handdator

Visa fullständig version : Tappat nästan 4kg men bara 2% kroppsfett!

J3T69
2013-07-10, 13:39
Hej Kollo!
Jag är 44 bast och gjorde för c:a 8veckor sedan en kalipermätning som du visade runt 20% kroppsfett.
Idag gjorde jag samma mätning efter att droppat nästan 4kg och jag ser nästan alla rutorna på magen förutom nedre delen och jag tycker själv att dieten gett bra resultat men ännu inte riktigt nöjd.
Resultatet visade bara en fettminskning på unka 2% mindre än förra gången.
Ok jag har tappat lie styrka i press övn men nästan ökat i drag övn så jag undrar hur detta är möjligt med bara 2%fettminskning?
Kan tilläaggas att mätningen har gjorts av 2 st olika killar.
Jag är 180cm lång och väger idag c:a 75kg.
Synpunkter på detta någon?
Äter mycket protein runt 2gram per kg och intar endast kolisar efter träningen och eller kvällen efter kl 18:00 dom dagarna då jag INTE tränar.
Fettet ligger runt 1 gram per kg.
Någon som har någon bra förklaring till detta?

m0s
2013-07-10, 14:01
exkrementer och/eller vätska?

Doggeh
2013-07-10, 14:08
Det är mycket möjligt att du har tappat "Lean body mass". Men precis som m0s säger, du kan också ha förlorat vätska och/eller skitit ett rejält lass.

Du ska dock ta mätningarna med en nypa salt om de är gjorda 2 olika snubbar. Om du nästan ser alla rutor på magen har du förövrigt inte 18%, fast jag kan ju ha fel men det låter osannolikt. Du borde ha lite lägre fettprocent med andra ord.

J3T69
2013-07-10, 14:11
exkrementer och/eller vätska?

Tack för svaret men vad innebär exkrementer?

J3T69
2013-07-10, 14:13
Det är mycket möjligt att du har tappat "Lean body mass". Men precis som m0s säger, du kan också ha förlorat vätska och/eller skitit ett rejält lass.

Du ska dock ta mätningarna med en nypa salt om de är gjorda 2 olika snubbar. Om du nästan ser alla rutor på magen har du förövrigt inte 18%, fast jag kan ju ha fel men det låter osannolikt. Du borde ha lite lägre fettprocent med andra ord.

Hmm ok visst kan det skilja från person till person när det kommer till mätning men det kändes ju lite surt att bara tappat 2%fett hehe.
Tja 4 rutor ser jag allt det är dom 2 andra nertill som jag inte fått tag i ännu.
Tack för snabbt svar:)

unsuspected
2013-07-10, 14:13
Tack för svaret men vad innebär exkrementer?

Bajs och kiss.

Halvar
2013-07-10, 21:00
Jag reagerade oxå på synliga rutor på 18% bf.Inte en chans....kan skilja jätte mycket på 2 personers mätning.Ta ett midjemått själv 1 gång per v och skit i allt annat.Går måttet neråt så är du på rätt spår

J3T69
2013-07-11, 07:24
Ja tack alla för svar...ja det känns lite diffust med mätningar speciellt från 2 olika killar.
Men men...det är bara att kriga vidare!:)

Bryggan
2013-07-11, 08:19
Kör du balans och träna som en iller istället, återkom om ett år.

Lycka till.

J3T69
2013-07-11, 09:21
Kör du balans och träna som en iller istället, återkom om ett år.

Lycka till.

Vad menar du?
Menar du att du tycker jag skall lägga mitt kaloriintag i balans och ge fan i dieten och börja nästa år istället och sikta på fortsatt tung styrketräning?

Halvar
2013-07-11, 09:26
Vad menar du?
Menar du att du tycker jag skall lägga mitt kaloriintag i balans och ge fan i dieten och börja nästa år istället och sikta på fortsatt tung styrketräning?

Du gör ju som du vill,men 18% fett är ej riktigt snyggt enligt mej.Gå ner istället:)

Bryggan
2013-07-11, 09:50
Med lite nybörjar-gainz, balans, och samma vikt så kanske BF har krympt 15-16%....då börjar det se snyggt ut.

J3T69
2013-07-11, 11:51
Du gör ju som du vill,men 18% fett är ej riktigt snyggt enligt mej.Gå ner istället:)

Precis min tanke också...min plan är att fortsätta deffa ner mig lite till för att sedan när jag är nöjd lägga mig på balans ett tag för att börja med lite byggning till hösten:)