handdator

Visa fullständig version : Damfotboll

AronP
2013-07-16, 19:43
Jag sitter och lyssnar på damfotbollen för att personen bredvid vill se det. Kontinuerligt hör jag "men det är okej", "det är bra att hon försöker", "vi har inte skapat så mycket målchanser men vi har varit NÄRA på dom vi haft" och liknande kommentarer om när svenskorna gör något och misslyckats. Det låter ju inte ens som kommentatorerna har respekt för sporten. För inte låter det väl så på herrmatcherna?

Jag vet inte riktigt var jag vill komma med tråden, måste bara få häva ur mig det.

knuckles
2013-07-16, 19:44
Det är för att det är DAMfotboll.

4623
2013-07-16, 19:45
Hade jag varit "expertkommentator" så hade jag också tyckt det sög att kommentera damboll. Vem är det som sitter där?

AronP
2013-07-16, 19:46
Det är för att det är DAMfotboll.
Jo men det är ju det jag menar. Hur ska man få respekt för det när kommentatorerna inte har det.

Hade jag varit "expertkommentator" så hade jag också tyckt det sög att kommentera damboll. Vem är det som sitter där?

Paul Zyra och Richard Henriksson tydligen.

Fordon
2013-07-16, 19:46
Hade jag varit "expertkommentator" så hade jag också tyckt det sög att kommentera fotboll. Vem är det som sitter där?

Fixed.

knuckles
2013-07-16, 19:48
Jo men det är ju det jag menar. Hur ska man få respekt för det när kommentatorerna inte har det.

Paul Zyra och Richard Henriksson tydligen.

Hehe ja... byta ut kommentatorerna till DAMkommentatorer? :)

Koettman
2013-07-16, 20:24
Jag sitter och lyssnar på damfotbollen för att personen bredvid vill se det. Kontinuerligt hör jag "men det är okej", "det är bra att hon försöker", "vi har inte skapat så mycket målchanser men vi har varit NÄRA på dom vi haft" och liknande kommentarer om när svenskorna gör något och misslyckats. Det låter ju inte ens som kommentatorerna har respekt för sporten. För inte låter det väl så på herrmatcherna?

Jag vet inte riktigt var jag vill komma med tråden, måste bara få häva ur mig det.

Hur du väljer att tolka de kommentarerna säger något om dina förutfattade meningar om damfotboll. Det är helt vanliga kommentarer som förekommer frekvent inom tv och radio.

Fö. ett härligt mästerskap!

tp_88
2013-07-16, 20:24
Det känns spontant som att damerna ligger längre efter herrarna i fotboll än många andra sporter. Finns många sporter där jag med glädje tittar på damerna, men damfotboll känns... B.

StarkaUlf
2013-07-16, 20:25

Måste hålla med!
Visst är kvalitén inte lika bra som när herrar spelar. Inte lika bra tempo, teknik, skott osv. Men ett stort plus till damerna som i alla fall står upp och spelar fotboll. Bara det gör det ju kul att kolla på :)

Wzup2u
2013-07-16, 20:29
en sak e grymmt bra med damforbollen, de larvar sig inte och filmar så mycket som männen gör.
de låtsas slår sig och aj vad ont de har osv...
anyway fuck fotboll och tacka vet jag hockey ist.

Wzup2u
2013-07-16, 20:29
måste hålla med!
Visst är kvalitén inte lika bra som när herrar spelar. Inte lika bra tempo, teknik, skott osv. Men ett stort plus till damerna som i alla fall står upp och spelar fotboll. Bara det gör det ju kul att kolla på :)

++++++++1

AronP
2013-07-16, 20:34
Hur du väljer att tolka de kommentarerna säger något om dina förutfattade meningar om damfotboll. Det är helt vanliga kommentarer som förekommer frekvent inom tv och radio.

Det är inte omöjligt. Jag har dock inte så mycket meningar om varken dam eller herrfotboll.

Snubben
2013-07-16, 20:41

I ärlighetens namn så låter det samma på herrarna, skillnaden är att alla tror Sverige fortfarande är ett lag att räkna med så man väljer att bortse från de kommentarerna..

Koettman
2013-07-16, 20:50
Det känns spontant som att damerna ligger längre efter herrarna i fotboll än många andra sporter. Finns många sporter där jag med glädje tittar på damerna, men damfotboll känns... B.

Den stora skillnaden tycker jag är målvaktsspelet. Där skiljer det, tyvärr, en eon. Grava målvakstabbar sätter sig på näthinnan och kan lätt förringa de bättre aspekterna av en match.

tp_88
2013-07-16, 20:53
Den stora skillnaden tycker jag är målvaktsspelet. Där skiljer det, tyvärr, en eon. Grava målvakstabbar sätter sig på näthinnan och kan lätt förringa de bättre aspekterna av en match.
Jag pratar inte om lösare skott, långsammare löpning etc - det är självklart.

Men rent tekniskt, dvs passningsspelet, bollkontrollen etc. tycker jag för det mesta är bedrövligt, och det känns som att de ligger långt efter tekniskt jämfört med i många andra sporter.

Koettman
2013-07-16, 20:59
Jag pratar inte om lösare skott, långsammare löpning etc - det är självklart.

Men rent tekniskt, dvs passningsspelet, bollkontrollen etc. tycker jag för det mesta är bedrövligt, och det känns som att de ligger långt efter tekniskt jämfört med i många andra sporter.

Jag förstod att det var vad du menade. Och jag tycker att det, rent tekniskt, är helt OK bland utespelarna. Målvakterna, not so much.

tp_88
2013-07-16, 21:09
Jag förstod att det var vad du menade. Och jag tycker att det, rent tekniskt, är helt OK bland utespelarna. Målvakterna, not so much.
Ja jo, ville mest förtydliga.

Det är väl svårt att försöka bevisa varken eller. I beg to differ, helt enkelt. Överdrivet många mål har väl inte heller gjorts, känns det som. Ungefär som EM 2012.

Asdf
2013-07-16, 21:46
Jag tycker all fotboll är vansinnigt tråkig. Man slåss för lite! Folk borde slåss oftare inom idrotten, det är bra för anger management och för att få tittarsiffror. Tänk på hur det gick i nhl när man förbjöd hockeyslagsmålen!

Zlatan hade vart en fantastisk striker när han med sina långa armar springer med bollen i straffområdet

Fordon
2013-07-16, 22:44
Jag tycker all fotboll är vansinnigt tråkig. Man slåss för lite! Folk borde slåss oftare inom idrotten, det är bra för anger management och för att få tittarsiffror. Tänk på hur det gick i nhl när man förbjöd hockeyslagsmålen!

Zlatan hade vart en fantastisk striker när han med sina långa armar springer med bollen i straffområdet

qlG3qqtWNy8

TranceII
2013-07-16, 23:12
Tänk på hur det gick i nhl när man förbjöd hockeyslagsmålen!

När gjorde man det?

LeBron
2013-07-17, 01:09
För att damfotboll suger, ser hellre P99:or spela, eller en svensk division 5 match (herrar givetvis), dom har mer bollkontroll och fart i sitt spel än vad dom "svenska damerna" har. Sen har dom mage att jämföra sina löner med herrarnas och klaga, LOL.

Tryman
2013-07-17, 08:37
Ni som säger att damfotboll saknar filmningar kanske skulle kollat på Ryssland-England ;)