Visa fullständig version : Någon som vill hänga med på något galet?
ryggontXXL
2013-07-17, 10:06
Den 24-28 augusti ska jag närmare bestämt till Camino del rey även kallad kungens väg. Det är en gammal väg som mer eller mindre är fallfärdig men som ändå besöks av många. I år är nog sista året innan den renoveras och det är nu man ska passa på.
Efter ni sett videon så kommer ni antagligen säga att det är dödsdömt och galet men senaste dödsolyckan skedde 1999-2000 och sammanlagt har endast 7 personer dött vilket är en oerhört låg siffra då chansen är större att du dör av att du sätter tandborsten i halsen...
Hur som helst så ligger tur-returbiljetter till Malaga just nu på 1250kr. Ni behöver en sele med slingor och det finns att hyra för en billig peng. Bo gör vi på något sunkigt vandrarhem.
Räkna med 2000-3000kr max för något inte många ha gjort. Vågar ni?
http://www.youtube.com/watch?v=y1Nd1qtk1Go
lite info:
http://www.ssqq.com/ARCHIVE/vinlin27e.htm
http://www.bogley.com/forum/showthread.php?42495-Gorge-of-El-Chorro-El-Camino-Del-Rey-Nov-2010
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2047032/Are-sure-right-way-Thrillseekers-risk-lives-taking-walk-worlds-dangerous-path.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Caminito_del_Rey
Är det OK att pissa ner sig undertiden vi klättrar?
Hah, jag blev av någon märklig anledning väldigt sugen. Behöver man ha någon klättererfarenhet eller är det bara att köra?
ryggontXXL
2013-07-17, 10:19
Hah, jag blev av någon märklig anledning väldigt sugen. Behöver man ha någon klättererfarenhet eller är det bara att köra?
Nej, läste på en sida att det rekommenderas att man är över 12 år och ingen klättringserfarenhet krävs. Det som krävs är att du har sele och slingor som jag skrev. Är du galen som vissa så kör du utan det också;)
"And you don't need to be an experienced climber either, the only requirements are that walkers should be at least twelve years old and have a good head for heights."
StarkaUlf
2013-07-17, 10:22
Sele och slingor. Där försvann ju allt galet med grejjen :)
ryggontXXL
2013-07-17, 10:24
från ett forum hur man tar sig dit:
to get to El Caminito, catch the train to a town called Alora.
Alora is about 12 or 13 km away from El Choro, which is your final destination. There is a train station in El Choro, you can try and catch a train directly there, but the trains do not run often. From Alora take a taxi, I believe there is only 1 taxi, the driver's name is Antonio, and if you ask at the local bar outside the Alora train station they'll call for you. About 20€ for the ride, which is likely too much, is expected or whatever you can negotiate.
Antonio will drop you in El Choro at a market which has a flyer for the local climbing shop which is just down the road. Arrange a rough time for Antonio to come pick you up, allow plenty of time to catch your train as he'll probably have to drive from Alora to come get you. Head down the road, it's pretty obvious which direction you need to go to find the trail, and you'll find the climb shop to your right.
If you already have a harness, the straps, and carabiners, you can skip this part, or go in and ask any questions you may have. If you plan on renting your harness, be aware that they only have 2 for rent, and they may already be rented.
You may have to buy your harness, it cost about 65 euros. The shop is run by a German guy who can answer questions. I'm not a climber so I need all the info I can get.
DO GET A HARNESS as no matter how confident you are in your abilities, the path is old and falling apart, and you don't want to be the sucker who makes the next section crumble. Even the cables you latch into are questionable, so don't fall.
Now that you have your harness, continue walking up the path with the river on your left, its about 15-25 minutes to get to the trail head. You'll start to see things you recognize, then you'll catch your first glimpse of the bridge and El Camino Del Rey high up on the cliff.
Får nog ta sig några järn på vandrarhemmet innan så man håller nerverna i styr.
Diomedea exulans
2013-07-17, 10:34
Hur många dagar har ni tänkt vara borta, totalt?
ryggontXXL
2013-07-17, 10:46
Hur många dagar har ni tänkt vara borta, totalt?
jag är själv än så länge då alla mina polare fegar ur. 24-28 augusti har jag flyg.
Hade det inte varit för att jag är enormt rädd för höjder så hade det varit en riktigt rolig utflykt. Du får slänga upp lite bilder när du varit där, samt ta reda på vad som gömmer sig innanför dörren/dörrarna som man passerar.
Diomedea exulans
2013-07-17, 10:55
jag är själv än så länge då alla mina polare fegar ur. 24-28 augusti har jag flyg.
Är eventuellt intresserad, ska läsa på och fundera lite.
Edit: På Wikipedia står det "Several people have lost their lives on the walkway in recent times and after two fatal accidents in 1999 and 2000,[2] the local government closed both entrances."
Betyder det att man inte får vara där?
ryggontXXL
2013-07-17, 11:03
Hade det inte varit för att jag är enormt rädd för höjder så hade det varit en riktigt rolig utflykt. Du får slänga upp lite bilder när du varit där, samt ta reda på vad som gömmer sig innanför dörren/dörrarna som man passerar.
vet du hur man botar eventuella fobier?
Kan garantera dig att du inte kommer vara höjdrädd efter en sådan här resa, eller åtminstone inte lika mycket...*flex*
Är eventuellt intresserad, ska läsa på och fundera lite.
Edit: På Wikipedia står det "Several people have lost their lives on the walkway in recent times and after two fatal accidents in 1999 and 2000,[2] the local government closed both entrances."
Betyder det att man inte får vara där?
fan va glad jag blir ifall du kommer;)
yes det stämmer.Detta var för 13 år sedan. Vägen är officiellt stängd men folk går den hur som helst. Bara kolla youtube exempelvis, senaste videon där ifrån var 2013 maj tror jag. Det finns en skylt som på spanska säger att man inte bör gå där.
ryggontXXL
2013-07-17, 11:06
april 2013
http://www.youtube.com/watch?v=dhe5xG5USYw
maj 2013
http://www.youtube.com/watch?v=R00ah3AZIWA
mars 2013
http://www.youtube.com/watch?v=MwVltIaSfdQ
osv osv... folk går där hela tiden
ryggontXXL
2013-07-17, 11:07
Vart flyger du ifrån?
DY4221 - 24 Aug 2013
06:00 Stockholm-Arlanda
10:25 Malaga
Sittplatser ej bokade
DY4222 - 28 Aug 2013
12:10 Malaga
16:25 Stockholm-Arlanda
mattilainen
2013-07-17, 11:26
tänkte först "shit vad tufft" sen ser jag sele? ...
Välj bort den då, no problemo!
vet du hur man botar eventuella fobier?
Kan garantera dig att du inte kommer vara höjdrädd efter en sådan här resa, eller åtminstone inte lika mycket...*flex*
Det jäkliga är bara att jag blir alldeles mjuk i knäna och skakar lite lagom mycket, så jag hade bara rasat ner flera gånger (utan sele bara en gång) och blivit ännu räddare.
HMS Laestander
2013-07-17, 13:06
Får fan handsvett bara av videon.
ryggontXXL
2013-07-17, 16:09
tänkte först "shit vad tufft" sen ser jag sele? ...
Om du kollar på videon så kan du se att de skruvarna som håller fast linan är mer eller mindre helt gula av rost så jag skulle inte räkna med att den håller speciellt länge.
Men om du känner dig så tuff så kan du väl hänga med och köra med sele eller utan sele?*flex*
PureWhey
2013-07-17, 16:27
Fyihelvete, jag kollade 10 sekunder på videon... Mår så jäkla dåligt av sånt. Skulle kanske följt med om det inte var så extremt :)
Med tanke på hur det gick med din Michael Phelps challenge, rest in peace brother. :D
Hade jag inte haft fullt med jobb så hade jag joinat. Men tack för att du väckte intresset.
Med tanke på hur det gick med din Michael Phelps challenge, rest in peace brother. :D
:laugh:
ryggontXXL
2013-07-17, 20:02
:laugh:
http://static.giantbomb.com/uploads/original/2/28434/1290844-1097290_i_see_what_you_did_there_super.jpg
hahaha, kul att du sparat lite uttalande som jag gjort Sarwien, även om det mesta jag gör är med en gnutta humor och sarkasm;)
Jag har några kompisar som gick den förra året, de var helt lyriska. Ha så roligt, hoppas du får med dig lite folk.
Birkharju
2013-07-17, 22:34
:laugh::laugh::hbang:
mattilainen
2013-07-17, 22:38
Om du kollar på videon så kan du se att de skruvarna som håller fast linan är mer eller mindre helt gula av rost så jag skulle inte räkna med att den håller speciellt länge.
Men om du känner dig så tuff så kan du väl hänga med och köra med sele eller utan sele?*flex*
lite för dyrt för min smak. Skulle vara ruskigt intressant och roligt i alla fall!
lite för dyrt för min smak. Skulle vara ruskigt intressant och roligt i alla fall!
3k är inte dyrt, du är feg!!! :D
...Men det är jag också, så jag säger to hell with that _____!
Oljeblixten
2013-07-17, 23:16
Är Beta-blockerare och Xanor depot tillåtet?
Är väldigt sugen. Ska kolla närmare på det när ögonlocken inte vill täcka ögonen.
ryggontXXL
2013-07-18, 08:42
Är väldigt sugen. Ska kolla närmare på det när ögonlocken inte vill täcka ögonen.
do it!
mattilainen
2013-07-18, 09:40
3k är inte dyrt, du är feg!!! :D
...Men det är jag också, så jag säger to hell with that _____!
det är ju inte bara att det kostar 3k, det handlar om mat tiden man är där, fixa passet innan, ta ledigt från jobbet, betala saker runt om än just detta.
det är ju inte bara att det kostar 3k, det handlar om mat tiden man är där, fixa passet innan, ta ledigt från jobbet, betala saker runt om än just detta.
Vilket man ändå måste göra om man tänkt sig lite semester med äventyr. Småkostnader för en spännande upplevelse.
Antar att man har guide? och den guiden kommer inte hjälpa en ifall man inte har med sig sling och sele? Alternativet om man då absolut vill utmana ödet är väl att gå utan guide och utan sele (vilket kan vara förklaringen till antalet dödsfall).
L Johnsson
2013-07-18, 10:33
tåg+flyget landar på 2200kr för min del, vad ligger det sunkiga vandrarhemmet på?
hur kickar man sele och mög?
ryggontXXL
2013-07-18, 10:39
Vilket man ändå måste göra om man tänkt sig lite semester med äventyr. Småkostnader för en spännande upplevelse.
Antar att man har guide? och den guiden kommer inte hjälpa en ifall man inte har med sig sling och sele? Alternativet om man då absolut vill utmana ödet är väl att gå utan guide och utan sele (vilket kan vara förklaringen till antalet dödsfall).
Priset för samma datum som jag ska åka har stigit till 1700kr. Men ni kan åka hem en dag tidigare vilket inte är några problem eftersom då har vi ändå en dag tillgodo. Alltså 24-27 vilket kostar 1350kr tur-retur!
http://www.flygresor.se/showresult.php?id=3627456#
Hittade detta vandrarhem som tar drygt 100kr/natt
http://se.hostelbookers.com/property/prp/18970/arr/2013-08-24/ngt/4/ppl/3/?
Om vi utgår ifrån 24-27 så blir det följande kostnad:
flyg: 1350kr
sova: 100x3=300kr
Hyra klätterutrsuting:
250kr för 4 dagar. (kostar 65euro på plats)
http://www.uteguiderna.se/start/hyrautr.shtm
mat fyra dagar: 500-1000kr?
Sedan taxi dit o tillbaka splittar man beroende på hur många man är.
=2400-2900kr
guide tänker jag enbart hyra ifall ingen ska med och jag är ensam. Annars är det bara att kolla på "walkthrough" på youtube. Känns mycket säkrare ifall man är minst två stycken som kan pusha varandra liksom.
"Pusha" känns som ett olyckligt ordval i sammanhanget... :D
Hänger din kameraman från Phelps-tråden med och spelar in spektaklet?
ryggontXXL
2013-07-18, 16:28
"Pusha" känns som ett olyckligt ordval i sammanhanget... :D
:d:d
Hänger din kameraman från Phelps-tråden med och spelar in spektaklet?
*slap*
watertouch
2013-07-18, 17:10
Är Beta-blockerare och Xanor depot tillåtet?
Hahaha!:laugh:
knuckles
2013-07-18, 17:39
Och om jag dör?
ryggontXXL
2013-07-18, 19:57
Och om jag dör?
då dör du?
hänger man ut från 12e våningen ibland e man inte höjdrädd i guess. verkar kul dehär
jimmyboy
2013-07-19, 09:50
Vad baserar du antagandet på att detta är "sista chansen"? Funderar på att följa med men krockar lite med att jag börjar högskolan precis då. För visso "bara" nollningsperiod så funderar på att skita i den!
ryggontXXL
2013-07-19, 10:16
Vad baserar du antagandet på att detta är "sista chansen"? Funderar på att följa med men krockar lite med att jag börjar högskolan precis då. För visso "bara" nollningsperiod så funderar på att skita i den!
Läste att de skulle renovera hela skiten någon gång 2011-2013. Kanske inte lika gå där på hösten/vintern. Som sagt ni missar två arbetsdagar vilket för mig inte är ett skit. Bor ni utanför Stockholm o har problem med att hitta tak dagen innan avfärd så kan ni eventuellt slagga hos mig:)
L Johnsson
2013-07-19, 10:41
Renoveringen är uppskjuten till i vart fall 2015 då Spanien har slut på pengar just nu.
Sen rent för sakens skull bör ni väl informeras om att det är 6000 euros böter på att ta sig in på "stigen" eller vad man ska kalla det. Iofs verkar rätt få ha åkt dit på det (läs typ ingen) men risken finns i vart fall vilket kan vara bra att veta.
ryggontXXL
2013-07-19, 11:03
Hittade denna info om uthryning:
http://www.barbaryrockadventures.com/viaferrata.php?pid=viaferrata&spid=1
harness+via ferrata för under 100kr känns som en extremt bra deal! Om vi lyckas bli 4st så kan vi även hyra en guide på samma sida för 700kr/st och då ingår alla transporter dit och tillbaka samt även utrusting.
hela klättringen ifall ni inte har något att göra:
http://www.youtube.com/watch?v=kJjelhDdwVM
http://www.bramski.org/climbing/el-chorro-and-the-camino-del-rey/
http://www.spanishhighs.co.uk/camino-del-rey.html
http://www.spain-holiday.com/Alora/articles/el-caminito-del-rey-malaga
angående böter så läser jag på vissa sidaor 2000euro men som sagt så vet jag inte om ett enda fall sedan det stängdes där någon har fått böter.
ryggontXXL
2013-07-19, 20:12
Priset har sänkts på flyget, passa på nu för fan!!
1150kr 24-28
http://www.flygresor.se/showresult.php?id=3627380
900kr!!24-27
http://www.flygresor.se/showresult.php?id=3627456
ryggontXXL
2013-08-06, 18:14
Bumpar tråden igen lite, från att ha varit 6-7 extremt sugna så är det 0 just nu. Ekonomi, skola och rädsla har varit faktorer som orsakat avhopp.
Jag kommer hur som helst åka och ifall någon vill hänga på så finns fortfarande chansen.
David Brent
2013-08-20, 11:39
Hur går det för TS, har du fått ihop något gäng?
Han skulle göra hundra armhävningar och gav upp och äta massa mat å så. Jag tror han startar massa projekt och sen ger upp.
ryggontXXL
2013-08-22, 17:17
Nej jag fick aldrig ihop något gäng, som jag skrev ovan så var det ganska många sugna men ju närmre datumet kom så kom även avhoppen av diverse anledningar, så jag åker själv, dock med en guide där nere eftersom jag inte pallar klättra där själv:d
Jag åker på lördagmorgon, klättrar på söndag! Ska sova en natt utomhus vid bergen i väntan på guiden då jag inte har några problem med att sova utomhus under stjärnorna och inte vill slösa onödiga cash. .30C+ på dagen och 20C+ på natten. Detta kommer bli helkul:d
David Brent
2013-08-22, 18:25
Lycka till med ditt äventyr!
ryggontXXL
2013-08-22, 21:17
Han skulle göra hundra armhävningar och gav upp och äta massa mat å så. Jag tror han startar massa projekt och sen ger upp.
Jag var uppe i 80, en ökning med 30st på kort tid. Hade kunnat nå 100 men hade inte tid. Vi får väl se ifall jag ger upp på detta project^^
MackeJuve
2013-08-22, 21:37
Det är väl kul med någon som testar lite roliga saker, inte nödvändigt med en sån tråkig attityd.
eternallord
2013-08-23, 08:18
Det är väl kul med någon som testar lite roliga saker, inte nödvändigt med en sån tråkig attityd.
Det är helt rätt livsinställning att ta sig an ambitiösa projekt och satsa hårt även om man inte alltid lyckas. Kör på TS!
det är helt rätt livsinställning att ta sig an ambitiösa projekt och satsa hårt även om man inte alltid lyckas. Kör på ts!
+1 Mer än de flesta lyckas med!
Det är kul. Men det framstår som sopigt att gapa och skrika om alla projekt, tillsynes totalt meninslösa. Sedan rinner de bara ut i sanden utan att genomföras.
MackeJuve
2013-08-23, 08:59
Det är kul. Men det framstår som sopigt att gapa och skrika om alla projekt, tillsynes totalt meninslösa. Sedan rinner de bara ut i sanden utan att genomföras.
Det är inte meningslöst eftersom det är underhållande. Matvideon var ju väldigt rolig faktiskt, och TS försökte ju verkligen. Armhävningstråden var väl sådär. Nu har han ju faktiskt bokat resan också, samt erbjudit kolo-folket att hänga med. Tycker snarare att du får ta på dig rollen som sopig som kommer in och gapar i en rolig tråd :smash:
Håller med Juve. Älskar när folk hittar på saker, speciellt när man blir tillfrågad att hänga med. Det borde finnas fler liknande trådar tycker jag! :)
Sen förstår jag rogerQ också, men sålänge sakerna verkligen händer så är det kickass på alla fronter
:smash:Det är inte meningslöst eftersom det är underhållande. Matvideon var ju väldigt rolig faktiskt, och TS försökte ju verkligen. Armhävningstråden var väl sådär. Nu har han ju faktiskt bokat resan också, samt erbjudit kolo-folket att hänga med. Tycker snarare att du får ta på dig rollen som sopig som kommer in och gap:smash:ar i en rolig tråd :smash:
Jag tycker varken du, ts eller tråden är rolig. Du och ts kan hooka upp irl och göra armhävningar i bar överkropp.:smash:
MackeJuve
2013-08-23, 09:17
:smash:
Jag tycker varken du, ts eller tråden är rolig. Du och ts kan hooka upp irl och göra armhävningar i bar överkropp.:smash:
Naaaaw :)
ryggontXXL
2013-08-23, 09:37
:smash:
Tycker mest du verkar som en ganska sorglig person. Som du kanske kan se så har jag försökt i mina samtliga "projekt"....
Jag ska lägga upp speciell bild för dig sen när jag klättrar för att du ska tro mig...
Tycker mest du verkar som en ganska sorglig person. Som du kanske kan se så har jag försökt i mina samtliga "projekt"....
Jag ska lägga upp speciell bild för dig sen när jag klättrar för att du ska tro mig...
Ja, det är hårt att vara en looser. Snällt av dig om du kan muntra upp mig med en bild.*drool*
Ja, det är hårt att vara en looser. Snällt av dig om du kan muntra upp mig med en bild.*drool*
du gick från vettig till barnslig till urlöjlig
du gick från vettig till barnslig till urlöjlig
Upp som en sol och ner som en pannkaka. Det är jag i ett nötskal.
ryggontXXL
2013-08-23, 21:07
waoooow börjar få lite ångest nu när jag kollar på videon igen*spy**spy*
nåja imorn är det avfärd och på söndag kör vi, hör jag inte av mig på måndag så ligger jag antagligen i någon djup ravin eller liknande:(
gg
Jockefoten
2013-08-23, 21:10
Lycka till, jag tror du kommer få kanonkul! Det är resan som är målet. :)
ryggontXXL
2013-08-24, 04:45
15 min kvar !!!
ryggontXXL
2013-08-24, 18:12
framme nu i el chorro efter tagit tåg från Malaga genom den spanska landsbygden. Området är mer eller mindre helt omgivet av enorma berg som ger en magnifik panorama. Värmen är olidlig, mätte 34+ i stan och det nalkas onekligen en fin solbränna när jag går där i bar överkropp bland spanjorerna i sann kolloanda :D
Fick gå en bra bit från stationen till campingen och gåendes där på vägen med solen stekandes i ryggen ackompanjerat av massiva berg, kändes som en scen direkt taget ur Don Quijote (en riktigt bra bok som bör läsas av alla levande).
Givetvis är chefen inte hemma och jag måste gå hela vägen tillbaka för att köpa vatten så att jag inte dör innan jag ens har försökt huvudattraktionen vilket vore ganska ironiskt...
Hur som havet så har de wifi är och här befinner jag mig i skrivande stund, smuttandes på en kall H2O. Imorgon morgon bär det av!
fiskebulle
2013-08-24, 18:31
Om det här hade en like-knapp hade jag tryckt på den!
Känns farligt med hög höjd och stark sol (en svalare period på året kanske är bättre?), men jag kanske är feg av mig. Häftig vy från videon.
ryggontXXL
2013-08-24, 20:14
Känns farligt med hög höjd och stark sol (en svalare period på året kanske är bättre?), men jag kanske är feg av mig. Häftig vy från videon.
På vilket sätt tycker du det är farligare med sol?
Är du själv? :S
aronohman
2013-08-24, 22:29
Är du själv? :S
de tänkte jag oxå, for du själv? lät som en riktigt rolig resa :)
Värmeslag tänkte jag på. Torde vara enklare med en 20C, sådär lagom varmt.
ryggontXXL
2013-08-25, 22:48
yes jag var sjalv, fast inte pa sjalva klattringen.
Tillbaka levande i sin finaste form, 34 plusgrade gjorde det inte lattare och det var allt annat an optimalt.
hamnade sist i gruppen med tva tjejer och en guide vilket hade sina nackdelar da de var ganska sloa och jag fick anpassa mig efter dem. Kan bjuda pa denna bild sa lange sa ni inte tror jag har diktat ihop allt;)
http://i39.tinypic.com/v8ke4w.jpg
lyckat projekt iaf, synd att ingen ville haka pa, nu har jag tva dagar tillgoda och ska chilla galet har pa stranden i Malaga*flex*
Andy.da.wohoo
2013-08-25, 22:52
Fy fan, hur sjukt var det?
Du är lite av en hjälte nu. Grymt jobbat.
Du är lite av en hjälte nu. Grymt jobbat.
Håller med. Riktigt coolt!
Ryggont på riktigt nu? :D
Tycker det är så otroligt roligt att du gjorde det de flesta bara pratar om!!
Instämmer vad AronP skrev!!:hbang:
ryggontXXL
2013-08-26, 07:15
Tackar for hyllningarna:)
vad blir nasta projekt, Mount Huashan?
http://www.jeffbridges.com/onthepath.html
*flex**flex*
Fy fan, hur sjukt var det?
Tjejen framfor mig borjade lipa vid ett par hinder;)
Jag tyckte personligen att stunden innan, d.v.s. pavag till platsen var jobbigast. Nar jag val var dar sa kandes det inte sa speciellt aven fast man nagonstans i bakhuvudet tankte att ett felsteg eller att man har otur den dagen att nagot rasar sa innebar det slutet och man far ett monument bredvid dessa gossarhttp://blog.thecheaproute.com/img/memorial-for-el-camino-del-rey-accident-victims.jpg
Bra jobbat! Ska själv ner till de trakterna om ett par veckor... blir lite sugen. Vad kostade guiden? Kan man ga utan om man har utrustningen?
ryggontXXL
2013-08-26, 13:05
Bra jobbat! Ska själv ner till de trakterna om ett par veckor... blir lite sugen. Vad kostade guiden? Kan man ga utan om man har utrustningen?
Guides kostade 700kr och då ingår all utrustning. Ta kontakt med Sylvia på rockclimbing.com ifall du är sugen. Man kan gå utan utrustning också men är inte rekommenderat såvida du ute gått den 100ggr + och kan alla fotsteg.
Upp som en sol och ner som en pannkaka. Det är jag i ett nötskal.
Hahaha bannad och ägd :d
Massa creds till Ryggontxxl :hbang: :hbang: :hbang:
Guides kostade 700kr och då ingår all utrustning. Ta kontakt med Sylvia på rockclimbing.com ifall du är sugen. Man kan gå utan utrustning också men är inte rekommenderat såvida du ute gått den 100ggr + och kan alla fotsteg.
Körde ni med via ferrata-sets (screamers) eller bara med rep/slinga? Har all utrustning själv men 700 later ju rätt sa överkomligt. :)
edit: och är det lagligt? Verkar ju sa med tanke pa guiden och allt, men var det inte nagon som nämde dryga böter?
Har du inte fler bilder? Ser härligt ut!
ryggontXXL
2013-08-26, 13:34
Har du inte fler bilder? Ser härligt ut!
Jo men de finns på digitalkameran, fixar när jag kommer hem.
Körde ni med via ferrata-sets (screamers) eller bara med rep/slinga? Har all utrustning själv men 700 later ju rätt sa överkomligt. :)
edit: och är det lagligt? Verkar ju sa med tanke pa guiden och allt, men var det inte nagon som nämde dryga böter?
Jag hade med mitt eget ferrata-set men det är just sådana man får låna om man hyr guide, samt hjälm får man också.
Guiden hade rep och en del quickdraws för att göra det så säkert som möjligt, dessutom starta vid från andra änden och där behövdes rep för att hissa ned sig själva.
Yes det är officiellt förbjudet fast det står inga vakter där liksom och har aldrig gjort.
ryggontXXL
2013-08-28, 18:30
http://i43.tinypic.com/ofad5u.jpg
http://i41.tinypic.com/x0wv0w.jpg
http://i39.tinypic.com/2eekjmt.jpg
http://i41.tinypic.com/332lzqr.jpg
http://i39.tinypic.com/t7bnt0.jpg
ryggontXXL
2013-08-28, 18:31
http://i42.tinypic.com/11qgyg4.jpg
http://i43.tinypic.com/28806js.jpg
http://i40.tinypic.com/aucn4k.jpg
http://i44.tinypic.com/35ja5x1.jpg
http://i40.tinypic.com/2njf42b.jpg
ryggontXXL
2013-08-28, 18:31
http://i44.tinypic.com/2mry2k5.jpg
http://i40.tinypic.com/o7ot4n.jpg
:hbang:
Mycket bra jobbat! Speciellt med alla haters.
Nope, nope, nope, nope, nope.
mattilainen
2013-08-28, 20:35
tror du din guide skulle klarat att gå utan utrustning? Han borde ju tagit an den väggen ett par gånger :D
ryggontXXL
2013-08-28, 21:07
tror du din guide skulle klarat att gå utan utrustning? Han borde ju tagit an den väggen ett par gånger :D
jodå, han kan den bättre sin egen ficka. Han sa att han antaligen gjort den 1000ggr om inte mer. Roligaste var att efter vi var klara så hade en tjejerna glömt sin bilnyckel i hans bil som var i början av banan. Han sa att ifall de inte lyckas lifta inom en timme så skulle han gå tillbaka och springa igenom hela:smash::smash:*gah!*
MackeJuve
2013-09-26, 17:56
Fy fan vad läskigt det ser ut :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.