Visa fullständig version : 10 år i en källare..
The_RobRoy
2013-07-19, 05:48
Frågan är vad du väljer att prioritera? Du får alltså 5p extra för att halvera pengarna. And for the ladies, 18 åringen byts ut till en ung villig hunk.
http://i.imgur.com/c23ytru.jpg
ByggarBertil
2013-07-19, 05:54
Brud - 18p
Kök - 6p
Skylight - 2p
Bibliotek - 4p
Full Kitchen 6p
52" TV 7p
Library + study 4p
Skylight 2p
Katt 6p
Det hade gett mig bra sällskap! Bortsett från katten såsom vilket Svenskt fänglse som helst:D
Hade nog kommit ut i rätt bra form, god kock, jävligt inläst på det mesta, hängt med i världsnyheterna och sist men inte minst väldigt suktande efter kvinnligt sällskap!*hug*
Bruden
Tobak
Trädgård
Verkstad
Så hade jag klarat mig jävligt bra
Jag hade fått kompispris, så två 18-åringar.
Nomsayin?
För att vara lycklig behöver jag göra något fysiskt, något socialt och något intellektuellt varje dag. Mat vill jag också ha.
- Tjejen, 18 p (Socialt + njutning)
- Gymmet, 5 p (Fysiskt)
- Böckerna, 4 p (Intellektuellt)
- Köket, 6 p (Överlevnad + njutning)
Totalt: 33 p, vilket blir $7 miljoner dollar till mig.
StarkaUlf
2013-07-19, 07:12
Var länge inne på att ta bruden för 18 poäng. Men valde att ta 2 hundar & 1 katt för samma summa istället. Win win.
- 2 hundar + 1 katt (18p)
- Workout room - (5p)
- Garden with greenhouse (2p)
- Hygienprodukter osv (2p)
- Mikrovågsugn med grejjs (3p)
- Unlimited booze (5p)
Måste ju ha en garden för att rasta hundarna. Vill även kunna borsta tänderna.
Och unlimited booze, fredag varje dag!
Kök med mat 6 p, man måste ju äta
Gym 5 p, man måste ju träna
Solljus 2 p, annars blir man deppig
Dator 6 p, så att jag kan skriva några bästsäljare
Bibliotek 4 p, för tankeflykt
Medical Care 2 p, ifall man får nåt allvarligt
Hygienartiklar 3 p, så att man kan pyssla om sig
Växthus 2 p, för att hålla liv i luckan
Visst skulle det va förjävligt att inte ha nån kontakt med människor (fast man kan ju fejka sjukdom så att läkarna kommer i värsta fall) och att vara utan musik men ska det va så ska det va. Lite crazy kan man ju passa på att bli om man ändå måste va inlåst så länge, böckerna blir säkert mer intressanta om man verkligen varit okontaktbar och blivit lite knäpp. Absolut ingen teve eller spel, då snöar man säkert in, blir förslappad och drömmer sig in i Våra Bästa År.
Tänkte att ett kök med ALLA tillbehör i matväg - Ipad att leta recept på då kan man nog göra sin egna tvål osv.
WIN-WIN:d
En pistol med tre kulor.
En hundvalp.
Det räcker.
Akerhage
2013-07-19, 07:21
Åh, roligt!! Måste fundera lite, väldigt svårt -Gäller bruden enbart då det behövs eller skall hon vara kvar i 10 år? (dvs, mycket tråkiga diskussioner med en 18årig brud under lång tid)
Eftersom tjejen/killen ska vara 18 år (hela tiden!) så måste man rimligtvis få 10 olika brudar. Woop woop :D
Too bad för er som inte valde sexpartnern.
bruden +18 (10 olika som sagt :D)
Kök +6 (Enorm ökning av livskvalitén)
bibliotek +4 (Så man behåller sin psykiska hälsa)
Hygienprodukter +3 (Tänk er att komma ut efter 10 år och ha genomrutten)
med care +2 (Som ovan. Tänk er 10 år i källare utan läkare. Hälsan kommer vara förstörd)
Trädgård +2 (En hobby som tillsammans med biblioteket kan ge livsglädje I guess)
35 points.
Och därefter 35 miljoner kronor när jag kommer ut vid 38 års ålder.
Akerhage
2013-07-19, 07:25
Till dem som väljer hunden utan trädgård? Ska han skita på golvet då?
Till dem som väljer hunden utan trädgård? Ska han skita på golvet då?
:laugh: Varför jag valde katt (kattlåda):D
Då 5.000.000 Dollar kommer räcka gott och väl kör jag på det för lite mer poäng
Skulle inte klara 10 år utan musik - 4 p
Bruden säger sig självt - 18 p
Massa god mat för the välmående - 6p
ingen av oss ska ha massa mat mellan tänderna och lukta fan i 10 år så hygien - 3 p
Blir att lära sig nya språk och typ quantumfysik i 10 år så böcker - 4 p
Träning kan man utföra med kroppen ju. Bruden får funka som stång bara i värsta fall
Eftersom tjejen/killen ska vara 18 år (hela tiden!) så måste man rimligtvis få 10 olika brudar. Woop woop :D
Det har du rätt i! Annars borde hon oxå ha 30-40 poäng att spendera och då hade det blivigt en helt annan femma tycker man.
tv, trädgården, tobaken, träningsrum,köket.
Läkaren
Barry Bonds
Tjejen
Pistolen
30 poäng. Let the games begin.
Gourmet food - 9 p
52" TV - 7p
Movies and tv shows - 4p
Video games 4p
Gym - 5p
Iphone - 3p
Medical care 2p
Gourmet mat för god mat, tv så jag kan se alla världens serier och lira tv spel, gym så jag håller mig i form, iphone så jag kan ringa barnen och läkare så jag får penicillin osv.
Orkar inte med nån dum 18 åring även om jag får en ny per år, runkar hellre till mina tv serier.
Var tvungen offra skylight window och green house för att få ringa barnen, fan.
Edit; väljer ju då att bara få 5 000 000$ per år.
Dator + internet, har klarat mig i 25 år så 10 år till borde inte vara några problem.
Dator + internet, har klarat mig i 25 år så 10 år till borde inte vara några problem.
Lång Deff :O vad var startvikten och hur ser det ut nu?
Förbättra kroppen
Gourmet food 9
Drug 5
Gym 5
Förbättra hjärnan
Garden 2
Library 4
Music 4
Bara för att jag har en poäng extra
Gun 1
Satsar på att förbättra mig själv.
Är det internet på datorn? Eller bara spel?
Såg nu att internet var 18 poäng men tydligen kan man inte ladda ner något...
Hade lätt gjort det, även för... $1m.
Inte det lättaste valet dock.
- Tjejen 18p
- TV 7p
- Snabbmat 4p
- Biljardbord 1p
= 30p.
Jag hade stortrivts, förutsatt att tjejen är vettig.
18-åringen - 18p
Kök - 6p
Gym - 5p
Bibliotek - 4p
Skylight - 2p
$5m räcker gott och väl
Är det internet på datorn? Eller bara spel?
Såg nu att internet var 18 poäng men tydligen kan man inte ladda ner något...
Takfönster 2
Trädgård 2
Musikanläggning 4
Gymmet 5
Fin maten 9
Modell tåget 2
Hygien och jacuzzi 3
Uppgraderade doktorn 3
Totalt 30!
Jag hade bytt ut maten mot ett kök om det inte var mycket mat eller bara en portion/dagen, men står inget om det så jag förutsätter att det är en frukost, lunch och middagsbuffé som serveras.
Oljeblixten
2013-07-19, 10:16
Unlimited drugs
Unlimited booze
unlimited tobacco
sound system
18 year old girl
C ya in 10 years bitches!
Unlimited drugs
Unlimited booze
unlimited tobacco
sound system
18 year old girl
C ya in 10 years bitches!
10 år kan nog bli lite svårt att klara utan mat :D
Oljeblixten
2013-07-19, 10:18
10 år kan nog bli lite svårt att klara utan mat :D
Äsch släng på snabbmat också, sen kan jag festa som i en amerikansk 80-talsfilm i 10 års tid.
Gourmet food - 9 p
52" TV - 7p
Movies and tv shows - 4p
Video games 4p
Gym - 5p
Iphone - 3p
Medical care 2p
Gourmet mat för god mat, tv så jag kan se alla världens serier och lira tv spel, gym så jag håller mig i form, iphone så jag kan ringa barnen och läkare så jag får penicillin osv.
Orkar inte med nån dum 18 åring även om jag får en ny per år, runkar hellre till mina tv serier.
Var tvungen offra skylight window och green house för att få ringa barnen, fan.
Edit; väljer ju då att bara få 5 000 000$ per år.
Det är inte 5 per år, det är efter 10 år. Det är ju fortfarande bra men, 40 mille för 10 år av sitt liv? Jag vet inte.
Pubertal tråd.
18-årig brud, höhö. Tio stycken 18-åringar. Fan vad osmakligt.
Pubertal tråd.
Nja, nu valde ju inte alla en 18åring. Om du skall bidra med något - Vad hade du valt?
BisonLGcrew
2013-07-19, 10:31
Cash up front and stock market access - 7p: Köp!
Workshop with industrial tools and supplies - 6p: Bygg en ställning som räcker upp till takfönstret!
Gourmet food - 9p: Bli anabol!
Skylight - 2p: Klättra ut!
4x gun with three bullets - 4p: Skjut först, fråga sen!
Pubertal tråd.
Med tanke på hur många som valt/kommer välja en 18 åring så är det ju du som är det svarta fåret här inne, tänk på det nästa gång du öppnar gapet :)
Pubertal tråd.
hur är vädret där upp på hästen?
Med tanke på hur många som valt/kommer välja en 18 åring så är det ju du som är det svarta fåret här inne, tänk på det nästa gång du öppnar gapet :)
Ja, vad ville du få sagt?:)
Tänkte längre än ballen eller var det något annat du tänkte på?!
hur är vädret där upp på hästen?
+1
dream_theater_
2013-07-19, 10:40
Artonåringen och en pistol!
Ja, vad ville du få sagt?:)
Tänkte längre än ballen eller var det något annat du tänkte på?!
När han sa sådär så försökte han få det att verka som att det var alla andra som var konstiga och onormala när det tvärtom är han som är den konstiga som går mot normen, jag fann det bara högst osmakligt och korkat sagt.
:)
Är det bara jag som hade kunnat tänka mig göra det här imorgon om nån kom till mig och sa att "Nu ska du till källaren, alla sakerna du beställda är färdiga" , jag vet att 10 år är mycket och allt men, fan jag undrar om jag inte hade bara sagt att jag skulle klä på mig och sen dra...
Oljeblixten
2013-07-19, 10:43
Jag hoppas förövrigt att 18-åringen kommer vara 28 på slutet annars skulle jag nog inte stå ut.
Edit: ifall så inte är fallet är det på något sätt möjligt att åka fast om man har ihjäl henne?
Men är det bara jag som tycker att det är lite osmakligt att kunna välja en 18-årig jettesnygg tjej som vill ligga när du vill. Det gör ju hela grejen pubertal, grabbig och löjlig.
Och rätt äcklig. Särskilt när många här förmodligen är bra mycket äldre.
Men är det bara jag som tycker att det är lite osmakligt att kunna välja en 18-årig jettesnygg tjej som vill ligga när du vill.
Tydligen, eftersom dina åsikter inte är i majoritet, tråden är 3 sidor lång och ingen har sagt det tidigare eller ens gett antydan om att brytt sig.
Jag valde inte tjejen men jag kan förstå alla andra som gjorde det, utan att för den sakens skull behöva kalla dessa för pubbiga.
Men är det bara jag som tycker att det är lite osmakligt att kunna välja en 18-årig jettesnygg tjej som vill ligga när du vill. Det gör ju hela grejen pubertal och löjlig.
Jag är 19, är det okej för mig att vara pubertal och löjlig då?
Tydligen, eftersom dina åsikter inte är i majoritet, tråden är 3 sidor lång och ingen har sagt det tidigare eller ens gett antydan om att brytt sig.
Jag valde inte tjejen men jag kan förstå alla andra som gjorde det, utan att för den sakens skull behöva kalla dessa för pubbiga.
Jag kan också förstå det men tycket det är pubertalt att valet är med, som det formuleras.
För övrigt får ni ha tråden för er själva, för det kommer ändå bara låta att "vadå jag fattar inte asså vad är fel med 18-årig villig tjej höhö" osv.
Är det fel på 18:åriga tjejer som vill ha sex? Samma med killar?
80 åringar då?
Ta det inte så jäkla allvarligt.
Är det fel på 18:åriga tjejer som vill ha sex? Samma med killar?
80 åringar då?
Släpp det, han är bara ute efter att hålla på och stöka. Rapportera han om han fortsätter :)
Brud - 18p
Kök - 6p
Skylight - 2p
Bibliotek - 4p
2013-07-19, 11:25
full kitchen
movies and tv shows
surround system and music
workout room
library and study
a kitten or puppy
29p. De tre jag skulle sakna mest skulle vara skylight, greenhouse och mänskligt sällskap (men då är det viktigare med någon man kan konversera med än någon att ligga med imho).
Edit: Lägger till pool table för en jämn 30-poängare.
Carolinew
2013-07-19, 11:33
Full kitchen 6 p
52” TV 7 p
Workout room 5 p
Garden with greenhouse 2 p (här lär det finnas skylight gratis, ingen bygger ett växthus utan ljus)
Library and study 4 p
Hygiene products and jacuzzi 3 p
Cell phone 3 p
Låter hur soft som helst! Nästan lite för enkelt för så mycket pengar.
Mollestam
2013-07-19, 11:44
18-åringen - 18p
Kök - 6p
Gym - 5p
Bibliotek - 4p
Skylight - 2p
This.
Men är det bara jag som tycker att det är lite osmakligt att kunna välja en 18-årig jettesnygg tjej som vill ligga när du vill. Det gör ju hela grejen pubertal, grabbig och löjlig.
Är det inte osmakligt att kidnappa Barry Bonds då?
Tjej, snabbmat, filmer, böcker = 30p. Skulle behöva något att skriva på och med dock :(
Red Apple
2013-07-19, 11:56
Tjej, snabbmat, filmer, böcker = 30p. Skulle behöva något att skriva på och med dock :(
Något att skriva på och med ingår väl i "library and study"?
TranceII
2013-07-19, 11:56
Kitchen - 6p
Girl- 18p
Hygiene products - 3p
Medical care - 2p
TV - 7p
Books 4p
40p
Det är ändå 10 år...
Kök - 6p
Fönster - 2p
Träningsrum - 5p
Bibliotek - 4p
Med care - 2p
Hygien - 3p
Trädgård - 2p
Musik - 4p
Resten är nog lugn, gillar att hänga med mig själv.
se 2 p (här lär det finnas skylight gratis, ingen bygger ett växthus utan ljus)
Odlingslampor á la garderobscannabis. Inget fusk! ;)
Carolinew
2013-07-19, 13:06
Odlingslampor á la garderobscannabis. Inget fusk! ;)
Det står det ju inget om, och utan specialregler utgår man från det som är standard ;)
Brud
Workout room
TV
överlevnad är överskattat, amiright?
överlevnad är överskattat, amiright?
Man kör tills man kolar!
... Ett par, tre dar, alltså.
Det står det ju inget om, och utan specialregler utgår man från det som är standard ;)
Meh!
Då urholkar man ju hela grejen med leken.
Då hävdar jag att dator med internet är standard på bibliotek och att man slipper slösa 22 poäng på det och kan ta Library and study 4p, för då får man det på köpet.
Och ja, jag tar det här på blodigt allvar! This... Is... Seriös internetlekande!! :d
Kök - 6 poäng
Växthus - 2 poäng
Tjej - 18 poäng
Bibliotek - 4 poäng
Gym - 5 poäng
35 poäng -> Halva beloppet
Fick skippa internet och hygienprodukter för det gick inte ihop annars :/
Det fanns ju iaf dusch. Man klarar sig nog utan tvål.
Red Apple
2013-07-19, 14:30
Full kitchen 6 p
52” TV 7 p
Workout room 5 p
Garden with greenhouse 2 p (här lär det finnas skylight gratis, ingen bygger ett växthus utan ljus)
Library and study 4 p
Hygiene products and jacuzzi 3 p
Cell phone 3 p
Låter hur soft som helst! Nästan lite för enkelt för så mycket pengar.
Vad ska du göra med tv:n utan tv-serier eller filmer?
Stod ju iofs att man fick alla existerande kanaler till den...
Carolinew
2013-07-19, 15:11
Meh!
Då urholkar man ju hela grejen med leken.
Då hävdar jag att dator med internet är standard på bibliotek och att man slipper slösa 22 poäng på det och kan ta Library and study 4p, för då får man det på köpet.
Och ja, jag tar det här på blodigt allvar! This... Is... Seriös internetlekande!! :d
Fast vad är poängen med ett växthus utan ljus i det här fallet? I köket ingick ju obegränsat med de bästa råvarorna, dvs även grönsaker, frukt etc. får man väl anta. Jag tror helt enkelt att den som gjorde den här frågan gjorde en tabbe, eller försöker lura folk att lägga 2 poäng på dagsljus i onödan ;)
Som sagt, det var obegränsat med alla tv-kanaler i hela världen. Jag tror det räcker gott och väl...
Ironwoman
2013-07-19, 15:14
Helt säker...
Gym 5
Bad 3
Trädgård 2
Solljus 2
Kök 6
Nöjen...
TV 7
Alkohol 5
Känner mig lite tragisk som väljer alkohol före böcker, men spenderar mer tid att dricka nu än att läsa om man ser över hela året.
Dator
Internet
Stocks
Kök
35p
Lära sig allt om stock markets och öka pengarna med 10000%, profit!
Tjej 18
dator 6
spel 4
hygien 3
-> 31 poäng
så om jag siktar på 5 miljoner och 35 poäng så blir det 4 poäng kvar till mat, dvs, snabbmat. Det får väl duga, finns mycket god snabbmat :)
Fast vad är poängen med ett växthus utan ljus i det här fallet? I köket ingick ju obegränsat med de bästa råvarorna, dvs även grönsaker, frukt etc. får man väl anta. Jag tror helt enkelt att den som gjorde den här frågan gjorde en tabbe, eller försöker lura folk att lägga 2 poäng på dagsljus i onödan ;)
Så tänkte jag också. Ett växthus är inte ett växthus om det inte har rikligt med ljus. Sen är jag osäker på om det nödvändigtvis behöver vara äkta solljus. Finns ju alternativ som i princip är samma sak som det ljus solen producerar.
Däremot är jag tveksam till att någon klarar sig utan sällskap så länge. Och då betraktar jag mig ändå som en lightversion av en eremit.
Carolinew
2013-07-19, 15:45
Så tänkte jag också. Ett växthus är inte ett växthus om det inte har rikligt med ljus. Sen är jag osäker på om det nödvändigtvis behöver vara äkta solljus. Finns ju alternativ som i princip är samma sak som det ljus solen producerar.
Däremot är jag tveksam till att någon klarar sig utan sällskap så länge. Och då betraktar jag mig ändå som en lightversion av en eremit.
Det var därför jag valde telefonen. Även om man bara använder den en gång i veckan får man ju i alla fall prata med folk. Jag tror att det kan vara otroligt påfrestande att leva 24/7 med en och samma person i 10 år, i synnerhet om det är någon man helt saknar personkemi med. Då är jag nog hellre ensam :) En katt kanske hade varit något iofs, men en hund hade jag inte haft hjärta att ha instängd i hela dess liv.
Ljuset i växthuset lär ju vara från en lampa mest troligt.
Det är nog fullt möjligt, ta den här snubben som exempel
http://solitarywatch.com/2011/05/05/americas-most-isolatd-federal-prisoner-describes-10220-days-in-extreme-solitary-confinement/
28 år av icke-mänsklig kontakt, och han lär varken ha en skruvstäds-tajt 18 åring eller kök att tillgå.
Kök 6
workshop 6
hygiene+jacuzzi 3
garden 2
satellite radio 2
surround sound system 4
tv 7
= 30
eller
Tjejen 18
Sprit 5
Jacuzzi 3
hd camera 3
=29 :laugh:
Tjejen 18
Sprit 5
Jacuzzi 3
hd camera 3
=29 :laugh:
"Stackars" flickebarn... :naughty:
Hade aldrig i livet gett upp 10 år av frihet för 10 miljoner dollar. Därför blir det "bara" 2 miljoner kvar efter dessa år. Men hade jag varit tvungen hade jag valt:
Tjej - 18/30
Kök - 24/40
Bibliotek - 28/30
Trädgård - 30/30
Hygienartiklar - 33/30
Satellitradio - 35/30
Mobiltelefon - 38/30
Funderade på katt/hund, men skulle inte vilja utsätta denne för att spendera 10år i en liten källare. Funderade på takfönstret, men kom fram till att trådgården behöver solljus så då kan jag få det där också.
Jag skulle vilja veta Eddie Vedders val. Komplett kök, världens samlade litteratur och gym, men sen då? :D
http://solitarywatch.com/2011/05/05/americas-most-isolatd-federal-prisoner-describes-10220-days-in-extreme-solitary-confinement/
28 år av icke-mänsklig kontakt, och han lär varken ha en skruvstäds-tajt 18 åring eller kök att tillgå.
Överlever fysiskt, dör psykiskt.
Hm... Sex är trevligt och det hade varit bra för den mentala hälsan att ha någon att prata med, så det är frestande att välja tjejen. Det finns ju dock ingen garanti för att hon är intressant att prata med, vi skulle kanske inte ha så mycket gemensamt eftersom hon är så ung och dessutom finns det väl risk att hon inte utvecklas som normalt folk om hon är isolerad i källaren med mig. Orka ha någon som är fast i tonårsläge på halsen i 10 år, fast å andra sidan skulle man väl själv bli lite knäpp av isoleringen också så det hade kanske jämnat ut sig.
Äh, hon är säkert bara ute efter mina pengar ändå. :/ Dessutom kanske hon blir tjock efter ett par år.
Nej, jag kör på:
kök: 6pts
gym: 5pts
bibliotek: 4pts
trädgård: 2pts
aktier: 7pts
telefon: 3pts
hygien: 3pts
Totalt 30pts
Hus med växter = Växthus! :cool:
http://marijuananewsnetwork.com/wp-content/uploads/2013/04/Cannabis-in-rented-properties.jpg
Man odlar ju färskpotatis och tomater m.m inomhus i Sverige under vintern. Hittade dock ingen bild på det. Knark är vanligare...
Det var därför jag valde telefonen. Även om man bara använder den en gång i veckan får man ju i alla fall prata med folk. Jag tror att det kan vara otroligt påfrestande att leva 24/7 med en och samma person i 10 år, i synnerhet om det är någon man helt saknar personkemi med. Då är jag nog hellre ensam :) En katt kanske hade varit något iofs, men en hund hade jag inte haft hjärta att ha instängd i hela dess liv.
Förstår ditt resonemang. Jag tror också att vi (jag och tjejen, oavsett personlighet) hade gått varandra på nerverna. Men jag tror ändå det hade varit värre att inte ha mänsklig kontakt. För mig funkar telefon lika bra som internet när det gäller social samvaro. Men det räcker inte hela vägen. Och då anser jag ändå att jag behöver extremt mycket egentid.
Hus med växter = Växthus! :cool:
http://marijuananewsnetwork.com/wp-content/uploads/2013/04/Cannabis-in-rented-properties.jpg
Man odlar ju färskpotatis och tomater m.m inomhus i Sverige under vintern. Hittade dock ingen bild på det. Knark är vanligare...
Kanske det. På bilden såg det ju ut att vara något annat. Falsk marknadsföring kanske :P
Om det är ett "cannabis-rum" får det väl duga. Trevligt att ha växter omkring sig iaf. Hellre ett instängt rum med massa växter och lampor än enbart en lucka i taket.
Ok. Jag syftade väl på någorlunda normalt funtade eller iaf "lagom skadade" människor. Vilket jag hoppas de flesta i tråden är. Sådana människor tror jag behöver umgänge för att inte bli allt för galna. Även de som tror att de inte behöver det.
edit: Det hela kanske är "djävulskontrakt" så man ska kanske tolka dealen utifrån sämsta tänkbara scenario? :P
Tjejen har regelbundna psykoser, växthuset har en massa växter med giftig pollen som gör en mer och mer sjuk, duschen sprutar enbart 90-gradigt vatten etc... :P
Tjejen har regelbundna psykoser
"Doesn’t Matter, Had Sex" ;)
Ja va fan, man lär inte vara helt OK efter de där 10 åren, men med 65 miljoner på fickan kan man ju köpa ett fint hus nånstans på landet i nått varmt land och sen bara leva ut sina dagar.
Gabriel Forslund
2013-07-19, 17:27
internet 16
dator 6
mat 6
hygien 3
filmer och serier 4
fattar inte, vafan ska ni med tjejen till?
vUUbPCOnu_A
internet 16
dator 6
mat 6
hygien 3
filmer och serier 4
Jadu, fickpingis i all ära, men det kan vara kul att ha någon att spela med också.
internet 16
dator 6
mat 6
hygien 3
filmer och serier 4
Jag ser framför mig hur du efter sisådär 4-5 år betat av allt du vill se eller tröttnat på att allt är en efterapning av något annat och börjar glo på franska avantgarde-filmer från 70-talet, samt skriva utförliga recenssioner om dem på internet...
internet 16
dator 6
mat 6
hygien 3
filmer och serier 4
Det optimala hade väl varit om hon dök upp en gång i veckan, var äldre och intresserad av partikelfysik och naturvetenskap i allmänhet och <insert personliga preferenser här>
Men man fick ju inte modifiera reglerna :P
Köket 6 p
Tv + alla filmer 11 p
gymmet 5 p
biblioteket 4 p
trädgård 2 p(funderade lite på tågsetet men får bli trädgården)
fönster 2 p
=30p
Känns som en ganska optimal blandning.
Ni som har valt tjejen kanske inte inser att det kan vara lite problematiskt att vara isolerad i 10 års tid med en person som potentiellt kan vara rätt jobbig.
Mythbusters har ju gjort ett avsnitt om Cabin Fever på tal om det, tydligen tog det inte många timmar innan det blev påfrestande
http://dsc.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/cabin-fever.htm
Fast de hade å andra sidan inget att göra så, vad ger det oss då som har saker att göra? 1 år? 2?
Ni som har valt tjejen kanske inte inser att det kan vara lite problematiskt att vara isolerad i 10 års tid med en person som potentiellt kan vara rätt jobbig.
Det är därför jag tror det är bättre att vara ensam, men å andra sidan efter ett par år kommer man nog ha kunnat komma överens även om man inte gick ihop från början.
Det är vad jag tänkte också spontant.
Frågan i sig är ju intressant helt klart.
Det vara bara formuleringen med damen som kändes som att det vände sig huvudsakligen mot män. Men kvinnor får väl föreställa sig att de får Brad Pitt från Fight Club eller Troja, som alltid ställer upp på fotmassage, långa pratstunder och romantiskt älskande. Eller bara pang på rödbetan. Osv.
Det optimala hade väl varit om hon dök upp en gång i veckan, var äldre och intresserad av partikelfysik och naturvetenskap i allmänhet och <insert personliga preferenser här>
Men man fick ju inte modifiera reglerna :P
...och jättesnygg och oerhört attraherad av just dig?
I'd hit it, isf.
TranceII
2013-07-19, 21:38
Bättre än att vara helt isolerad utan någon mänsklig kontakt. Även man inte skulle passa ihop perfekt så skulle vissa dåliga dagar uppvägas med att man kan stå två i det fina köket och laga julmiddag tillsammans och snacka lite skit.
watertouch
2013-07-19, 22:06
Har tänkt på flera filmer med liknande scenario, typ Greven av monte Cristo... Men jusst filmen Papillon (steve mcqueen, dustin hoffman) mot slutet då dom fångar steve och skickar han till ön där Hoffman suttit och det roligaste han haft är sitt trädgårdsland...
Deceiver85
2013-07-19, 22:42
- Micron & micromaten (2p)
- 18-åriga bruden att ha sex med (18p)
- Barry Bonds (hehehehe) (7p)
- HD-kameran (3p)
Tråd låst.
watertouch
2013-07-19, 22:49
- HD-kameran (3p)
Tråd låst.
Vad ska du med en kamera till i en källare? Tänkt och dokumentera det o släppa i en bok/film sen lr?
Vilket iofs skulle ge några miljoner extra...;)
panzerpig
2013-07-20, 00:05
väljer man tjejen måste man även välja alkohol, droger och tobak så det inte blir massa tjafs!
watertouch
2013-07-20, 03:53
väljer man tjejen måste man även välja alkohol, droger och tobak så det inte blir massa tjafs!
Ehh Sthlmsyndrom på henne efter några veckor... TV, mat och droger så kanske nått mer att sysslosätta sig med...
Hade nog efter några överslag med mig själv valt:
Workout room 5p
Full Kitchen 6p
52" TV 7p
Library + study 4p
Skylight 2p
Katt 6p
Det hade gett mig bra sällskap! Bortsett från katten såsom vilket Svenskt fänglse som helst:D
Hade nog kommit ut i rätt bra form, god kock, jävligt inläst på det mesta, hängt med i världsnyheterna och sist men inte minst väldigt suktande efter kvinnligt sällskap!*hug*
Detta!
David Brent
2013-07-20, 08:37
Köket 6p
Tv-serier 4p
Dator 6p
Spel 4p
hygien 3p
bibliotek 4p
läkarvård 2p
pistolen (bara för att nyttja alla poäng) 1p
Totalt: 30p
bruden -18p
Växthus-2p
kök-6p
hygien-3p
radio-2p
bibliotek-4p
-------
35p->5$
Tackar
Köket 6p
Tv-serier 4p
Dator 6p
Spel 4p
hygien 3p
bibliotek 4p
läkarvård 2p
pistolen (bara för att nyttja alla poäng) 1p
Totalt: 30p
Rätt klockren faktiskt.
Kan vara gött med TV dock, för att hänga med och känna sig mindre isolerad.
- HD-kameran (3p)
Tråd låst.
Barry Bonds?
Jag reagerade på att en man som jag inte kände till var placerad som alternativ, men tänkte inte mer på det när jag valde. Nu när någon valde honom och framförallt inte någon lite tappad gympojke började jag undra vad som är intressant med Bonds. Läste på hans Wiki-sida och kan fortfarande inte förstå varför någon skulle slänga iväg poäng på honom *jorgen*
Förklara för mig?
DJJOHANSSON
2013-07-20, 15:30
35 POINTS
Tv serier och 52" TV 11P
Gym 5P
Barry bonds 7p,
Skylight och hygiene 5P
Köket 6P
Pistol 1P
Älskar att träna, Laga mat/Baka och stirra mig blind på serier i flera timmar. Skulle absolut inte kunna klara mig med oborstade tänder och långa naglar.
Jag skulle kunna träna i 2-3 timmar dagligen med min spotterbro Barry bonds, Sen skulle jag steka kyckling och göra lite proteingodis i 2 timmar, Ligga och sola under mitt skylight-fönster i någon timme (Förutsatt att det inte är UV-proof), Raka mig, Trimma håret, Borsta tänderna, Peeling, ansiktsmask, fotbad etc. (För att hålla mig fräsh och fördriva ytterligare lite tid)
Lägga mig i sängen med min svarta kompis och kolla på någon schysst serie.
Pistolen är till för o skjuta barry när hans psyke börjar fcka ur och han börjar försöka att approacha mig sexuellt.
Till slut skulle man inte sakna tjejer eller bli kåt överhuvetaget så det är 18poäng som jag gärna lägger på annat, Mobilen skulle jag inte kunna ha med mig då jag skulle bli helt förkrossad när jag får prata med mina nära&Kära varje vecka men att aldrig kunna träffa dom.. Jag har fotografiskt minne och är redan relativt smart. Läsa en bok, Se en serie. Dosent matter to me. I´ll still be learnin things from Dat discovery channel.
Så, Efter tio år i ´Min` källare skule jag komma ut i en fysisk form of the gods. Stor, Rippad, Både jag och bääärry skulle vara bra på diverse kampsporter då vi har en del tid på oss att öva i dat cage, Solbrun, Expert på att klippa mitt eget hår och att laga mat. Skulle lätt ta igen allt ligga jag gått miste om som tanig, blek datanörd i ett vanligt (Ickekällare) Liv. :cool:
*However, Fick jag välja tjejen själv så skulle allt se lite annourlunda ut.
BisonLGcrew
2013-07-20, 17:07
barry bonds?
Jag reagerade på att en man som jag inte kände till var placerad som alternativ, men tänkte inte mer på det när jag valde. Nu när någon valde honom och framförallt inte någon lite tappad gympojke började jag undra vad som är intressant med bonds. Läste på hans wiki-sida och kan fortfarande inte förstå varför någon skulle slänga iväg poäng på honom *jorgen*
förklara för mig?
han kan passa!!!!!!!!!!!!
Tricklew
2013-07-20, 17:15
Barry Bonds?
Jag reagerade på att en man som jag inte kände till var placerad som alternativ, men tänkte inte mer på det när jag valde. Nu när någon valde honom och framförallt inte någon lite tappad gympojke började jag undra vad som är intressant med Bonds. Läste på hans Wiki-sida och kan fortfarande inte förstå varför någon skulle slänga iväg poäng på honom *jorgen*
Förklara för mig?
OYBySPXg8rs
Brud - 18p
Brud - 18p
Jacuzzi - 3p
Pistol med 3 skott - 1p
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSoYPMsSxhU9aJoVT2VykFHGdSD2TooM itdIRFRGxyPDXnUSt0h
Pitepalt
2013-07-21, 06:55
This:
Kök 6p
Gym 5p
Bibliotek 4p
Hygien 3p
Läkare 2p
Trädgård 2p
Hund 6p
Musik 4p
Mobil 3p
tot 35p
Gratis boende, mat, gym, läkarvård, musik och literatur i tio år + 5mil dolares, i utbyte mot socialt umgänge/sex.
Skulle nog hoppa på det om jag fick förfrågan.
Xtreme-G
2019-04-27, 12:15
Kom att tänka på denna idag! Det är nog många som inte sett den, och jag själv svarade aldrig så det kommer här:
Gym 5p
Library 4p
Garden 2p
Snabbmat + Chick-fil-A 5p
Doctor 2p
Stock market 7p
Phone 3p
Radio 2p
==================
30 p
Internet är ju lite meningslöst om man inte kan streama eller ladda ner något.
Gym 5p
TV 7p
Fullt kök 6p
Takfönster 2p
Ljudsystem 4p
Hygienprodukter och bubbelbad 3p
Mobil 3p
30
svenbanan
2019-04-27, 16:52
Kök 6p
Gym 5p
Bubbelbad 3p
Bibliotek 4p
TV 7p
Film 4p
Biljardbord 1p
30p
Var länge inne på att ta bruden för 18 poäng. Men valde att ta 2 hundar & 1 katt för samma summa istället. Win win.
Måste ju ha en garden för att rasta hundarna. Vill även kunna borsta tänderna.
Och unlimited booze, fredag varje dag!
Du behöver inte en garden för att rasta tjejen.
Om man inte väljer bruden/(hunken för tjejerna) så är man weird.
svenbanan
2019-04-27, 17:33
Du behöver inte en garden för att rasta tjejen.
Om man inte väljer bruden/(hunken för tjejerna) så är man weird.
Såklart toppen om hon är supertrevlig och smart och man klickar riktigt bra. Då kanske det blir mindre weird att man är mer än dubbelt så gammal som henne.
Men ifall hon nu är riktigt puckad så man inte har nåt vettigt att samtala om i tio års tid så lär det inte bli så kul i källaren. Speciellt med tanke på att man ju inte kommer ha råd med TV/bibliotek etc i samma utsträckning då. Så det enda man har att göra är att träna och pippa. Man lär ångra sig inom ett halvår. Är hon dessutom otrevlig till på köpet lär man ångra att man inte tog pistolen istället för bubbelpoolen.
Rikard Jansson
2019-04-27, 17:49
lyxmat från kock, bruden, knarket och... mobiltelefonen? 35 poäng
Micron känns ju ganska underskattad för 2 poäng, finns ju jävligt bra microvågsugnar idag. Står inget om modell heller så antar att det är fritt att välja
https://www.miele.se/konsument/mikrovagsugnar-1482.htm?mat=09567010&name=M_6262_TC
Du lär ju kunna göra ganska bra krubb i den.
Gym
Micro
Brud
Bubbelbad
Radio
30p
Speciellt med tanke på att man ju inte kommer ha råd med TV/bibliotek etc i samma utsträckning då. Så det enda man har att göra är att träna och pippa. Man lär ångra sig inom ett halvår. Är hon dessutom otrevlig till på köpet lär man ångra att man inte tog pistolen istället för bubbelpoolen.
Om hon är otrevlig så kan det bli skräckfyllt med pistol. Tar hellre och dränker henne i bubbelpoolen ifall det värsta behöver hända än blir skjuten i sömnen.
svenbanan
2019-04-28, 02:52
Om hon är otrevlig så kan det bli skräckfyllt med pistol. Tar hellre och dränker henne i bubbelpoolen ifall det värsta behöver hända än blir skjuten i sömnen.
Ta med dig supertrevliga Lena Handén istället för 0p. :D
Ta med dig supertrevliga Lena Handén istället för 0p. :D
Det svaret ger 0p...
Fullt kök - 6 poäng
takfönster - 2 poäng
Träningsrum - 5 poäng
Bibliotek - 4 poäng
Hygienprodukter - 3 poäng
Sjukvård - 2 poäng
en hund - 6 poäng
pengarna först och börsen - 7 poäng
TheDoctor
2019-04-28, 11:16
Hade valt inga pengar. Sen hade jag valt två tjejer och pistolen med tre skott. När jag känt mig nöjd så hade jag skjutit båda tjejerna sen mig själv.
All the money now and access to stock market (7p). Investera allt.
Tjejen (18p).
Hygienprodukter och jaccuzzi (3p).
Medical care (2p).
Kommer ut om 10 år med 20mil $. Tjejen kan jag föra diskussioner med för psysiskt välmående samt ha sex med för att inte bli galen. Jag får medicinskt hjälp vid behov, jag håller mig hel och ren, jag kan träna kroppsviktsövningar under dessa år för att inte helt förfalla.
När jag kommer ut kan jag plocka ut hälften av pengarna (10mil $) sedan investera i ett boende precis som jag vill ha det, med hemmagym, stort fint kök etc. Jag lever sedan på utdelningar (4% per år) från de pengar som är kvar i marknaden vilket betyder cirka 400k $ per år där jag återinvesterar drygt hälften eftersom jag inte kommer dra på mig onödigt stora levnadskostnader. När jag är 85 är jag miljardär och kan skänka pengarna till välgörenhet när jag dör.
Hade valt gamingdatorn (6p), alla spel (4p) och internet (16p). För 26 totalpoäng.
Sen hade jag börjat min tid 2004 och spelat World of Warcraft fram till 2014.
Kanske valt hemmagymmet (blir 31p, iofs blir det hälften av pengarna) för bli grov, på köpet medan man lever underbara wowlivet.
svenbanan
2019-04-28, 13:51
Hade valt gamingdatorn (6p), alla spel (4p) och internet (16p). För 26 totalpoäng.
Sen hade jag börjat min tid 2004 och spelat World of Warcraft fram till 2014.
Kanske valt hemmagymmet (blir 31p, iofs blir det hälften av pengarna) för bli grov, på köpet medan man lever underbara wowlivet.
Och svält ihjäl inom en månad.
All the money now and access to stock market (7p). Investera allt.
Tjejen (18p).
Hygienprodukter och jaccuzzi (3p).
Medical care (2p).
Kommer ut om 10 år med 20mil $. Tjejen kan jag föra diskussioner med för psysiskt välmående samt ha sex med för att inte bli galen. Jag får medicinskt hjälp vid behov, jag håller mig hel och ren, jag kan träna kroppsviktsövningar under dessa år för att inte helt förfalla.
När jag kommer ut kan jag plocka ut hälften av pengarna (10mil $) sedan investera i ett boende precis som jag vill ha det, med hemmagym, stort fint kök etc. Jag lever sedan på utdelningar (4% per år) från de pengar som är kvar i marknaden vilket betyder cirka 400k $ per år där jag återinvesterar drygt hälften eftersom jag inte kommer dra på mig onödigt stora levnadskostnader. När jag är 85 är jag miljardär och kan skänka pengarna till välgörenhet när jag dör.
Äter du upp tjejen eller? Annars får du ingen nytta av pengarna som ligger och växer. :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
Diomedea exulans
2019-04-28, 14:20
Köket med mat - 6 poäng (24 kvar)
Money up front, stock market - 7 poäng (11 kvar)
Halvera tiden + 35 poäng (46 kvar)
18-åringen - 18 poäng (28 kvar)
Biblioteket - 4 poäng (24 kvar)
Gymmet - 5 poäng (19 kvar)
Hygienprodukter - 3 poäng (13 kvar)
Mobiltelefonen - 3 poäng (10 kvar)
Alla filmer och tv-program - 4 poäng (6 kvar)
Musiken - 4 poäng (2 kvar)
Läkaren - 2 poäng (0 kvar)
Hade tänkt internet först, men det är ju rätt meningslöst om man inte får streama. Facebook är visserligen bra. Får använda mobilen istället för Facebook, ringer hem en gång i veckan och frågar hur alla har det.
Funderade på att uppgradera läkaren, men tror jag inte kommer drabbas av så svåra hälsoproblem att inte studenterna klarar det.
18-åringen har jag nog mindre för sexet och mer för sällskapet. Nån person måste jag träffa iallafall, kommer garanterat bli galen annars. Funderade på att även ta med han Barry Bonds, fast jag inte har någon aning om vem det är, men han kostade lite för mycket poäng och jag tror jag hade blivit svartsjuk på honom och 18-åringen.
Skulle köpa indexfonder för mina 35-40 miljoner kronor och aldrig behöva arbeta igen. Tiden i källaren skulle jag ungefär dela 50/50 mellan biblioteket och tv-serierna. Sen spendera så mycket tid som krävdes på gymmet och i köket.
Rikard Jansson
2019-04-28, 14:33
Du får inte +35 poäng utan du får +5. Eller?
Money up front, stock market - 7 poäng (11 kvar)
Halvera tiden + 35 poäng (46 kvar)
18-åringen - 18 poäng (28 kvar)
Biblioteket - 4 poäng (24 kvar)
Gymmet - 5 poäng (19 kvar)
Hygienprodukter - 3 poäng (13 kvar)
Mobiltelefonen - 3 poäng (10 kvar)
Alla filmer och tv-program - 4 poäng (6 kvar)
Musiken - 4 poäng (2 kvar)
Läkaren - 2 poäng (0 kvar)
Hade tänkt internet först, men det är ju rätt meningslöst om man inte får streama. Facebook är visserligen bra. Får använda mobilen istället för Facebook, ringer hem en gång i veckan och frågar hur alla har det.
Funderade på att uppgradera läkaren, men tror jag inte kommer drabbas av så svåra hälsoproblem att inte studenterna klarar det.
18-åringen har jag nog mindre för sexet och mer för sällskapet. Nån person måste jag träffa iallafall, kommer garanterat bli galen annars. Funderade på att även ta med han Barry Bonds, fast jag inte har någon aning om vem det är, men han kostade lite för mycket poäng och jag tror jag hade blivit svartsjuk på honom och 18-åringen.
Skulle köpa indexfonder för mina 35-40 miljoner kronor och aldrig behöva arbeta igen. Tiden i källaren skulle jag ungefär dela 50/50 mellan biblioteket och tv-serierna. Sen spendera så mycket tid som krävdes på gymmet och i köket.
Fan är poängen med att ta money up front?
Diomedea exulans
2019-04-28, 14:39
Fan är poängen med att ta money up front?
Man kan investera det och får typ 5 miljoner kronor extra när man kommer ut, för det har legat och göttat till sig på börsen i 5 år.
Precis
Så som det är skrivet så är det fullt rimligt att läsa det som att man får 35p extra, även om det antagligen inte är menat så.
Diomedea exulans
2019-04-28, 15:02
Jahaa, 35 TOTALT, inte 35 EXTRA. Då ska vi se, då reviderar jag till:
Halvera tiden + 5 poäng (29 kvar)
Biblioteket - 4 poäng (25 kvar)
Gymmet - 5 poäng (20 kvar)
Hygienprodukter - 3 poäng (17 kvar)
Mobiltelefonen - 3 poäng (14 kvar)
Alla filmer och tv-program - 4 poäng (10 kvar)
Musiken - 4 poäng (8 kvar)
Uppgraderad läkare - 3 poäng (5 kvar)
Trädgård - 3 poäng (2 kvar)
Skylights - 2 poäng (0 kvar)
Hade tackat nej till erbjudandet :)
Hade tackat nej till erbjudandet :)
Även om du får ta med dig Greta Thunberg för 15 poäng? :banned:thumbup::naughty:
Hade valt inga pengar. Sen hade jag valt två tjejer och pistolen med tre skott. När jag känt mig nöjd så hade jag skjutit båda tjejerna sen mig själv.Jag gillar hur du tänker
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Om man väljer Internet, får man en dator också eller måste man välja den också?
Om den ingår väljer jag:
Gym (5p)
Gourmetmat (9p)
Internet (16p)
trädgårdsmöbel
2019-04-29, 07:31
Jag undrar hur många år över de tio man är i källaren det skulle ta att bearbeta upplevelsen utöver de tio år man faktiskt är där? 5 kanske?
Cash up front and stock market access - 7p: Köp!
Workshop with industrial tools and supplies - 6p: Bygg en ställning som räcker upp till takfönstret!
Gourmet food - 9p: Bli anabol!
Skylight - 2p: Klättra ut!
4x gun with three bullets - 4p: Skjut först, fråga sen!
Det här var ju det mest kreativa svaret, hahaha! :D. Snacka om att tänka outside the box.
VoDaresVins
2019-04-29, 14:55
Tjejen är för osäkert vad det skulle innebära. Enda chansen jag skulle ta henne är om det gällde ett valfritt dagligt besök isåfall inklusive preventivmedel. I värsta fall kunde det innebära en tjej som har sex med dig en gång, sen både blir på smällen och psykiskt bryter ner dig mer och mer dagligen i 10 års tid.
Köket - 6
Gym - 5
Hygien - 3
Dagsljus - 2
Radio - 2
Bibliotek - 4
Telefon - 3
Skräpmat - 4
Blir 1 poäng över men ser inget jag behöver. Skulle isåfall vara för att köpa verkstaden för 5 mille, men känns lite dyrt. Ingen pistol. Blir tristessen för stor får det bli harakiri i köket istället så tröskeln hålls lite högre.
Macroman
2019-04-29, 15:25
Alltså att inte ta cash up front och tillgång till aktiemarknaden måste ju vara det största misstaget de flesta gör?
10 musd blir nästan 20 musd (19,7 musd) om börsen går som den gjort i snitt de senaste 100 åren (+7 %/år). 5 musd blir då nästan 10 musd (9,8 musd). Men det säger förstås ingenting om den framtida avkastningen... :)
Bruden är ju den verkliga knäckfrågan om man behöver/vill ha iom att hon är så pass "dyr"...
Alltså att inte ta cash up front och tillgång till aktiemarknaden måste ju vara det största misstaget de flesta gör?
10 musd blir nästan 20 musd (19,7 musd) om börsen går som den gjort i snitt de senaste 100 åren (+7 %/år). 5 musd blir då nästan 10 musd (9,8 musd). Men det säger förstås ingenting om den framtida avkastningen... :)
Bruden är ju den verkliga knäckfrågan om man behöver/vill ha iom att hon är så pass "dyr"...
De flesta skulle nog klara sig ganska bra ändå på 5/10 miljoner dollar, kanske värt att ha det lite bättre under de 10 åren, som förmodligen kommer bli rätt trista, än att tjäna mer? + ingen risk för börscrash :)
Jag undrar hur många år över de tio man är i källaren det skulle ta att bearbeta upplevelsen utöver de tio år man faktiskt är där? 5 kanske?
100 miljoner lär ju bli rätt bra med plåster på såren kan jag tänka mig.
Diomedea exulans
2019-04-29, 17:28
Man har möjlighet att för 40 poäng få 0 dollar. Vem fan väljer det, haha?
Man har möjlighet att för 40 poäng få 0 dollar. Vem fan väljer det, haha?
För 40 poäng kan du ju få ett bättre liv i 10 år i den källaren än vad du kan få i verkligheten.
Diomedea exulans
2019-04-29, 18:10
För 40 poäng kan du ju få ett bättre liv i 10 år i den källaren än vad du kan få i verkligheten.
... Inte med bara en okänd 18-åring och en okänd amerikansk basketspelare som enda sällskap. Och utan möjlighet att arbeta.
svenbanan
2019-04-29, 18:30
... Inte med bara en okänd 18-åring och en okänd amerikansk basketspelare som enda sällskap. Och utan möjlighet att arbeta.
Basket? Barry spelade baseball.
Dator + internet = arbete
Tjejen 18
Köket 6
Hygienprodukterna 3
Dagsljus (skylight) 2
Biljardbord 1 (som omväxling till att ha sex på)
30p
Håller mig i form med kroppsviktsövningar, fixar en skivstång av köksutrustningen och använder tjejen som extravikt.
Tycker du behöver börja ställa större krav på vad du vill ha ut av livet :)
Hoppas det finns gott om kondomer eller tjejen använder p-piller, annars hinner det bli en del barn på 10 år
Alla kan inte få allt här i världen.
Diomedea exulans
2019-05-01, 10:06
Alla kan inte få allt här i världen.
Bärsärk kör enligt den gamla kloka devisen "ge mig styrkan att förändra det jag kan förändra, ödmjukheten att acceptera det jag inte kan förändra, och visheten att se skillnaden". Jag tror han kan ha missat lite på punkt tre. *hug*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.