handdator

Visa fullständig version : Behöver jag solkräm?? vid 11:30

watertouch
2013-06-29, 09:57
Tänkte sola ca 20 min på baksidan längre än så och jag blir bränd... Behöver jag nån typ av solkrämsskydd???
Jag solar inte ofta om ens alls äter några typ A-vitamin (beta-karoten) tabs som ska hjälpa brännan..

Men det är väll mellan va 12-14 man ska ta de försöiktigt... Då solen är som starkast.

Har 2krämer den ena var rätt låg solfaktor, den andra har hög, Är rätt molnigt nu i södra STHLM så solen tittat fram och tillbaka så får nog sitta längre än 20 min...

Kräm lr inte?

Dyrgripen
2013-06-29, 10:24
Solkräm är inte opti för gainsen

Kabuto
2013-06-29, 10:26
Använd alltid skydd om du har möjlighet skulle jag säga..

PowPow
2013-06-29, 10:30
Kräm on. Alltid.

Gpajpen
2013-06-29, 10:30
Blir ju nästan värre sen den gången du blir tvungen att veva ner rutan i bilen en solig dag, eller varför inte när du går nånstanns och solen skiner. Jag menar skydd visst men 20 min hinner du inte ens bränna dig om du spelar volleboll på stranden i turkiet. Det är bränna sig som är farligt, sol är bra.

watertouch
2013-06-29, 10:44
Ja den har gått i moln bara för det... Men tack för svaren hittils!!!

V.N
2013-06-29, 10:44
50+ solskydd & sen följer du punkterna på bilden för optimal bränna

http://trialx.com/g/Sun_Protection_And_Sunscreens-1.jpeg

Snobbe
2013-06-29, 10:48
Blir ju nästan värre sen den gången du blir tvungen att veva ner rutan i bilen en solig dag, eller varför inte när du går nånstanns och solen skiner. Jag menar skydd visst men 20 min hinner du inte ens bränna dig om du spelar volleboll på stranden i turkiet. Det är bränna sig som är farligt, sol är bra.

Skydd är alltid bra att ha, och ja solen är bra men den skadar också. Med solskydd så får du de positiva effekterna och minskar på de negativa. Behövs inte speciellt högt solskydd i Sverige heller.

watertouch
2013-06-29, 10:55
Hehehah kommer inte direkt följva V.N därimot kommer jag dra på det krämen med lägre faktor blir typ 20 min per sida... Jag solar ju inte varje dag som sagt... Så vi får väll se hoppas inte på kräftröd med klåda dock.. Men men.

Återkommet med rapport :)

Tricklew
2013-06-29, 11:01
50+ solskydd & sen följer du punkterna på bilden för optimal bränna

http://trialx.com/g/Sun_Protection_And_Sunscreens-1.jpeg

Vart är punkt 6?

Catstyle
2013-06-29, 11:03
Lustig utveckling människan har.
Nu behöver man tydligen preventivt smörja in sig med en cocktail av kemikalier för att kunna vistas utomhus sommartid.

Grotesk
2013-06-29, 11:08
Nu behöver man tydligen preventivt smörja in sig med en cocktail av kemikalier för att kunna vistas utomhus sommartid.

Nu behöver man tydligen preventivt bära en påse utav gummi för att kunna idka samlag.

Halvar
2013-06-29, 11:09
Nu behöver man tydligen preventivt bära en påse utav gummi för att kunna idka samlag.

hahah

BigIron
2013-06-29, 11:18

Det har väl med att göra att solen är starkare nu än för några tusen år sedan.

Tricklew
2013-06-29, 11:32
Beräknad livslängd var säkerligen 82 på den gamla goda tiden också.

snelhest
2013-06-29, 11:59
men hur värt är livet efter man fyllt 40?

Alexton
2013-06-29, 12:02

Ser du ut som en sula med svarta cancerfläckar så not so much gissar jag. Har du barn och vill att de ska ha en framtid, ganska :d

Tricklew
2013-06-29, 12:07

Beror på ens val, har man fyllt livet med intressen och personer som man älskar och som är intressanta, säkert enormt värt. Om det enda man har är förtvinande biceps så kan det säkert bli en trist sista halva.

watertouch
2013-06-29, 12:58
UV-filtrade solglasögon oxå förståss för att minimera riskerna för att få cancer i ögonen!!

watertouch
2013-06-29, 13:01

Då jag kommer va ofantligt rik då och gift med en 22-årig ja nått snyggo iaf .. Så kommer jag ju vilja leva då DAMMIT! i want to live!

Baronpanda
2013-06-29, 13:02
Solskydd etc har väll helt totalt och göra med vilken typ av hudton och pigment du har?

Själv använder jag aldrig solskydd, inte änns utomlands bränner mig aldrig.

eng
2013-06-29, 13:03
Det har väl med att göra att solen är starkare nu än för några tusen år sedan.

Mer med att man vistas för lite i solen året runt nu, än för tusen år sen.
Bönder och andra med yrken som vistas väldigt mycket utomhus, året runt.
Har trots det mindre problem med hudcancer än snittet.

Det verkar vara farligare att exponeras för solen batchvis, även om det totalt är mycket mindre mängd.

Edit:
http://www.skanskan.se/article/20130601/NYHETER/130609995/-/solsken-nyttigt-trots-cancerlarm

Mindek
2013-06-29, 13:07
Solskydd i Sverige för 20 min sol? Tja om du är halv-vampyr kanske...

Körde två timmar här med SPF 2 nyss.

watertouch
2013-06-29, 13:10
Jag ser nu då jag kollade ut att grannen solar topless... Hur pervo är jag om jag tar fram kikarn 1-10?.... :) hehe

watertouch
2013-06-29, 13:13
Solskydd i Sverige för 20 min sol? Tja om du är halv-vampyr kanske...

Körde två timmar här med SPF 2 nyss.

Fick ju typ soleksem senast på bröstet då jag tog en öl ute i solen så...
Att strippa ner sig till bara kallingar är nog inte så vanligt endå, har man jobb med kavaj lr skyddskläder så är det i princip ingen sol utom i ansiktet.

watertouch
2013-06-29, 13:27
Återkommet med rapport :)

rullade ut "Yoga"/pilates mattan och drog ca 15-20 min per sida... Ingen solkräm.... Känner lite i ansiktet nu nån timme efter så ska smörja det med fuktkräm...

Och grannen har satt på sig överdelen..... :(

MrBoris
2013-06-29, 14:03
Och grannen har satt på sig överdelen..... :(
Satana hade ju hoppats på en bild :) I alla fall, tycker du kan skippa solkrämen du ska nog se att det går bra. Bor man i Sverige är det nog det minsta man behöver oroa sig för (hudcancer) - speciellt med tanke på att solen går i moln varannan minut.

watertouch
2013-06-29, 14:13
Satana hade ju hoppats på en bild :) I alla fall, tycker du kan skippa solkrämen du ska nog se att det går bra. Bor man i Sverige är det nog det minsta man behöver oroa sig för (hudcancer) - speciellt med tanke på att solen går i moln varannan minut.

njaa det är ju inte så att jag sätter mig och solar så fort jag kommer hem lr så, är ju rätt tråkigt kan va avslappnande på helgerna dock...Så är mer lr mindre blekfetsvenne!... :hbang:

Nämde jag att hon/dem är lebbar... Fast bara ena som gillar att glida runt topless...:cool:

Har en 50mm x 20 kikare... Men nu börjar detta samtal leda in på nått helt annat...:em:

BigIron
2013-06-29, 14:23
Mer med att man vistas för lite i solen året runt nu, än för tusen år sen.
Bönder och andra med yrken som vistas väldigt mycket utomhus, året runt.
Har trots det mindre problem med hudcancer än snittet.

Det verkar vara farligare att exponeras för solen batchvis, även om det totalt är mycket mindre mängd.

Edit:
http://www.skanskan.se/article/20130601/NYHETER/130609995/-/solsken-nyttigt-trots-cancerlarm

Fast ozonlagret är ju tunnare nu, det måste du väl hålla med om?

MrBoris
2013-06-29, 15:07
Nämde jag att hon/dem är lebbar... Fast bara ena som gillar att glida runt topless...:cool:

Jag undrar hur det står till med jämställdheten i det förhållandet *gah!*

watertouch
2013-06-29, 15:55
Jag undrar hur det står till med jämställdheten i det förhållandet *gah!*

Hahaha den ena har ju kort hår så antar att hon är Butch... Den andra som gillar att vara topless har längre hår till skuldrorna. Men dem verkar vara rätt jämna endå... Har inte fått intrycket att Butch skulle va mer dominant direkt, När man träffar på dem.

Gpajpen
2013-06-29, 16:34
Fan om man ska gå till affärn o köpa glass, eller nej fan solskyddsfaktorn är slut. Får vänta till en regnig dag. Vill ju inte sitta där när jag är 40 med svamphy och cancer på öronsnibben.