Logga in

Visa fullständig version : Hur bör jag förändra min kost?

jaksan
2013-07-05, 07:39
Disclaimer: Jag är nybörjare på detta så ber om ursäkt för allt

Jag hade tänkt börja ta detta med kost mer seriöst. Har aldrig riktigt gjort det tidigare. Jag vet att det bästa är att räkna kalorier men jag hade tänkt börja med att ta reda på vad man bör äta och vad man inte bör äta och sen ändra min kost för att sedan försöka börja räkna. Nu har jag redan gjort lite ändringar men jag går igenom min kost som den såg ut innan och efter.

Till frukost blev det ofta fettsnålyoghurt med musli eller flingor samt en hårdbrömacka med lite smör ost och skinka samt ett glas mjölk.

Mellanmål, 2 mörktbröd med smör och ost samt vatten.

Lunch: Någon typ av kött med pasta eller potatis, vatten.

Mellanmål, 2 mörktbröd med smör och ost samt vatten.

Middag, Mer varierat än lunch men oftast kött eller kyckling , mjölk.

Kvällsmål, hårdbrömacka med lite smör ost och skinka samt ett glas mjölk.

De 2 senaste dagarna har jag kört detta.

Frukost, 3 ägg tillagade på något sätt, antingen bara kokta eller stekta, med skinka till.

Mellanmål, någon typ av frukt eller grönsak.

Lunch, samma som innan.

Mellanmål, någon typ av frukt eller grönsak.

Middag, samma som innan fast vatten.

Kvällsmål, 2 ägg, kokta med lite kaviar.

Jag dricker bara vatten nu i princip.

Äter jag för mycket ägg? Hade tänkt börja äta avocado också även fast jag inte gillar det men hört att det ska vara bra.

Tack för hjälpen

lurre86
2013-07-05, 08:57
Hej!

Vill du äta sådär många mål om dagen?

jag personligen skulle bli stressad av att äta 6ggr om dagen.

Reaper123
2013-07-05, 11:07
Blev rentav snurrig i huvudet av att läsa din "dagens kost"-uppställning så orkar inte djupdyka där, men kan däremot komma med några tips/hints...

Försök att äta varierad kost = Olika protein-, fett & kolhydratkällor, grönsaker osv dagligen och du har en bra kost att bygga vidare på...