halvmeter snö. Perfekt kamo och funka som tillfälligt vask.

Det som göms i snö :-)

Wzup2u
2013-07-31, 20:55
aspartam, stevia osv=) jag kan få akut på kvällar ibland när jag missbrukat aspartam drycker, och mkt stevia.

wessmen
2013-07-31, 20:58
En kombo som utlöste det förr för mig var tandborstning där inte allt sköljdes bort sen en morgoncigg på tom mage.

Hände ganska ofta, lärde mig att det var 3 strikes.

Första knipet var en varning och satt i 5 minuter.
Andra knipet kommer efter en kvart och sitter i 10 minuter.
Men vid det tredje knipet, då hade jag ungefär 5 minuter på mig att hitta en toalett, för det hade bestämt sig för att ut ska det.

Skulle kunna ge 500kr för ett toalettbesök när det händer på en buss eller tåg, fan vad man hatar livet då.

timoat
2013-07-31, 21:07
Sjuka är ju att den här typen av sak skulle kunna stå på AB

"Kroppsbyggare bajsade bakom busskur framför dagis"

maximuscle
2013-07-31, 21:37
Sjuka är ju att den här typen av sak skulle kunna stå på AB

:hbang:*gah!*:d

Macroman
2013-07-31, 21:56
Har hänt mig 2 ggr i livet. Båda gångerna under löparrundor. Magknip som indikerar mkt snabb tarmtömning. Ena gången i skogspartiet alldeles där Essingeleden går in i Fredhällstunneln... :d

Fuark
2013-07-31, 21:57

:laugh::laugh::laugh:

svag74
2013-07-31, 21:59
Har hänt mig 2 ggr i livet. Båda gångerna under löparrundor. Magknip som indikerar mkt snabb tarmtömning. Ena gången i skogspartiet alldeles där Essingeleden går in i Fredhällstunneln... :d

Precis, var magknip jag kände med när det kom så plötsligt.
Inte kramp/håll eller vad jag beskrev, magknip är ju korrekt beskrivning såklart.
Försvann direkt efter att högen skapats på marken :D

svag74
2013-08-12, 11:23
Åter till brottsplatsen idag, var tvungen kolla om nåt syntes liksom, men inte ett spår.
Troligen är det ganska miljövänligt att gödsla i skogen, verkar brytas ned och sköljas ned i jorden rätt effektivt.
Var rädd hela högen skulle vara kvar, eller att det skulle vara en död vissen fläck just där :D