Visa fullständig version : kort eller lång deff?
Hej!
Efter att jag har avklarat ehrling armprogram om lite mer än 1 månad så vet jag inte om jag ska deffa eller inte, så därför tänkte jag fråga. Om jag beslutar att inte deffa så kommer jag till nästa deff lägga på mig mer fett.
Därför undrar jag, om ni föredrar att deffa under en kort period eller under längre period?
Är en rätt konstig fråga att svara på.Beror väl på utgången.Dom flesta föredrar att inte deffa alls
Fredrik_S
2013-07-20, 20:55
Så fort kroppsfettprocenten stiger över 10-11% föredrar jag att hålla igen på maten. Är målet en kropp med muskler och åtsidande skinn på detta bör man undvika onödig fettinlagring hela livet. Är målet maxstyrka och man accepterar en rundare kropp är det inte lika viktigt....
Så fort kroppsfettprocenten stiger över 10-11% föredrar jag att hålla igen på maten. Är målet en kropp med muskler och åtsidande skinn på detta bör man undvika onödig fettinlagring hela livet. Är målet maxstyrka och man accepterar en rundare kropp är det inte lika viktigt....
Okej, då bör jag deffa efter jag avklarat programmet i nån månad sen kanske lägga mig på 250 kalorier överskott då jag har lätt att lägga på mig fett?
Tror du 250 är för lite då det blir svårt att pricka in det rätt och det blir lätt att man hamnar på mindre, även om jag tänker väga och räkna kalorierna?
Tack för både svaren!
Kan vara stavfel och dylikt då jag skriver från mobilen, ber om ursäkt om fallet är så och hoppas att man förstår endå.
Fredrik_S
2013-07-22, 18:45
Okej, då bör jag deffa efter jag avklarat programmet i nån månad sen kanske lägga mig på 250 kalorier överskott då jag har lätt att lägga på mig fett?
Tror du 250 är för lite då det blir svårt att pricka in det rätt och det blir lätt att man hamnar på mindre, även om jag tänker väga och räkna kalorierna?
Tack för både svaren!
Kan vara stavfel och dylikt då jag skriver från mobilen, ber om ursäkt om fallet är så och hoppas att man förstår endå.
ja 250 är helt omöjligt. Mycket MYCKET smartare att lära dig äta dig lagom mätt istället då du inte är en robot som förbrukar exakt samma varje dag. Vissa dagar kanske du äter 1000 mer och vissa 500 mindre.. sånt är oviktigt, bättre att anpassa sig efter upplevt behov än några "superkalkyler"
ja 250 är helt omöjligt. Mycket MYCKET smartare att lära dig äta dig lagom mätt istället då du inte är en robot som förbrukar exakt samma varje dag. Vissa dagar kanske du äter 1000 mer och vissa 500 mindre.. sånt är oviktigt, bättre att anpassa sig efter upplevt behov än några "superkalkyler"
En variant av detta kan ju vara att äta extra på träningsdagar och hålla igen vilodagar, dock fungerar det nog inte så bra om man kör mer än 4-5 pass per vecka för då blir det stort kaloriöverskott för ofta.
Fredrik_S
2013-07-24, 08:42
En variant av detta kan ju vara att äta extra på träningsdagar och hålla igen vilodagar, dock fungerar det nog inte så bra om man kör mer än 4-5 pass per vecka för då blir det stort kaloriöverskott för ofta.
helt onödigt pill... om gymträning är det enda man gör....
betydligt bättre att lära sig anpassa sig efter sin hunger istället för vad man "borde" behöva i kalorimängd
Låter logiskt men tänker man lite extra på det så märker man att det inte stämmer nått vidare
funkar nog lika bra att äta mindre på träningsdagar och mer på vilodagar.... tar väl ändå runt 24 timmar för fast föda att komma från ena änden till andra..
Är det massvis med konditionsträning så förstår jag tanken bakom att lägga in extra sportdrycker osv
Oavsett vilket är det alltid smartare att lägga till mer kolhydrater på tallriken om vikten ska upp. Man vill ju gå upp i muskelvikt och inte fettvikt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.