Visa fullständig version : Hjälp!! 2 övningar
Hej!
Jag tränar enligt ett träningsprogram och behöver hjälp med 2 övningar
Axelpumpen och bulgaren det är övningar som görs med hantlar och är träning för överkroppen.
Jag har googlat runt hela dagen men hittar inga bilder eller liknande på övningarna så om någon skulle kunna hjälpa mig här så skulle det uppskattas.
Tack på förhand: Marcus
Vart har du fått detta träningsprogram?
Fliptones
2013-07-01, 09:44
Är inte bekant med "axelpumpen", och vad gäller "bulgaren" så skulle det kunna åsyftas på ett bänkprogram. Men du bör ju helt klart snacka med din sjukgymnast, och fråga denne vad som menas. :)
Axelpump?
http://media.tumblr.com/277c2e7dbb369d5d6c07dfb7dc98987f/tumblr_inline_mhu1jkArjh1qz4rgp.gif
Jag har tyvärr ingen möjlighet att kontakta min sjukgymnast då han är utomlands men tack ändå
filmjölk
2013-07-01, 11:10
Du får nog rådfråga din sjukgymnast igen. Bulgaren tror jag syftar på "Bulgarian split squats"
gI9jX-6vJtE
ev. "Borzow jumps"
xFf9jbqC_u4
( är det den sista... örfila sjukgymnasten ), och axelpumpen har jag inte en jäkla aning vad det kan vara.
svenbanan
2013-07-01, 11:14
Har jag fattat rätt?
Din sjukgymnast så åt dig att köra två övningar, "bulgaren" och "axelpumpen"?
Hen visade inte hur de skulle gå till?
Du kände inte igen övningarna?
Du bad inte din sjukgymnast förklara övningarna utan gick istället hem och ställde frågan här?
Det kan inte vara möjligt...
Nej svenbanan riktigt så är det inte min sjukgymnast har gjort programmet, jag bestämde mig för att köra det nu är jag på vecka 5 och nu dök dom 2 övningarna upp som jag aldrig hört talas om och nu får jag inte tag på han.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.