handdator

Visa fullständig version : Ahlgrens bilar bra efter träning?

Aeis
2004-02-29, 22:12
Skumgodis ska vara bra.... Ahlgrens bilar är väll inget undantag?

Har hört man ska ha ca 1g kolhydrat per kilo kroppscikt och 05g proretein direkt efter träning.
Dock så står innehållet inte på Ahlgrens bilpåse. Någon som råkar veta hur mycket av vad Ahlgren Bilar innehåller?

Crystal
2004-02-29, 22:35
Ahlgrens bilar är :thumbup: efter träning, och innehåller ca 80g kolhydrater / 100g

Aeis
2004-02-29, 22:50
Ajdå. Då e det kanske inte så bra för mig som väger 60 kg att käka en hel bilpåse på 120? g + en ½ gainer portion direkt efter träning.

Då lägger det sig i magen istället för musklerna visst?

AdrenalineRush
2004-02-29, 22:51
Innehåller väl runt 11g protein osså?

z_bumbi
2004-02-29, 23:07
Originally posted by Aeis
Ajdå. Då e det kanske inte så bra för mig som väger 60 kg att käka en hel bilpåse på 120? g + en ½ gainer portion direkt efter träning.

Då lägger det sig i magen istället för musklerna visst?

Kanske lite mycket kolhydrater på en gång för att det ska vara riktigt bra, tar du bara en halv portion gainer får du kanske för lite protein också.

Om det lägger sig på magen avgörs mer av vad du äter totalt under dagen/veckan.

King Grub
2004-03-01, 08:24
Ahlgrens är populära...

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18171&highlight=ahlgrens

Med full rätt! :eating:

Dymion
2004-03-01, 08:43
Jag har inte ätit godis på 3 år men det kanske är dags att prova en påse Ahlgrens efter ett hårt träningspass!

P.S Har hittat ett inköpsställe där de säljer 2påsar á 125 gram för 10kr!!!!

Aeis
2004-03-01, 13:12
Min gainer består till en fjärdedel av protein. Så om det fanns 11 g protein i en bilpåse så borde det + gainer bli nästan all protein jag behöver. Däremot lite för mycket kolhydrater.

Kanske en hel gainer å en halv bilpåse vore bättre?
Eller en halv gainer å en halv bilpåse?

Aeis
2004-03-01, 13:14
Originally posted by Dymion
Jag har inte ätit godis på 3 år men det kanske är dags att prova en påse Ahlgrens efter ett hårt träningspass!

P.S Har hittat ett inköpsställe där de säljer 2påsar á 125 gram för 10kr!!!!

Färska?

Billigt i så fall. På konsum var jag handlar kostar de 12 kr styck. De har alltid varit färska när jag köpt.

Aeis
2004-03-01, 13:15
Vad händer med innehållet om det har hunnit torka lite?

King Grub
2004-03-01, 13:32
Originally posted by Aeis
Vad händer med innehållet om det har hunnit torka lite?

Inget. Möjligen blir kolhydratinnehållet per 100 gram marginellt högre, i och med att en del av fukten dunstat bort, men det har säkert ingen praktisk betydelse.

Sedan beror det på vad du menar med "torka lite"? Är det en 15 år gammal påse du hittade under sängen skall du nog tänka två gånger innan du tuggar i dig de små gynnarna, men annars är det inget farligt.

z_bumbi
2004-03-01, 15:07
Aeis: Jag vet inte om jag skulle räkna proteinet i bilarna för dess fulla värde i gram, det är mycket gelatin så det tillför inte så mycket utom energi.

Action
2004-03-01, 15:53
Ahlgrens bilar är grymma. Jag brukar trycka i mig ca 60gram kolhydrater efter träningspasset nu under diet. Då passar de påsarna som innehåller 70gram perfekt.

De säljs även i storpack billigt på IKEA... tror det är 10 70grams påsar i varje förpackning. :hbang:

Karl_alfred
2004-03-01, 16:45
hehe köpte hem några påsar och tröck en efter passet idag, måste säga att det kändes grymt fel:D har inte köpt godis på 7-8 år.

Diana
2004-03-01, 18:08
ja hittade en gammal påse me diverse skummissar längst in i skafferiet för ett tag sen o va som gjorde mej vääldigt förvånad att de torra vägde exakt lika mkt som de färska /mjuka,, ja trodde oxo att fukten hade dunstat för annars kan dom ju inte hårdna..?hmm

(skyller jämförelse-vägningen på föör mkt fritid:Dhehe )

King Grub
2004-03-01, 18:13
Originally posted by Diana
ja hittade en gammal påse me diverse skummissar längst in i skafferiet för ett tag sen o va som gjorde mej vääldigt förvånad att de torra vägde exakt lika mkt som de färska /mjuka,, ja trodde oxo att fukten hade dunstat för annars kan dom ju inte hårdna..?hmm

(skyller jämförelse-vägningen på föör mkt fritid:Dhehe )

Ytskiktet kanske hade stelnat och förseglat fukten inuti bilarna?

Diana
2004-03-01, 18:18
joo nu när du säger de så, innutti va dom faktiskt ganska färska, då va de mysteriet löst!:cool:

Dymion
2004-03-01, 18:50
När vi ändå är inne på efterträningsmat, är det någon som har koll på GI för vaniljbullar? Det borde ju varaa väldigt högt GI eller är jag ute och cyklar? Vad har mäster Grub att säga om den saken? :bow:

Viveqa
2004-03-01, 19:25
Vaniljbullar innehåller nog en del fett också.
Det ska vara lättupptagligt protein + snabba kolisar direkt efter träningen, inget fett!

King Grub
2004-03-01, 19:45
När vi ändå är inne på efterträningsmat, är det någon som har koll på GI för vaniljbullar? Det borde ju varaa väldigt högt GI eller är jag ute och cyklar? Vad har mäster Grub att säga om den saken? :bow:

Genomsnittsvaniljbullen har ett GI på 55-60.

Dymion
2004-03-01, 20:32
Jag menar inte sådana bullar med massa "gul-röra" i utan vanliga kanelbullar fast istället för kanel så använder man vanillinsocker och tar ytterst lite smör när man bakar dem. Mycket vetemjöl + socker = högt GI eller? Jag vet att fett drar ner Gi:t väldigt mkt men om man ionte använder smör i bullarna?

raZmus
2004-03-01, 20:39
Testade att käka lite algrensbilar och gelegodis efter mitt pass idag. Tillsammans med protte då förstås. Kändes ju helt underbart gott. Kändes enormt olagligt och nästan overkligt. Som att bli skickad till ett parallellt universum där allt gott gör gott och inte som i våra vanliga värld där allt som är gott gör onda saker med groppen.

Gröna Grodor åt folket! :bpump:

z_bumbi
2004-03-01, 21:14
Jag menar inte sådana bullar med massa "gul-röra" i utan vanliga kanelbullar fast istället för kanel så använder man vanillinsocker och tar ytterst lite smör när man bakar dem. Mycket vetemjöl + socker = högt GI eller? Jag vet att fett drar ner Gi:t väldigt mkt men om man ionte använder smör i bullarna?

Vetebröd ligger väl runt 95-100 i GI så det funkar väl ganska bra efter träningen. Varma med mjölk till så låter det t o m underbart. :D

Dymion
2004-03-01, 22:10
Just min tanke z_bumbi, nygräddade varma bullar, direkt från plåten tillsammans med ett stort glas kall mjölk! :eating: