handdator

Visa fullständig version : Kost och träning

YB14
2013-07-10, 19:14
Nu är det så att jag slarvat med att äta rätt på det senaste året i takt med att jag tränat. Skulle vilja ha råd över vilken mat jag bör undvika och vilken mat jag istället skall börja få i mig. Målet är att gå upp i muskler. Gör dock inget om jag samtidigt går upp lite grann i fett. (Skall försöka få bort det efteråt i sådana fall)

Problemet är bara att jag inte äter vid rätt tidpunkter. Somnar varje dag runt 01-02 tiden så jag äter oftast ingen frukost. Äter ingenting mer än lunch och middag. Blir less på att äta så lite samtidigt som man hårdtränar så vilken mat rekommenderar ni att jag får i mig? När man är hemma? När man befinner sig ute i stan?

Skall jag minska på kolhydrater?

Tack för svar :)

tjing
2013-07-10, 19:45
Om något ät mer kolhydrater, om mer muskler är målet. Kolhydrater har fördelar gentemot fett i många avseenden relaterat till träning. Därmed inte sagt att fett är dåligt, det är livsnödvändigt och gott.

Wzup2u
2013-07-10, 19:45
om något ät mer kolhydrater, om mer muskler är målet. Kolhydrater har fördelar gentemot fett i många avseenden relaterat till träning. Därmed inte sagt att fett är dåligt, det är livsnödvändigt och gott.

+1

Halvar
2013-07-10, 20:41
Finns inga "rätta" tider för att äta.Finns många som äter bara lunch och middag.Kolhydrater är inget du blir fet av.Du blir fet av för mycket kalorier sammanlagt.

raddum
2013-07-10, 20:44
Undvik ingen mat sålänge du inte är allergisk eller ogillar den. Ät när du mår som bäst av det, ät relativt mycket protein och som tjing säger.

YB14
2013-07-10, 22:54
Så vad jag har fått för mig så skall jag öka protein tillsammans med lite mer kolhydraterna. Är frukost ett måste eller bara någonting överskattat?

broman
2013-07-11, 03:51
Ät när det passar herrn.

Halvar
2013-07-11, 09:24
Så vad jag har fått för mig så skall jag öka protein tillsammans med lite mer kolhydraterna. Är frukost ett måste eller bara någonting överskattat?

Läs runt.....spelar ingen roll om du äter 10mål eller 3.Vad du äter som räknas