Visa fullständig version : Hur länge har du haft träningsvärk som längst?
Diomedea exulans
2013-07-14, 14:46
Jag är rätt säker på att jag har haft träningsvärk i en hel vecka, men det vete sjutton om jag någonsin har haft det i åtta dagar eller fler...
Komplettera gärna era svar med vad som orsakade träningsvärken och vilka muskler det rörde sig om!
Efter varje benpass har jag träningsvärk minst 6-7 dagar framåt, lagom till nästa pass :) Så man kan säga att jag haft träningsvärk i benen de senaste 2 åren mer eller mindre.
Lite över en vecka, varav de första 3-4 dagarna gjorde det så ont i ljumskarna att jag inte kunde stå, sitta, ligga eller sova.
Det var när jag precis hade hittat till gymmet för ca 5 år sen :D
Stefan J
2013-07-14, 14:52
Har jag inte tränat böj på några månader kan jag ha träningsvärk 7-10 dagar efter första passet. :)
High1ander
2013-07-14, 15:02
5-6 dagar på ben/vader.
Har lärt mig att inte ta i för mycket, då när jag kör vader då kan jag träna för mycket och sen inte kunna gå på 3-4 dagar för muskeln blir för spänd. Tar mig då ca 5 min av gående som grottmänniska för att stretcha ut muskeln.
Ladugårdsdörr
2013-07-14, 15:06
Jag har slarvat en del med magträningen men slängde in några set roman chair för några veckor sedan, det gav träningsvärk i åtminstone 8 dagar... bra muskel att få värk i.
Stefan J
2013-07-14, 15:11
Jag har slarvat en del med magträningen men slängde in några set roman chair för några veckor sedan, det gav träningsvärk i åtminstone 8 dagar... bra muskel att få värk i.
Mycket! Precis alla förflyttningar blir jobbiga att utföra. :D
mattilainen
2013-07-14, 15:14
troligtvis cirka 7 dagar. Detta var låren och vaderna :)
Oljeblixten
2013-07-14, 15:22
Jag var på ett gym och körde med en kille som skulle "knäcka mig" det blev ett benpass på över två timmar, träningsvärken satt i minst två veckor, redan samma natt vaknade jag flera gånger med kramp i benen. :d
Vill minnas att träningsvärken i magen efter ett galet magpass när jag sen fick maginfluensan på kvällen var ganska galen + att man mådde pyton. Minns inte hur länge den satt i dock.
Mollestam
2013-07-14, 16:09
En vecka ungefärligen, efter det första markpasset på ett par månader.
Baronpanda
2013-07-14, 16:38
Kommer fortfarande ihåg mina första pass jag körde efter ett uppehåll på 2 år.
Började med och köra igång samma hög volym/hög intensitets pass jag alltid kör, 20-30 set per muskel.
Fyfan efter jag körde igenom hela överkroppen på 3 dagar kunde jag inte höja armarna över axlarna på ja 7-8 dagar.
Var jävligt jobbigt spenderade 2-3 timmar om dagen med stretching xD
Rikard Jansson
2013-07-14, 16:39
Träningsvärk: 8 dagar efter att ha tokmaxat med dropset i böj efter att inte ha tränat det på 3+ månader
Träningsvärk?: 14 dagar efter att ha kört stretch-pullovers med 3 kg för första gången.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.