handdator

Visa fullständig version : Kommentar på frukost

Kungen8200
2013-07-28, 20:57
Vill ha kommentar ang min frukost.
Jag skriver det sammanlagda näringsvärdet så får ni säga hur det ser ut.

Kolhydrater ca 85g
Protein ca 59g
Fett ca 24g

Kcal ca 780, vilket är ca 25% av mitt RDI.

nisse1976
2013-07-28, 21:23
Det är ditt totala intag över en längre tid som är intressant. Och då inte bara heller vilken makronutrientfördelning du har.

Det går inte att säga nånting om det är bra eller dåligt av den informationen du givit

Reaper123
2013-07-28, 21:34
Det är ditt totala intag över en längre tid som är intressant. Och då inte bara heller vilken makronutrientfördelning du har.

Det går inte att säga nånting om det är bra eller dåligt av den informationen du givit+1 på detta!

Till TS:
Inte ens "en hel dags kost" säger något, utan det är alltså "in the longrun" som är intressant. Ät bra och varierat och uppfyll kcalbudgeten mellan tummen och pekfingret dagligen så är du mest troligt safe, att försöka optimera varje måltid kan endast du göra genom att testa dig fram och vi kan endast gissa hej vilt vad vi TROR så lägg energi på rätt saker är mitt tips! :)

tearz
2013-07-28, 22:46
Vad är frukost ?

Skämt åsido,Själv har jag endast koll på intaget utslaget över en vecka eller längre än så.

Lite mer 1 dag kan betyda lite mindre en annan.

Och hur du vill disponera dina kalorier över en dag gör ju varese till eller från.

Själv trivs jag med en shake på 25 gram vassle till frukost och sedan en lätt lunch(Sallad)

För att sedan trycka i mig bulken av mitt intag runt träning och kvällar.

Fuark
2013-07-29, 07:45
Det enda som är essentiellt är att den bör bestå av 37% Nesquik. Och du måste dricka ur chokladmjölken som är kvar efter flingorna är slut.

Resten är att överanalysera

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2