handdator

Visa fullständig version : Träning med kroppsvikt.

aKJr
2013-06-29, 12:37
Tjenare,
Jag bor nu på Marstrand och har ej tillgång till gym. Jag försöker fortfarande hålla igång träningen och förhoppningsvis även bygga på mig lite. Upplägget jag kört nu har varit:
40 min powerwalk runt ön där det är ojämn terräng, upp och ner för klippor.
Detta gör jag varje dag då vädret tillåter, ca 5 ggr i veckan.

Varannan dag kör jag: (allting görs i ett set till failure)
Chins
Pull-ups
Armhävningar
Bänk-dips
Reverse pushups med rep
Leg raises
REPEAT x3

Detta kör jag igenom 3 ggr med 10-30s vila mellan övningar, och 2-3 minuter vila mellan omgångarna.

Stats:
Ålder: 20
Längd: 182
Vikt: 68
Tränat SL5x5 i 6 månader, följt av högreps program 5ggr/v i 1 månad och nu är jag här på Marstrand.

Kost:
09:00; Två stora tallrikar fil med musli.
15:00; 4 hårdmackor med 210g tonfisk, 1 dl keso samt några ostskivor.
17:00-18:00; 1 skopa EAA efter träning + frukt.
20:00; Middag: Pastasallad, korvstroganoff med bulgur, pannkakor med keso och sylt, etc, varierar mycket.

Ligger på litet kaloriunderskott.

Så nu undrar jag hur ni tycker att jag borde lägga upp träningen för att få ut maximalt av den?
Tack

Tobbey
2013-06-29, 15:07
Jag kan inte säga hur du ska lägga upp träningen, vet inte vad dina mål med träningen är.

Självklart kan du gå ner i vikt och "tighta" till kroppen med detta upplägg. Kosten är svår att avgöra om du kommer gå ner i vikt eller inte på eftersom "två stora tallrikar fil och musli" är väldigt luddigt. En stor tallrik för mig är 100+ gram musli och 4-5dl fil exempelvis. Dubbla det och du är väl uppe i halva dagliga intaget redan. Räkna kalorier för mer exakta värden.

Att träna med kroppsvikten är skitbra, man kommer långt på det bara man tar i och vill, som med allt. När man sedan börjar stanna i utvecklingen så får man lägga till lite variationer i chinsen, armhävningarna etc.

Det upplägget du kör duger utmärkt, men jag skulle med samma utgångspunkter köra set/reps på samtliga övningar istället för en kaka till fail, men som sagt det är jag det. Du kan ju variera det lite grann. Kör inte allt i samma slinga jämt heller. Börja med bänkdips en dag osv.

Trouble
2013-06-29, 19:09
Lägg gärna till pistol squats för benen

Unsub
2013-06-30, 03:39
Varannan dag kör jag: (allting görs i ett set till failure)
Chins
Pull-ups
Armhävningar
Bänk-dips
Reverse pushups med rep
Leg raises
REPEAT x3

Hade själv kört i denna ordning på övningarna, d vs inte två drag övningar efter varandra, smaksak iofs
chins
armhäv
pull up
bänkdips
leg raises
reverse pushups med rep, är det inverterad rodd?.

Pintan
2013-06-30, 18:59
Jag hade kört följande:

Pull ups (brett pronerat grepp)
Handstående push ups (mot vägg)
Revesed push ups (antar att du menar rodd här)
Push ups
Pull ups (axelprett supinerat)
Bänkdips med fötterna uppe
Hängande benlyft