handdator

Visa fullständig version : Personbästa bakfull

GulligaGurkan
2013-07-26, 14:41
Tjenare!

Jag har sista tiden märkt en konstig sak. Många gånger när jag är lite småbakis, men inte helt åt helvete, bara så jag känner lite i huvudet och kroppen att jag festat dagen innan har jag satt personbästa på gymmet!

Det känns lite skumt, eftersom kroppen inte är i sitt bästa skick just då. Kan det bero på att jag vanligtvis ligger på lite underskott varje dag, men när jag festat blir det alltid ett rejält fyllekäk? Kanske fyller på energidepåerna?

Det är den enda förklaringen jag kan komma på. Är det någon annan som "råkat ut för" samma sak? :)

PRound
2013-07-26, 15:00
Samma här. Var väldigt nära på att svimma efteråt däremot :D

Simonfrisk
2013-07-26, 15:03
Kan avgöra imorgon får se, ska ut ikväll nämligen så får se om det är samma för mig imorgon, men förmodligen så blir det inge träning imorgon för min del, för det blir väl en del drickande ikväll.. Så man kommer nog inte orka träna imorgon.

Och det ännu tråkigare är att mitt gym där jag tränar (med styrkeklubben) har bara öppet från 10-14 på helger, så vi får väl se, men tränar jag kommer jag med ett resultat imorgon ;)

- On topic, så tror jag det kan bero på det du käkar innan, under & efter ditt drickande, jag menar, beror på vad du dricker, dricker du öl tex, så laddar du på mycket kolhydrater, äter du pizza, så laddar du på mycket kaloirer & kolhydrater och massa annat, så jag menar det kan vara allt möjligt, men du laddar ju på energidepåerna givetvis, så det läre ha något sammanhang där iallafall vad jag tror. ;)

GulligaGurkan
2013-07-26, 15:06
Kan avgöra imorgon får se, ska ut ikväll nämligen så får se om det är samma för mig imorgon, men förmodligen så blir det inge träning imorgon för min del, för det blir väl en del drickande ikväll.. Så man kommer nog inte orka träna imorgon.

Och det ännu tråkigare är att mitt gym där jag tränar (med styrkeklubben) har bara öppet från 10-14 på helger, så vi får väl se, men tränar jag kommer jag med ett resultat imorgon ;)

- On topic, så tror jag det kan bero på det du käkar innan, under & efter ditt drickande, jag menar, beror på vad du dricker, dricker du öl tex, så laddar du på mycket kolhydrater, äter du pizza, så laddar du på mycket kaloirer & kolhydrater och massa annat, så jag menar det kan vara allt möjligt, men du laddar ju på energidepåerna givetvis, så det läre ha något sammanhang där iallafall vad jag tror. ;)

Ja det är ju det enda som låter vettigt! Synd man inte kan griskäka varje dag utan att paja den långsamma sommardeffen. Får ta igen det i vinter istället!

Jag ska prova igen imorgon också, är festival här så blir lite drickande hela helgen. Håller tummarna för maxningar!

Ha så kul ikväll och lycka till :)

MackeJuve
2013-07-26, 15:46
Slår nästan alltid pb när jag är bakfull :) Hade en period för ett par år sedan då jag alltid bänkade söndagen efter en utgång, slog aldrig fel: Pb varje gång.

PureWhey
2013-07-26, 15:48
Är väl samma sak som när man håller på att bli sjuk, kroppen jobbar redan i högvarv med att få ut gifter (alkoholen?) och återställa balans i kroppen(?).

rooz
2013-07-26, 15:51
Alkoholen domnar av en del nervkontakt och detta kan ge lite känsla av att man är mer avslappnad samt att det inte tar emot som det brukar.

dauit
2013-07-26, 15:55
Alkoholen domnar av en del nervkontakt och detta kan ge lite känsla av att man är mer avslappnad samt att det inte tar emot som det brukar.

Det plus att du har stor mängd kolhydrater i kroppen, förutsatt att du drack öl dagen innan.

GulligaGurkan
2013-07-26, 16:59
Fina svar från alla, det kommer lysande tips med hur bakfyllan påverkar! Det med att alkoholen dämpar nervkontakten och att man känner sig mer avslappnad låter rimligt det med. Mjölksyran kanske inte känns lika lätt!

Payter
2013-07-26, 18:26
Det enda jag kan tänka att man ska vara försiktig med är mark.Värsta ryggskadan jag hitills haft kom efter en brakfylla.En kompis ringde och tjatade hela dagen oh jag gick ner och började marka.Känner att ryggen smäller till,men eftersom man är så otroligt klartänkt som bakfull så drog jag bara åt bältet och fortsatte.Kunde inte gå nästa dag och var borta från jobbet i några veckor.

GulligaGurkan
2013-07-26, 20:15
Det enda jag kan tänka att man ska vara försiktig med är mark.Värsta ryggskadan jag hitills haft kom efter en brakfylla.En kompis ringde och tjatade hela dagen oh jag gick ner och började marka.Känner att ryggen smäller till,men eftersom man är så otroligt klartänkt som bakfull så drog jag bara åt bältet och fortsatte.Kunde inte gå nästa dag och var borta från jobbet i några veckor.

Kan tänka mig att tunga övningar som mark och böj kan bli lidande av en bakfylla och nedsatt fokus! Dagens PB var dock böj. Alla set jag gjorde var djupare och tyngre än alla jag gjort förut!

Däremot skulle jag aldrig marka om jag inte känner mig tiptop! Det känns som den övning som kan åsamka mest skada. Synd, för jag hade gärna provat bakismarka bara för att plocka 10-20 kg mer än vanligt ;)

Ponitus
2013-07-26, 21:14
Det har hänt.
Personbästa i militärpress var det senast om jag minns rätt.

dappe
2013-07-27, 13:56
Och då kan vi kortfatta tråden med att man Alltid ska dricka dagen innan!*flex*

Payter
2013-07-27, 14:08
Men inte om man ska marka!

tjing
2013-07-27, 14:22
Käkar ni fyllemat på natten innan när ni persar?

Jag kan inte träna styrketräna bakis. Har ingen kraft/ork/motivation. Jag tror att ni dricker för dåligt om ni kan träna dagen efter och göra personbästa.

GulligaGurkan
2013-07-27, 14:56
Käkar ni fyllemat på natten innan när ni persar?

Jag kan inte träna styrketräna bakis. Har ingen kraft/ork/motivation. Jag tror att ni dricker för dåligt om ni kan träna dagen efter och göra personbästa.

Vanligtvis kan jag inte heller träna dagen efter, men sista tiden har jag börjat dricka lite mindre än vanligt, kul att inte ha minnesluckor varje helg!

Men yes, jag tror att personbästa beror ganska mycket på fyllekäket tillsammans med massa kolhydrater från ölen, i en annars ganska restriktiv diet!

tjing
2013-07-27, 15:19
Men yes, jag tror att personbästa beror ganska mycket på fyllekäket tillsammans med massa kolhydrater från ölen, i en annars ganska restriktiv diet!

Precis.

robinrådjur
2013-07-27, 15:28
Bro science äger! Rom & cola och kebabpizza igår kväll. Idag pressade jag 90kg för första gången i bänken!

Alltidxx
2013-07-27, 21:23
Samma här. Fyra gånger i rad när jag drack dagen innan så gick passet dagen efter fantastiskt bra med alla mått mätt. Personbästa och liknande. Det är ingen slump, det är ett som är säkert. Mängderna har handlat om en halv flaska rödvin till klart rund under fötterna men aldrig något råsupande.

Ja, jag märkte att knäna som alltid brukar knarra och kännas av lite var magiskt "helt friska". :)

Och då kan vi kortfatta tråden med att man Alltid ska dricka dagen innan!*flex*
Jag började fundera på att rekommendera alkohol som kosttillskott till folk...

Fjrebqll
2013-07-27, 22:00
Jag började fundera på att rekommendera alkohol som kosttillskott till folk...

Då sköter man inte supandet rätt, ifall man behöver kosttillskott av alkohol :p

klingen
2013-07-27, 23:57
Jag har alltid inbillat mig att man på nåt sätt kaloriladdar under en fylla (självklart fylle äta efter alkoholen). Sen så släpper jag på prestationsångesten när jag känner mig kass och bakis.
Men det kräver att jag inte är kräksbakis. Vilket jag tyvärr har lättare och lättare för att bli med åren.

GulligaGurkan
2013-07-28, 10:19
Bro science äger! Rom & cola och kebabpizza igår kväll. Idag pressade jag 90kg för första gången i bänken!

Grattis!

Hade kunnat prova min teori för tredje dagen i rad, hittills ett PB om dagen igår och förrgår, men idag är jag lite väl sliten *spy*