Visa fullständig version : Enda rätt när det gäller kost
Det kanske är ett litet onödigt inlägg men jag har märkt att det spelar ingen roll hur mycket man lär sig om kost, det finna alltid nåt nytt! när man nött in det där med GI så kommer II...
Det enda rätta att göra är att gifta sig med någon som håller koll på det där åt en :mallan: :cool:
Jepp, väldigt onödigt :booty:.
Men jag kommer osökt att tänka på Grub, kan han lära sig mer?:rolleyes:
Originally posted by Koskit
Jepp, väldigt onödigt :booty:.
Men jag kommer osökt att tänka på Grub, kan han lära sig mer?:rolleyes:
Onödigt? Varför onödigt? Alltid kul att veta, dessutom så tror jag att Grub har en del kvar att lära :D
Originally posted by Krystal
...Och sen kommer SI ;)
Och vad är det då :cryout: ??? Förmodligen nåt i stil med; något man måste kunna annars ryker alla musklerna och man blir fet!! :)
Nånting som har bra GI, II och SI så är det klämma massor massor med potatisar. Carb load med potatis är det mest underbara under deffen.
Onödigt? Varför onödigt? Alltid kul att veta, dessutom så tror jag att Grub har en del kvar att lära :D
Jo det är klart det är kul och säkert bra att veta men det får inte plats hur mycket information som helst i skallen :)
Originally posted by Bacon
Och vad är det då :cryout: ??? Förmodligen nåt i stil med; något man måste kunna annars ryker alla musklerna och man blir fet!! :)
SI står för satiety index, en tabell som visar hur mätt man blir i en viss tid av någonting :D , t ex med referens som vitt bröd på 100 då, så har potatis ca 320 i SI.
Och för att få den siffran har jag för mig att man måste klämma i 240kcal av grejen :D
Där ser man! Man lär sig någott nytt varje dag! Frågan är bara vad man måste glömma för att komma ihåg det ;)
King Grub
2004-03-04, 10:59
Glöm inte bort GL nu bara! :booty:
Alltid bättre att bli tillsammans med en "morsa" än att lära sig själv.
Kunskap är ingen tung börda att bära.
//garnax
Kunskap är ingen tung börda att bära.
Nej, men att lyfta. Nio långa universitetsår talar ... :bpump:
Originally posted by Prankie
Nånting som har bra GI, II och SI så är det klämma massor massor med potatisar. Carb load med potatis är det mest underbara under deffen.
Potatis har väl högt Il? men jag håller med dig, potatis under deffen är kung, man kan äta sig mäktigt mätt utan märkvärdigt mycket kalorier.
Originally posted by King Grub
Glöm inte bort GL nu bara! :booty:
Och det är..? Glycemic Load? Och det är i så fall...? :D
King Grub
2004-03-04, 19:06
Och det är..? Glycemic Load? Och det är i så fall...? :D
GL är GI delat med hundra och multiplicerat med livsmedlets kolhydratinnehåll i gram. GL tar hänsyn till GI, men baserar sig mer på kolhydratinnehållet i varan och inte direkt på hur mycket blodsockret stegras.
Originally posted by Tolkia
Nej, men att lyfta. Nio långa universitetsår talar ... :bpump:
Läser man 9 år i grundskolan 3 år på gymnasiet för att sedan läsa något på ett universitet/högskola i !9! år (vad det nu kan vara)
så får man skylla sig själv.
//garnax
Originally posted by King Grub
GL är GI delat med hundra och multiplicerat med livsmedlets kolhydratinnehåll i gram. GL tar hänsyn till GI, men baserar sig mer på kolhydratinnehållet i varan och inte direkt på hur mycket blodsockret stegras.
k :D
tror det räcker för mig :D
Läser man 9 år i grundskolan 3 år på gymnasiet för att sedan läsa något på ett universitet/högskola i !9! år (vad det nu kan vara) så får man skylla sig själv.
Jag klagar inte. Konstaterade bara faktum ... ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.