Visa fullständig version : tömning/fyllning
Lasse Kongo
2013-07-07, 14:14
Skulle vilja ha lite hjälp, gärna ett dag till dagupplägg, 5 dagar, börjar imorgon, men han som det gäller har börjat salta och dricka lite extra redan idag, fredag ikväll är tidpunkten för formtoppning.
Ligger nu idag på ganska exakt 10% vikt 83.
Jag känner mig ringrostig och bodys upplägg förklarar inte så bra i detalj.
Men käka på som vanligt mån-tis, salta rejält och dricka ett par liter extra?
Ons-tors strypa kolisar 50-70g/dag, hur myckey vätska?
Fre morgon fram till fre kväll, fylla på med kolisar varannan timma fram tills det är dags? Hur mycket vätska tors-fre?
Han jobbar ute i sol som snickare så lite vatten måste han ha annars blir det tuttut.
"Objektets" första seriösa diet och det ser bra ut, så det vore kul om han fick till det sista så därför vore det tacksamt med lite seriösa svar på runt detta : )
Jag anser han har alldeles för hög bf för att köra en regelrätt tömning/laddning.Skulle heldre föreslå om han nu redan ligger på lågkolhydratskost att dubbla kolisintaget tex tors och fredag om toppningen är på lördag.Dricka som vanligt fram tills 18 på fredag och därefter klippa vätskan om han vill toppa till lördag 12-14 tiden.Minimalt med salt på fredagen.Välja livsmedel med låg salthalt och självklart inte salta maten.Lördagen 2t innan toppning ladda med riskakor med honung och banan på och endast sippa vatten.Räcker för en hobby tömning
Lasse Kongo
2013-07-07, 18:33
Jag anser han har alldeles för hög bf för att köra en regelrätt tömning/laddning.Skulle heldre föreslå om han nu redan ligger på lågkolhydratskost att dubbla kolisintaget tex tors och fredag om toppningen är på lördag.Dricka som vanligt fram tills 18 på fredag och därefter klippa vätskan om han vill toppa till lördag 12-14 tiden.Minimalt med salt på fredagen.Välja livsmedel med låg salthalt och självklart inte salta maten.Lördagen 2t innan toppning ladda med riskakor med honung och banan på och endast sippa vatten.Räcker för en hobby tömning
Det är en uppskattning från min sida, som sagt ringrostig och ej med i matchen längre, har sagt att han borde mäta sig, gott om slangar både på magen och sidorna/latsen så formen är klart godkänd för att vara första dieten, någon kunnig som läst min fråga får gärna svara.
Misstänker att tiden är för kort för att få ut fullt på saltladdningen. Du får börja redan nu med stor mängd salt.
Du ska givetvis dricka rejält hela veckan. När du slutar med saltet fortsätter du dricka så du kan skölja ut överskottet. Toppar du lördag bör du minska vätskan på fredagen.
Sök på saltladdning så finns det på flera ställen här på Kolozzeum.
Lasse Kongo
2013-07-07, 19:44
Misstänker att tiden är för kort för att få ut fullt på saltladdningen. Du får börja redan nu med stor mängd salt.
Du ska givetvis dricka rejält hela veckan. När du slutar med saltet fortsätter du dricka så du kan skölja ut överskottet. Toppar du lördag bör du minska vätskan på fredagen.
Sök på saltladdning så finns det på flera ställen här på Kolozzeum.
Han började saltladda idag, fredag kväll är toppen (fotografering för reklam i denna bransch) det mest kritiska som du gärna får svara på Sverker är vätskan på fre, som vi lagt upp det nu år det salta och dricka extra sön-tis, dra saltet ons fortsätta dricka ons, tors men sänka intaget, strypa kolisarna till ca 50g tis, ons...
Börja kolhydratsladda lite redan tors kväll för att sedan fortsätta ladda fredagen, eftersom han jobbar som snickare och det är soligt ute så blir ju fredagen känslig, jobbar till ett och han ska fotas kl 9.
Kanske en halvliter fram tills dagen är slut och sedan nada tills det är klart?
Du får jättegärna komma med tips och rätta lite Sverker, just nu är vi ju på dag 1 av 6 tänkta, han har käkat som vanligt idag men saltat lite extra och druckit ett par l extra.
Det är en uppskattning från min sida, som sagt ringrostig och ej med i matchen längre, har sagt att han borde mäta sig, gott om slangar både på magen och sidorna/latsen så formen är klart godkänd för att vara första dieten, någon kunnig som läst min fråga får gärna svara.
Har tömt och laddat ett par ggr och även hjälpt andra.Så kunnig eller ej så tror jag fortfarande det är ett säkrare sätt och tillräckligt för en fotning.Inte så kul om han missar totalt för att nån som är ringrostig och sätter igång en laddning innan han vet vad som ska göras..Sverker som brukar vara emot att salt å vätskefibbla??
Jag skriver att tiden är för kort för att få full effekt på saltladdningen.
Varför inte köra som Halvar skriver. Tiden är nog för kort för att få ned aldosteronet och tappa vatten de sista två dygnen.
Träna på och ladda det sista dygnet. Inte äta för mycket så magen protesterar och magen sväller upp. Försök minnas när formen har varit som bäst och gör som ni gjorde då.
Jag skriver att tiden är för kort för att få full effekt på saltladdningen.
Varför inte köra som Halvar skriver. Tiden är nog för kort för att få ned aldosteronet och tappa vatten de sista två dygnen.
Träna på och ladda det sista dygnet. Inte äta för mycket så magen protesterar och magen sväller upp. Försök minnas när formen har varit som bäst och gör som ni gjorde då.
Glömde det där med magen...ladda med kolhydrater han hållt sej till hittils under dieten.Många börjar ladda med annat och magen kan balla ur helt.Inte så kul med uppsvullen mage vid fotning.
Lasse Kongo
2013-07-08, 21:42
Vi får se, uppdatering kommer om hur det gick och hur vi gjorde, tror man har skaplig koll, som vanligt på kolozzeum får man ju aldrig svar på det man frågar om utan massa annat jävla jidder, som vanligt mao...
Men om det finns intresse så skriver jag hur vi gjorde och resultat.
Vi får se, uppdatering kommer om hur det gick och hur vi gjorde, tror man har skaplig koll, som vanligt på kolozzeum får man ju aldrig svar på det man frågar om utan massa annat jävla jidder, som vanligt mao...
Absolut Lasse!
Ligger själv i slutet i min diet så jag skulle vilja höra hur det går för er ang.saltladdningen:)
Lasse Kongo
2013-07-09, 08:07
Absolut Lasse!
Ligger själv i slutet i min diet så jag skulle vilja höra hur det går för er ang.saltladdningen:)
Kul, hoppas dieten gått bra då.
Vi går in i fas 2 nu efter 3dgrs salt och närmare 10l vatten, dag 1 gick han upp från 83 till 92,5 det är ganska sjukt hur kroppen reagerar.
Kul, hoppas dieten gått bra då.
Vi går in i fas 2 nu efter 3dgrs salt och närmare 10l vatten, dag 1 gick han upp från 83 till 92,5 det är ganska sjukt hur kroppen reagerar.
Jo tack Lasse den går helt ok...ett litet tag till bara så är jag klar!
Önskar er alla lycka till med laddningen:)
Bäst att undvika den tråden då du är så shysst att du laborerar med en polares formtoppning utan att veta vad du gör innan..Fråga inte om du inte vill ha råd :smash:
Lasse Kongo
2013-07-09, 11:56
Bäst att undvika den tråden då du är så shysst att du laborerar med en polares formtoppning utan att veta vad du gör innan..Fråga inte om du inte vill ha råd :smash:
För det första är det ingen polare... för det andra skrev jag ringrostig, har mao ganska bra kunskaper men har inte varit "i svängen" på många år.
Jag hade lite funderingar, fick inga svar utan massa annat jidder, nu kör vi på som vi hade tänkt och hittills går allt enligt plan, vi har möjlighet att plåta även lör om det behövs och jag tror lör är den dagen då formen verkligen infinner sig.
Och du Halvar du har skrivit ditt sista inlägg i den här tråden.
För det första är det ingen polare... för det andra skrev jag ringrostig, har mao ganska bra kunskaper men har inte varit "i svängen" på många år.
Jag hade lite funderingar, fick inga svar utan massa annat jidder, nu kör vi på som vi hade tänkt och hittills går allt enligt plan, vi har möjlighet att plåta även lör om det behövs och jag tror lör är den dagen då formen verkligen infinner sig.
Och du Halvar du har skrivit ditt sista inlägg i den här tråden.
Jasså det har jag? Du fick ett råd jag tyckte var säkrast för att ej fibbla till det då tiden ej räckte till enligt hur jag hade gjort det och hur jag hjälpt folk att toppa .Så ofta folk missar formen med den töm/ladden .Man brukar veta det först då man testat engång.Så att göra det första gången till en specifik dag är lite gamble.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.