handdator

Visa fullständig version : Åt precis 1kg kvarg, när försvinner smärtan?

ryggontXXL
2013-07-08, 22:28
Har så jävla ont i magen o känner mig helt uppblåst som en ballong.

Ska upp om 5h, kommer jag vara förstörd?

Reaper123
2013-07-08, 22:33
Haha wtf, var det inte du som skulle göra en "phelps"!? Så mycket mat borde du vara van vid ;)

Jag har ätit 1kg kvarg flera gånger, men sen är jag inte speciellt känslig mot laktos (vilket troligen är din anledning till svullnaden)...

Men jag lever uppenbarligen, så dö lär du knappast göra och smärtan går över när din mage gjort jobbet!

ryggontXXL
2013-07-08, 22:39
Haha wtf, var det inte du som skulle göra en "phelps"!? Så mycket mat borde du vara van vid ;)

Jag har ätit 1kg kvarg flera gånger, men sen är jag inte speciellt känslig mot laktos (vilket troligen är din anledning till svullnaden)...

Men jag lever uppenbarligen, så dö lär du knappast göra och smärtan går över när din mage gjort jobbet!

jo men det är det som är mysterium. Mina vanliga portioner är 4x vanliga vilket de som sett mig äta kan intyga men nu känner jag mig helt förstörd, känns som jag ligger på dödsbädden och ser liemannen i ögonvrån:cryout:

tveksam om jag är känslig emot laktos då jag dricker mjölk som vatten.

Zeq
2013-07-08, 22:42
Såvida du tål allt som kvargen innehöll så lär det inte vara någon fara. Du är nog bara väldigt mätt helt enkelt. Däremot låter det inte bra att du får så lite sömn inatt.

Captainwide
2013-07-08, 22:46
Somna på toastolen så är problemet löst! :)

ryggontXXL
2013-07-08, 22:58
shieet börjar få svårt att svälja nu, bara jag inte hamnar i någon anafylaktisk chock och dör:S

ryggontXXL
2013-07-08, 23:02
http://www.medeca.se/anafylaxi/anafylaktisk-chockVanliga orsaker till anafylaxi är geting- och bistick samt födoämnen som t ex jordnötter, nötter, sesamfrö, fisk, skaldjur, mejeriprodukter och ägg.

Vanliga symtom vid anafylaktisk chock

Klåda, särskilt under fötter, i handflator eller hårbotten
Stickande känsla i munnen
Svullnad i mun och svalg, svullna läppar och ögon check
Klåda, rodnad eller nässelutslag var som helst på kroppen
Yrsel, ångest, kallsvett
Magsmärtor, illamående och kräkning
Andnöd eller astmasymtom
Plötslig svaghet, blodtrycksfall, svimning
Grumlat eller förlorat medvetande

Kritiska symtom:

Du får svårt att andas
Mun och svalg svullnar check
Du känner en plötslig svaghet och yrsel check (kan dock bero på träning)
Du känner en stadig försämring. check

nu blir man nojjig, kanske mitt sista inlägg här? Hmm vad ska man säga?? The End YOLO?

Oredsson
2013-07-08, 23:22
Varför åt du så mycket kvarg till att börja med?? Sätt fingrarna i halsen och spy upp skiten bara!

Armed Dingo
2013-07-09, 04:53
Haha du skriver dem roligaste trådarna!

Hoppas du lever min vän. Drick vatten för att spä ut! Kvarg har en tendens att tjockna i halsen och magen på mig.

Beemel
2013-07-09, 05:12
nu blir man nojjig, kanske mitt sista inlägg här? Hmm vad ska man säga?? The End YOLO?

Dramaqueen much?

Lipservice
2013-07-09, 05:23
Dramaqueen much?

No just hypo.
Blanda ut med mera vatten nästa gång.

Wzup2u
2013-07-09, 06:06
onödigt de här med kvargätandet, överdrift.
äter man bara mat och varierat ost, kött, ägg m.m
drick/käka hälsofil/yoghurt ist bra för magen =D...

Gurkyngel
2013-07-09, 06:25
Åk till jouren om du är så jäkla nojjig. Tror knappast att hypokondriskt googlande kommer häva din eventuella anafylaktiska chock... Och dessutom tror jag knappast att det är någon sådan du råkat ut för. Varför skulle du helt plötslig bli överkänslig om du nu dricker mjölk som vatten?

Pzorz
2013-07-09, 07:30
rip ts

Pahwn
2013-07-09, 13:12
yolo

blomrog
2013-07-09, 13:47
Lever du?

Death by quark.

tjing
2013-07-09, 14:07
Om du vore så allergisk mot mjölkprodukter att du får en anafylaktisk chock är det något du vet i vuxen ålder. Det kan inte vara särskilt vanligt och med det menar jag att det förmodligen är väldigt sällsynt i vuxen ålder. Astmasymptom, mage osv i en del fall kanske men inte livshotande.

simmejävel
2013-07-09, 14:33
Stackars TS! Är också nyfiken på hur det här slutade.

1684_
2013-07-09, 16:13
ja kvarg / kesella e ju inte gjord för alla magar heller. jävla surighetsgrad. min blir uppsvälld av bara 100g. känns som en balllong. samma sak med yoghurt/filmjölk, men keso å mjölk går bra tillexempel :) är inte laktos

ryggontXXL
2013-07-09, 19:16
Kan säga att efter omständigheterna mår jag relativt bra då fortuna log denna gång!
En kort men tuff natt som präglades med mycket mardrömmar vilket resulterade i att jag mer eller mindre var helt förstörd på jobbet.
Hade absoult ingen aptit på morgonen och eftersom jag hoppat över tandborstningen så hade jag fortfarande unken kvarglukt i käften.

Bortsett från ont i ena pungkulan (som jag nog ej bör skylla på kvarget) samt ite ömhet på högra delen av magen när jag trycker så har jag inga bestående men. Kanske har jag lyckats anamma kvargmonstret?

Nu blir det en stor svettig kebab o sen slakta axlar! YOLO!!:D

tjing
2013-07-09, 21:57
Laktosintolerans ligger onekligen närmast om något. Psyket är rätt kraftfullt också.

ryggontXXL
2013-07-10, 22:03
Laktosintolerans ligger onekligen närmast om något. Psyket är rätt kraftfullt också.

Kan nog stämma tro jag. Man måste vänja sig.

TIMPA
2013-07-10, 22:45
Haha! Ja man måste vänja sig, fyfan.

Wilt the Stilt
2013-07-10, 23:54
Ser bra ut. Kör hårt.

Bozar
2013-07-11, 12:00

Skulle vilja hävda att 1 kg kvarg inte är en normaldos likt 1 L mjölk per dag, även de som har bibehållen laktaenzymproduktion har en gräns för hur mycket som kan produceras precis som de flesta laktosintoleranta har en liten produktion, om än otilläcklig för att konsumera ett glas.

Knatcharn
2013-07-11, 12:05
Somna på toastolen så är problemet löst! :)

:laugh:

Ja, är inte alla laktosintoleranta till viss grad men vissa så lite att man aldrig märker det? Det kanske är något som började visa sig först vid dessa extrema mängder.

ryggontXXL
2013-07-11, 15:40
:laugh:

Ja, är inte alla laktosintoleranta till viss grad men vissa så lite att man aldrig märker det? Det kanske är något som började visa sig först vid dessa extrema mängder.

1l mjölk samt 1l yoghurt i samma veva är inga problem för ryggont men 1kg kvarg var inte av denna värld.