handdator

Visa fullständig version : Kost efter kvällsträning (ej middag)

114
2013-07-26, 13:07
Jag äter vanligtvis middag mellan 17-18 ungefär och sen tränar jag på kvällen vissa kvällar. Men vad ska jag äta på kvällen? Oavsett om jag tränar eller inte är jag alltid hungrig vid 20-tiden ungefär.

Behöver tips på kvällsmat både efter träning (styrketräning på gym) och även på dagar utan träning. Någon med bra tips? :)

Hercoles
2013-07-26, 13:09
Vänta med middagen och ta ett mellanmål där istället, problem solved

114
2013-07-26, 13:13
Vänta med middagen och ta ett mellanmål där istället, problem solved

Det är inte ett alternativ tyvärr. Fungerar inte med familj och hur vardagen ser ut.

Reaper123
2013-07-26, 13:14
Gröt och/eller kvarg med tex bär/frukt och du har en mycket bra måltid efter träning, kanske rentav kasta ner en skoppa proteinpulver i kastrullen/skålen...

allt handlar om vad du har kvar att äta för dagen och att äta middagen efter träningen istället för före går ju minst lika bra :)

Edit: Yogurt/fil/mjölk med flingor/müsli och/eller ett gäng mackor med ost/skinka/ägg är ju bra "kvällsmat" det med :thumbup:

z_bumbi
2013-07-26, 13:17
Ät vad som helst som du räknar som mat, du kan t ex göra en portion extra när du lagar middag och äta den efter träningen.

tjing
2013-07-26, 13:38
Ät precis vad som helst med en hyffsad andel högkvalitativt protein. Vanlig mat fungerar utmärkt.

Drabbas inte av paralysis-by-analysis-viruset.

Wzup2u
2013-07-28, 06:31
hade ätit middag =)igen kvittar vad du äter men hmm...
vid 18 tiden hade jag nog isf ätit en hög med pasta med någon god pastasås.
och avslutat kvällen med rejäl middag med mer protein, och självklart kolhydrater med.