Visa fullständig version : Keso eller kvarg?
Vad föredrar du: keso eller kvarg? Och varför? *flex*
beror på vad jag ska ha det till. :/
äter inte mycket av någon av produkterna...
föredrar gräddfil och hårdost. tillräckligt med protein får jag i mig endå.
Går rätt mycket av bägge beroende på vad jag har "dille" på.testa och blanda 50/50 med funlight:)
krubkungen
2013-07-04, 20:00
Keso 4% gör kaos av kvarg tycker jag. Då snackar vi om att äta rakt ur burken.
Davidpro
2013-07-04, 20:01
Kvarg är billigare och godare med granatäpplejuice!!Tzzz
Äh, keso smakar fotsvett imo. Kvarg kan man göra riktigt goda desserter av *drool*
Keso 4% gör kaos av kvarg tycker jag. Då snackar vi om att äta rakt ur burken.
coops keso is the bomb
Keso är generellt godare imo, mer tuggmotstånd och mindre strävt. Smakade dock kesella 1% för första gången ever i veckan (!?) den var riktigt god, men svindyr. Båda alternativen är enkla och grymma hursomhelst
Old Nick
2013-07-04, 21:13
Fet kvarg. Äter det till frukost varje dag. Lättvarianten är jag inte speciellt förtjust i.
zozofu93
2013-07-04, 21:15
tycker keso är rätt surt i smaken, det är gott när man blandar det med russin och lite andra söta grejer men bara straight up keso är ingen favorit. taco med keso i är smaskens! Kvarg går det åt några kilo i veckan, månader sen jag köpte en keso.
Brukar sällan äta något av det, men föredrar keso före kvarg. Har svårare att få i mig kvarg. Äta bara kvarg får jag nästan kväljningar av, förstår inte hur folk kan mosa i sig det. Visst, många blandar i fun light och liknande men ändå.
Cykelcykel
2013-07-05, 04:48
Kvarg såklart. Tycker typ att det är det godastespm finns. Behöver ingen jävla fun light i det heller. Käkar kvargen helst naturelle och så ska paketet ha varit u frysen i kanske 2 timmar. Då njuter jag!
Stjarnan
2013-07-05, 06:04
Kvarg såklart. Tycker typ att det är det godastespm finns. Behöver ingen jävla fun light i det heller. Käkar kvargen helst naturelle och så ska paketet ha varit u frysen i kanske 2 timmar. Då njuter jag!
Tycker nästan lite synd om dig ifall du tycker kvarg är det godaste som finns ;)
Äh, keso smakar fotsvett imo. Kvarg kan man göra riktigt goda desserter av *drool*
jau, kvarg och keso ska man ha en skvätt stevia i annars blir det äckligt =).
Guybrush82
2013-07-05, 07:16
coops keso is the bomb
+1, Överlägsen alla andra kesos (4%)
Det är enda anledningen till att jag besöker Coop :)
Cykelcykel
2013-07-05, 07:51
Asså visst jag överdrev lite. Men jag älskar verkligen kvarg.
Har ätit det i hela mitt liv.
Du vet att det finns massor av olika varianter av kavrg med högre fetthalt och annorlunda konsisten. Typ grynig kompakt till exempel.
Keso alla dar i veckan! :d
Reaper123
2013-07-05, 12:58
Jag använder dessa två (proteinkällor) på två helt olika sätt, så har lite svårt att välja :D
Största smakmässiga skillnaden mellan keso och kvarg är att jag absolut INTE äter keso blandat med saft, smakar riktigt jävla illa i jämförelse med kvargvarianten!
Nackdelen/fördelen med lågfettkvargen är att den mättar sjukligt bra per kcal och är proteinrik.
Detta gör att jag mer eller mindre undviker denna när jag inte deffar, för funkar inte i min kost som dagligvara off deff då jag först och främst får i mig proteinet av det ökade kolhydrat- & kcalintaget och sen ej lider av att jag går runt och ev. är småhungrig för att jag uppenbarligen ej underäter kcal :D
Edit: Sen (lågfett)kvarg gott? Jag hoppas ni som säger detta har deffskadade smaklökar, för skulle aldrig sträcka mig till att säga att det är gott i jämförelse med de snarlika substitut som finns!
vicarious
2013-07-05, 16:01
Båda.
EpicLloyd
2013-07-05, 18:45
Jag föredrar kvarg.
båda men mest keso, magen verkar gilla de mer än kvarg/kesella också, mildare :)
Cykelcykel
2013-07-05, 19:01
http://www.lapetite-pologne.com/product_info.php?products_id=97
Den här finns på vissa affärer i sthlm typ matdax.
Den här polska kvargen Är sjukt god och innehåller om jag inte minna fel
Protein: 17g
Fett: 3.5
Kolh. 1 eller 2g kommer inte ihåg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.