Visa fullständig version : Bulk vilodag?
Hur ser era macros ut en vilodag vid bulk?
Är det lugnt om man kör högt med carbs, och 1g/kg fett?
Eller högre fett?
Och hur mycket mindre kalorimässigt äter ni en vilodag vid bulk?
Tacksam för svar!
Jag försöker ligga på samma överskott varje dag nu under bulken, dvs +~250-isch kcal. En normal bulkdag ligger på 3900, men har jag en vilodag från gymmet (om än det är väldigt sällan) så käkar jag ca 300 kcal mindre - alltså den mängd jag brukar räkna att mina gympass på =)
Att cykla sitt E-intag/makros beroende på dag skulle jag personligen inte orka med och tvivlar på att det ger så mycket bättre resultat av att göra så. Men rent teoretiskt bör man ju minska överskottet på vilodag något då mindre av energin kan gå till musklerna och således undvika onödig fettinlagring.
Jag äter lika mycket varje dag, träning eller ej.
~135g protein
~110g kolhydrater
~170g fett
Stjarnan
2013-07-04, 17:48
Eftersom mina shakes inte intas på vilodag så blir det automatiskt lägre intag.. i mitt fall 40g protein och 80g kolhydrater mindre
äter lika varje dag, känns som onödig tankeverksamhet att cykla och micromanega allt
zozofu93
2013-07-04, 18:34
lugna puckar kompis. Du växer ju när du vilar och vill se till att kroppen får i sig tillräckligt.
Jag äter ca 250-300g+ protein, 450-500g+ på carbs och 3800-4100kcal på bulk även om jag vilar. Resten fett, och det blir en del fett. Folk oroar sig för mycket.. Ska man växa så ska man
äter lika varje dag, känns som onödig tankeverksamhet att cykla och micromanega allt
`+1
Jag äter mindre kalorier och drar ner på kolhydrater och äter lite mera fett som ersättning.Inget måste utan jag gillar det helt enkelt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.