Logga in

Visa fullständig version : Aftonbladet om restauranger

Kimo
2004-03-02, 18:46
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,441389,00.html

Tycker att följande stycke är olyckligt formulerat:

"Se upp för salladsbordet
Salladsbordet med alla oljedressingar, inläggningar, röror och oliver var inget undantag. Tillbehören kan innehålla lika mycket fett som huvudrätten."

De borde istället framhäva att oliver och det mesta av fettet från salladsbordet är nyttigt (i rimliga mängder) och att man istället bör välja fisk eller fettsnålt kött till huvudrätt och äta mycket grönt till det. På det här sättet skrämmer Aftonbladet bort folk från frukt och grönt vilket bara är idiotiskt.

owster
2004-03-02, 19:17
Sådär gör de ju jämt, de är galna!! Ena veckan kommer stor rubrik: "Godis är nyttigt"!!!!!! Då grundar de det på att det har lägre fetthalt än chips :thumbup:

Garnax
2004-03-02, 19:54
Mycket aftonbladet länkar med på detta forum ända jag säger är av de 2 som finns så är aftonbladet klart bättre.

Men de har sina mörka stunder dom med.

//garnax

z_bumbi
2004-03-02, 20:14
Det finns ju tyvärr otaliga människor som tror att en köpesallad är smalmat alt bra mat att äta om man vill gå ner i vikt oavsett vilka tillbehör som finns..

Men som vanligt undrar jag lite var alla AB länkar kommer ifrån, är det folk som läser där regelbundet?

Pitchare
2004-03-02, 20:42
Men som vanligt undrar jag lite var alla AB länkar kommer ifrån, är det folk som läser där regelbundet?

Har www.aftonbladet.se som startsida :hbang:

Kimo
2004-03-02, 21:39
Originally posted by z_bumbi
Det finns ju tyvärr otaliga människor som tror att en köpesallad är smalmat alt bra mat att äta om man vill gå ner i vikt oavsett vilka tillbehör som finns..

Aftonbladet har en av Sveriges absolut bästa kultursidor som jag läser varje dag och då ögnar jag igenom resten också (är förövrigt medievetare så det ingår så att säga).

Garnax
2004-03-03, 02:05
Originally posted by Pitchare

Har www.aftonbladet.se som startsida :hbang:

Samma lika...

Så fort man startar Iexplorer så får man se de senaste nyheterna medans man slår in adressen till vart man nu ska.

Lysande sickan.

//garnax

skaparn
2004-03-03, 08:36
Originally posted by Kimo

Aftonbladet har en av Sveriges absolut bästa kultursidor som jag läser varje dag och då ögnar jag igenom resten också (är förövrigt medievetare så det ingår så att säga).

Hoho, sådär säger dom allihopa... stå för att du läser AB, inga bortförklaringar och svepskäl nu.

Det är förövrigt hemskt när det står sådana saker eftersom många som redan har problem med intellektet, och därför inte har tagit till sig någon näringslära, har AB som enda kunskapskälla. När de läser sånt där blir resultatet förödande.

Kimo
2004-03-03, 09:14
Originally posted by skaparn

Hoho, sådär säger dom allihopa... stå för att du läser AB, inga bortförklaringar och svepskäl nu.

Jag står för att jag läser Aftonbladet? Räcker det inte med beröm om Sveriges bästa kultursidor eller måste jag säga att jag masturberar till nöjessidorna också?

lauria
2004-03-03, 10:22
Jag tycker att dom kan lägga ner både aftonbladet och expressen....Det står alltid skitsnack där.....

/////////Tobbe

skaparn
2004-03-03, 11:49
Originally posted by Kimo

Jag står för att jag läser Aftonbladet? Räcker det inte med beröm om Sveriges bästa kultursidor eller måste jag säga att jag masturberar till nöjessidorna också?

Såja såja, det var inte så allvarligt menat, tyckte bara att det är lustigt hur de flesta ska ha en förklaring då de läser aftonbladet, sorry om jag trampade på några tår.

Kanske skulle börja använda såna däringa smileys ändå, även om jag tycker det framgick att jag inte var så allvarlig. Det är nackdelen med för mycket smileys, folk slutar tolka ironi, utan förväntar sig att den ska markeras med glada gubbar.

Löjtnant Blank
2004-03-03, 12:53
Originally posted by skaparn

Det är nackdelen med för mycket smileys, folk slutar tolka ironi, utan förväntar sig att den ska markeras med glada gubbar.
Underbart formulerat. Men värst är ändå akronymer av typen LOL, BRB, ASL - speciellt när de används i svenskt skriftspråk. Annars har vi ju de underbara uttrycken lr i stället för eller; va, de, ja i stället för vad, det, jag. Internetvardagen blir hård när man är språkfascist. Stavade genomsnittsvensken bättre innan Internets genombrott?

Yankeee
2004-03-03, 13:05
Varför inte ha en vettig nyhetssida som dn.se som startsida?
Jo, för att ingen bryr sig, folk bryr sig bara om skvaller :rolleyes:

Kimo
2004-03-03, 17:44
Originally posted by Yankeee
Varför inte ha en vettig nyhetssida som dn.se som startsida?
Jo, för att ingen bryr sig, folk bryr sig bara om skvaller :rolleyes:

Därför att man prenumererar på DN och läser den varje morgon? Kan förövrigt tipsa om ETC.se som en bra startsida för samhällsdebatt, resume.se för den som är intresserad av medie och marknadsföring och mediekritik.nu för granskning av snasket.