Visa fullständig version : Ekonomiskt Oberoende
Vad skulle du göra i ditt liv om du var ekonomiskt oberoende?/Inte tänkte på pengarna när du arbetar. Finns det folk på forumet som enbart arbetar för att få pengar? Är ni lyckliga?
Ett Youtubeklipp Som Bör Ses
mnFUDVpFwFQ
knuckles
2013-07-30, 23:58
Leva loppa i livet.
en stor stark
2013-07-31, 00:09
Jag tänker inte arbeta enbart för att få pengar. Jag är redan mindre lycklig och att göra det istället för något som potentiellt skulle kunna göra mig lycklig skulle enbart vara smärtsamt.
Sen kan pengar såklart öppna upp möjligheter för situationer som skulle kunna göra mig lycklig.
Diomedea exulans
2013-07-31, 00:10
Volontärarbeta.
Troligen det jag kommer göra i framtiden. Alltså något relaterat till datavetenskap. Själva anledningen till att jag valde linjen var just för att jag tyckte det var förbaskat roligt.
zeusden1
2013-07-31, 00:38
Jag upplever det så att folk verkar inbillat sig att vara ekonomiskt oberoende är korrelerat med dåligt mående. Visst kan man förstå en rik gubbe som är bitter av att jobbat bort hela sitt liv, men mer generellt; ingen mår väl dåligt av att ha medel nog (och mer än nog) att kunna förverkliga sina drömmar, hobbys och sitt liv?
Fredszky
2013-07-31, 01:03
Alan watts var/är inspirerande.
Alan watts var/är inspirerande.
Håller med till fullo.
Volontärarbeta.
Jepp.
Eller försöka driva en verksamhet som sysslade med välgörande ändamål.
Detta parallellt med att leva loppan.
Volontärarbeta.
+1.
Jag är inte ekonomiskt oberoende men har volontärarbetat lite. Det behöver inte innenbära att man inte får alls betalt utan det kan ibland betala sig lite grann, det är vanligt i USA och UK exempelvis där en stor del av det annars mindre skyddsnätet består av charity. Ibland får man utbildning på köpet och det är för det mesta eller snarare alltid bättre än att bara gå arbetslös på nåt bidrag. Ibland internationellt. Det finns alltid nåt man kan göra, läkare utan gränser hyllas alltid men alla är ju inte utbildade, som volontärarbetare kan man göra ett lika viktigt jobb, jag tror att alla människor har potential att göra något bra, man måste inte ha typ 30 terminer på universitetet. Är man bara ledig hela tiden eller går på arbetslöshetsbidrag förlorar man snart verklighetsuppfattningen och blir bekväm, tror jag.
En sak till, jag tycker mig ana en uppfattning ibland att alla som riskerar något för att hjälpa är helgon av något slag, men man kanske inte kan leva upp till "Sibirens ängel" http://sv.wikipedia.org/wiki/Elsa_Brändström, en svensk hjältinna fö, men det kan vara bara vanliga människor som kedjeröker och inte är snällare annars. Det kan bli aktuellt för mig med volontärarbete då jag inte har lätt för att få jobb. Det kan ju lika gärna gälla en ekonomiskt oberoene också.
Scratch89
2013-07-31, 06:01
- Arbetat med något som både givit mig och andra något.
- Byggt en häftig studio där folk kan komma och spela in sina alster.
- Skaffa privatlärare som lär mig att spela instrument och sjunga.
- Resa, köpa häftiga saker och vara generös mot mina vänner.
Jag behöver pengar för att förverkliga mina drömmar.
Vill driva min egna affärsjuridiska byrå och en fotostudio.
Ge det 10-15 år så borde jag ha lyckats med det.
Jag hade gjort rätt mycket samma sak som jag gör nu. Största skillnaden är att jag hade bott utanför stan istället för mitt i centrum... mest för att få plats med en ordentlig trädgård.
Crippa90
2013-07-31, 06:58
Då hade jag blivit "dagpappa" (hur det låter) och lärt kidsen det viktiga här i livet!
Sova gott för första gången i mitt liv kanske vore nått att njuta av. Sen när man tröttnat på det är det väl bara att leva i total frihet totalt i nuet.
Hade köpt dykarutrustning, klättringsutrustning och äventyrat omkring.
Kostar inte ens särskilt mycket så jag har en ganska låg toppnivå. Feels good man
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Akerhage
2013-07-31, 08:02
Jag hör väl till dem som faktiskt tycker/tror att pengar kan göra en lyckligare. Vet inte vad det kommer ifrån att man blir olycklig av pengar, varför? (finns det studier på detta?)
Iaf så kommer ju pengar att möjliggöra saker man vill göra, vilket i sin tur leder till att man bör få det bättre och bli lyckligare.
Jag personligen hade köpt något riktigt fint gammalt hus runt medelhavet och restaurerat det till ett härligt B&B där jag och tjejen kunde jobbat. (givetvis anställt någon för att inte jobba ihjäl sig). Jag skulle haft någon prancing pony-liknande stil på det hela. Det har jag iaf drömt om länge, men kommer nog aldrig komma dit om jag inte vinner pengar på lotto : /
dluddeckens
2013-07-31, 08:03
Jag hade velat driva ett eller flera företag.
Att ha ett eget litet mysigt matställe/krog är en dröm. Om man skulle ha ordentligt mycket pengar på kontot hade jag velat använda det som affärsängel. Dvs bistå intressanta nystartade företag med likvida medel och min kompetens.
Sedan, hade man gjort så man fick möjligheten att kunna ta lite ledigt däremellan för resor o dyl.
Jag hör väl till dem som faktiskt tycker/tror att pengar kan göra en lyckligare. Vet inte vad det kommer ifrån att man blir olycklig av pengar, varför? (finns det studier på detta?)
Det är väl inte pengarna i sig utan om man lägger all sin tid på att skaffa dom.
Jag hade nog varit oerhört dekadent om jag inte hade behövt jobba för pengarna.
Jag skulle göra en massa kontinentallöp och bo på lyxiga hotell längs vägen.
Det är väl inte pengarna i sig utan om man lägger all sin tid på att skaffa dom.
Jag hade nog varit oerhört dekadent om jag inte hade behövt jobba för pengarna.
"Dekadent"? Du hade haft friheten att göra vad DU vill MEST, skita i jobbet och bara dra. Du kan slöa och spela xbox om du vill, resa om du vill, köra extremsport om du vill, köpa schysst villa om du vill, äta vad/var du vill...listan är ändlös.
Har man ens lite fantasi så borde man inte bli dekadent om man slipper jobba, tyvärr har ju folk indoktrinerats sedan födseln att pengar/arbete är skitviktigt, man skall ha den nyaste BMW:n, största huset, nyaste telefonen. Sen sitter man där med en massa lån och fast i hamsterhjulet för att få det att gå runt, vad fan är det för liv?
Nej usch, hade jag vunnit på lotto/kommit på en bra affärsidè i framtiden så skulle jag lägga ner allt "jobb" direkt.
"Dekadent"? Du hade haft friheten att göra vad DU vill MEST, skita i jobbet och bara dra. Du kan slöa och spela xbox om du vill, resa om du vill, köra extremsport om du vill, köpa schysst villa om du vill, äta vad/var du vill...listan är ändlös.
Har man ens lite fantasi så borde man inte bli dekadent om man slipper jobba, tyvärr har ju folk indoktrinerats sedan födseln att pengar/arbete är skitviktigt, man skall ha den nyaste BMW:n, största huset, nyaste telefonen. Sen sitter man där med en massa lån och fast i hamsterhjulet för att få det att gå runt, vad fan är det för liv?
Nej usch, hade jag vunnit på lotto/kommit på en bra affärsidè i framtiden så skulle jag lägga ner allt "jobb" direkt.
Ja, jag skulle nog mest bli lat och inte vara så motiverad att göra särskilt mycket konstruktivt utan några krav på prestation. Det har inte med fantasi att göra, många människor mår bra av att ha lite krav och struktur i vardagen och det behöver inte alls bli så fantastiskt som du fantiserar att det skulle vara.
Personligen mår jag (av erfarenhet) som bäst om jag har ett jobb som jag trivs med där jag tjänar bra nog får ekonomiskt utrymme att göra det jag känner för och där det är en bra balans mellan jobb och fritid.
awesomooo
2013-07-31, 08:52
Skulle vara hur lycklig som helst. Skulle byggt egen villa precis så jag vill ha den med ett jäkligt fräckt garage och slängt in lite fina bilar där. Hade rest titt som tätt och tagit in på lyxiga hotell och köpt småprylar som om det inte vore någon morgondag.
Holmeros
2013-07-31, 09:07
Det här tänker jag på vansinnigt ofta. Det slutar oftast på ungefär samma vis:
Först resa, en jävla massa. Plocka med mig polare, betala deras resor och utebliven lön om de behöver vara tjänstlediga så de kan betala sina räkningar hemma. Upptäcka världen under några år.
När jag väl kommer hem så är det dags för husbygge. Exakt hur det ska se ut är inte alls klart för mig, men det ska ju såklart vara riktigt fett. Stort garage med många bilar också. Kommer även skaffa mig ett antal bostäder i andra länder runtom i världen på platser som jag tycker om och vill besöka ofta. Mina föräldrar hade fått ett hus i Grekland.
Under den här tiden hade jag också funderat grymt noggrannt på hur jag vill spendera min tid i framtiden. Starta ett företag som pysslar med exakt vad jag tycker är roligt. Om det går back spelar ju inte så stor roll om man är ekonomiskt oberoende, sålänge jag har roligt. Parallellt vill jag även voluntärarbeta.
Typ något sådant. Sen finns det mycket detaljer runtom, hur jag hade underlättat livet för min familj, betalt av föräldrars och brors huslån, köpt bil till lillebrorsan etc etc...
Ja, jag skulle nog mest bli lat och inte vara så motiverad att göra särskilt mycket konstruktivt utan några krav på prestation. Det har inte med fantasi att göra, många människor mår bra av att ha lite krav och struktur i vardagen och det behöver inte alls bli så fantastiskt som du fantiserar att det skulle vara.
Personligen mår jag (av erfarenhet) som bäst om jag har ett jobb som jag trivs med där jag tjänar bra nog får ekonomiskt utrymme att göra det jag känner för och där det är en bra balans mellan jobb och fritid.
Enda orsaken du tycker sådär är att du blivit indoktrinerad sedan liten att "rutiner är bra", skolan har ju lärt dig det i 9+3 år åtminstone (?)...vakna kl 7, skolan 8, hemma 4, etc.
Hade du haft ett stort ekonomiskt svängrum, hade du då jobbat (ek.oberoende)? Om du nu trivs så bra där på jobbet och att vakna tidigt 5 dagar i veckan. De flesta svarar nej och det antar jag också att du gör, om du inte lever för jobbet (vilket jag inte kan fatta att vissa gör, värderar frihet/fritid för mycket).
Göra exakt vad jag gör nu, i fler länder och bekvämare.
Nu vet jag inte vad TS menar med "ekonomiskt oberoende", men det kan ju vara mångmiljardör ELLER så att man klarar att leva helt normalt svensson-liv utan att jobba. Detta kräver åtminstone 10 miljoner kr, då kan du få årlig avkastning på ca. 300tusen kronor även om du bara har köpt obligationer eller andra säkra kort. Med 20 mille hade du kuna levat för 60tusen/månad.
Detta ser jag som rimligt, därför kommer jag antagligen att sträva efter kapital på 20 mille (2milj+ euro) som jag investerar och slipper således jobba varje dag.
Enda orsaken du tycker sådär är att du blivit indoktrinerad sedan liten att "rutiner är bra", skolan har ju lärt dig det i 9+3 år åtminstone (?)...vakna kl 7, skolan 8, hemma 4, etc.
Hade du haft ett stort ekonomiskt svängrum, hade du då jobbat (ek.oberoende)? Om du nu trivs så bra där på jobbet och att vakna tidigt 5 dagar i veckan. De flesta svarar nej och det antar jag också att du gör, om du inte lever för jobbet (vilket jag inte kan fatta att vissa gör, värderar frihet/fritid för mycket).
Det är nog snarare du som romantiserar lite väl mycket utifrån att du kanske inte har det så bra ställt idag.
BisonLGcrew
2013-07-31, 09:37
Träna, äta, sova på heltid
Fan vad det känns som att man kastar bort sitt liv nu efter att ha tittat på filmen. :(
Då ska jag ändå tillägga att jag har ett helt ok jobb med helt ok lön, men det är definitivt inte vad jag hade lagt min tid på om det var för att jag vill ha pengar.
Jag håller med Ronn till stor del. Saknar jag struktur och fasta rutiner så sitter jag mest bara hemma och spelar TV-spel och slöar (inget fel med det. Men det är inget jag vill göra varje dag i resten av mitt liv. :D )
Jag hade sett till att sätta upp fasta rutiner i livet. Kanske jobbat 3-4 halvdagar i veckan med att hjälpa till som alltiallo på frugans arbetsplats (lagom enkelt och trevligt jobb i en kreativ miljö som dessutom ger mig mer tid tillsammans med henne).
Jag hade lagt mycket tid på träningen och jag hade sett till att tvinga mig själv att börja teckna/måla/skapa regelbundet och strävat efter att utveckla min kreativa sida.
Sedan hade jag såklart lagt mycket tid på spel, film och serier också.
Sist men inte minst så skulle jag äta gott och (relativt) miljövänligt. köpa massor av roliga saker och slippa stressa för att få tiden att räcka till.
Programmera ett datorspel. Umgås med vänner i aktiviteter man tycker är roliga. Fortsätta träna. Studera naturvetenskap (främst kvantfysik). Bo i hus och bygga eget gym.
LoveMachine
2013-07-31, 10:31
Jag hade fortsatt med min forskning som om inget hade hänt. Jag hade nog varit lite mindre stressad eftersom jag hade kunnat finansiera min egen forskning så länge jag vill. Om jag slutat forska så tror jag nog att livet hade känts rätt tomt rätt fort. för även om jag ibland gnäller över att min semester äts upp av mina militärövningar så vet jag att det är när jag är mitt inne i något projekt jag är som nöjdast med tillvaron.
Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag skulle göra med pengarna. För den lön jag har känns ganska tillräcklig. Det jag saknar i livet har inte just med pengarna att göra. Fast det är klart att en större bostad med bättre läge skulle sitta fint. Men det är bara det lilla extra och inget att hänga upp livet kring. Resor i all ära men det har mest med problemet att få med sig folk att göra eller brist på tid. Jag tror nog att den stora vinsten ligger i att aldrig behöva fundera över pengarna, inte att spendera pengarna på en massa saker.
Ladugårdsdörr
2013-07-31, 10:34
Då hade jag blivit "dagpappa" (hur det låter) och lärt kidsen det viktiga här i livet!
Hemskolning? Inte längre möjligt i Sverige. Men jag är helt inne på din linje, det vore helt fantastiskt att befria ungarna från institutionalisering och tillsammans med några andra likasinnade föräldrar köra någon form av hemskolning.
I övrigt: bygga ett rejält hus med avancerat energisystem och gött hemgym, driva minijordbruk, äga och förvalta skog, resa osv.
Diomedea exulans
2013-07-31, 10:38
Har man så mycket pengar så man inte vet vad man ska göra av det, så kan man ju ge bort det överflödiga till bättre behövande.
Jag hade studerat saker som intresserar mig. Hade troligtvis jobbat lite också då jag gillar att känna mig behövd. Det bästa hade varit att få mer tid till att sova. Jag älskar John Blund
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
snelhest
2013-07-31, 11:36
Har man så mycket pengar så man inte vet vad man ska göra av det, så kan man ju ge bort det överflödiga till bättre behövande.
Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag inte gett bort ett öre. Aldrig någon som gjort något för mig i livet så "välgörenhet" känner inte jag något krav på.
Skulle kunna tänka mig att skänka pengar till republikanska partiet i USA. :hbang:
Crippa90
2013-07-31, 11:47
Hemskolning? Inte längre möjligt i Sverige. Men jag är helt inne på din linje, det vore helt fantastiskt att befria ungarna från institutionalisering och tillsammans med några andra likasinnade föräldrar köra någon form av hemskolning.
Tänkte mer en sån här dagmamma som man va hos när man va mindre och det brukar väl vara för barn i 4-7 års ålder, upp till 9 år kanske på eftermiddagar efter skolan.
Kombinera lek med lärande, ge kidsen en bra kost, osv. Samt en massa Lego och Star Wars såklart, det är de viktigaste! :d
Diomedea exulans
2013-07-31, 11:50
Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag inte gett bort ett öre. Aldrig någon som gjort något för mig i livet så "välgörenhet" känner inte jag något krav på.
Tycker det är en konstig inställning. Ska man inte göra ett dugg bättre mot andra än vad andra har gjort mot en själv?
För övrigt tror jag inte ett dugg på att ingen gjort något för dig i livet. Har du inte fått gå i skola? Har inte dina föräldrar tagit hand om dig? Har inte dina vänner varit schyssta mot dig? Etc.
en stor stark
2013-07-31, 12:00
Jag skulle nog spela mycket musik och även läsa mycket och även utbilda mig till något intressant. Typ om hur universum fungerar etc.
Tycker det är en konstig inställning. Ska man inte göra ett dugg bättre mot andra än vad andra har gjort mot en själv?
För övrigt tror jag inte ett dugg på att ingen gjort något för dig i livet. Har du inte fått gå i skola? Har inte dina föräldrar tagit hand om dig? Har inte dina vänner varit schyssta mot dig? Etc.
De sjuka och fattiga i Afrika har inte hjälp mig. De ska inte få något från mig. ;)
Skulle jag ha guldbyxorna på mig skulle jag sticka för att upptäcka och göra världen till mitt hem i ett par år. Sen stadgar jag mig där jag trivs bäst och sysslar med det jag vill uppnå i livet. Klara av min bucket list helt enkelt.
knuckles
2013-07-31, 12:43
Du vet väl inte hur hans livshistoria ser ut? Hur vet du att han ens har haft föräldrar?
sandstorm
2013-07-31, 12:49
Spela golf pa heltid.
filmjölk
2013-07-31, 12:52
Jag skulle blivit paranoid och sett hur släkt och bekanta försökt tigga till sig mina pengar och trott sig vara berättigade till dem. Så jag hade nog kapat kontakten med de flesta och spärrat in mig med world of warcraft, och bara lämnat lägenheten när jag behövde handla, gå till gymmet eller något viktigt. Fortsätta jobba hade jag inte gjort en sekund. Jag gillar mitt jobb, men jag gillar att vara ledig mer.
Diomedea exulans
2013-07-31, 12:55
Du vet väl inte hur hans livshistoria ser ut? Hur vet du att han ens har haft föräldrar?
Han skriver på svenska och har tillgång till Internet. Det räcker för att jag ska sluta mig till att folk har gjort saker för honom.
Är han svensk så har han säkerligen fått tillgång till ett socialt skyddsnät om han inte haft föräldrar, t ex. Och han bör väl ha gått i skolan om han stavar så pass bra som han gör.
hahavaffan
2013-07-31, 13:07
Jag hade startat mitt eget bilmärke.
shut teh face
2013-07-31, 14:13
10 miljoner - köpa hus, två nya bilar sen spara någon miljon och fortsätta som vanligt
20 miljoner - samma sak men ge familjmedlemmarna en slant var
200 miljoner - sluta jobba med dagjobb och göra något som vore riktigt kul
Oändligt med pengar (några hundra miljarder) - all in med rikemansliv, byggt en bunker under huset (tom cruise style) och sånt, ni vet.
Vad fan är det som skulle vara så jävla kul att göra? Fattar inte resonemanget från flera i tråden. Kul för mig = spela tv-spel, umgås med folk, hitta på saker, festa, träna, äta, etcetc, ni har alltså ett yrke ni vill hålla på med som är "roligt"?
Ni har alltså ett yrke ni vill hålla på med som är "roligt"?Ja? Alltså, i perioder är det väl inte det roligaste. Men när man har mycket att stå i, känner sig behövd samtidigt som man hjälper folk att spara/tjäna pengar samt effektivisera sin verksamhet, då är det riktigt kul! Och såklart känslan av att bidra till att företaget man jobbar för går bra.
Vad fan är det som skulle vara så jävla kul att göra? Fattar inte resonemanget från flera i tråden. Kul för mig = spela tv-spel, umgås med folk, hitta på saker, festa, träna, äta, etcetc, ni har alltså ett yrke ni vill hålla på med som är "roligt"?
Jag älskar mitt arbete och skulle fortsätta även om jag blev ekonomiskt oberoende. Om den spontana reaktionen på frågeställlningen är att man vill byta arbete så bör man redan idag se över vad man gör med sitt liv.
Ja? Alltså, i perioder är det väl inte det roligaste. Men när man har mycket att stå i, känner sig behövd samtidigt som man hjälper folk att spara/tjäna pengar samt effektivisera sin verksamhet, då är det riktigt kul! Och såklart känslan av att bidra till att företaget man jobbar för går bra.
Men du e ju hjärntvättad? Varför lida i perioder när du kan vara lycklig varenda dag? Känns sig behövd kan du väl göra för nära och kära? Bygg ett hus till fattiga kanske. Effektivisera en verksamhet när du kan göra vad fan du vill i hela världen.
Jag älskar mitt arbete och skulle fortsätta även om jag blev ekonomiskt oberoende. Om den spontana reaktionen på frågeställlningen är att man vill byta arbete så bör man redan idag se över vad man gör med sitt liv.
Du älskar alla människor? älskar att göra saker på andras kommando som nån annan tjänar på? Tittar aldrig någonsin på klockan för du vill hem?
Det är väl snarare du som bör se över ditt liv om din spontana reaktion på ekonomiskt oberoende är att du ska fortsätta nöta ditt jobb tills pension och död?
Asso är jag galen eller är ni. Det är tammefan frågan.
Men du e ju hjärntvättad? Varför lida i perioder när du kan vara lycklig varenda dag? Känns sig behövd kan du väl göra för nära och kära? Bygg ett hus till fattiga kanske. Effektivisera en verksamhet när du kan göra vad fan du vill i hela världen.Hjärntvättad? Vem har pratat om att lida? Alla perioder där man inte får ut maximalt av sitt jobb är inte ett lidande.
Vad jobbar du med?
Du kommer att jobba mer än hälften av livet med stor sannolikhet, varför inte göra något du trivs med?
Asso är jag galen eller är ni. Det är tammefan frågan.
Ingen behöver vara galen, men om dina erfarenheter av yrkeslivet är så fruktansvärda att du lever med föreställningen att alla andra är hjärntvättade såvida de faktiskt trivs på deras arbetsplatser, då bör du nog söka efter ett nytt jobb.
Samma som nu förutom att jag skulle resa lite mer.
snelhest
2013-07-31, 15:51
Jag skulle helt enkelt må dåligt om jag hjälpte folk som aldrig har eller kommer att tillföra mitt liv någonting under några omständigheter.
Min skolgång var fruktansvärd men jag har i alla fall redan betalat för den i form av skatt eftersom att jag började från 0 kr och är miljonär idag.
Umgås inte med folk privat.
Men jag menar bra att ni trivs med erat jobb. Jag har aldrig trivts med att göra saker när jag inte vill göra det, gillar inte fängelser, gillar frihet.
Det tillkommer ju så mycket annat, gå upp när du inte vill gå upp, gå och lägga dig när du inte vill, offra bort saker du vill göra. Asso om vi säger såhär: ni är ekonomiskt oberoende och vill fortsätta jobba för ni älskar erat jobb. Med andra ord, varenda fri dag ni har t.ex en lördag eller semester spenderar ni allra helst genom att gå upp samma tid som när ni jobbar, gå lägga er samma tid, umgås med dom ni arbetar med, gå och skita samma tid som ni gör på jobbet, äta lunch i samma matsal/fikabord, etc. Eftrrsom det är det ni väljer att göra när ni kan göra exakt vad ni vill?! Själv hade jag hellre suttit och käkat frukost i las vegas i lugn och ro och ha en heldag med en flickvän kanske gått o sett en konsert? Exempelvis?! Medans ni går ut och skrapar bilen 7 på morgonen och har 8 goa arbetstimmar att se fram emot, samma jävla ställe, samma folk, samma skit. Glöm att äta när du är hungrig du för gott hålla dig till lunchen. Glöm att sova om du ör trött du får gott hålla dig tills ikväll. Glöm hitta på någonting roligt med en kompis, jag menar man måste ju effektivisera verksamheten HEHE.
/rant
Köpt en medelstor gård med tillhörande 50ha skog, 10ha odlingsbar mark och 10ha betesmark. Skaffat får, höns, arbetshäst och börjat odla för eget bruk. Anställt någon erfaren som kan agera mentor och sköta gården när jag är ute och reser, vilket jag skulle göra jäklar i det.
Men jag menar bra att ni trivs med erat jobb. Jag har aldrig trivts med att göra saker när jag inte vill göra det, gillar inte fängelser, gillar frihet.
Det tillkommer ju så mycket annat, gå upp när du inte vill gå upp, gå och lägga dig när du inte vill, offra bort saker du vill göra. Asso om vi säger såhär: ni är ekonomiskt oberoende och vill fortsätta jobba för ni älskar erat jobb. Med andra ord, varenda fri dag ni har t.ex en lördag eller semester spenderar ni allra helst genom att gå upp samma tid som när ni jobbar, gå lägga er samma tid, umgås med dom ni arbetar med, gå och skita samma tid som ni gör på jobbet, äta lunch i samma matsal/fikabord, etc. Eftrrsom det är det ni väljer att göra när ni kan göra exakt vad ni vill?! Själv hade jag hellre suttit och käkat frukost i las vegas i lugn och ro och ha en heldag med en flickvän kanske gått o sett en konsert? Exempelvis?! Medans ni går ut och skrapar bilen 7 på morgonen och har 8 goa arbetstimmar att se fram emot, samma jävla ställe, samma folk, samma skit. Glöm att äta när du är hungrig du för gott hålla dig till lunchen. Glöm att sova om du ör trött du får gott hålla dig tills ikväll. Glöm hitta på någonting roligt med en kompis, jag menar man måste ju effektivisera verksamheten HEHE.
/rant
Nu tänker du tokigt, bara för att man gillar att göra något betyder det inte att man vill göra ENDAST det varje vaket ögonblick. Att det gillar sitt jobb behöver heller inte betyda att de gillar att gå upp tidigt för att jobba, men de kanske tycker om jobbet tillräckligt mycket för att det ska vara värt det ändå.
Vi kan vända lite på det, eftersom du gillar din konsert i Las Vegas så mycket måste du gå på precis samma konsert varje dag med precis samma människor resten av livet. Det är ju ungefär så du resonerar om deras jobb.
Personligen skulle jag sakna både mitt jobb och mina kollegor om jag slutade helt med det så jag skulle jobba deltid om jag var ekonomiskt oberoende, men max 50%. Med tiden är det dessutom högst sannolikt att jag skulle sluta helt men till en början skulle jag nog vilja hänga kvar lite, speciellt med vetskapen att jag endast är där för att jag vill och kan dra så fort jag har lust. Jag hade haft gott om tid att åka på konserter både i Las Vegas och annorstädes, speciellt som jag hade haft ett eget privatjet vilket hade effektiviserat resandet en smula.
Red Apple
2013-07-31, 16:41
Växla mellan att studera, resa och volontärarbeta resten av mitt liv.
Först några praktiska grejer innan livet börjar:
- Köpa lite lägenheter och hus här och var runt i världen, i Stockholm, Miami, Hollywood, Tokyo osv.
- Anlita en träning/dietcoach.
- Hyra en livscoach, en terapeut osv.
- Hyra en stilcoach och ta en dag och köpa ascoola och snygga kläder.
- Hyra folk som fixar till min lägenhet med möbler, trädgårdar osv.
- Anlita en/några kockar som lagar maten min coach säger till dem att laga. De följer med mig vart jag än bor i världen.
- Anlita en/några sekreterare som hjälper mig med praktiska grejer som att ta emot samtal, kolla upp saker jag vill veta, handla något åt mig, fixa saker osv.
- Anlita städare.
- Skänka en massa pengar till familj, vänner och några välgörenhetsorganisationer jag gillar.
Hur jag skulle leva:
Varje dag skulle jag göra:
- Någon typ av arbete
- Något fysiskt
- Något intellektuellt
- Något socialt
Arbete:
Kanske blogga om hur livet är när man är ekonomiskt oberoende, skriva böcker, starta en tidning och en tv-kanal där jag lägger in saker jag tycker att folket behöver och som jag gillar. Annat skoj jag kan hitta på som jag vill jobba med.
Fysiskt:
Gym, meditation, stretching, löpning, akrobatik och annat kul.
Intellektuellt:
Läsa historia, filosofi, biologi och lära mig språk, instrument, rita och annat kul.
Socialt:
Spendera tid med familj, vänner och kvinnor.
Övrigt:
Resa, kolla på filmer med världens bästa tv, soffa, surroundljud osv, spela tv- och datorspel med världens bästa utrustning, läsa böcker, lyssna på musik, LEVA LIVET. Ni fattar.
rant
Det är nästan omöjligt att svara på utan att ta till härskarteknik, men jag tror det kommer med åldern. En brist på empati skulle också kunna förklara varför du har svårt att förstå hur andra tänker i frågan.
Gpajen - skaffa ett jobb som inte suger :thumbup::thumbup::thumbup:
Det kan vara väldigt givande, man känner att man åstadkommer saker och sen är det socialt om man har bra kollegor. Man får en mening i tillvaron annat än att bara vara. Resonemanget utgår ju självklart utifrån att man har ett jobb som man trivs med men det betyder ju såklart heller inte att man gillar att bli väckt av en klocka på morgonen och såna saker men det är en uppoffring man gärna gör för allt det positiva man får ut av det.
Sen är nog vissa rätt så drivna om dom hade chansen att göra precis vad dom vill men för många är det nog lätt att tappa struktur och motivation att göra något alls, och är man driven trots att man är helt oberoende kan inte det ses lite som samma sak som om man hade ett jobb man gillar? Även om du vore Bill Gates som reser runt och anordnar saker så måste du planera, passa tider och så vidare bara att du kanske har lite mer frihet i den aspekten.
Tap3worm
2013-07-31, 19:03
Plugga!
Skulle skaffa mig så mycket kunskap som det är möjligt för en frisk, levande människa!
Tapeworm
- Mobilen
Det kan vara väldigt givande, man känner att man åstadkommer saker och sen är det socialt om man har bra kollegor. Man får en mening i tillvaron annat än att bara vara. Resonemanget utgår ju självklart utifrån att man har ett jobb som man trivs med men det betyder ju såklart heller inte att man gillar att bli väckt av en klocka på morgonen och såna saker men det är en uppoffring man gärna gör för allt det positiva man får ut av det.
Sen är nog vissa rätt så drivna om dom hade chansen att göra precis vad dom vill men för många är det nog lätt att tappa struktur och motivation att göra något alls, och är man driven trots att man är helt oberoende kan inte det ses lite som samma sak som om man hade ett jobb man gillar? Även om du vore Bill Gates som reser runt och anordnar saker så måste du planera, passa tider och så vidare bara att du kanske har lite mer frihet i den aspekten.
Det enda positiva du får av jobbet är pengar. "Vänner på kontoret" räknas inte, då har du bara få riktiga vänner eller så suger du på att skaffa vänner.
Mening i tillvaron är subjektivt, men varför tycker du att ditt arbete ger dig mera mening än t.ex. att resa omkring och skänka till välgörenhet/chilla resten av tiden t.ex.?
Fattar inte alls din inställning till att man "borde" göra något "meningsfullt", livet har inte någon vidare mening så varför försöka krydda till det med ett sånt påstående? Gör förfan vad DU vill, inte vad du BORDE göra.
Det enda positiva du får av jobbet är pengar. "Vänner på kontoret" räknas inte, då har du bara få riktiga vänner eller så suger du på att skaffa vänner.
Mening i tillvaron är subjektivt, men varför tycker du att ditt arbete ger dig mera mening än t.ex. att resa omkring och skänka till välgörenhet/chilla resten av tiden t.ex.?
Fattar inte alls din inställning till att man "borde" göra något "meningsfullt", livet har inte någon vidare mening så varför försöka krydda till det med ett sånt påstående? Gör förfan vad DU vill, inte vad du BORDE göra.
Du verkar ha oerhörda problem med att acceptera att alla inte tycker som du, du verkar nästan upprörd till och med.
Det är nog snarare du som romantiserar lite väl mycket utifrån att du kanske inte har det så bra ställt idag.
Har det prima ställt tack, bor hemma och studerar på gymnasium och hänger på polare/super/spelar tv spel på fritiden, livet ler. Föräldrar helt välbärgade, men de är det via JOBB.
Varje gång jag ser pappa vakna tidigt för att köra till jobbet (ingenjör dock) så kan jag inte se mig göra samma sak 47 veckor om året, 5 dagar/vecka.
För mycket jobb, för lite egen tid helt enkelt (klagar dock inte på hans val, det är ju trots allt hans vilja att få bra omständigheter för mig att växa upp i vilket innebär jobb för honom).
Romantiserar inget, av dig får jag dock en bild av en typisk arbetsnarkoman som inte har kreativitet att "hitta mening i tillvaron" utan att jobba.
Du verkar ha oerhörda problem med att acceptera att alla inte tycker som du, du verkar nästan upprörd till och med.
Tja, vad annat kan man bli när folk hellre löneslavar än gör vad de vill? Lyckad propaganda från välfärdsstaten/familjen minsann cofffee ....
Men orka borka förklara att det är möjligt att trivas riktigt bra på sitt jobb för en unge som går i gymnasiet.
Tja, vad annat kan man bli när folk hellre löneslavar än gör vad de vill? Lyckad propaganda från välfärdsstaten/familjen minsann cofffee ....
Du kanske borde skaffa lite mer livserfarenhet innan du tar på dig uppdraget att tala om för vuxna människor vad dom bör värdera och hur dom bör leva sina liv.
Captainwide
2013-07-31, 19:19
Om pengar inte hade varit något problem i livet hade jag utan tvekan försökt utbilda mig/läsa massa kurser inom historia,konst,matlagning,författarkunskap,språk osv. Hade även försökt resa runt väldigt mycket och uppleva så mycket av det världen har att ge (både natur och kultur). Jag hade även försökt utveckla mina olika fantasifulla företagsidéer.
Du kanske borde skaffa lite mer livserfarenhet innan du tar på dig uppdraget att tala om för vuxna människor vad dom bör värdera och hur dom bör leva sina liv.
Behöver ingen livserfarenhet för att se det uppenbara. Har sommarjobbat och även om vissa av jobben varit trevliga så hade jag hellre gjort något helt annat, får inget av att jobba (förutom pengar såklart).
Känner du dig hotad av min åsikt? Kanske inser du att jag har mer "rätt"? (dvs. att folk borde tänka mera på vad de verkligen vill göra och mindre på jobbet och hur de skall ha råd till den dyra BMW:n så de kan skryta åt grannen).
Finns YTTERST få som är verkligt insnöade/dedikerade till sitt arbete som faktiskt gillar vad de gör varje dag, och du hör knappast till dem (rätta mig om jag har fel).
Men orka borka förklara att det är möjligt att trivas riktigt bra på sitt jobb för en unge som går i gymnasiet.
haha +1 även om jag nyss gått ut ur gymnasiet och ska plugga i höst så har jag sommarjobbat på ett byggföretag varje sommar och de som jobbade där var det som gjorde det roligt att arbeta, störtsköna typer :d
Fara utomlands på obestämd tid, farandes mellan länder och städer utan några tidsramar och göra det som faller en in.
När/om skutan slutligen bär hem till Sverige skulle jag köpa en trevlig kåk en bit från stan.
Nu har jag ett arbete jag faktiskt trivs med och som är stimulerande, men om jag skulle bli ekonomiskt oberoende under resten av livet skulle jag sluta på direkten. Möjligen skulle jag driva något på egenhand (ett vandrarhem i ett lugnt och varmt land ex) där vinst inte är med i bilden.
arbetar bara för pengar
inget direkt jag skulle VILJA göra om jag var oberoende
bosätta mig nånstans vid havet där det var lugnt skönt och lagom varmt året om
promenera flera timmar om dagen längs havet
se filmer, spela spel, umgås med familjen
gillar inte att va låst vid ett jobb , skulle va värt mkt för mig bara att slippa det
arbetar bara för pengar
inget direkt jag skulle VILJA göra om jag var oberoende
bosätta mig nånstans vid havet där det var lugnt skönt och lagom varmt året om
promenera flera timmar om dagen längs havet
se filmer, spela spel, umgås med familjen
gillar inte att va låst vid ett jobb , skulle va värt mkt för mig bara att slippa det
Vi är själsbröder i tänket :d .
drinklas
2013-07-31, 19:56
Jag har lovat mig själv att köpa ett gäng sportbilar och sen köra rarcing med några polare.självklart ska min vara lite extra vass :)
Har en tremänning som är gift med en som kommer ärva åtskilliga miljarder.
Livet är orättvist...
Fredszky
2013-07-31, 20:07
Har en tremänning som är gift med en som kommer ärva åtskilliga miljarder.
Livet är orättvist...
Bara att ha kål på alla som är på samma eller närmre besläktade håll och casha in.
(Tar 10% för tipset)
Bara att ha kål på alla som är på samma eller närmre besläktade håll och casha in.
(Tar 10% för tipset)
Tyvärr har inte ens kusiner arvsrätt.
Fredszky
2013-07-31, 20:19
Det här har du kollat upp hör jag :)
Behöver ingen livserfarenhet för att se det uppenbara. Har sommarjobbat och även om vissa av jobben varit trevliga så hade jag hellre gjort något helt annat, får inget av att jobba (förutom pengar såklart).
Känner du dig hotad av min åsikt? Kanske inser du att jag har mer "rätt"? (dvs. att folk borde tänka mera på vad de verkligen vill göra och mindre på jobbet och hur de skall ha råd till den dyra BMW:n så de kan skryta åt grannen).
Finns YTTERST få som är verkligt insnöade/dedikerade till sitt arbete som faktiskt gillar vad de gör varje dag, och du hör knappast till dem (rätta mig om jag har fel).Jo, det behövs det. Spara ner dina inlägg i tråden, läs dom om 10-15år. Jag tror du kommer att skratta åt dig själv eller kanske önska dig tillbaka till den tiden.
När jag var i din ålder skulle det inte förvåna mig om jag tyckte samma sak.
Jo, det behövs det. Spara ner dina inlägg i tråden, läs dom om 10-15år. Jag tror du kommer att skratta åt dig själv eller kanske önska dig tillbaka till den tiden.
När jag var i din ålder skulle det inte förvåna mig om jag tyckte samma sak.
Sorry, kommer aldrig att ändra mig. Hellre ledig än på arbete, oavsett vad.
Löneslava är något jag inte ser fram emot, kommer att hitta på något för att undvika det alt. börja göra nåt jag gillar skarpt.
EDIT: om inte arbetet är något som genererar sjukt bra inkomst så att jag kunde tjäna ihop tillräkligt för att pensionera mig mycket tidigt då alltså (då skulle jag möjligtvis kunna flytta min ledighet framåt).
Löneslava är något jag inte ser fram emot, kommer att hitta på något för att undvika det alt. börja göra nåt jag gillar skarpt.Åååh, jag blir lite nostalgisk. Den orubbliga attityden och helt säker på sin sak :D
Löneslava är något jag inte ser fram emot, kommer att hitta på något för att undvika det alt. börja göra nåt jag gillar skarpt.
EDIT: om inte arbetet är något som genererar sjukt bra inkomst så att jag kunde tjäna ihop tillräkligt för att pensionera mig mycket tidigt då alltså (då skulle jag möjligtvis kunna flytta min ledighet framåt).
Lycka till med miljonerna. :D
Lycka till med miljonerna. :D
Tackar :cool: .
Miljoner är dock inte nödvändiga så blir knappast deppad om jag inte lyckas med det. Ända grejen man kan köpa för pengar som jag verkligen skulle vilja ha är ett schysst litet hus typ bredvid stranden i italien/spanien/västindien/sydamerika.
Den här tråden är komedi, tack alla :D
/ en till som skulle fortsätta att jobba trots miljoner på banken
Det här har du kollat upp hör jag :)
:d
Den här tråden är komedi, tack alla :D
/ en till som skulle fortsätta att jobba trots miljoner på banken
Bra skämt! :devil:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSussLDMwWCgUVmpbrStxKfUkZUK1UBz 9BPWxuBtvRajjr7b0sk
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSussLDMwWCgUVmpbrStxKfUkZUK1UBz 9BPWxuBtvRajjr7b0sk
mmmm bueno
:laugh:
Oväntat att grabben inte ens gått klart skolan.
Oväntat att grabben inte ens gått klart skolan.
vem är "grabben" du talar om? *grr*
vem är "grabben" du talar om? *grr*
Han som inte vill jobba.
Jag har inte ens haft semester i två veckor och längtar redan till måndag då det är dags att börja jobba igen.
Då levde jag ändå ett väldigt fritt liv mellan 20-25 där jag gjorde vad jag ville. Reste var jag ville, när jag ville.
Då hade jag jobbat endast om jag trivdes tillräckligt väl med jobbet.
Då hade jag (fucking) rökt bra gräs dagarna i ända, läst forsking hela dagarna i ända (varit ilsken på min TS i vanlig ordning), smågrälat med min underbara och INTELLIGENTA tjej. Och förmodligen snusar, druckit folle och gjort livet halvt otrevligt för någon (kanske grannar och lite bra sex).
Och länkar forskning (som King Grub förmodligen redan diskuterat tre år tidigare) :).
Jag skulle nog efterhand sluta med det jag gör idag. Även om det är trevligt. Kanske börja meka med cyklar istället utan vinstbehov. Tjugotimmarsvecka låter lagom.
Finns det JOBB man gör med andra motiv än pengar? Jag JOBBAR för att fa pengar. Jag utövar INTRESSEN/HOBBYS för att ma bra.
Ladugårdsdörr
2013-08-01, 08:58
Finns det JOBB man gör med andra motiv än pengar? Jag JOBBAR för att fa pengar. Jag utövar INTRESSEN/HOBBYS för att ma bra.
Det är väl ganska uppenbart att det finns massor av jobb som är intressanta och givande på många andra sätt än ekonomiskt? Göra bra saker för andra människor, köra häftiga maskiner, skapa eller uppfinna något osv. osv. Jag kommer förhoppningsvis göra ett "karriärbyte" och jobba med något roligt i framtiden istället för att sitta där jag sitter nu och visserligen tjänar bra men samtidig har det ganska tråkigt.
Klart att pengar är en aspekt. Jag jobbar med min hobby. När jag slutar utvecklas på min nuvarande arbetsplats så söker jag mig vidare.
Ja, att stimuleras mentalt, att utvecklas som människa, att anta utmaningar.
Kanske låter som en klyscha om man har ett jobb som inte är så stimulerande.
Intressen och hobbys är ännu en aspekt i livspusslet behöver inte vara antingen eller.
Han som inte vill jobba.
Jag har inte ens haft semester i två veckor och längtar redan till måndag då det är dags att börja jobba igen.
Då levde jag ändå ett väldigt fritt liv mellan 20-25 där jag gjorde vad jag ville. Reste var jag ville, när jag ville.
Du har tur att du jobbar med något du gillar då, eller så har du bara skit fantasi och kan inte hitta på något på din ledighet :d.
Ja, att stimuleras mentalt, att utvecklas som människa, att anta utmaningar.
Kanske låter som en klyscha om man har ett jobb som inte är så stimulerande.
Intressen och hobbys är ännu en aspekt i livspusslet behöver inte vara antingen eller.
Utvecklas som människa, anta utmaningar och stimuleras mentalt kan du göra utanför jobbet också. Läs en bok, försök lösa en svår matteuppgift, lös svåra korsord, försök skriva en låt, lär dig något nytt (spela instrument, köra mc, nytt språk).
Man behöver inget jobb för det du rabblade upp, pengar är den viktigaste aspekten i jobbandet för nästan alla individer.
Är man inte socialt handikappad så har man även vänner utanför jobbet också så det är inget argument heller.
Aja alla har sina åsikter cofffee .
Du har tur att du jobbar med något du gillar då, eller så har du bara skit fantasi och kan inte hitta på något på din ledighet :d.
Grejjen är lite den att hade du haft dom ambitioner du påstår dig ha hade du inte suttit här och diskuterat saken på den låga nivå du visar upp, desutom är det svårt att se någon bli riktigt framgångsrik med den kassa attityd som du visar upp.
Så antingen trollar du, vilket är mest sannolikt, eller så behöver du verkligen komma ner på jorden.
Grejjen är lite den att hade du haft dom ambitioner du påstår dig ha hade du inte suttit här och diskuterat saken på den låga nivå du visar upp, desutom är det svårt att se någon bli riktigt framgångsrik med den kassa attityd som du visar upp.
Så antingen trollar du, vilket är mest sannolikt, eller så behöver du verkligen komma ner på jorden.Killen går fortfarande på gymnasiet, hans riktiga liv börjar om några år.
Jag jobbar inom vården, hade jag velat bli rik hade jag valt annat yrke. Går till jobbet för att jag känner mig bra på det jag gör men samtidigt ställs jag ständigt inför utmaningar, svårigheter osv som jag inte kan förutse - men med erfarenhet och ökad kunskap - bli bättre på. Det är härliga känslor; att hantera tillräckligt obekväma situationer gör jag helt enkelt inte om jag inte får betalt dock. Så pengar är EN aspekt.
Utövar också intressen/hobbys för att må bra - det ena behöver inte utesluta det andra. Lägga alla ägg i samma korg osv. :) Vissa dagar känns jobbet allt annat än jobbigt, snarare härligt och stimulerande med bra feedback - andra dagar är det dränerande och otacksamt, att kunna hantera det senare samt lönen är vinsten då.
Så antingen trollar du, vilket är mest sannolikt, eller så behöver du verkligen komma ner på jorden.
Intressanta ord du använder, "framgångsrik", "ambitioner". Du menar alltså (rätta mig igen om jag har fel tack) att jag vill bli rik?
Näe, kräver inte materialistiskt skit för att impa på andra, har mycket bättre saker för mig. Det jag inte fattar är hur många här tycks se jobb som något heligt, ni känner att ni måste jobba och längtar även tillbaka och kan inte slappna av på fritiden tycks det se ut som.
Trollar inte, kan bara somsagt inte fatta mig på din livssyn (jobba-pensioneras-dö).
Intressanta ord du använder, "framgångsrik", "ambitioner". Du menar alltså (rätta mig igen om jag har fel tack) att jag vill bli rik?
Näe, kräver inte materialistiskt skit för att impa på andra, har mycket bättre saker för mig. Det jag inte fattar är hur många här tycks se jobb som något heligt, ni känner att ni måste jobba och längtar även tillbaka och kan inte slappna av på fritiden tycks det se ut som.
Trollar inte, kan bara somsagt inte fatta mig på din livssyn (jobba-pensioneras-dö).
Du övertolkade nog väldans där - vem pratade om att jobba mer än heltid (el ens att det gäller heltid), och en människa med lite normala resurser kan nog klara att göra annat förutom att sova o vara på jobbet.. ;) Just saying.
Du övertolkade nog väldans där - vem pratade om att jobba mer än heltid (el ens att det gäller heltid), och en människa med lite normala resurser kan nog klara att göra annat förutom att sova o vara på jobbet.. ;) Just saying.
Handlade dock mest om mitt oförstånd för såna som inte klarar sig utan jobb, längtar tillbaka redan då lovet börjar osv.
nissepelle
2013-08-01, 10:22
Ärligt talat så hade jag nog inte gjort så mycket annorlunda. Jag tror att jag ändå hade börjat studera till läkare.
Vad jag tror att jag lärt mig om livet de senaste åren är att det inte är bristen på pengar som hindrar folk från att göra vad de själva vill. Typ "ååh, om man bara hade pengar så kunde jag göra det där och det där". Oftast handlar det om människors egen bekvämlighet i att stanna i den situation de befinner sig i, och en rädsla för att göra och leva ut de saker man drömmer om. Men att inbilla sig att det handlar om pengar är lättare än att konfrontera att hindren finns inom en själv.
Handlade dock mest om mitt oförstånd för såna som inte klarar sig utan jobb, längtar tillbaka redan då lovet börjar osv.
Ok, jag är med. Det argumentet kan jag köpa, var sak på sin plats tycker jag. :)
shut teh face
2013-08-01, 10:24
Om man kan välja - ja det kan man mer eller mindre i Sverige - att ha ett roligt jobb, varför skulle man inte det?
Klart som korvspad man kan ha roligt utanför jobbet, men du kan ha kul på jobbet _också_
Folk som säger annat är bara bekväma för de inte orkar göra något vettigare än att jobba med något de inte gillar.
Varför ska ett jobb inte vara "heligt?", man spenderar ju så jäkla mycket tid där.
Sen kan man ju jobba med tråkiga saker för man tjänar så enormt mycket pengar (men tror få här inne hamnar i det facket), men då kanske det är under en kort period eller liknande, knappast Nisse på Kvarglagret AB.
Hur laddar man upp en profilbild btw? Någon som kan förklara detaljerat? :d
en stor stark
2013-08-01, 10:26
Det är klart det finns, dock så jobbar många för att få pengar. Men man spenderar så mycket tid på sitt jobb, så varför inte ha ett jobb som är roligt och får en må bra?
knuckles
2013-08-01, 10:34
Visa har tur så de jobbar med något de tycker är kul och tjänar bra samtidigt. Antingen väljer man ett arbete som man hatar och bars jobbar på för att klara sig men hatar. Man måste se över lönen, intresset och den sociala aspekten samt arbetsmiljön.
Jag själv tycker och ska jobba med något som intresserar mig, lönen är inte det viktigaste. Tycker synd om de som slavar med något de hatar för en dålig lön, hela veckan.
Arbeta med att finansiera solkraftverk och cancerforskning.
Arbeta med att finansiera solkraftverk och cancerforskning.
Inget fusionkraftverk? I am disapoint
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
knuckles
2013-08-01, 12:28
Ingen som vill bli världshärskare?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.