handdator

Visa fullständig version : Behöver jag äta mer?

vizion
2013-07-29, 18:05
Är: 27 år
Längd: 166
Väger: 63

Detta är mina matvanor:

Frukost:
125g kvarg
1 näve vinbär/blåbär
2 st knäckebröd
50g ost
30g skinka

Innan träning:
1 Banan

Efter träning: (Smootie)
1 Banan
30g Havregryn
10 Jordgubbar
4dl Mjölk
1 skopa oneway

1-2h senare
200g kött
1 ägg
2dl mjölk

middag
100g kött/fisk/fågel
50-100g pasta/ris/potatis)
2dl mjölk
100g grönsaker

kvällsmat
halv burk tonfisk
2dl mjölk

Total Protein: 200
Total Kcal: ca 2000

Har även räknat lite och behöver ca 2500 kcal per dag.
Har tränat i 12 veckor och hade hoppats på lite bättre resultat, då ja kör 110% när jag tränar.. tycker att musklerna byggs lite väl långsam

Är det något ni anser jag behöver ändra på? Vad gör ja för fel?

rooz
2013-07-29, 18:17
Du skriver ju svaret själv:confused:

knuckles
2013-07-29, 18:22
Bulkar du eller? Då behövs mer kcal

Elias93
2013-07-29, 18:45
Någon dryck som tillbehör till frukosten, pasta/ris/potatis till din lunch, äta ett mål till mellan lunchen och middagen eller helt enkelt dricka en gainer-shake så får du ju lite extra kcal till det där! (

vizion
2013-07-29, 19:15
Jag har snarare kört lägre kcal än vad jag behöver just för att ja vill få bort öl kaggen ;) bulka vill ja inte påstå eftersom jag äter mindre än vad ja förbrukar..

Vill se bättre resultat bara, då är snarare frågan, blir det bättre resultat om ja äter mer ?

Wzup2u
2013-07-29, 19:25
du kommer bli mindre istället...
och varför äter du diet/deff bantar mat????

du kommer inte bygga några muskler med denna kost och låga kaloribudget...
för att växa behöver du kcal överskott[bulk]...

dina muskler kommer blir sämre och du behöver inte mera fundera på varför det går dåligt för dig...
hiskeligt lite mat f.ö

vizion
2013-07-29, 22:57
får väl ta o köpa lite gainers helt enkelt =)

vilken är bäst ?

PureWhey
2013-07-30, 00:16
får väl ta o köpa lite gainers helt enkelt =)

vilken är bäst ?

Alla är samma skit, med 2000 kcal nu är det bara att lägga till lite kolhydratskällor så går det nog bra utan ska du se. Själv har jag whey-pulver samt kolhydratspulver så jag kan ta det ena utan det andra samt mixa själv.

rogerQ
2013-07-30, 12:53
Det är enklare att bara ta större portioner lr ta två portioner mat istället för att investera i pulver. Ger garanerat bättre resultat. Men du får inte bort ölkaggen.

vizion
2013-07-30, 13:13
Det är enklare att bara ta större portioner lr ta två portioner mat istället för att investera i pulver. Ger garanerat bättre resultat. Men du får inte bort ölkaggen.

Vad är bästa sättet att få bort kaggen då? läste att undvika ris/pasta/potatis skulle vara bra, därför jag försöker undvika dessa produkter

simmejävel
2013-07-30, 13:26
Kaggen får du bort genom att äta mindre än du gör av med och således gå ned i vikt. Därför behöver du välja om du först och främst vill gå ned i vikt eller bygga muskler.

Att lägga fokus på båda samtidigt är inte att rekommendera då resultatet enl. erfarenheter i otaliga trådar här på Kolozzeum tidigare mer regel- än undantagsvis uteblir för båda istället.

Muskeluppbyggnad kräver energiöverskott.
Viktnedgång kräver energiunderskott.

Enda tillfället detta inte stämmer till hundra procent är när man som nybörjare har möjlighet att göra ökningar trots ett underskott.

Kvicksilver
2013-07-30, 13:45
Vad är bästa sättet att få bort kaggen då? läste att undvika ris/pasta/potatis skulle vara bra, därför jag försöker undvika dessa produkter

Går tyvärr inte att punktförbränna fett. Det är primärt kalorier in i förhållande till förbränning som reglerar din vikt... inte vad du äter för typ av livsmedel.
En god hjälp att minska kaggen är att skaffa bättre hållning samt mer magmuskler som håller grejerna där inne på plats.

vizion
2013-07-30, 15:37
Blir nog att testa att äta lite mer, o se om det blir ett bättre resultat... man kan alltid deffa vid ett senare tillfälle ;)

Kvicksilver
2013-07-30, 15:41
Blir nog att testa att äta lite mer, o se om det blir ett bättre resultat... man kan alltid deffa vid ett senare tillfälle ;)

Bra där. Ät och träna upp dig några kilo... sköter du det ordentligt kommer nästan allt vara muskler och då minskar ju faktiskt fettprocenten samtidigt. När du nått tex 70kg så kan du ju deffa ner dig till din nuvarande vikt. Misstänker att du kommer gilla det du ser då.

Wzup2u
2013-07-31, 18:49

precis. det är det många inte inser...
ät utav bara den plussa på kolhydrater mycket hjälper mycket.
bulka upp och bygg, deffa gör du när musklerna kommit och då äter du underskott med tillräckligt med protein för att bibehälla musklerna och bränna fett.