Visa fullständig version : Ätardag?!
Har sett att många här snackar om ätardagar.
Vad innebär det?!?
(Ska man inte äta varje dag ?!=PP)
Och vad fyller en "ätardag" för funktion?!
Originally posted by Sallae
Har sett att många här snackar om ätardagar.
Vad innebär det?!?
*Du äter mer kalorier än normalt under deff.
*Att du äter sådant du inte äter under övriga dagarna eftersom du inte anser att det platsar i kosten av olika skäl.
*För att fylla på med kolhydrater om du använder en diet som i vanliga fall har väldigt lite kolhydrater.
Finns säker fler varianter på ätardagar och det brukar även vara en kombination av ovanstående i många fall.
Och vad fyller en "ätardag" för funktion?!
Fysiskt så fyller du på med mer energi. en del anser att det ökar förbränningen om man går på deffdiet.
Äter du lite kolhydrater övriga tiden så måste du få i dig sådana för att orka träna och det här är ett sätt.
Psykiskt är det skönt att kunna äta lite mer vad man vill under en dag då och då under diet.
En ätardag är ett utmärkt tillfälle att köra veckans tyngsta/jobbigaste styrkepass på.
RealElwood
2004-03-01, 17:26
Jag ser bara till det psykiska begäret, alltså när jag är på diet då är det strikt 6 dagar i veckan. Men sen på Lördagen då får jag proppa i mig vad jag vill, hur mycket jag vill. Det blir mycket lättare att motivera sig i tre månader då....
Edit: Sen när jag inte är på diet, då äter jag det jag känner för när jag känner för det, så då har man inga ätardagar...
Av någon anledning så blir det för min egna del at jag äter en hel del choklad och skräpmat på mina ätardagar, inklusive en hel del bra kolhydrater också.
Jag äter mer skräpmat under en diet än vad jag gör offseason. Fast koncentrerat på lördagar under diet.
RealElwood
2004-03-03, 08:39
Originally posted by Action
Av någon anledning så blir det för min egna del at jag äter en hel del choklad och skräpmat på mina ätardagar, inklusive en hel del bra kolhydrater också.
Jag äter mer skräpmat under en diet än vad jag gör offseason. Fast koncentrerat på lördagar under diet.
Absolut, mycket choklad, glass å sån't. Och i nästan löjliga mängder ibland.
När man inte är på diet så verkar man ha ett lite mer restriktivt tänkande. Mer som "jag behöver inte en glass nu om jag ändå ska äta snart... etc..."
Spelar det någon roll hur ofta man äter på en ätardag?
Alltså är det viktigt o vänta lite innan nästa måltid typ 3-4 timmar?
Så att man inte äter nåt varje halvtimma?
Eller kan man göra det?
Originally posted by Ervin
Spelar det någon roll hur ofta man äter på en ätardag?
Alltså är det viktigt o vänta lite innan nästa måltid typ 3-4 timmar?
Så att man inte äter nåt varje halvtimma?
Eller kan man göra det?
Ätardagar är för mig i alla fall en dag då man inte behöver tänka på när, var, hur, och vad man äter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.