Visa fullständig version : Vaknade upp med vit gegga i ögat
Latissimus Dorsi
2013-07-05, 08:38
Vaknade nyligen upp av att det kändes skumt, gick upp och kollade mig i spegeln och såg att jag hade gult/vitt klet runt ögat. Ögat har även blivit rött. Jag är förkyld för tillfället, och har så vitt jag vet inga allergier. Vad kan detta vara?
Sånt händer när man är sjuk, skölj bort det. Sov du i korsdrag?
Latissimus Dorsi
2013-07-05, 08:46
Ögoninflammation?
Googlat det, och kan vara så.
Sånt händer när man är sjuk, skölj bort det. Sov du i korsdrag?
Hmm ok, nej det har jag inte. Ögonen är även ömma som typ extrainfo.
Du har somnat på fyllan och en polare har passat på att ge dig ögonherpes.
Kan som sagt vara ögoninflammation. En del av dessa kan ha ganska snabbt förlopp innan det blir allvarligt, så blir det värre, tveka inte att gå till ögonläkare.
Jag har haft ögoninflammation en gång, vaknade upp av att jag inte kunde öppna ögonen, trodde fan jag var blind :D. Fick bända upp ögonen som var helt igenkletade, otroligt äckligt. Fick ögondroppar för det om jag inte minns fel. Lite smått kladdig i ögonen kan man dock bli utan att det är ögoninflammation om man är rejält förkyld. Men gå till vårdcentralen och kolla upp det.
BobaFett
2013-07-05, 09:23
Du blir gay på fyllan cofffee
Minimjölk
2013-07-05, 09:26
Vaknade nyligen upp av att det kändes skumt, gick upp och kollade mig i spegeln och såg att jag hade gult/vitt klet runt ögat. Ögat har även blivit rött. Jag är förkyld för tillfället, och har så vitt jag vet inga allergier. Vad kan detta vara?
Har du pojkvän?
Annars kanske det kan röra sig om en vanlig ögoninfektion/inflammation. Inte så ovanligt när man redan är förkyld.
Latissimus Dorsi
2013-07-05, 09:30
Jag är av könet man, och av sexualiteten heterosexuell :D så ingen pojkvän här inte.
Antar att det är lugnt då, tack för svar avvaktar 3-4 dagar och om det skulle bli värre så kontaktar jag vårdcentral :)
Tack för den bästa och mest missvisande rubriken av den här veckans trådstarter! :D
En helt vanlig ögoninflammation i samband med din förkylning. Bli inte förvånad om det flyttar över till andra ögat inom några dagar.
Skölj/badda med ljummet vatten. Använd egen handduk på toaletten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.