handdator

Visa fullständig version : Min sömn, onormalt?

BERZEERK
2013-07-24, 17:45
Hej! Jag drömmer varje natt, alltid oroliga drömmar. Jag har ganska svårt för att somna också, det brukar ta åtminstone en timme. Nog om det, jag vaknar exakt varje natt och kissar, bruka vakna i snitt två gånger per natt (kissnödig, när klockan ringer på morgonen så är jag också alltid kissnödig. Ibland, inte speciellt ofta, kanske någon gång i månaden, så kvävs jag i mina drömmar och jag känner verkligen kvävningskänslorna. Det känns som om jag är förlamad när det händer. Jag spänner hela kroppen för kung och fosterland för att försöka vakna.

Jag brukar alltid vakna i sista sekund. Fast på senare tid har jag lyckas vakna enklare när det händer, nästan så att jag märker i drömmen att kvävningskänslan är på gång!

De två senaste drömmarna jag har fått kvävningskänslorna var 1. när jag blev nedknuffad i strömmen. 2. blev attackerad av en gubbe som satte en ica-påse överhuvudet på mig.

Rätt nyligen så vaknade jag av att jag blev strypt i drömmen, vaknade till i 1 sekund och tog ett djupt andetag, kunde inte hålla ögonen öppna knappt, somnade igen efter knappt en sekund! O

Jag är en man på 21 år, frisk förövrigt. Min far har sömnapnè. Det jag beskrev ovan, kan det vara något med sömnapnè att göra? Vet inte om det är läge att kontakta en läkare.

Jag somnar aldrig till mitt på dagarna, är inte trött! Däremot har jag ofta huvudvärk, mest en retlig huvudvärk! Jag snarkar inte!

Tack så mycket!

Latissimus Dorsi
2013-07-24, 17:48
Hur är livet i allmänhet just nu?

Exdiaq
2013-07-24, 17:50
http://www.webmd.com/sleep-disorders/guide/sleep-paralysis
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Kanske?

BERZEERK
2013-07-24, 17:55
Hur är livet i allmänhet just nu?

det har alltid varit såhär. nej det är inget som tynger mig i vardagliga livet.

tjing
2013-07-24, 18:29
Låter onekligen som något psykologiskt. Alternativt något med sömnparalys.

Gpajpen
2013-07-24, 18:49
Din far har sömnapné, du beskriver symptom på sömnapné.

Har hela världen blivit galen?

Wzup2u
2013-07-24, 19:38
kvävs symdromet kan bero på att du svettas myket på natten och har dålig luft i rummet testa få in luft genom fönster osv, tunnare täcke.