Visa fullständig version : vad äter ni innan förbänningsträning?
stocktown
2004-03-01, 21:11
vad äter ni innan förbänningsträning? (om ni inte gör den på morgonen) hur lång tid innan träningen äter ni? själv så brukar jag ta en proteindrink och en frukt vid 15:00, sen går jag långpromenader efter jobbet vid 17:00. Vore kul o se hur andra gör: är aldeless för trött för morgonträning!
King Grub
2004-03-01, 21:14
Jag kör HIIT-cardio direkt efter styrkepassen, så en timme innan jag börjar med styrketräningen blir det en 1000+kcal frukost (tränar på morgonen).
I och för sig kör jag cardion mer i konditionssyfte än förbränningssyfte, men men.
Det är olika beroende på vad jag ska träna. Ska jag löpa så måste jag käka minst 2 timmar innan och utan sallad. Annars kan jag få mjältugg efter den första kilometen. Alla andra intensiv cardio som man inte guppa så mycket funkar bra med sallad och kan t.o.m käka en timme innan utan större problem.
Jag brukar äta gröt före min förbränningsträning, det funkar bäst för mig åtminstonde, för tillfället föredrar jag råggröt!
Men ris är något som jag även tycker fungerar väldigt bra, tillsammans med makrillfilé i tomatsås, mums!
King Grub
2004-03-03, 17:26
Originally posted by Dymion
Jag brukar äta gröt före min förbränningsträning, det funkar bäst för mig åtminstonde, för tillfället föredrar jag råggröt!
Mmmm... Råggröt är så gott. Föredrar du rågflingegröt eller rågmjölsgröt? Intresseklubben kräver att få veta.
Originally posted by King Grub
Mmmm... Råggröt är så gott. Föredrar du rågflingegröt eller rågmjölsgröt? Intresseklubben kräver att få veta.
Om du har extra rum i anteckningshäftet så kan jag passa på att berätta att då jag var liten gjorde alltid min mamma rågmjölsgröt!
Och nu då jag tänker på det så var det faktiskt rätt länge sedan jag ätit just rågmjölsgröt, så imorgon står det på menyn!
:D
Jag måste säga att jag föredrar rågflingegröt Gruben, vad föredrar der Meister??:bow:
Råggröt är så gott med kanel och banan:hbang:
King Grub
2004-03-03, 19:58
Originally posted by Dymion
Jag måste säga att jag föredrar rågflingegröt Gruben, vad föredrar der Meister??:bow:
Råggröt är så gott med kanel och banan:hbang:
Min favorit skiftar från dag till dag. :) Rårörda lingon och mjölk på rågmjölsgröt... :eating:
Bär är riktigt gott på gröt, min bärfavorit är utan tvekan mannagrynsgröt med färska blåbär, MUMS! :eating: Det blir en riktigt välsmakande smet!!
Jag säger bara: Blåbärsgröt! :eating:
Ingetting eller 2 timmar innan, vad brukar jag inte tänka på.
Mat med långsamma kolhydrater!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.