handdator

Visa fullständig version : Polyper i näsan.

leo1
2013-07-27, 19:01
Japp, så är dom här igen. Någon annan som också har problem med det här?

Opererade nässkiljeväggen och tog bort polyper för 3 år sen. Var till vårdcentralen för ett par dagar sen då doktorn sa att jag har polyper och jag fick remiss till öron, näsa och lögnhalsmottagningen.

Jag som precis kommit igång med löpningen riktigt bra. Nu känns det som nån sparkat en fotboll i ansiktet på mig. Svullen alltså:)

Känns som allergier (pollen) triggar sånt här.

nissepelle
2013-07-28, 12:05
Jorå, opererades också, nedsövd, på mölndals sjukhus av överläkaren i ÖNH. Han sa att jag var det värsta fallet han varit med om vid så ung ålder, cirka 20 år. :D Innan jag opererades var det så illa att jag knappt kunde andas alls genom näsan, kände i princip ingen lukt överhuvudtaget heller. Operationen hjälpte jättemycket, även om han sa att han inte fick bort allt eftersom det är områden som ligger så nära hjärnhinnorna att han inte vill vara där och skära för mycket.

Nu, även för mig typ 3 år senare, så känns det bra. Andas relativt fritt genom näsan och har gott luktsinne. Hoppas bara det kan hålla sig så.

Du är väl noga med att ta kortisonsprayen? Samt om man är pollenallergiker ska man vara noga med sina mediciner, även om man inte känner av så mycket symptom.

leo1
2013-07-28, 14:23
Åhh, det låter ju jättebra! Tyvärr hatar jag kortisonspray. Tror jag är typ överkänslig mot den. Känner mig sjuk efter ett tag. Nästa vår blir det att börja med pollentabletter tidigt och ta varje dag:)

Tack för svar!