jaksan
2013-07-05, 07:39
Disclaimer: Jag är nybörjare på detta så ber om ursäkt för allt
Jag hade tänkt börja ta detta med kost mer seriöst. Har aldrig riktigt gjort det tidigare. Jag vet att det bästa är att räkna kalorier men jag hade tänkt börja med att ta reda på vad man bör äta och vad man inte bör äta och sen ändra min kost för att sedan försöka börja räkna. Nu har jag redan gjort lite ändringar men jag går igenom min kost som den såg ut innan och efter.
Till frukost blev det ofta fettsnålyoghurt med musli eller flingor samt en hårdbrömacka med lite smör ost och skinka samt ett glas mjölk.
Mellanmål, 2 mörktbröd med smör och ost samt vatten.
Lunch: Någon typ av kött med pasta eller potatis, vatten.
Middag, Mer varierat än lunch men oftast kött eller kyckling , mjölk.
Kvällsmål, hårdbrömacka med lite smör ost och skinka samt ett glas mjölk.
De 2 senaste dagarna har jag kört detta.
Frukost, 3 ägg tillagade på något sätt, antingen bara kokta eller stekta, med skinka till.
Mellanmål, någon typ av frukt eller grönsak.
Lunch, samma som innan.
Middag, samma som innan fast vatten.
Kvällsmål, 2 ägg, kokta med lite kaviar.
Jag dricker bara vatten nu i princip.
Äter jag för mycket ägg? Hade tänkt börja äta avocado också även fast jag inte gillar det men hört att det ska vara bra.
Tack för hjälpen
Jag hade tänkt börja ta detta med kost mer seriöst. Har aldrig riktigt gjort det tidigare. Jag vet att det bästa är att räkna kalorier men jag hade tänkt börja med att ta reda på vad man bör äta och vad man inte bör äta och sen ändra min kost för att sedan försöka börja räkna. Nu har jag redan gjort lite ändringar men jag går igenom min kost som den såg ut innan och efter.
Till frukost blev det ofta fettsnålyoghurt med musli eller flingor samt en hårdbrömacka med lite smör ost och skinka samt ett glas mjölk.
Lunch: Någon typ av kött med pasta eller potatis, vatten.
Middag, Mer varierat än lunch men oftast kött eller kyckling , mjölk.
Kvällsmål, hårdbrömacka med lite smör ost och skinka samt ett glas mjölk.
De 2 senaste dagarna har jag kört detta.
Frukost, 3 ägg tillagade på något sätt, antingen bara kokta eller stekta, med skinka till.
Lunch, samma som innan.
Middag, samma som innan fast vatten.
Kvällsmål, 2 ägg, kokta med lite kaviar.
Jag dricker bara vatten nu i princip.
Äter jag för mycket ägg? Hade tänkt börja äta avocado också även fast jag inte gillar det men hört att det ska vara bra.
Tack för hjälpen