Visa fullständig version : Vad finns att göra i GBG imorn?
Tja,
Jag och ytterligare 6 småländska vänner tänkte bege oss in till den sköna staden Göteborg imorn för att fira midsommar, vi känner att mygg, skog och hembränt hör till det förflutna!
Vår käre vän som är precis flyttat dit har tyvärr inte hunnit få någon koll på vad som händer, så jag vänder mig till ER för att få en koll på läget!
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ3oW5JhauwbtKsTuLH6hiZcWo6pJDV9 7PR-Ast1X9HLBdd_WRw
Vi är alla 20-21 år gamla, välvårdade och vältaliga (förutom jag på internet :devil:) och vi landar cirkus 10-11 och vill gärna ha tips på aktiviteter både under dag, kväll och givetvis natt!
Jag litar på er, please leverera *popcorn*
u w0t m8. Dra och fiska vid hamnen?
u w0t m8.
Inte svaret jag söker, men tack för ditt försök!
PureWhey
2013-06-20, 19:11
De flesta firar väl midsommar hos vänner, dvs går inte ut...
Annars är det väl rövare i slottskogen, och krogen på kvällen som vanligt i denna festkåta stad.
De flesta firar väl midsommar hos vänner, dvs går inte ut...
Annars är det väl rövare i slottskogen, och krogen på kvällen som vanligt i denna festkåta stad.
Ja men när vi är klara med det, var kan vi gå? Alla kan inte sitta hemma HELA KVÄLLEN? Så är det inte här nere iallafall :( Jag är mycket besviken på er Göteborgare just nu
Det är inte den grymmaste staden att fira midsommar i. Alla har dragit ut i skärgården eller till någon utav alla kuststäder. Avenyn kommer vara tom på folk och de flesta ställen stängda.
Ja men när vi är klara med det, var kan vi gå? Alla kan inte sitta hemma HELA KVÄLLEN? Så är det inte här nere iallafall :( Jag är mycket besviken på er Göteborgare just nu
Skulle chansa på att efter nyår så är midsommar den kvällen då alla festar hemma och stannar där hela kvällen, jag har inte ens hört talas om någon som har gått ut på krogen på midsommar och jag är inte född på 40-talet.
Det är inte den grymmaste staden att fira midsommar i. Alla har dragit ut i skärgården eller till någon utav alla kuststäder. Avenyn kommer vara tom på folk och de flesta ställen stängda.
Så du säger att vi borde ta segelbåten ut till typ Smögen eller Lysekil? Vi är inte sugna på en "mysig kväll" :(, men tack för ditt svar
PureWhey
2013-06-20, 19:17
Smögen skulle jag kört, Bryggeriet är den enda krogen jag inte blockerat evenemang ifrån på något vänster, det är öppet.
Le iPhone
Så du säger att vi borde ta segelbåten ut till typ Smögen eller Lysekil? Vi är inte sugna på en "mysig kväll" :(, men tack för ditt svar
Borde väl vara drag på smögenbryggan?
Ni är 11 pers, hur svårt kan det vara att hitta saker att göra? Möts på stan imorgon och låt resten flyta på..
/tråd låst
forestgrove
2013-06-20, 19:20
Detta: http://youtu.be/z9VYuP5_A1g?t=3m35s
Smögen skulle jag kört, Bryggeriet är den enda krogen jag inte blockerat evenemang ifrån på något vänster, det är öppet.
Le iPhone
Känns lite väl sent påtänkt nu dock, lär vara ett helvete att hitta plats imorn, 14e båt i bredd om man ens vågar hoppas på det :D
Ni är 11 pers, hur svårt kan det vara att hitta saker att göra? Möts på stan imorgon och låt resten flyta på..
/tråd låst
Det blir så, jag tvivlar inte på att vi kommer få en nice kväll, men det underlättar om man har en utgångspunkt (i dubbel bemärkelse!). Så jag tar gärna fler förslag på ställen som kan tänkas vara öppna
Hoppet är det sista som lämnar människan!!
Akerhage
2013-06-20, 19:40
1. Köp en engångsgrill - ut till slottskogen!
1b - ta 11an ut till Saltholmen vid fint väder och drick lite gött vid havet!
2. Drick era öl där med, för där får man dricka!
3. Sedan drar ni till andra lång och tar lite mer öl.
4. Dra in till Avenyn och festa, typ Excet, Dancing Dingo, Nivå etc!
1. Köp en engångsgrill - ut till slottskogen!
1b - ta 11an ut till Saltholmen vid fint väder och drick lite gött vid havet!
2. Drick era öl där med, för där får man dricka!
3. Sedan drar ni till andra lång och tar lite mer öl.
4. Dra in till Avenyn och festa, typ Excet, Dancing Dingo, Nivå etc!
1. Det ska regna.
2. Nivå stängde för säkert 3år sedan. Dancing Dingo innehåller endast folk från Kungälv och Excet endast 20åringar från nordöstra Göteborg. Om de ens är öppna.
3. Det ska regna, kraftigt!!!
narcissisten
2013-06-20, 20:14
Skulle nog också faktiskt våga påstå att det är rätt få som faktiskt firar midsommar i stan. Men grilla i Slottskogen och hoppas att iaf nåt vettigt ställe har öppet på kvällen.
För tips på uteställen, se http://www.djungeltrumman.se/klubbguide :thumbup:
1. Det ska regna.
2. Nivå stängde för säkert 3år sedan. Dancing Dingo innehåller endast folk från Kungälv och Excet endast 20åringar från nordöstra Göteborg. Om de ens är öppna.
Dude, det är Sverige. Vi var födda i regn och kyla, tror vi kan hantera det :cool:
Dude, det är Sverige. Vi var födda i regn och kyla, tror vi kan hantera det :cool:
Nå allt fler väljer att stanna i byn, här är ett axplock på vad som är öppet. Finns än fler på avenyn.
http://www.goteborg.com/sv/Ata/Midsommar/
Inte ens en svenne vill sitta på en klippa vid Saltis i spöregn.
1. Det ska regna.
Angel har midsommarfest hemma hos sig! :) PMa henne!
Scratch89
2013-06-20, 21:06
Vi är ett par från kolozzeum, några från min sjuksköterskeklass, min hona och hennes sjuksköterskekompisar som ska grilla och dricka... Ni kanske kan få komma förbi på kvällen om ni är snälla.
EDIT: Sen ska man såklart gå på Liseberg!
Valand har alltid öppet, kolla där.
Vi är ett par från kolozzeum, några från min sjuksköterskeklass, min hona och hennes sjuksköterskekompisar som ska grilla och dricka... Ni kanske kan få komma förbi på kvällen om ni är snälla.
Bara om det blir posedown :cool:
Inte ens en svenne vill sitta på en klippa vid Saltis i spöregn.
Pft, challenge accepted!
Valand har alltid öppet, kolla där.
Aight ska spana in det!
Bara om det blir posedown :cool:
Du tänker att alla sjuksköterskorna ska vara barbröstade? :rolleyes:
Nice, även jag och en polare firar i stan. Vad händer på Liseberg?
Du tänker att alla sjuksköterskorna ska vara barbröstade? :rolleyes:
Hoppet är det sista som lämnar människan!!
:d
Akerhage
2013-06-21, 07:31
1. Det ska regna.
Fan vad positiv du verka! :)
Själv är jag ute med hunden nu (i Gbg), solen skiner och ser knappt ett moln!
Nivå var en miss, kanske heter något annat nu. Det är ju iaf uteställe på avenyn då. Excet är för 20+ Ja? De var väl i den åldern? Alla är inte 35+ och hänger på palace/incontro. Tror ett gäng grabbar får riktigt skoj på både excet eller dancing dingo, alternativt flying Scotsman. Beror helt på stil såklart.
Dessutom skrev jag, åk till saltholmen om det är gott väder.
John scott är grymt om det är öppet. Ingen nattklubb dock
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1762048-har-kan-du-fira-midsommar
Fan vad positiv du verka! :)
Själv är jag ute med hunden nu (i Gbg), solen skiner och ser knappt ett moln!
Nivå var en miss, kanske heter något annat nu. Det är ju iaf uteställe på avenyn då. Excet är för 20+ Ja? De var väl i den åldern? Alla är inte 35+ och hänger på palace/incontro. Tror ett gäng grabbar får riktigt skoj på både excet eller dancing dingo, alternativt flying Scotsman. Beror helt på stil såklart.
Dessutom skrev jag, åk till saltholmen om det är gott väder.
Minns inte var som ligger där nu men det är ingen klubb iallafall. Har mycket roliga minnen från Nivå, kanske för jag aldrig blev spöad i källaren ;)
Det är snuskkvavt ute och regnade nyss här. Om det är uppehåll ikväll kanske Liseberg dock hmmmm...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.