handdator

Visa fullständig version : Fight Club får en uppföljare.

Spettet
2013-07-23, 09:09
http://www.expressen.se/noje/beskedet-fight-club-far-en-uppfoljare/

Dags för Brad att börja deffa igen kanske;)

CiB
2013-07-23, 09:11
Hoppas inte på en uppföljare.
(Första) Filmen var unik!

qozmox
2013-07-23, 09:14
CiB: en uppföljare är oundviklig, i bokformat dvs.
huruvida det blir en film av det hela lär ju vara rätt oklart.

CiB
2013-07-23, 09:21
Alltså 17 år efteråt börjar författaren på nya historier. Känns lite sådär..."pengarna börjar ta slut bäst jag gör något för att dra in nya stålar"...

Film hoppas jag verkligen INTE på, speciellt INTE om det anas bli en patetisk smörja om Jack & Marlas kidnappade son.... Vad faan, lixom!?!?!

Låt det i så fall bara bli böcker i bästa möjliga Marvel- stil då.

Ape3
2013-07-23, 09:44
Det blir väldigt svårt att få det lika bra. Jag är skeptisk. Fight Club bygger ju på Edward Norton, Brad Pitts och Helena Bonham Carters prestationer. Ställer de inte upp ... Good luck have fun.

Jag tror det blir lika bra som American Psychos uppföljare.

Ronn
2013-07-23, 09:48
Observera att författaren skriver på en ny bok, om det blir en film i slutändan får vi väl se.

Tycker det är en sån film som gör sig bäst utan uppföljare.

Stoltz
2013-07-23, 10:13
Förväntade mig Shark Club.

Alfers
2013-07-23, 10:15
"När den nya historien tar sin början lever Jack och Marla ett trist medelåldersliv tillsammans - ett liv som skakas om i sina grundvalar när deras lille son försvinner, kidnappad av Tyler Durden."

Men snaaark! Är säkert möjligt att han får till det på ett bra sätt, men jag är jävligt skeptisk.

Blue.plz
2013-07-23, 11:54
Kul idé! Själv jobbar jag på en uppföljaren till Mona Lisa.

Slartibartfast
2013-07-23, 13:28
Det blir ju givetvis pannkaka av allting. Originalboken var inte speciellt bra heller.

Filmen däremot, är väl den bästa film som nånsin gjorts.

PureWhey
2013-07-23, 13:37
Det blir väldigt svårt att få det lika bra. Jag är skeptisk. Fight Club bygger ju på Edward Norton, Brad Pitts och Helena Bonham Carters prestationer. Ställer de inte upp ... Good luck have fun.

Jag tror det blir lika bra som American Psychos uppföljare.

Haha, tänkte skriva exakt samma sak om American Psycho..

Le iPhone

Grotesk
2013-07-23, 13:42
Förväntade mig Shark Club.

Fight Shark? Winning. :d

Diomedea exulans
2013-07-23, 16:41
Den här gången ska berättelsen om Jack, Marla och Jacks alter ego Tyler Durden skrivas som en eller möjligen flera serieromaner.

Alltså 17 år efteråt börjar författaren på nya historier. Känns lite sådär..."pengarna börjar ta slut bäst jag gör något för att dra in nya stålar"...

Film hoppas jag verkligen INTE på, speciellt INTE om det anas bli en patetisk smörja om Jack & Marlas kidnappade son.... Vad faan, lixom!?!?!

Låt det i så fall bara bli böcker i bästa möjliga Marvel- stil då.

Han heter inte Jack. Han har inget namn överhuvudtaget. I eftertexterna kallas han "narrator".

Missförståndet att han heter Jack kommer från att han och Tyler brukar säga "I am Jack's [sätt in vad som helst]", som ett skämt baserat på en barnbok de pratar om vars huvudperson Jack har inre organ som talar om vilka funktioner de har i hans kropp.

Folk måste verkligen sluta kalla narrator/berättaren/Edward Nortons rollfigur för Jack. Det är väldigt irriterande för oss som insett att han inte heter det.

Tricklew
2013-07-23, 17:44
Folk måste verkligen sluta kalla narrator/berättaren/Edward Nortons rollfigur för Jack. Det är väldigt irriterande för oss som insett att han inte heter det.

Eller så går ni på toa och får det överstökat, era liv kommer nog gå vidare.

Blue.plz
2013-07-23, 22:23
Han heter inte Jack. Han har inget namn överhuvudtaget. I eftertexterna kallas han "narrator".

Missförståndet att han heter Jack kommer från att han och Tyler brukar säga "I am Jack's [sätt in vad som helst]", som ett skämt baserat på en barnbok de pratar om vars huvudperson Jack har inre organ som talar om vilka funktioner de har i hans kropp.

Det kommer inte från någon barnbok utan från Reader's Digest. För övrigt är det I am Joe's ... i boken (bytt i filmen av upphovsrättsliga skäl(?)).

Diomedea exulans
2013-07-23, 22:40
Eller så går ni på toa och får det överstökat, era liv kommer nog gå vidare.

Får vad överstökat?

Det kommer inte från någon barnbok utan från Reader's Digest. För övrigt är det I am Joe's ... i boken (bytt i filmen av upphovsrättsliga skäl(?)).

Tack för rättelsen.

Herr Oberst
2013-07-23, 23:10
Får vad överstökat?

Tror Tricklew syftade på din bajskorv som hamnat på tvären strax innan din sfinkter

Diomedea exulans
2013-07-24, 12:15
Tror Tricklew syftade på din bajskorv som hamnat på tvären strax innan din sfinkter

Jag är Jacks brist på uppskattning av skämtet.

Vadrigar
2013-07-24, 14:02
Jag är Jacks brist på uppskattning av skämtet.
Låt mig förse er med en instruktionsvideo:
mIoaRp9S_jQ

Diomedea exulans
2013-07-24, 15:03
Låt mig förse er med en instruktionsvideo:

Du kallade mig iallafall inte Jack. Det tackar jag för.