Visa fullständig version : Checka in bagage
Flyger hem från USA på fredag efter att ha spenderat ett år här som utbytesstudent och har en fråga om bagaget.
Om jag checkar in två väskor, kan varje individuell väska väga maxvikten, i detta fall 23 kg. Alltså, får jag ha 46 kg (23 + 23) eller får dom fortfarande bara väga 23 kg tillsammans?
Du betalar nog extra för väska nr 2 då det oftast är en väska som är inkluderad i resan.
När jag har rest är det per väska. Däremot finns det begränsning på hur många väskor man får ha.. Skall man ha fler än vad det tillåts så *trumvirvel* kostar det.
Jag flyger hem från Australien om ett par dagar och tänker i varje fall checka in hundra väskor, alla maxvikt, så totalt 2.3 ton. Det ska la gå.
OnT: Det lär väl stå där du bokade, alt. hos på flygbolagets hemsida hur mycket vikt du får ta.
Känns som ni missförstod mig. Självklart kostar det mer att checka in en till väska, ca 50 dollar, medan överviktspriserna STARTAR på 100 dollar. Då är det ju mer värt att checka in två väskor, om varje individuell väska kan väga 40 ibs, och därmed tillåta mig att packa totalt 80 ibs (40 i varje väska).
Står det verkligen ingenting i bokningsinformationen eller på deras hemsida? Isf skulle jag kontakta flygbolaget för att vara säker, för står man på flygplatsen med övervikt kan det verkligen bli dyrt.
The_RobRoy
2013-07-10, 15:45
Självklart ska du dela upp det på två väskor. Sen kan du ju göra som alla andra i USA, släpa typ 25 kilo i handbagage, flygbolagen där verkar inte bry sig lika mycket som i Europa kring kontroller på storlek på handbagage.
Kolla med flygbolaget. Betalar man ett pris för väska nummer två så bör man förvänta sig 20-23kg till.
Ringde US Airways, dom sa att varje incheckad väska får väga 23 kg, alltså om jag checkar in två väskor får jag ha 46 kg bagage.
HMS Laestander
2013-07-10, 16:00
Brukar vara så att om du checkar in en till väska så får den väga upp till 23kg också den.
EDIT: Alltså precis som du menar över, så får du ha med 46kg. Dock inte 24+22 eller så utan måste vara 23+23 som regel.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.