Visa fullständig version : Protein magen
rebellen
2013-07-12, 11:35
Tjenare!! Vill till en början påpeka att detta är mitt första inlägg här. Jag har läst en hel del här inne tidigare och tog nu mod till mig att regga ;)
Jo.. till saken.
Lite bakgrundsinfo.
Har tränat i snart ett år. har gått upp ifrån 67kg till 77.
Äter protein pulver på morgon/kväll. Gainer efter varje träningspass då jag har lite svårt att få i mig tillräckligt med mat emellanåt.
Men som sagt.. Har ju fått lite större mage nu. Protein mage(?)
Iaf har jag inte löpt mycket alls under denna period som jag har byggt upp mig.
Hur ska jag bli av med magen?
Är det ut och löpa som gäller?
När skall jag lägga av med gainer/protein pulver.
Ger det samma effekt på magen ifall jag äter "vanligt protein" istället för shakers?
Tack!
Behöver ni mer info eller har några synpunkter. bara posta.. första inlägget som sagt- :)
Cameltotem
2013-07-12, 11:42
Tror inte det finns något som heter protein mage.
Förstår inte riktigt problemet, är det att magen sväller upp efter du har ätit mycket mat så är det helt normalt.
Eller handlar det om att du har lagt på dig mycket fett sen bulken? Då kan du antingen äta mindre kalorier om dagen så du hamnar på en bättre balans.
Vill du gå ner i vikt så gör det i så fall.
rebellen
2013-07-12, 11:50
Tror inte det finns något som heter protein mage.
Förstår inte riktigt problemet, är det att magen sväller upp efter du har ätit mycket mat så är det helt normalt.
Eller handlar det om att du har lagt på dig mycket fett sen bulken? Då kan du antingen äta mindre kalorier om dagen så du hamnar på en bättre balans.
Vill du gå ner i vikt så gör det i så fall.
Tackar!
Ja, antagligen har jag lagt på mig för mycket fett. Har ju legat på kaloriöverskott för att kunna bygga muskler och samtidigt gå upp i vikt. Vet att man kan bygga även på underskott med mycket protein under en kortare tid. Men kanske inget att rekommendera.. :)
Känner inte att jag vill deffa ännu.. Då jag fortfarande vill öka i volym. Antagligen är magen något man får stå ut med då tills deffen ;)
tom ölmage e ju bara ett påhittat ord.
finns inget som gör en mage större än att man ökar i vikt. =)
lagt på mig mage själv lite nu med .
lat med träningen på sommar och ligger på stabilt överskott. =) hehe.
tom ölmage e ju bara ett påhittat ord.
finns inget som gör en mage större än att man ökar i vikt. =)
lagt på mig mage själv lite nu med .
lat med träningen på sommar och ligger på stabilt överskott. =) hehe.
Alla ord är påhittade ;) Däremot är ju ölmage dels etablerat, beskriver en speciell sak och har dessutom en vetenskaplig förklaring bakom sig.
Protein och överätande kan göra en rejält svälld i magen så det är inte säkert att det bara är fett.
Prova att ändra kosten, äta mindre portioner oftare mm så kanske det inte upplevs lika illa.
Alla ord är påhittade ;) Däremot är ju ölmage dels etablerat, beskriver en speciell sak och har dessutom en vetenskaplig förklaring bakom sig.
Protein och överätande kan göra en rejält svälld i magen så det är inte säkert att det bara är fett.
Prova att ändra kosten, äta mindre portioner oftare mm så kanske det inte upplevs lika illa.
yes i know hmm jag kör pf. =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.