handdator

Visa fullständig version : Chipstutte

Cogge
2013-06-16, 09:33
Tjenna,

Jag har bråkat med mina tuttar sen jag var väldigt liten (12år) och är än idag fäst vid hur dom ser ut. Jag hade en viktnedgång på 34kg för ett år sedan och trodde då att saker och ting skulle bli bättre men neeeej.

Någon som har erfaranheter av chipstuttar innan och vad det beror på och hur man blir av med det?

Efter viktnedgången har jag tränat i 1år ganska intensivt, första halvåret enbart isolationsövningar, andra sl5x5. Jag är ganska nöjd med min kropp, men JUST tuttarna är en pain in the ass. Älskar vitt men vågar inte bära det :D (sounds like a girl but anyways)

Jag kan posta bild om ni vill.

188cm lång
82 kg
14,5% kroppsfett enligt ikognitovåg på sportlife
blond, fina tänder

MVH Cogge

tjing
2013-06-16, 09:37
...Posta bild.

Cogge
2013-06-16, 09:49
Jag skall bara jobba klart så postar jag ikväll :=)

crizzan
2013-06-16, 10:02
Då får jag väl kika in ikväll och kolla på bilden då. Kan ju vara att du har bättre undersida än ovansida bröst (mer muskelmassa) samt att fett ligger på tuttarna som göra att det ser ut som chipstuttar. Kan vara lös hud men känns ju som att det borde fixat sig efter ett år.

LillisJ
2013-06-16, 10:04
Jag kan posta bild om ni vill.

188cm lång
82 kg
14,5% kroppsfett enligt ikognitovåg på sportlife
blond, fina tänder

MVH Cogge

Hahaha what :laugh:

Cogge
2013-06-16, 10:17
Ja håll er gärna tills ikväll, jag behöver få ordning på dem =P

alphahanen2
2013-06-16, 10:34
Då får jag väl kika in ikväll och kolla på bilden då. Kan ju vara att du har bättre undersida än ovansida bröst (mer muskelmassa) samt att fett ligger på tuttarna som göra att det ser ut som chipstuttar. Kan vara lös hud men känns ju som att det borde fixat sig efter ett år.

Tror också det är nåt sånt. OM jag vore du, utan att veta någon bakgrundsfakta, skulle jag träna mer bröst helt enkelt. För det du vill är få de mer tighta och det med mer bröstträning. Kom ihåg att du fortfarande ska träna allt proportionerligt *hug*.

Ja det låter väldigt skumt att du fortfarande har löshud efter ett år med massa träning. Har det inte hänt något alls? Hur gammal är du förresten?

Bryggan
2013-06-16, 10:34
Hahaha

alphahanen2
2013-06-16, 10:36
Hahaha

Du ville inte alls prova att hålla dig till topic? :whipped:

Bryggan
2013-06-16, 10:42
Sorry.

Kan det inte vara tal om gyno då TS. Har du kollat det?

Cogge
2013-06-16, 10:52
Tror också det är nåt sånt. OM jag vore du, utan att veta någon bakgrundsfakta, skulle jag träna mer bröst helt enkelt. För det du vill är få de mer tighta och det med mer bröstträning. Kom ihåg att du fortfarande ska träna allt proportionerligt *hug*.

Ja det låter väldigt skumt att du fortfarande har löshud efter ett år med massa träning. Har det inte hänt något alls? Hur gammal är du förresten?

Tuttarna har minskat i förhållande till viktnedgången men dom är fortfarande lika konstiga. Dom skär sig på något konstigt vis när man har kläder på sig. Jag vet inte om det ser like "illa" ut naket. Jag postar en bild under kvällen

Cogge
2013-06-16, 11:02
Sorry.

Kan det inte vara tal om gyno då TS. Har du kollat det?

Gyno? Du menar att jag ska kolla upp dom eller? Jag har själv funderat på det. Jag tänker kolla upp det beroende på vad ni här på kolo anser :) Om det har med muskelmassa att göra etc skall jag ge det ett försök att ändra träning etc.

Chipstutten
2013-06-16, 12:38
Jag vet hur det känns (tror jag iaf)
Är "pluffsig" runt själva bröstvårtan typ. Ser bättre ut med styva bröstvårtor så det gäller att det är lite halvkallt ute om jag skall gå med bar överkropp :)

Gyno, då skulle det vara hårda knölar va?

Cogge
2013-06-16, 13:17
Jag vet hur det känns (tror jag iaf)
Är "pluffsig" runt själva bröstvårtan typ. Ser bättre ut med styva bröstvårtor så det gäller att det är lite halvkallt ute om jag skall gå med bar överkropp :)

Gyno, då skulle det vara hårda knölar va?

Exakto, styv är bra :D Dom står liksom ut och skär sig väldigt konstigt när man har en t-shirt eller tröja på sig. Knölar har jag inte, det som återstår är kolopanelen.

Bryggan
2013-06-16, 13:43
Hade du pubertal gyno förresten?

Langster
2013-06-16, 13:49
Jag vet inte om det är så, men jag skulle gissa på att även om man inte har gyno, alltså förstorad bröstkörtel, utan bara fettansamling kring brösten så har det med hormoner att göra. Hos män ska det inte samlas fett runt bröstvårtorna.
Har man de problemen kanske man borde kolla upp det med en endokrinolog? Kanske inte helt lätt att övertyga sin husläkare att remittera till det iofs. Sen är det tveksamt om man kan få någon vettig hjälp ändå, att hålla på och manipulera hormoner pga en så trivial sak gör de antagligen inte så gärna.
Det behöver ju inte vara något fel på hormonerna heller utan bara att man har haft otur med receptorerna.

Bryggan
2013-06-16, 13:56
60% av alla pojkar i puberteten har pubertal gyno. Det blir en hård knöl under bröstvårtan som efter 1-2 år försvinner. Den uttöjning som knölen i bröstet "bildade" verkar dock ligga kvar där för alltid. Jag tex har inte gyno och är inte överviktig men bröstvårtorna buktar ut iaf. Det är helt mjukt och inget bakom sas men så är det bara....tyvärr. Fast så farligt är det inte och ingen har någonsin kommenterat detta så det är ingen fara.

Langster
2013-06-16, 14:02
60% av alla pojkar i puberteten har pubertal gyno. Det blir en hård knöl under bröstvårtan som efter 1-2 år försvinner. Den uttöjning som knölen i bröstet "bildade" verkar dock ligga kvar där för alltid. Jag tex har inte gyno och är inte överviktig men bröstvårtorna buktar ut iaf. Det är helt mjukt och inget bakom sas men så är det bara....tyvärr. Fast så farligt är det inte och ingen har någonsin kommenterat detta så det är ingen fara.

Jag kan bli den första om du vill! :d

Jag minns att mina bröstvårtor ömmade i tonåren. Men det blev aldrig mer än så. Antagligen är det även genetiskt.

Löpsko
2013-06-16, 16:18
Jag kan bli den första om du vill! :d

Jag minns att mina bröstvårtor ömmade i tonåren. Men det blev aldrig mer än så. Antagligen är det även genetiskt.

ja

Bryggan
2013-06-16, 17:43
Jag kan bli den första om du vill! :dHaha...gulligt. Det blir inga julklappar för dig i år när du är så elak...

Cogge
2013-06-16, 20:12
http://postimg.org/image/iovff2bjb/33d6e83a/

http://postimg.org/image/avqlxgiul/f8b7e3d8/

Här har vi två bilder, kanske inte dem bästa men men. Mitt bröst lutar på något sätt utåt och kan se väldigt förslappat ut. Är det någon som känner igen detta? Undersidan av bröstet börjar från insidan ganska långt upp från mitten och svänger utåt i en böj som en banana typ. plus att just vid bröstvårtan är det ganska spetsigt. Med tröja ser det väldigt dåligt ut och lite bättre naket men vet liksom inte vad jag ska ta mig till riktigt :)

// Cogge

Cogge
2013-06-16, 20:15
Dom verkade inte komma med så jag har lagt dom i ett nytt album på min profil under namnet "chipstutte" så gå in där o kolla =P

(Jag vet inte hur jag kan ladda upp)

Bryggan
2013-06-16, 20:24
http://www.kolozzeum.com/forum/album.php?albumid=853&pictureid=3579

Nja, det där var väl inget. Odla lite muskler på bringan så kommer du inte att tänka på det ens själv...dina chipstuttar finns bara innanför pannbenet.

Cogge
2013-06-16, 21:03
http://www.kolozzeum.com/forum/album.php?albumid=853&pictureid=3579

Nja, det där var väl inget. Odla lite muskler på bringan så kommer du inte att tänka på det ens själv...dina chipstuttar finns bara innanför pannbenet.

Det är lite värre än vad det ser ut, men men :) Alltså ska man fokusera på något speciellt parti mer än något annat? Tror du det kan vara så att min bröstmuskel är relativt liten och behöver expandera för att forma bröstet annorlunda.

I mitt nedre parti på utkanterna känner jag inte särskilt mycket av min bröstmuskel.

GulligaGurkan
2013-06-16, 21:04
Nej det där var ju inte så farligt, mina är bra mycket värre om det kan vara någon tröst

Bryggan
2013-06-16, 21:06
Jag vet inte vad du har för mål, eller hur du tränar ens. Du har en i mina ögon högst normal bringa med högst normala nipplar. Ser inget fel där.

Du är också en rolig person som skapade en rolig tråd...när sedan användaren "chipstutten" gjorde ett inlägg i den här tråden också så bröt jag ihop. :d

alphahanen2
2013-06-16, 22:28
Såg ganska normalt ut. Mer massa så blir det bra :)

Hreidmar
2013-06-17, 03:53
Det är lite värre än vad det ser ut.Har någon i din omgivning någonsin kommenterat, eller är det bara din egen uppfattning?

Ofta är det våra egna inställningar till våra "skönhetsfel" som är problemen.
Något som ingen annan skulle reagera på kan driva en själv till vansinne i badrumsspegeln.

crizzan
2013-06-17, 04:44
Som de flesta redan skrivit ser det inte konstigt ut alls. Har mera chipstuttar själv och det är bara köra på!

tjing
2013-06-17, 09:19
Det där, chipstuttar?

Cogge
2013-06-17, 09:35
Då satsar jag på mer massa. Tjing jag förstår vad du menar men formen är så skev verkligen, det är som det fattas en bit av muskeln ytterst på tutten och tillsatt fett istället. Mycket är väl också psykiskt men tillslut blir det de enda man tänker på när man har t-shirt =P

Guybrush82
2013-06-17, 11:08
Dina "chipstuttar" sitter, som någon innan mig nämnde, endast innanför ditt pannben. En högst normal bringa.

Bring out the white t-shirt! :D

Chipstutten
2013-06-17, 14:34
Du har hånat mitt användarnamn genom att kalla det där chipstuttar :)

Cogge
2013-06-17, 16:02
Du har hånat mitt användarnamn genom att kalla det där chipstuttar :)

Det var inte menat att håna dina chipsustuttus. Jag har aldrig haft de där manliga bröstet man önskar man hade. Men jag får förlita mig på att det är inbillning som många skriver :)

Cogge
2013-06-17, 16:05
Kan inte du posta dina tuttar så man kan få en gemförelse :D?