handdator

Visa fullständig version : Deff,bulk eller balans

NoPainNoGains
2013-07-09, 22:02
Tjenare grabbar.
Har deffat ett bra tag, och ska påbörja min riktiga första bulk :)
Vad tycker ni, är det bulk och deff metoden som "gäller". Eller vad tycker ni om en balanserad kaloriintag?
Enligt ShapeUp appen så ska jag ligga på ett visst intag utav kalorier, ska jag tillägga 500 kalorier vid bulk och -500 vid deff så som många andra säger?

-Tips på matkällor som gör de enklare att komma upp i kalori-behovet?
-Något man bör tänka på? Små knep eller liknande som ni själva har upplevt har förbättrat er bulk?
-Kan man behålla sina synliga magmuskler på något sett eller ska man fokuserar på bulken och sedan återgå efter någon/några månader till en liten deff för att få behålla de efterlängtade sex/åtta-packet? :)

-Sedan så hur länge ska jag hålla på, ska jag gå ut efter spegeln eller ska man har bestämd "deadline" eller liknande?

(extra)-En fråga till, kan man kalkylerar hur mycket man förbränner varje dag eller har ni något "tum mått" på hur mycket man förbränner ungefär på vilo/tränings dagar.

Jag sommarjobbar för tillfället, men i vanliga fall så studerar jag och bara tar de lugnt. Tränar 5-6 gånger i veckan. 1 timme och 10 minuter ungefär.

Peace Out!:hbang:

jakobberg
2013-07-09, 22:47
Är samma situation som dig fast har 1-2 månader kvar på deffen, bulkade i över ett år innan till 113 kg, ( inte as fet som de låter hade lite former :D ) men nu deffat ner mig till 92 kg och ska ner till 85+ tänkte jag. Jag kommer göra som du skrev, tillägga 500 kcal vid nästa bulk bara och ändå ha rätt okej koll på kosten så man inte lägger på sig för mycket onödigt igen och nästa deff 500-.

NoPainNoGains
2013-07-09, 22:52
Är samma situation som dig fast har 1-2 månader kvar på deffen, bulkade i över ett år innan till 113 kg, ( inte as fet som de låter hade lite former :D ) men nu deffat ner mig till 92 kg och ska ner till 85+ tänkte jag. Jag kommer göra som du skrev, tillägga 500 kcal vid nästa bulk bara och ändå ha rätt okej koll på kosten så man inte lägger på sig för mycket onödigt igen och nästa deff 500-.

haha en stor jävel! haha grymt, fortsätt kriga! ;)

jakobberg
2013-07-09, 22:54
haha en stor jävel! haha grymt, fortsätt kriga! ;)

Haha, det har väl hänt lite :) Men de är ju så man bygger mest muskler under allt ;) Detsamma !