handdator

Visa fullständig version : Viktminskning

coobra
2013-07-19, 22:00
Hej

Jag är 38år vart en datanörd osv. Bara suttit vid datorn å degat ihop. Sedan ca 3år sedan så körde jag igång en viktminskning ifrån 140kg mot målet under 110 kg. Jag tränar ganska mycke typ ett beroende. Jag blir mer å mer strikt med kost å antal mål per dag jag äter.

Tränings dag nu under viktminskning ser ut ca så här.

vaknar så blir det 1h gå/pw eller så äter jag frukost havregrynsgröt 2 egg å movitotal efter det väntar jag ca 2h på att köra ett gympass. Då jag inte äter lika mycket som när jag bygger så orkar jag inte lika tungt eller mycket reps. På kvällen kan det vara så att jag tar en 1h promenad igen. Allt detta för att till jul ha nmått mitt mål.

Vad tycker ni om detta ? :smash:

Påvägneråt
2013-07-20, 09:54
Jag tycker att om du mår bra och går ner i vikt så är det bara att forsätta. Inte tänka så mkt mer på det. Kaloriunderskott med träning räcker.

AlBeSeeInYa
2013-07-20, 13:17
Så länge man känner att man mår bra och får i sig det man behöver så ser det ju bra ut. PW i kombination med styrketräning sätter i gång brännings processen bra. Ät rätt och håll igång så kommer vikten att rasa i bra takt!

coobra
2013-07-23, 07:55
Allt slit vart 1.5kg !!! ska se idag på gymmet om det ligger kvar. Så otroligt orkeslös nu när man inte äter pasta eller liknande innan gymmet. preworkout funkar ganska bra. Blir ganska korta pass nu på gymmet. Det blir ju en aktivitet mer då. PW Gym !!! det är grejen o väja min mage vid mindre mat om det är möjligt. Tack för ni skrev några rader behöver all pepp jag kan få !!!

edasvangen
2013-07-23, 09:31
Varför har du slutat med kolhydrater innan träningen om du presterar bättre med det? om man får fråga.. kalorierna spelar större roll och många verkar vara lite för rädda för kolhydrater när de ska ner i vikt, du kan äta kolhydrater före träningen! ;)

Jag håller alltid kolhydratsnivåerna relativt högt även under deff(oftast omkring 200g, ibland mer, ibland mindre).

Ta det i ett lagom tempo, har du gått ner 1.5kg på knappt en vecka?

coobra
2013-07-30, 08:22
Hej å hå. Äter ganska mycke. Äter ibland pizza å choklad å glass. Gör det när jag blir stressad eller liknade. Men trots detta så stog vågen på 121kg igår !! helt underbart jag kör morgon pw eller morgon pass på gymmet vilket värkar funka bra som fan !!! Så efter familjeträffen i helgen blir det striktare igen. Kul när det går åt det hållet man vill !!! :hbang:

nitz
2013-07-30, 08:40
Hej å hå. Äter ganska mycke. Äter ibland pizza å choklad å glass. Gör det när jag blir stressad eller liknade. Men trots detta så stog vågen på 121kg igår !! helt underbart jag kör morgon pw eller morgon pass på gymmet vilket värkar funka bra som fan !!! Så efter familjeträffen i helgen blir det striktare igen. Kul när det går åt det hållet man vill !!! :hbang:
Grattis :)
Du kan ju starta en journal om du vill ha extra feedback och motivation?

coobra
2013-07-30, 13:10
Hur gör jag det å vart ?

edasvangen
2013-07-30, 14:00
Hur gör jag det å vart ?

Du går till forumdelen Träningsjournaler & Bilder (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9) och gör en tråd.

coobra
2013-08-10, 22:50
Ska titta på det nu har jag gott ner 10kg på ca 1månad !!!! 118.5kg nu ere 10kg kvar innan jul !!

coobra
2013-08-15, 09:29
skapar man en egen tråd eller ? hur gör man !!!

*gah!*