Visa fullständig version : Chalmers gym 'Fysiken'?
Skall börja studera på Chalmers om någon månad och har då börjat se över vilka möjligheter det finns kring gym där. Fick hem en broschyr som gjorde reklam över ett gym som kallas 'Fysiken' där studenter kan träna med rabatt. Någon som tränat/tränar där som kan upplysa om utbudet gällande stänger och fria vikter samt magnesiumpolicy?
Tack på förhand!
Guskleto
2013-07-28, 20:02
Min babe säger att det är bra.
Diomedea exulans
2013-07-28, 20:11
Tränade där för två år sedan, och tycker det är bra. Hyfsat många stänger, däribland två bänkpressar och en knäböjsbur. Många hantlar och fria vikter. Man får ha magnesium. (Fråga och kolla dock först, utifall något har ändrats.)
Det enda dåliga med gymmet är att det inte finns en pullover-maskin (vilket dock typ aldrig finns), och lite grövre, att golvet där bänk-bänkarna står är sjukt glidigt, så om man vill få bra bänkfotgrepp måste man rulla in en flyttbar bänk i ett powerrack.
Mycket bra gym som jag tränat på i ett par år. De har nyligen ändrat så att det tidigare strechingrummet på ca. 30-45 kvm nu är helt för böj/bänk/mark samtidigt som de behåller de tidigare två bänkpress-ställningarna, böjburen, böjracket och allt annat. Det enda jag någonsin behöver köa för är benpressen och stående vadpress. Vid femtiden kan det vara rätt packat, framförallt på måndagar. Men det brukar gå ändå, har varit med om mycket värre situationer.
Mest kompletta gym jag någonsin tränat på, bra maskiner också, och i flera uppsättningar.
Tack för alla svar, det låter prima! :)
Scratch89
2013-07-29, 07:20
Det är det bästa gymet jag nånsin tränat på.
Brukade alltid vara trångt mellan 16 till 20 när jag tränade där (var iof ett antal år sedan), annars bra.
även jag har hört att det ska vara bra
Japp det är bra! (men skilj på gymmet på kaserntorget och gibraltargatan. Det sistnämnda är väldigt mycket större!). Håller med ovanstående kommentarer att det är packat på eftermiddgarna, kan vara värt att försöka hitta en annan tid :)
Två pass avklarade nu, måste säga att jag inte riktigt kan hålla med, men det kan vara på grund av skillnader i ändamålen. Bänkpressarna var otroligt risiga med tanke på gymmets ekonomi, och det gnälls om man marklyfter och inte kör den excentriska delen. Lite tråkigt, men annars är det väl ok!
PontusAndersson
2013-08-31, 11:56
Två pass avklarade nu, måste säga att jag inte riktigt kan hålla med, men det kan vara på grund av skillnader i ändamålen. Bänkpressarna var otroligt risiga med tanke på gymmets ekonomi, och det gnälls om man marklyfter och inte kör den excentriska delen. Lite tråkigt, men annars är det väl ok!
Deras anläggning på Gibraltargatan låter mer som din grej där kan man köra hur hårt man vill :)
Men jag förstår inte vad som är felet på bänkpressarna? De har ju fyra st fasta (två på vardera anläggning) och jag tycker alla är kanon har inget att anmärka på... Kanske att vissa av stängerna börjar få lite dåligt grepp, men i värsta fall kan man ju bara byta till en ny.
Men jag förstår inte vad som är felet på bänkpressarna? De har ju fyra st fasta (två på vardera anläggning) och jag tycker alla är kanon har inget att anmärka på...
För mig, som har ganska korta armar, sitter ställningen lite för högt. För att jag ska kunna lyfta av stången när jag bänkar måste jag skjuta fram axlarna trots att jag har ställningen så långt ner som möjligt. Hade jag bänkat där regelbundet hade det varit döden för min axlar.
supercharge
2013-08-31, 13:28
Det jag har hört som är trevligast på Fysiken Gibraltargatan är väl alla passen de kör. Der finns ju idrottssalar, flera stycken, på undervåningen - eller fanns iaf -där det var organiserat allt möjligt. Har man kort så kan man spela fotboll eller innebandy varje dag i veckan om man vill.
Va du där igår ?Tror jag snackade med dig. Du körde bänkpress på 70 tror jag.
smeander
2013-08-31, 18:24
Skall börja studera på Chalmers om någon månad och har då börjat se över vilka möjligheter det finns kring gym där. Fick hem en broschyr som gjorde reklam över ett gym som kallas 'Fysiken' där studenter kan träna med rabatt. Någon som tränat/tränar där som kan upplysa om utbudet gällande stänger och fria vikter samt magnesiumpolicy?
Tack på förhand!
Otroligt mycket folk.. iaf förut, då var det ovärt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.