handdator

Visa fullständig version : Hade du tränat om du var ensam kvar på jorden?

Heddaway
2013-07-25, 10:34
"Jag tränar bara för min egen skull, och för att det är kul!"
Tjafs.

Edit: fel användare:D /morgontrött Rikard Jansson

Gpajpen
2013-07-25, 10:38
Nej. Kanske i rekreationssyfte bara för o ha nått att göra då och då men knappast nått schema eller tunga lyft.

Jockefoten
2013-07-25, 10:39
Nej jag hade haft andra prioriteringar, typ överleva.

BlötSnö
2013-07-25, 10:40
Jag tror att en hel del motion hade kommit på köpet om man blev ensam kvar...
Kanske för att hålla hjärnan upptagen med något?
Bra att vara stark om man ska slita upp dörren till ett frysrum på någon övergiven Ica?

Gpajpen
2013-07-25, 10:40
Nej jag hade haft andra prioriteringar, typ överleva.

Du har hela världen fylld med mat, bilar. Tror inte det är ett så stort problem. Efter 10 år kanske du får sno nåns trädgård och odla lite.

Holmeros
2013-07-25, 10:46
Om man bortser från allt det hade inneburit att vara ensam kvar på jorden så ja lätt.

Jag håller delvis med om din poäng Rikard, men jag tycker faktiskt att det är vansinnigt roligt att träna, så why the hell not? :)

Grotesk
2013-07-25, 10:56
Ja. Så jävla opti att slippa alla runtomkring som är i vägen.

supercharge
2013-07-25, 10:57
Ja. Så jävla opti att slippa alla runtomkring som är i vägen.

..och löpbanden skulle äntligen vara lediga

DJJOHANSSON
2013-07-25, 11:05
Ja. Skulle bli psykiskt störd, svag och få ont här & var i kroppen on jag slutade.

Röda Björnen
2013-07-25, 11:14
Skulle absolut fortsätta träna, är en del av mitt största intresse.

Undrar hur lång tid det tar innan man blir galen dock, men för psykisk och fysisk hälsa så är det ett måste!

Edit; Om man inte tränar för sig själv, vem tränar man då för ?

VoDaresVins
2013-07-25, 11:15
Om man bortser från allt det hade inneburit att vara ensam kvar på jorden så ja lätt.

Det här. Tränar nog bara för mig, ingen annan. Om man beaktar ensamheten undrar jag hur länge man egentligen velat leva och klarat av att hållas frisk mentalt.

Diomedea exulans
2013-07-25, 11:19
Ja. Det är ju extra viktigt att vara stark så man kan kämpa mot björnar och liknande om civilisationen har gått under.

Plus att det hade varit roligare att träna på gymmet om man var helt själv. Ingen utrustning hade någonsin varit upptagen, man hade sluppit skitmusiken i högtalarna, och man hade kunnat stå och posera i speglarna hur mycket man ville utan att skämmas.

tearz
2013-07-25, 11:22
Japps

"Spegelrunka" hade fått en ny innebörd :D

PureWhey
2013-07-25, 11:29
Nej, skulle nog inte haft tid. Jag tror att jag skulle resa alldeles för mycket, kolla på massa saker. Skulle definitivt åkt runt och tagit på olika artefakter, myst runt i Vatikanen osv.

Jockefoten
2013-07-25, 11:38
Lite saker som kan vara bra att veta om alla människor på jorden skulle försvinna:

Ingen elektricitet.
Ingen kylning på världens alla kärnkraftverk och inga skyddsåtgärder efter oundviklig härdsmälta.
Ingen fungerande sanitet, inget tappvatten, inget avloppsvatten, inget renat vatten.
Ingen sjukvård.
Ingen belysning nattetid/vintertid.
Ingen uppvärmning förutom eld som man själv får tända.
Enorma bränder och naturkatastrofer skulle uppstå när alla världens industrier helt plötsligt slutar att övervakas och underhållas.
All fryst/kyld mat skulle förstöras långt innan man hinner samla ihop en avsevärd mängd, resten av livet skulle man behöva leva på konserverad mat och egenproducerad/ egenfångad mat.

Diomedea exulans
2013-07-25, 11:38
Lite saker som kan vara bra att veta om alla människor på jorden skulle försvinna:

Ingen elektricitet.
Ingen kylning på världens alla kärnkraftverk och inga skyddsåtgärder efter oundviklig härdsmälta.
Ingen fungerande sanitet, inget tappvatten, inget avloppsvatten, inget renat vatten.
Ingen sjukvård.
Enorma bränder och naturkatastrofer skulle uppstå när alla världens industrier helt plötsligt slutar att övervakas och underhållas.
All fryst/kyld mat skulle förstöras långt innan man hinner samla ihop en avsevärd mängd, resten av livet skulle man behöva leva på konserverad mat och egenproducerad/ egenfångad mat.

Ingen anledning att sluta träna.

martikainen
2013-07-25, 11:45
Ingen anledning att sluta träna.

Inga honor att flexa biccarna för, i quit! ;)

rooz
2013-07-25, 11:46
Finns ju inga som kan följa mig på Instagram, finns ju ingen mening alls då.

VoDaresVins
2013-07-25, 11:59

Ingen elektricitet.
Ingen sjukvård.

Det är klart att om man ser det så skulle ju varje dag bara gå ut på att överleva så då skulle även min träning lämna bort. Men ser frågeställningen mer bara huruvida man skulle träna om ingen annan skulle finnas att se ens resultat i en märklig värld där allt bara fortfarande fortsätter fungera som förr och färsk mat jämt finns i affärerna.

Fordon
2013-07-25, 12:09
Nja, jag hade nog avslutat livet efter ett kort tag.

ryggontXXL
2013-07-25, 13:03
nja

Fuark
2013-07-25, 13:40
Ja det tror jag. Hade nog kört lite mer löpning och klättring dock, istället för mestadels styrka.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Herr Oberst
2013-07-25, 13:43
Hur skulle man ens ha tid till träning när man äntligen fått möjlighet att porrsurfa obegränsat utan att någon stör en?

StorEric
2013-07-25, 13:47
Jag hade länsat närmaste tillskottsbutik och bosatt mig på närmaste gym, tränat 3 ggr per dag och bara ätit och sovit. Inte gått ut en enda gång. Hade blivit så grymt grovf!

Eller så hade jag dragit till ett militärt flygfält och övat i simulator för att sedan dra en sväng med gripen och när soppan var slut skjutit ut mig över Königseggs fabrik och hoppat i en bil när jag väl landat... typ..

C.E.J.
2013-07-25, 13:51
Nej, skulle nog inte haft tid. Jag tror att jag skulle resa alldeles för mycket, kolla på massa saker. Skulle definitivt åkt runt och tagit på olika artefakter, myst runt i Vatikanen osv.

Kan du tanka och flyga flygplan, eller hur tänkte du ta dig runt?

Holmeros
2013-07-25, 13:54
Man kan ju alltid förbereda sig och se till att man har tillgång till alla Macgyver samt Bear Gylls-avsnitt så reder man nog av flygplan och.. allt annat.

PureWhey
2013-07-25, 13:54
Kan du tanka och flyga flygplan, eller hur tänkte du ta dig runt?

Båt alt. Kanske man skulle kunna ta iväg med ett flyg och sedan hoppa ut med fallskärm... Troligtvis båt, en 150 fots yacht kan man korsa Atlanten med förhoppningsvis.

Le iPhone

begt
2013-07-25, 13:55
Jag stulit en massa bensin och kört omkring i olika fordon bara för kul.

Skulle sedan bila söderut över öresundsbron till sydeuropa och ockupera någon lyxvilla vid stranden. Sett till att bunkra upp med god mat och stjäla en dieselgenerator så att jag skulle kunna ha frys.

tjing
2013-07-25, 14:38
Jag hade förmodligen dragit ner ett par konditionsmaskiner, hantlar och vikter i en bunker.

Jag hade också tagit med en asbra PC, en x-box 360 och ett Playstation med samtliga spel jag inte har spelat och vill spela. D v s underhållning för ett par år framåt. Jag hade också tagit med mig ett antal stockar lössnus, cola light och mängder av konservmat (mycket protein såklart).

Förmodligen också en pistol så man kan avsluta livet när man känner för det om tillvaron blir brutalt miserabel i ett ensamt atomvintermörker.

Fan vad tragiskt när man tänker på det, blev nästan lite ledsen nu.

PureWhey
2013-07-25, 14:41
Tjing
Usch, hatar single player... Eller det kan vara okej på klassiker, 8-bit osv :-)

Le iPhone

tjing
2013-07-25, 14:43
Tjing
Usch, hatar single player... Eller det kan vara okej på klassiker, 8-bit osv :-)

Le iPhone

Mja, beror på spelet tycker jag. Äventyrsspel/rollspel är ju finemang single-player. Fallout-serien passar ju bra om man är ensam övergiven på jorden ;)

StarkaUlf
2013-07-25, 14:45
Jag hade titulerat mig som världsmästare i sumobrottning. Sedan tagit mitt liv.

filmjölk
2013-07-25, 16:11
Japp. Då jag hållt fast vid en slags falskt hopp om att jag inte skulle vara ensam och det gällde att överleva och kunna vänta så länge som möjligt hade träning vart essentiellt, speciellt för min mentala hälsa.

Skulle iofs förlägga min träning till mindre gym, då en helt tom gigantisk anläggning hade kännts lite skrämmande.

Ponde
2013-07-25, 16:37
Nej. Hade antagligen dragit till västindien med gigantisk yacht, tagit över en schysst lyxvilla på någon fin ö, sedan levt där tills jag inte orkar mer och skjutit mig själv (mat,sprit,böcker, spel, allt med på båten dit :D).

Vem fan vill leva helt ensam, hade blivit galen om jag aldrig skulle få mänsklig kontakt...

Om man fått välja med någon söt flicka och polare så hade man kanske orkat längre :d .

Alltidxx
2013-07-25, 17:40
Jag tror trådskaparen gjorde exemplet för att det skulle bli väldigt tydligt att man inte skulle få någon uppmärksamhet för sin träning.

Ja, jag tränar oavsett om jag inte får någon (positiv) uppmärksamhet men om jag var sist på jorden skulle ju det mesta i livet tappa sin mening så då vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

Pzorz
2013-07-25, 18:17
Ja. Mår psykiskt dåligt om jag inte tränar.

Mats J
2013-07-25, 18:51
Absolut, jag tränar endast för min egen skull. .

Beelz
2013-07-25, 18:56
Ja

knuckles
2013-07-25, 19:15
Vad skulle mening vara med att leva om man är ensam på jorden? Meningslöst enligt mig. Så nej, skulle inte träna,skulle nog skjuta skallen av mig.

Wzup2u
2013-07-25, 19:27
nej hade åkt ferrari, svullat i matbutiker,gjort allt jävligt man kan göra sen kört ihjäl mig, inte kul i längden att vara ensam på hela jorden för länge. =)

EpicLloyd
2013-07-25, 20:21
Jag skulle nog behöva träna lite och rensa skallen för att, om möjligt, undgå att bli galen.

Exdiaq
2013-07-25, 20:26
Tränat på att göra knopar och därefter hängt mig.

Philley
2013-07-25, 20:43
Tränar för att jag tycker det är roligt och för min hälsa men även för att vara större och starkare än andra. Om jag vore ensam kvar hade jag nog trappat ned träningen lite för hälften av min drivkraft kommer från mina medmänniskor. Utan konkurrens är det inte lika kul.

C.E.J.
2013-07-25, 20:51
Båt alt. Kanske man skulle kunna ta iväg med ett flyg och sedan hoppa ut med fallskärm... Troligtvis båt, en 150 fots yacht kan man korsa Atlanten med förhoppningsvis.

Le iPhone

Segla över Atlanten lär ta en månad, var ska du få maten ifrån?

knuckles
2013-07-25, 20:54

Och hur? Kan du kontrollera en yacht? Eller är du kapten?

PureWhey
2013-07-25, 21:28

Naturkompaniet

Ponde
2013-07-25, 23:18
Och hur? Kan du kontrollera en yacht? Eller är du kapten?

Kontrollera en yacht? Så länge den är tankad så är det ju bara att sätta cruising speed på och köra, GPS-en visar vägen...

Ponde
2013-07-25, 23:19
Han kanske kör motorbåt? :P

Faran
2013-07-26, 19:49
Ja. Tänk om det landar en snygg alien! Och äntligen kan man slita av sig t-shirten och träna i bar överkropp! Och även bar underkropp om man får feeling.

Alltidxx
2013-07-27, 12:58
Om jag vore ensam kvar hade jag nog trappat ned träningen lite
Ja man kan gott kasta in en extra vilodag då och då om man är ensam kvar på jorden. You earned it :d

Feelgood
2013-07-27, 13:17
Jag hade tränat som vanligt men på ett bättre gym än mitt nuvarande, men skulle ätit så jävulskt mycket skit! Hade skitit i att större kaloriöverskott var dåligt och bara svullat, blivit fet och förmodligen styrkeökningar för att sedan ta livet av mig för att jag blivit så fet så jag ej kan gå. Edit; älskar mat så skulle bli rejält med onyttigheter och annan slags mat

Allan
2013-07-27, 19:10
Självklart.

Olegh
2013-07-27, 19:13
Eftersom jag knappt hittar ork/motivation att träna i dagsläget så är svaret ett rungande nej. Hade sannolikt behövt sysselsätta mig med annat om man nu vill överleva.

C.E.J.
2013-07-27, 21:25
Jag hade tränat som vanligt men på ett bättre gym än mitt nuvarande, men skulle ätit så jävulskt mycket skit! Hade skitit i att större kaloriöverskott var dåligt och bara svullat, blivit fet och förmodligen styrkeökningar för att sedan ta livet av mig för att jag blivit så fet så jag ej kan gå. Edit; älskar mat så skulle bli rejält med onyttigheter och annan slags mat

Definiera onyttigheter? Den mat som idag kallas onyttig skulle inte finnas kvar.

awesomooo
2013-07-27, 21:27
Jag vet faktiskt inte. Fördelen är väl att man kan träna i enbart kalsonger och spänna sig lite mer i speglarna. Men hade jag varit ensam kvar på jorden hade jag nog varit fullt upptagen med att glida runt i olika bilar och gjort andra hyfs.

Pherall
2013-07-27, 21:57
tveksamt

Hemi
2013-07-27, 22:00
Eftersom jag inte tränar för min omgivning nu så ja, ingen skildnad. De andra sporter jag håller på med idag som jag tränar för skulle jag också fortsätta med så ja och ja. Antagligen ännu mer för att slå ihjäl ensam tid.

Edit, båtar eller segling förresten är bra grejer, håller på lite med det, för dyrt i dyrland, överkommligt i Karibien.

Feelgood
2013-07-27, 23:46
Definiera onyttigheter? Den mat som idag kallas onyttig skulle inte finnas kvar.

Om alla bara helt plötsligt försvann och jag var den ändå på jorden så skulle jag dragit till närmsta mataffär/snaskaffär och ätit så mycket och tagit med mig hem. Älskar mat så skulle äta allt jag fick tag på som jag tycker om.

Vivaldi
2013-07-28, 02:41
Då jag garanterat skulle resa runt för att se världen och framför allt ta reda vad f*n som hänt skulle jag köra bear mode med tunga lyft med fokus på råstyrka och en daglig rutin med fokus på kroppsvikt för funktionalitet ( exempelvis chins, dips, hopp osv. ) för att överleva om jag skulle stöta på ett förrymt cirkusdjur, fastnade under ett tungt objekt, befann mig hängandes vid en kant etc.

SeeYay
2013-07-28, 11:14
Ja, men för funktion enbart. Såklart. :)

http://www.youtube.com/watch?v=9tapntDkF-0

Hobbes
2013-07-28, 11:17
Självklart, hade gett mig en bra rutin varje dag. Att träning sen kan vara bra för allt man måste göra för att hålla sig vid liv ses ju bara som bonus!

Alvis
2013-07-28, 12:40
Hade antagligen inte vetat om att jag var den enda personen kvar på jorden.. så jag hade spenderat stor del av min tid att leta runt efter någon annan människa. Hade fått träning i form av promenad från det... men hade absolut inte styrketränat.

frambogir
2013-07-28, 13:55
Nej, för hur jag än tränar är jag ju ändå svagast i världen.