Logga in

Visa fullständig version : Tandblekning.com

ShippEn
2013-06-20, 16:05
Undrar bara ifall det är någon som har beställt där ifrån och ifall det funkar som dem påstår att det gör.

Länk: http://www.tandblekning.com/

Ifall någon vet någon annan sida som ni själva har beställt från och deras produkter fungerar så tipsa gärna!

scout_scatter
2013-06-26, 18:38
bump!

Lellan
2013-06-26, 19:36
Lol, ehe.. ja, mitt enda o värsta misstag vad gäller erbjudnande! :D

Av ngn skum jäkla anledning så klickade jag i ett provex på nätet, läste inte det finstilta där det stod att accepterar man provexet utan att returnera så tackar man ja till ett visst antal försändelser á hutlus summa.

Fick hem prover, öppnade men ångrade mig.. tänkte "näh fasen, beställer nåt via tips från tandläkare istället". Så skulle jag skicka tillbaks, men enligt kundtjänsten hade jag förbrukat iom öppnat. Jag vände mig till konsumentverket, fick strida i 1 år - ringa arga samtal, övergick på kv:s inrådan att maila istället - och jag fotade när jag skickade tillbaks till och med (kände mig skapligt dum på lokala butiken, men fick dem att skriva på papper om att jag skickade tillbaks grejerna gång på gång - vilket inte är kutym om man inte skickar rekommenderat men jag vägrade lägga mer pengar än på inledande struntsumman a 30 kr jag betalade när jag löste ut nåt i början).

Hursomehelst; ring konsumentverket om du inte tror mig, de är typ hatade där och jag har som sagt ett års lång mailväxling om du vill ha extra info. Står något om "en miljon nöjda kunder" men det är dem som betalat ngra kkr utan att orka krångla..

Seriöst; f*n vad jag hatar det där företaget, jag är ingen man lurar o de där försökte förstöra den bilden. Stay away!

(tror nog jag startade en tråd här på kolo till och med..? El skrev om det i ngn iaf..). Överpris och fula knep helt enkelt, du hittar bättre billigare. Funkar gör det väl säkert, det är inte direkt hjärnkirurgi men onödigt att känna sig dum o fattig på kuppen kan jag tycka.

Wzup2u
2013-06-26, 19:47
har testat , mitt tankött svullnade upp ordentligt och blev helt paj i munnen.
skit....
gör en riktig behandling isf med uv.

Lellan
2013-06-26, 23:28
har testat , mitt tankött svullnade upp ordentligt och blev helt paj i munnen.
skit....
gör en riktig behandling isf med uv.

För en miljard år sedan gjorde jag en sådan vid odenplan sthm, har för mig att den var rätt bra! :) Kostade då typ 3kkr dock, om jag inte minns fel.

Mitt tips är att bleka hos tandläkare; då får du anpassade bettskenor (kostar ca 1500 kr?) och sedan kan man köpa egna sprutor hos tandläkare el online med blekmedel vid behov efter nåt år. Bättre ta det långsamt varsamt efter råd från tandläkare.

Madame
2013-06-26, 23:42
whitestrips från crest funkar bra, plastremsor med gele som man sätter längs tandraderna typ 20 min om dagen i 14 dagar.
Bra för att de bleker succesivt och man kan sluta mitt i om man e nöjd innan alla dagar gått. Lite segt dock att behöva hålla på varje dag och pilla med dessa, och man vågar typ inte stänga munnen eller röra läpparna för då känns det som att remsorna ska slira iväg. Man producerar en kopiös massa saliv också när remsan e inne. Men det funkar och e förhållandevis billigt :)

Jag gjorde en blekning på akademikliniken för massa år sen. Då hade jag en sån grej som spärrar upp läpparna och sen la de på gel på tänderna och sen lyste med nån lampa i 20 min X 3. Gjorde ont som fan men var snabbt överstökat, kostade typ 3000 spänn.

Jag tror sån tandläkarbeställd bettskena som man fyller med blekgel är bäst och enklast. En sån ska jag skaffa tills det är dags för en touchup av mina tänder!

Dentaworks
2013-07-17, 09:59
Hej!

Det verkar som du blandar ihop oss, Dentaworks (tandblekning.com), med något annat företag som du handlat tandblekning av. Det finns och har funnits ett antal oseriösa aktörer som lockat med provpaket och därefter dyra paket varje månad. Vi accepterar returer även om förpackningen är bruten men givetvis inte om man använt produkten i form av tandskenor eller blekgel. Jag har efterforskat hos vår kundtjänst och försökt hitta mailen som du refererar till men hittar inget. Vi har heller aldrig haft ett kundtjänstärende som pågått under ett år, det är emot allt vi står för. Vi har varit i branchen sedan i snart 10 år och om vi hade haft tvivelaktiga försäljningsmetoder så hade vi inte blivit speciellt långlivade. Vi har heller aldrig använt "en miljon nöjda kunder" i vår marknadsföring. Efter kontakt med Konsumentverket så hade de heller inget att anmärka på oss. Summa summarum så är jag ganska övertygad om att det är ett annat företag som du handlat av.

Har du mer information om ärendet så posta gärna den så vi alla får klarhet i detta. Om det mot förmodan är så att vi behandlat dig illa så skall vi givetvis stå för det.

Vårt mål är att varje kund skall bli nöjd med sin tandblekning. Är man av någon anledning inte nöjd så är det bara att höra av sig till oss så hjälper vi till.

Bästa hälsningar
Marcus

Snubben
2013-07-17, 10:14
Haha, sitter Ni och scannar efter forumsinlägg om era produkter?

shut teh face
2013-07-17, 10:19
Eller googlar? :)

Jag tycker det är bra med företag som finns nära till hans på stora forum, alla hårdvaruleverantörer och försäljare (dustin, komplett) etc är ju guld värt på ex sweclockers, väldigt lätt att få gehör om man blir dåligt behandlad etc etc.

:)

ducedo
2013-07-17, 10:23

Är mer regel än undantag att man söker på sitt eget varumärke eller t.o.m. prenumererar på Google Alerts (http://www.google.se/alerts) för att fånga upp missnöjda kunder så att inte andra potentiella kunder blir avskräckta.

Lellan
2013-07-17, 10:57
Hej!

Det verkar som du blandar ihop oss, Dentaworks (tandblekning.com), med något annat företag som du handlat tandblekning av. Det finns och har funnits ett antal oseriösa aktörer som lockat med provpaket och därefter dyra paket varje månad. Vi accepterar returer även om förpackningen är bruten men givetvis inte om man använt produkten i form av tandskenor eller blekgel. Jag har efterforskat hos vår kundtjänst och försökt hitta mailen som du refererar till men hittar inget. Vi har heller aldrig haft ett kundtjänstärende som pågått under ett år, det är emot allt vi står för. Vi har varit i branchen sedan i snart 10 år och om vi hade haft tvivelaktiga försäljningsmetoder så hade vi inte blivit speciellt långlivade. Vi har heller aldrig använt "en miljon nöjda kunder" i vår marknadsföring. Efter kontakt med Konsumentverket så hade de heller inget att anmärka på oss. Summa summarum så är jag ganska övertygad om att det är ett annat företag som du handlat av.

Har du mer information om ärendet så posta gärna den så vi alla får klarhet i detta. Om det mot förmodan är så att vi behandlat dig illa så skall vi givetvis stå för det.

Vårt mål är att varje kund skall bli nöjd med sin tandblekning. Är man av någon anledning inte nöjd så är det bara att höra av sig till oss så hjälper vi till.

Bästa hälsningar
Marcus

Det jag gick på var bilden ni har på sidan; exakt den bilden med tjejen använde sig dåvarande formlife av?:
http://www.tandblekning.com/#

Ber såklart om ursäkt då jag kände mig säker på namnet; men de höll också till i helsinborg och hette alltså Formlife.

Googlade och hittade detta på konsumentverkets sida:

"Råd till drabbade konsumenter
Konsumenter som har beställt ett välkomstpaket från Formlife på internet har 14 dagar på sig att ångra avtalet från det att välkomstpaketet har levererats. Det räcker att meddela Formlife via e-post att man ångrat sig inom ångerrättstiden men det är viktigt att spara detta mejl som bevis för att utnyttjandet av ångerrätten har gått rätt till.

Konsumenter som trots detta vägras utnyttja ångerrätten kan få information och rådgivning av Konsument Europa. Konsument Europa kan också medla med Formlife i enskilda ärenden genom ECC-nätverkets danska kontor."

Hursomhelst vad det ett otyg - jag hade öppnat 1a försändelsen (själva paketet, men ej använt) - återsänt, betalat första portot, skickade tillbaks alla försändelser via rek - fotade som bevis - fick påskrift av min post - sparade alla mail (slutade prata med kundtjänst telefonledes, just för att ha bevis) ändå kvarstod krav på öer 1000 kr - tills de gav sig efter 1 år. Konsumentombudsmannen hade inget att tillföra.

Så - jag ber om ursäkt om jag hade fel, och hoppas det inte dyker upp fler sådana skojare för de var helt sjukt drygt. En miljon nöjda kunder var i deras fall nog "en himla massa folk som betalade till slut för att inte få betalningsanmärkning". :smash:

Dentaworks
2013-07-18, 08:27
Inga problem och tråkigt att du blev drabbad. Tack för upprättelsen!

Rahf
2013-07-18, 08:30
Besök en tandläkare och rådfråga dem. Jag fick enormt bra resultat efter att ha köpt formgjutna skenor och tillhörande blekmedel.