Logga in

Visa fullständig version : Händer det att du läser Aftonbladet?

Mental
2013-06-13, 10:54
Handen på hjärtat nu, när ca 1/3 av befolkningen gör det, så käns det utbredda föraktet för läsarkretsen lite konstig.

Så, läser du aftonbladet ibland? Antingen tidning, eller internet eller mobilsite/app.

en stor stark
2013-06-13, 10:55
Ja. Mest p.g.a att jag absolut inte har något annat att göra. På internet.

Pudzianovski
2013-06-13, 10:56
Varje dag. De brukar vara rätt snabba.

tlk
Ungefär en gång om året klickar jag på en länk som leder mig till aftonbladet. Då brukar jag läsa den.

Mental
Personligen mobilsurfar jag på aftonbladet dagligen. Detta trots att jag prenumererar på DN och även läser deras mobilversion.

hurril
2013-06-13, 10:57
Aldrig.

Olegh
2013-06-13, 10:59
Nej, men jag är inte benhård på att inte klicka mig dit via direktlänkning. Så på ett år blir det väl ett gäng besök ändå.

Juxta
2013-06-13, 11:00
Nej. Inte ens om jag har tråkigt på tunnelbanan/eller i ett tomt susande väntrum och en Aftonbladet ligger bredvid.
Läser inte ens löpsedlarna så gott det går.

Trouble
2013-06-13, 11:01
Förut gjorde jag det aldrig av princip men nu händer det emellanåt. Kan vara rätt underhållande men om jag vill läsa nyheter använder jag mig ffa av BBC, El País eller Zeit ausland

awesomooo
2013-06-13, 11:06
Ja varje dag men jag läser inte så mycket, scrollar mest genom sidan bara för att se om det är någon bild som lockar lite.

tossefar
2013-06-13, 11:08
Nepp.

tlk
2013-06-13, 11:09
Nej, men jag är inte benhård på att inte klicka mig dit via direktlänkning. Så på ett år blir det väl ett gäng besök ändå.

Låter som ett JA och inte ett nej.

Robbmeister
2013-06-13, 11:10
Det har hänt någon gång under året men jag tänker inte göra det igen. 50% av nyheterna är om zlatans nya frisyr, vad han klottrat på en bordsduk, vad han ätit till frukost + en massa andra vardagliga händelser som zlatan råkat ut för.
Det är sällan det skrivs något vettigt där så jag läser hellre lokaltidningen.

Olegh
2013-06-13, 11:14
Låter som ett JA och inte ett nej.

Mja, kanske. Men det är väldigt sällan som det händer. Alternativet är ju också "Nej" och inte "Aldrig någonsin".

stridis
2013-06-13, 11:17
Personligen mobilsurfar jag på aftonbladet dagligen. Detta trots att jag prenumererar på DN och även läser deras mobilversion.

Du leker nog lite mycket med mobilen.

Grahn
2013-06-13, 11:18
Undviker det oftast, ibland har man dock tråkigt.

aijou
2013-06-13, 11:21
Ibland om någon länkar till någon speciell artikel. Men jag brukar inte surfa in där själv för att läsa.

awesomooo
2013-06-13, 11:25
Brukar oftast bli upprörd när jag läser AB fast ändå bläddrar jag genom skiten flera gånger om dagen. Något som irriterar mig är när dom varje gång ska tillägga att det minsann var en "lyxbil" som krockade fast det visade sig vara en Mazda Miata eller en Porsche Boxster från 1997. Robert Collin som är motorjournalist hos AB kan dra dit svartpepparn växer, så jävla kass så det finns inte ord som beskriver. Alla andra commies kan dra åt fan dom också som ska gråta när någon dricker ett 700-kronorsvin.

Hackenschmidt
2013-06-13, 11:27
Nej faktiskt inte. Jag är dålig på att läsa nyheterna över huvud taget, men när jag väl gör det så blir det DN eller SVD.

spoon
2013-06-13, 11:30
Läser bara sporten. Nyheterna hittar jag i andra tidningar. Erik Niva, Simon Bank och Per Bjurman är duktiga och underhållande sportjournalister. Att dom kan resa på så många matcher bekostas av all annan skit som folk är intresserade av. På det viset så gynnas även jag av att folk är intresserade av Zlatans nya skor.

awesomooo
2013-06-13, 11:34
Läser bara sporten. Nyheterna hittar jag i andra tidningar. Erik Niva, Simon Bank och Per Bjurman är duktiga och underhållande sportjournalister. Att dom kan resa på så många matcher bekostas av all annan skit som folk är intresserade av. På det viset så gynnas även jag av att folk är intresserade av Zlatans nya skor.

Förutom Mats Wennerholm som ska vara så jävla hipster hela tiden och säga raka motsatsen till alla andra.

Alkro
2013-06-13, 11:42
För ett par år sedan läste jag ganska mycket på aftonbladet.se för då var de alltid snabbast med nyheter och hade väl den bästa hemsidan. Nu när SvD och DN har bättre hemsidor som uppdateras oftare går jag nästan aldrig in på aftonbladet.se

TheOne1994
2013-06-13, 11:45
om 5 år finns inte skiten kvar (AF) det är en j_vla låtsastidning..den är för dom veka individerna :)

Okej
2013-06-13, 11:47
Sista droppen var för några dagar sedan när huvudrubriken handlade om en brud som letade efter killen hon tappade bort på tunnelbanan

Dock är det lite som en trafikolycka, jag vet att jag inte borda kolla, och det kommer inget gott ur det, men jag kikar ändå

Loke
2013-06-13, 11:54
Det är lite roligt att de som stör sig mest på ab också är de som tycks läsa den. Jag läset mycket sällan, men det är inget ställningstagande, jag tycker bara inte den är intressant.

BlötSnö
2013-06-13, 11:54
Aftonbladet slutade läsas för kanske 2-3 år sedan. Trycker inte på länkar. Plockar inte upp tidningen på tunnelbanan.
Visst, jag skulle säkert roas av att läsa den, men samtidigt sitter det ju en röst i bakhuvudet och informerar om hur kontraproduktivt det är att läsa den tidningen och hur mycket skräp/lögner/justeringar/överdrifter det står där.

Expressen och Metro ligger och på listan över ratade tidningar...

LadyG
2013-06-13, 11:59
om 5 år finns inte skiten kvar (AF) det är en j_vla låtsastidning..den är för dom veka individerna :)

Önsketänkande, enligt TU (tidningsutgivarna) går det rätt bra för kvällspressen.

Dagspressens annonsintäkter på nätet uppgick till över en miljard under 2012. Morgontidningarnas annonsintäkter uppgick till 500 Mkr. Både landsortpress och storstadpress ökade. Morgontidningarna på nätet ökade med över 6 procent under 2012. Dessutom ökade kvällstidningarnas annonsintäkter på nätet kraftigt och uppgick till minst en halv miljard.
http://www.tu.se/marknadsinsikt/annonsmarknad/tu-internetbarometer/3834-tu-internetbarometer-helar-2012-dagpressens-natintakter-en-miljard

spoon
2013-06-13, 12:08

Nu blev i varje fall den här svaga individen nyfiken. Vad läser dom starka individerna?

Dreas
2013-06-13, 12:09
Under en gång i månaden snittar jag nog.

Försöker undvika skiten så mycket det går.

Kommer dock inte undan att de har information om typ allt, vilket gör att man kan hitta info om två händelser där istället för på olika sidor.

Diomedea exulans
2013-06-13, 12:11
Ja, ligger den framme, så.

spoon
2013-06-13, 12:14
Det är lite roligt att de som stör sig mest på ab också är de som tycks läsa den. Jag läset mycket sällan, men det är inget ställningstagande, jag tycker bara inte den är intressant.

Jag kan störa mig oerhört på Aftonbladet och Expressen. Numera läser jag inte och blir inte lika irriterad. Men det som gör mig förbannad är att dom har dom ekonomiska förutsättningarna till att göra en bra tidning och istället väljer dom att skriva skit istället. Har journalisterna som jobbar där ingen ryggrad? Hur kan man få för sig att studera till journalist om man inte har intresse i samhället. Om man väl har blivit journalist och fått jobb på en av Sveriges största tidningar, hur kan man då nedvärdera sig till att skriva om så oväsentliga saker och om dom så dåligt.

Lipservice
2013-06-13, 12:15
Nej, bryr mig inte om nyheter överhuvudtaget då 90% är krig, våld, kvinnor om hur dem ska se bättre ut och vad som är på dumburken.

Ladugårdsdörr
2013-06-13, 12:28
Undviker, det ska vara något extremt viktigt om jag ska klicka på en länk som leder dit.

stridis
2013-06-13, 12:30
Undviker, det ska vara något extremt viktigt om jag ska klicka på en länk som leder dit.

Något sådant, men klickar bara på länkar som inte ger deras hemsida klick. Om jag inte blir ditlurad.

TheOne1994
2013-06-13, 12:57
Nu blev i varje fall den här svaga individen nyfiken. Vad läser dom starka individerna?

DN,SVD,DI osv..dom seriösa.

Nordström
2013-06-13, 13:06

Tror du på det som står i dessa tidningar?

Trouble
2013-06-13, 13:09
DN,SVD,DI osv..dom seriösa.

All hail the übermensch

Quint
2013-06-13, 13:16
Sällan jag själv väljer aftonbladets hemsida för att läsa nyheter, men har inget behov av att tvärvägra att följa länkar till deras sida, så ibland är jag ändå där och läser.

Tryman
2013-06-13, 13:23
Har nog inte varit mer än någon gång de senaste 5-6 åren. Tycker inte om deras sensationsjournalistik och rubriker med DÖDS och CHOCK.

Arne Persson
2013-06-13, 13:33
Läser inte (urrk) kommunistblaskor...

benya
2013-06-13, 13:34
Ja, dagligen, mest för sportbladet. Ogillar överlag tidningen ganska grovt, i vanliga fall.

MackeJuve
2013-06-13, 14:23
Varje dag, hur ofta som helst. Sportbladet och Erik Niva är mina vänner :)

pwnyou
2013-06-13, 14:25
Jag trycker på länkar dit ibland.

stridis
2013-06-13, 14:45
Läser inte (urrk) kommunistblaskor...

Vad läser herrn då?

ducedo
2013-06-13, 14:51
Har blockerat domänen för att inte riskera att stödja dem vid ett klick på en oväntad länk.

Anser det vara hyckleri att klaga på kvalitén / läsarna och samtidigt själv besöka sajten.

High1ander
2013-06-13, 14:56
Jag läser ca 3-5st artiklar per år från aftonbladet, majoriteten är klick via kolozzeum.

För 2-3 år sedan kollade jag dom i princip dagligen, men jag började känna att man bara blir av med hjärnkapacitet av att läsa deras skit. Fullt med skitrubriker som lurar hjärnan, inte blir det bättre med alla felstavningar eller saker som att de inte kan bestämma sig i en och samma artikel om "personen är 24 år, sen 25 år, för att avsluta med 23 år". Vet man inte åldern så kan man ju iaf. bestämma sig för en siffra om man ska gissa vad för ålder en som är född 1989 är.

MasterChief
2013-06-13, 19:38
Bara när de skriver något om mig.

awesomooo
2013-06-13, 19:40
Vad läser herrn då?

Connoisseur

Dennis93
2013-06-13, 20:42
Får man fråga varför många är så himla "Skulle inte ens klicka på en ab länk om det gällde världens undergång!!1#!" ?

Själv läser jag inte tidningen så ofta varken fysiskt eller på nätet. Går i princip aldrig in på deras sidor å läser någon av tidningarna på nätet, skulle vara att man klickar på någon länk. Tycker det finns roligare saker att göra på en dator än att läsa tidningen. Skummar igenom DN ibland då vi har den på jobbet. Som några andra sagt tycker jag sporten är nice på ab.

Men som sagt tyckte det var intressant att många var så superanti.

Kryss
2013-06-13, 21:26
Får man fråga varför många är så himla "Skulle inte ens klicka på en ab länk om det gällde världens undergång!!1#!" ?

Själv läser jag inte tidningen så ofta varken fysiskt eller på nätet. Går i princip aldrig in på deras sidor å läser någon av tidningarna på nätet, skulle vara att man klickar på någon länk. Tycker det finns roligare saker att göra på en dator än att läsa tidningen. Skummar igenom DN ibland då vi har den på jobbet. Som några andra sagt tycker jag sporten är nice på ab.

Men som sagt tyckte det var intressant att många var så superanti.

Nåja, nog kan man undvika kvällspressen med den enkla anledningen att man är ointresserad av innehållet och inte vill bidra till deras intäkter.

micke81
2013-06-13, 21:41
Sällan,blir bara arg och tappar hoppet om mänskligheten.
SvD har betydligt bättre utbud av nyheter.

hnric
2013-06-13, 21:45
Dagligen på jobbet. Så nära porrsurfande man kan göra där ju. Prinicip aldrig hemifrån.

Fartman
2013-06-13, 22:19
Varje dag. De brukar vara rätt snabba.

+1, just pga snabbheten, sen att det är en blaska har jag alltid i bakhuvudet. Att alla proffstyckare i tidningen är störiga gör mig inte så mycket heller. Man får liksom ha ett filter i skallen när det gäller AB. Men tex rapportering om större internationella händelser är dom snabba som fan med så då är dom helt ok.

mangemani
2013-06-13, 22:41
ja.
i fika rummet på jobbet.
har väldigt få alternativ att välja mellan, aftonbladet eller tjejernas skit tidningar typ damernas, hänt extra, mode och en massa andra blä tidningar.
så finns det ingen vettig att surra med, ja då slänger jag ett öga på aftonbladet.