Visa fullständig version : Gym i Norrköping
isterbuk
2013-07-26, 11:56
Halloj!
En fråga riktad främst till er som är boendes eller kan områdena i Norrköping bra :)
Ska till Norrköping i jobbet om en vecka och försöker hitta något gym att spendera slö timmarna på *flex* Rikligt med fria vikter är ett plus!
Kommer bo på Elite Grand Hotel, Tyska Torget 2 så gärna något med gångavstånd därifrån.
Har aldrig gymmat i Norrköping men jag har ett par kusiner som bor där och dom rekommenderar Factory fitness, det ska tydligen vara groteskt stort.
Edit: http://www.factoryfitness.se/
Han ville ha ett riktigt gym att träna på, Comet var bra förr, har nog inte blivit sämre nu
isterbuk
2013-07-26, 17:48
Ja, riktigt gym eller nåt i Friskis klass duger det med ;). Ser att det finns en del World Class gym i Norrköping, har svårt för att navigera mig bara, vill ha något så nära hotellet som möjligt :)
Lasse Kongo
2013-07-26, 18:06
Ja, riktigt gym eller nåt i Friskis klass duger det med ;). Ser att det finns en del World Class gym i Norrköping, har svårt för att navigera mig bara, vill ha något så nära hotellet som möjligt :)
Ska du bo på Grand så kör på Nordic Club, bara gå drottninggatan upp, tar 5-10 min.
Är pengar något som måste vägas in så kör på Comet, riktigt billigt, lite längre dit dock.
Lasse Kongo
2013-07-26, 18:08
Både fitness factory och f&s ingelsta är mer gym än i stort sett alla gym i stan om vi nu ska prata riktiga gym...
isterbuk
2013-07-26, 18:36
Yes sir, kommer bo på grand så Nordic Club eller Comet låter lovande ska kika upp dessa och se vilket som är mest värt sin slant :) Tack så mycket!
Bumpar och lånar tråden lite. Har tränat på Actic ett i ca 7månader och vart lite intresserad över att kolla på nytt gym och gick bort till World Class och måste säga att man vart positivt förvånad över att utbudet var mycket bättre. Men gillade inte öppettiderna. Så vart intresserad över att kolla hur det ser ut på Nordic Club iom att dom ha öppettider till 22 varje dag. Så undrar om någon tränar där och hur ser det ut idag ex är det någon bemanning?
De har dress code och det skulle inte förvåna mig om de har 0-tolerans mot magnesium. Det är ett typiskt fitness-gym om det nu är det nu spelar någon roll.
Angående öppettider och bemanning så är det en sak de brukar vara ganska duktiga på.
De har dress code och det skulle inte förvåna mig om de har 0-tolerans mot magnesium. Det är ett typiskt fitness-gym om det nu är det nu spelar någon roll.
Vad ska man rikta in sig på gym som ligger nära Keippen?
Lasse Kongo
2013-10-13, 09:57
Det är ju WC isf.
Spårvagn till Comet. Det brukar vara ganska mycket folk men är överlägset bästa gymmet i stan.
Alt. Fitness 24/7. (Jag tränar där). Man kan härja ganska fritt, magnesium har de inget emot och det är relativt billigt. Det negativa är dåliga stänger och hantlar till 40kg.
WC i Pronovahuset fungerar också skapligt.
WC i Centrum vet jag inget om.
Det är ju WC isf.
Var där igår och dom tillät inget magnesium men ligger bra och hyffsat bra öppettider.
Vad skulle ni rekommendera och vart tränar ni?
Funderar antingen att fortsätta på Actic för gillar miljön och är inte allt för mycket folk men lite för litet efter jobbet och köra på något annat på helgen som har bättre öppettider.
Smaken är som baken. För öppettiderna och tillgängligheten så är 24/7 bäst, för gymkänsla Comet (deras öppettider är begränsade på helgerna).
Annars så kan du kolla in Nordic club, det kanske passar. De har skapliga grejer, bra öppettider och ligger centralt. Jag kan inte heller säga med 100% säkerhet att de totaltnekar magnesium även om jag skulle tro det. Allt jag vet är att det var ett helvete att säga upp medlemskapet (De ville boka möten och skit som man var tvungen att bli förbannad över för att komma ifrån).
Vad har ni för åsikter om World Class? Finns 3 i staden och Pronova ligger närmst men med ca 2500 medlemmar och en mer centralt och sedan en i Vilbergen som är som pronova men man få en bricka till dörren har öppettider 05:00 till 23:00.
Sir Anselm
2013-10-13, 10:48
Angående öppettider och bemanning så är det en sak de brukar vara ganska duktiga på.
Dress code? Ha ha, då undrar jag fan vad du vill träna i som du inte får ha på Nordic? Tycker folk springer omkring i alla möjliga kläder när jag är där iallafall... :)
Dress code? Ha ha, då undrar jag fan vad du vill träna i som du inte får ha på Nordic? Tycker folk springer omkring i alla möjliga kläder när jag är där iallafall... :)
Jag har aldrig blivit tillsagt men vet fall då folk inte fått träna i rena arbetsbyxor och vanliga jeans.
Lasse Kongo
2013-10-13, 12:19
Var där igår och dom tillät inget magnesium men ligger bra och hyffsat bra öppettider.
Vad skulle ni rekommendera och vart tränar ni?
Funderar antingen att fortsätta på Actic för gillar miljön och är inte allt för mycket folk men lite för litet efter jobbet och köra på något annat på helgen som har bättre öppettider.
Jag har kört på i stort alla gym som finns i stan, kör på f&s ingelsta nu, utan tvekan ett av de bästa gym jag kört på på alla sätt, dessutom riktigt bra pris, ca 180/mån.
Zuzziquie
2014-01-01, 22:09
Lånar tråden liten, precis nyinflyttad till Norrköping och undrar över trevligt och billigt gym nära Bråddgatan/Garvaregatan?
Har bara tränat gympa/pass tidigare, och har rätt mycket kg kvar som ska bort. Är helt ny på gym-fronten och har inga krav mer än att det inte ska vara allt för dyrt och gärna vara rätt nära bråddg/garvareg. Speciell tjej-del på gymmet skulle kanske också varit trevligt.
Lånar tråden liten, precis nyinflyttad till Norrköping och undrar över trevligt och billigt gym nära Bråddgatan/Garvaregatan?
Har bara tränat gympa/pass tidigare, och har rätt mycket kg kvar som ska bort. Är helt ny på gym-fronten och har inga krav mer än att det inte ska vara allt för dyrt och gärna vara rätt nära bråddg/garvareg. Speciell tjej-del på gymmet skulle kanske också varit trevligt.
Vi bor nästan på samma ställe och Actic och Pronova är närmast. Jag kör själv på Actic, tycker det är helt okej. Min flickvän kör också där och tycker att det är bra. Gansa dyrt dock men så är det med alla gym i stan tror jag, förutom vissa billigare som Fitness 24 och Comet.
SATS ligger ganska nära också.
Aldrig packat med folk. Supertrevlig personal + att jag tränar där :cool:
Tror jag betalar 370:- i månaden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.