Visa fullständig version : Hur stor tror du att DU kan bli ren?
En diskussion kring hur stor "man" kan bli ren är ju ganska ointressant för en själv eftersom det alltid finns genetiska freaks osv som man absolut inte kan relatera till.
En intressantare fråga är kanske hur stor du tror att DU kan bli, om du är/vore ren.
Varning: Denna tråd handlar INTE om:
- Vem som är ren eller inte.
- Om olika preparat osv.
Däremot kan man såklart utgå från andra personer, typ "han tror jag är ren och jag tror att jag har ungefär lika bra gener" eller liknande.
Jag tror att jag kan bli typ 85kg med 6-8% fett om jag fortsätter träna regelbundet i 5 år till (har tränat i 5 år). +/- något kilo beroende på om jag är megaopti eller slarvar en del.
Vad tror ni om er själva?
Fredriiik
2013-06-11, 16:41
jag hoppas på 85kg iaf vid 6-8%. Är 186 lång. Uppåt 90kg i hyffsad form är en dröm :)
Glömde skriva att jag är 185 cm lång.
Jag är 178cm lång och hoppas på att nå längden minus 100 i riktigt bra form, dvs runt 6%. Jag har många kilo dit och började om med min träning som 30+ 2010. Ålder plus att jag inte vunnit i genlotteriet ger väl inte många fördelar. Kanske når jag aldrig dit, men jag ska fan kämpa för att klara det, vill nå detta mål innan jag fyller 40år. Jag har då sju år på mig men hoppas på att nå målet snabbare. Jag lär mig hela tiden mer om vad som fungerar för mig när det kommer till träning och förhoppningsvis finns det mer att lära som kan ta mig till mitt mål.
Med tanke på att jag inte gjort några monsterökningar, långt ifrån, så borde jag ha många kg kvar att hämta in.
PS, gör alltså inget om jag går förbi mitt mål och hamnar lite ovanför längden minus hundra, one can dream : )
MackeJuve
2013-06-11, 17:15
Jag vill väga närmare 100 kg, är i nuläget på 91-92 kg med en del fett på(ganska tunna ben också). 95 kg och runt 10% BF vore inte helt fel.
Väger just nu 90kg fördelat på 184cm. Målet är att väga 90kg med grym form. Har tränat seriöst i 2,5 år..räknar med att vara där om 2,5 år till :)
BobaFett
2013-06-11, 17:36
Väger just nu 85 kilo i rippad form på 187cm. Har varit i samma form i två år men har börjat träna mer seriöst nu och hoppas på 90 kilo rippad vilket jag tror är mitt max. Med tanke på att jag är endast 5 kilo därifrån med rätt dålig träning hittils så hoppas jag att det ska gå rätt snabbt, kanske till nästa år.
Kvicksilver
2013-06-11, 18:19
Jag är 168cm och vägde i morse 69kg efter att ha tränat seriöst i 10 månader och på den tiden lagt på mig exakt 10kg samtidigt som midjemåttet minskat med 2cm.
Tror att om jag fortsätter som nu om ca 5 år kan väga kanske 65kg vid 10% bf. *flex*
Blir alltså att bulka lite lätt de närmsta 4,5 åren för att sedan testa en första deff. :)
Ungkarlsliv
2013-06-11, 18:26
Frågan är ju med vilken fett % du menar ? Jag kan tänka mig att vara 150kg+ på villkoret att jag ligger i topp i styrkelyft. Men det är naturligtvis inte med några 6-8% kroppsfett. Vad jag tror och hoppas att jag kan uppnå är detsamma som Gober längden minus 100 är 182cm lång så runt 82kg i bra form vore trevligt. Ge mig 10-12 år till så :)
tror lätt 95kg 6-8%, 188cm
joelaxelsson
2013-06-11, 18:32
Jag tror att jag kan uppnå 90kg FFM på 95kg kv., dvs på 5-6% BF.
I dagsläget 107kg med uppskattningsvis 16-18% BF.
193cm.
Sheogorath
2013-06-11, 19:28
Inte många hekton mer muskelmassa än jag har, definitivt inte ett helt kilo.
D.v.s. motsvarande ~80 kg @ 5-6% på 186 cm.
traidmill
2013-06-11, 19:31
100kg rippad har alltid varit ett mål och med rippad menar jag 6-8%. Ligger på runt 100kg nu på kanske 12-13% uppskattningsvis. 196cm.
Sheogorath
2013-06-11, 19:38
Jag tror många nybörjare har helt uppåt väggarna orimliga förväntningar. Jag minns när jag bara hade tränat tre år och trodde att jag skulle kunna väga in på 93 kg i tävlingsform. :laugh:
Tror att jag hade kunnat ha en hyffsad form kring 80 kg, kanske 8-10 i bf. Väger 95 idag och är 178 cm kort
tänkt runt 80 kilo på 14-15%bf är 175 cm.
Dock ska ja börja satsa lite på löpning nu ist. (är nybörjare)
Oljeblixten
2013-06-11, 20:01
6% BF 70kilo kanske, tycker jag svarar rätt kasst på träning. :p
billmaier
2013-06-11, 20:02
Hoppas på att någon gång i framtiden ha en hyfsat rippad kropp på 120kg.
Typ 80 kg, 6 % kroppsfett på 181 cm. Har tränat i tre år hittills men om tio år kanske. Har nog drygt 12-13 % kroppsfett på 80 kg just nu.
Sheogorath
2013-06-11, 20:08
Typ 80 kg, 6 % kroppsfett på 181 cm. Har tränat i tre år hittills men om tio år kanske. Har nog drygt 12-13 % kroppsfett på 80 kg just nu.
Tror du har en ganska rimlig uppskattning där, förutsatt något sånär normal genetik för muskelbygge.
Tror du har en ganska rimlig uppskattning där, förutsatt något sånär normal genetik för muskelbygge.
Det tror jag också är rimligt. Fyller inte ens 30 om tio år dock så jag har ju en hel del tid framför mig. Sen ska man inte underskatta hur bra "längden-100" i bra form faktiskt ser ut. Langster här på brädan hade ju sin tävlingsform på 78-79 kg på 181 cm. Då har han ändå sjuka gener för muskelbygge och är ordentligt grov. Nu är ju tävlingsform inte detsamma som 6 %, men ändå.
Sheogorath
2013-06-11, 20:14
Det tror jag också är rimligt. Fyller inte ens 30 om tio år dock så jag har ju en hel del tid framför mig. Sen ska man inte underskatta hur bra "längden-100" i bra form faktiskt ser ut. Langster här på brädan hade ju sin tävlingsform på 78-79 kg på 181 cm. Då har han ändå sjuka gener för muskelbygge och är ordentligt grov. Nu är ju tävlingsform inte detsamma som 6 %, men ändå.
Tja... Man behöver inte skämmas på en amatörscen på 6% i de flesta sammanhang, men visst, knasterhård är man inte. :)
zozofu93
2013-06-11, 20:14
100kg stenhård annars äre inget o ha, 187cm är jag.
Sheogorath
2013-06-11, 20:16
Jag kan säga att du rakt av kan glömma det som ren. Inget snack om saken. Plocka bort 10 kg och du får fortfarande ha riktigt bra genetik för att fixa det under din livstid.
Röda Björnen
2013-06-11, 20:19
Jag vill väga 120 kg muskler, kanelbullar och mjölk. Att vara hård är för småpojkar!
MVH
zozofu93
2013-06-11, 20:21
Jag kan säga att du rakt av kan glömma det som ren. Inget snack om saken. Plocka bort 10 kg och du får fortfarande ha riktigt bra genetik för att fixa det under din livstid.
Väger i dagsläget 92.8kg, bf har jag inte gjort nån mätning men skulle chansa på 12-14%. Har tränat som periodare i 4-5 år, tränat på "riktigt" i 2 år ungefär och då släpar benen lite, tror jag kan ha något kilo att hämta där.
Kanske inte 100kg, men att inte ligga på 90kg hård om ett flertal år, skämtar du med mig eller.
110kg 10% bf tror jag att jag kan ligga på
Sheogorath
2013-06-11, 20:26
Väger i dagsläget 92.8kg, bf har jag inte gjort nån mätning men skulle chansa på 12-14%. Har tränat som periodare i 4-5 år, tränat på "riktigt" i 2 år ungefär och då släpar benen lite, tror jag kan ha något kilo att hämta där.
Kanske inte 100kg, men att inte ligga på 90kg hård om ett flertal år, skämtar du med mig eller.
Be my guest. Prove me wrong! Jag tror inte du fattar hur brutal skillnad det är på 93 kg på 14% mot 90 kg på 4-5%. Särskilt om du redan tränat fem år och plockat ut de flesta kilona muskler redan.
zozofu93
2013-06-11, 20:27
Be my guest. Prove me wrong! ;)
Det kommer jag utan tvekan ;)
Tja... Man behöver inte skämmas på en amatörscen på 6% i de flesta sammanhang, men visst, knasterhård är man inte. :)
Nej, nej, absolut inte. :) Var bara en parentes i sammanhanget. Det är ändå rätt tänkvärt tycker jag, för att anknyta till Langster igen. Förutsättningarna han har/hade kan nog bara jämföras med ett fåtal på forumet, och då faller han ändå inom ramarna på "längden-100 kg i bra form"; en gräns vilken många verkar tycka är i det mindre laget.
30 bmi och 15%bf tror jag att jag kan nå
30 bmi och 10% bf hade varit en dröm men det är nog ouppnåeligt.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Illuminatus
2013-06-11, 20:42
Har som livstidsmål att väga in mig på 75kg @ 6-8% kroppsfett, 172cm.
Väger idag 70kg vid uppskattningsvis 7-8% kroppsfett. Tränat både seriöst & oseriöst sedan 16 års ålder och är idag snart 23 fyllda. Senaste året har dock varit tokseriöst och självklart genererat goda resultat. Benen har framförallt fått sig ett lyft, gissar på bra genetik men även lats, axlar, röv & bröst, egentligen allt kan man säga. Vader och biceps vägrar växa...
83 SL-hård och kolhydratfylld, alternativt 93 inte-så-mjuk och kolhydratfylld. 83 är mer praktiskt men på 93 är jag starkare.
Sheogorath
2013-06-11, 21:06
Nej, nej, absolut inte. :) Var bara en parentes i sammanhanget. Det är ändå rätt tänkvärt tycker jag, för att anknyta till Langster igen. Förutsättningarna han har/hade kan nog bara jämföras med ett fåtal på forumet, och då faller han ändå inom ramarna på "längden-100 kg i bra form"; en gräns vilken många verkar tycka är i det mindre laget.
Exakt. Men dom växer väl upp och blir nertryckta i skorna dom också. ;)
säkert endast 75kg på 8-10% bf, är 187 o har verkligen problem med att fixa kvalitetsmassa, även fast jag gymmar hårt och äter rätt..
började å andra sidan på 62kg skinn & ben och armmåtten har ökat med ca 8-9 cm, men det är inte så imponerande då magen har också ökat rätt bra..
Squamata
2013-06-11, 21:19
Drömmen är 90kg i bra form, förstår dock att de är lite väl mycket att önska sig.. Men nöjer mig säkert med 85kg, ser ju bra ut på mr Bobbafett som är 187cm som jag.
Ja det är väl detta många glömmer, Langster är ju en av de på forumet med bäst genetiska förutsättningar (får man väl förmoda) och han la på sig nästan all sin muskelmassa de första fem åren (har jag för mig han skrev). Med tanke på det så är det rimligen inte särskilt många som tar sig dit utan hjälpmedel.
Största problemet bland de som har enormt högt satta mål de tror att de ska klara är att de underskattar sin fett% enormt och även hur mycket mindre man ökar för varje år.
Jag har som sagt längden minus hundra som mål men realistiskt är kanske några kg under. Är man bara riktigt lågt i fett% så kan det se ganska bra ut även om man inte når den där magiska gränsen.
BisonLGcrew
2013-06-11, 22:08
Vissa verkar se så lite som 10 år som en period man kan komma nära sitt max på...
Jag ser min maxvikt i cbb som ett rimligt mål, 88kg, 180cm, hårdare än tidigare skådat. Att satsa på något mindre ger fel mind set. Jag har gymmat ca 4000 timmar och tidplanen jag satt upp ger ytterligare 7000 timmar för detta mål, och det är en tajt tidplan, inget snack om det. Når man inte dit så fine, men man når garanterat längre än nån med lägre satta mål. Den som säger att någon annans mål är för högt satta utan att veta vad som brinner i den personen är ignorant.
Är ödmjuk och tror jag kommer hamna på 85 kg på mina 190 cm med ungefär 5% kroppsfett dvs.
Motsvarar väl en 90 lite drygt med en 10 % ?
Har aldrig nånsin tränat längre perioder för att bygga utan allt har handlat om vara i form för mig.
Och har som bästa form runt 5% på 77-78 kg :E
SKa bli intressant att se va som kan hända om ja äter på lite =)
Herman H
2013-06-11, 22:13
Frågan var ju egentligen hur stor tror du att du kan bli ren. Den frågan kan man ju dumma sig med hur mycket som helst men jag förutsätter att det handlar om muskler, fettprocent har absolut sin plats här också.
Men det som jag hade tyckt varit riktigt kul att veta är hur stor ni tror att ni kunnat bli om många inte varit så fokuserade på fettprocenten? Nu snackar vi inte farligt överviktig osv utan en "normal" fettprocent, kanske något sorts snitt här i landet som någon klok säkert kan hitta på nätet.
Jag personligen har lite svårt att se hur man vill byta ut (som jag då) mina 132kg på 184cm till 84kg på 184cm, det är 50kg som jag skulle rent teoretiskt kunna banta bort. Styrkeförlusten hade blivit så stor att mitt ego förmodligen hade emigrerat till någon bananrepublik i Sydamerika.
Är verkligen de flestas fokus här i tråden hur stor man kan vara hård utan någon hänsyn till hur stark man då är i förhållande till aningens mer fett på kroppen?
Sheogorath
2013-06-11, 22:15
Frågan var ju egentligen hur stor tror du att du kan bli ren. Den frågan kan man ju dumma sig med hur mycket som helst men jag förutsätter att det handlar om muskler, fettprocent har absolut sin plats här också.
Men det som jag hade tyckt varit riktigt kul att veta är hur stor ni tror att ni kunnat bli om många inte varit så fokuserade på fettprocenten? Nu snackar vi inte farligt överviktig osv utan en "normal" fettprocent, kanske något sorts snitt här i landet som någon klok säkert kan hitta på nätet.
Jag personligen har lite svårt att se hur man vill byta ut (som jag då) mina 132kg på 184cm till 84kg på 184cm, det är 50kg som jag skulle rent teoretiskt kunna banta bort. Styrkeförlusten hade blivit så stor att mitt ego förmodligen hade emigrerat till någon bananrepublik i Sydamerika.
Är verkligen de flestas fokus här i tråden hur stor man kan vara hård utan någon hänsyn till hur stark man då är i förhållande till aningens mer fett på kroppen?
Hellre deffad och klen än fet och ändå ganska klen. Det är typ mina två alternativ. :D
Hellre "Svensson stark" och snygg än "Svinstark" och fet imho *flex*
Jag är ren men äter för lite för att växa och är för stressad i allmänhet för att orka satsa, har faktiskt gett upp tanken på att bli grov, satsar på styrka istället.
Väger runt 100kg nu på 188cm och skulle väl tippa att jag har ca. 15% fett. Kanske skulle kunna lägga på ett par kg muskelmassa på det med optimal kost och satsning men jag är väldigt smal i grunden liksom alla i min släkt.
Jag tror att mitt genetiska max följer den klassiska mallen dvs. 88kg på 188 i bra form. Mer än så tror jag inte min genpool skulle tillåta :d
filmjölk
2013-06-11, 22:20
Peter Siepen-fysik hade jag kunnat nå om jag hårddeffade och samtidigt lyfte som fan och lyckades packa på några kg muskelmassa. 5 år till det skulle jag kalla realistiskt om jag skulle palla att deffa.
Jag tror många nybörjare har helt uppåt väggarna orimliga förväntningar. Jag minns när jag bara hade tränat tre år och trodde att jag skulle kunna väga in på 93 kg i tävlingsform. :laugh:
Haha såna där tankar har jag också haft en gång i tiden, när jag vägde 104kg i ok form trodde jag att jag skulle kunna väga in på typ 88-90 och hävda mig i Classic BB :d Oh those where the days...
Sheogorath
2013-06-11, 22:21
Peter Siepen-fysik hade jag kunnat nå om jag hårddeffade och samtidigt lyfte som fan och lyckades packa på några kg muskelmassa. 5 år till det skulle jag kalla realistiskt om jag skulle palla att deffa.
Ta inte i så du spricker nu. Peter Siepen tar säkert 110 kg i marklyft och maxar nog ut på +50 i militären.
Enligt Flashback gör han några reps på 120 i bänkpress.
Sheogorath
2013-06-11, 22:33
Enligt Flashback gör han några reps på 120 i bänkpress.
OK sorry filmjölk, det där kan bli tufft! Men om du verklig vill så kan du!
Grazzafukkinrazzi
2013-06-11, 22:40
Vettefan, något sånt här kanske:
tz8JwO12KOM
Landström
2013-06-11, 22:56
Jag är 187 cm. Här väger jag 89 kg. Att addera 11 kg ren muskelmassa på det hade inneburit jääävligt mycket kött. Att göra det med rent "proteinpulver i påsen" vore en bedrift utöver det vanliga.
Xtreme-G
2013-06-11, 23:07
Jag har haft som mål att väga 80 kg "i bra form" på mina 181 cm sedan jag började träna 2004. Min definition av bra form är inte tävlingsform utan snarare kring 7-9 %. Jag har legat bättre till än nu på grund långvariga ryggproblem men jag tippar att jag är omkring 7-8 kg bort i dagsläget. Tror att det är liten chans att nå målet med de förutsättningar jag har.
BobaFett
2013-06-11, 23:18
Drömmen är 90kg i bra form, förstår dock att de är lite väl mycket att önska sig.. Men nöjer mig säkert med 85kg, ser ju bra ut på mr Bobbafett som är 187cm som jag.
Tackar :) Tror att du kommer att vara i bra form vid 90 då jag tror att du har lite mer muskelmassa än jag.
Håller med om Sheogorath, de flesta har en skev uppfattning och det beror på att de aldrig deffat och sett hur mycket mindre man är deffad samt hur mycket man måste gå ner för att bli det.
Har du jäkligt bra gener så kan du förvänta dig längden minus 100 rippad (något kilo mer/mindre beroende på längd kanske) och det är jäkligt mycket muskler.
Hahaha du tog orden ur mun på mig. :D
Blindguard1
2013-06-11, 23:22
189cm, 105-110kg på 10%. Då 350 mark, 250 böj, 200 bänk. Lätt...
Spacedogg
2013-06-11, 23:23
Jag är 187 cm. Här väger jag 89 kg. Att addera 11 kg ren muskelmassa på det hade inneburit jääävligt mycket kött. Att göra det med rent "proteinpulver i påsen" vore en bedrift utöver det vanliga.
Ser riktigt hårt ut!
Till svar på frågan så håller jag nog med att längden-100 +/- några kilon med lågt BF. Själv tycker jag inte vikten i muskler är så intressant utan hur annorlunda en person kan se ut tack vare muskelfästen, bukar och skelettstruktur på samma LBM.
+1
Senaste gången jag hörde något liknande var en klasskamrat med riktigt bra fysik som frågade "men tänker du köra vidare? Vill du bli större?". Kom inte ihåg vad jag svarade eftersom jag försökt bli mycket större (än vad jag är just nu) i långt över 10 år. Men följdkommentaren var (han var kort som mig, 173-175 kanske) att han tänkte något i stil med 90kg i tävlingsform. Tror han hade tränat i cirka 4 år redan med otroligt bra resultat (bättre än mig på mina 15 år). Men kom igen. 90 kg @ 175 cm :laugh:
Å andra sidan kanske han menade att han tänkte börja med steroider med tiden. Men jag blev så ställd av hans naivitet att jag nog inte riktigt visste hur jag skulle svara på det :P
Edit: Jag gillar inte att försöka var realistisk eftersom det kan hindra den lilla uns av hopp jag har kvar men jag ska ge ett försök...
71 kg, 173 cm @ 5% bf (tömd på vätska et. al)
Antagligen lite överdrivet mycket men ändå. Misstänker att det handlar om 2-3 kg extra muskelmassa så det är ganska hoppfullt...
tja.. 90kg på 172cm utan att vara fet kanske.. det skulle väl då motsvara drygt 70pannor "rippad" (= ännu mindre om man ska stå på en BB-scen). Tror inte jag har nån vidare genetik för att vara hård och jag är heller inte speciellt intresserad av det. Då vore det mer nice att ligga strax över BMI 30 utan att vara ett fetto och kanske också prestera styrkemässigt.
I dagsläget väger jag nästan 100 och kanske skulle väga in på 80-85kg i den formen jag menar, så +5-10kg i blandad massa bör väl kunna uppnås då man kan packa på sig muskelmassa en bra bit upp i åren, speciellt om man inte måste vara mager på samma gång.
Rawsteel
2013-06-12, 00:57
Tränat 5½ år, varav 3½ med ett strukturerat upplägg och progression som det primära målet och i det tempot jag lagt på mig muskler så skulle jag tippa på max 75-76 runt 8% BF på mina 180.
Idag väger jag 73 på 10-11%.
Hatar genetiken en fick, men det är bara att kriga på och hoppas på att man lyckas nå sitt mål.
Nebuchadnezzar
2013-06-12, 01:29
Eftersom jag är jättelång så kan jag nog bli rätt stor. Räknar inte med några längden-100 rippad däremot.
Jag vet inte riktigt. Jag har sedan jag började med styrketräning blivit ca 1 cm längre (efter 20 års ålder), dels tror jag på att benstommen och all muskulatur förstärkts och "byggts ut" och dels för att jag fått rakare och bättre hållning.
Är 186 drygt idag och när jag tittar i spegeln (och beräknar med min utveckling hittills) uppskattar jag att jag skulle kunna i bästa fall bli ca 8 cm längre. Låter kanske orimligt i era öron men jag har ovanligt smal benstomme för min längd och har väl därför lätt att bygga på åt alla håll.
Kommer dock ta många år innan man når det maximala. Men nästa år vill jag vara 187 cm.
Nog om längd, jag vet inte vilken vikt jag har som mål. Jag vill att det ska vara proportionerligt och symmetriskt, en zyzz-liknande fysik. Vill absolut inte ha någon bodybuilder-mage.
Hur mycket kan man väga på 187 cm och fortfarande vara rippad och se vettig ut? Det ska ju inte se ut som man kan bli uppäten av sina egna armar. Har fått för mig att man måste vara över 190 för att det ska se riktigt bra ut med en tresiffrig vikt.
En sak har jag iallafall lärt mig och det är att man kan växa mycket mer än vad man tror, på helt naturlig väg.
185cm lång, väger 89kg i dagsläget, typ runt 79-80kg är jag i rätt fin form ändå. Så lägger jag på mig 5-6kg muskelmassa så är jag nöjd! räknar med att kunna göra det på typ 5 år till iaf ;)
Jag frågar mig snarare hur stark jag kan bli lätt.
Mäter min framgång i hur många procent av kroppsvikten jag kan lyfta i olika övningar.
Längden -100 i bra form (5-10%) verkar vara det dom flesta anser vara en bra mätpunkt för genetiskt max.
Väger ca 79kg på 182 cm och 6,5% med 9 punkts kaliper för tillfället. Så jag tror inte jag kommer bli särskillt mycket större. Tror att det finns potensial för lite mer massa på benen så kanske att jag kan väga 82kg i samma form om nått år.
74 kg knasterhård på 177 cm kanske. Där går väl min gräns tror jag. Är nere på runt 76-77 kg med en helt godkänd sommarform nu men det skulle behövas ett par kilo muskler till på kroppen för att ens vara i närheten av det målet. Jag tror jag inte kommer nå upp till max då jag inte tar träningen på det allvaret ett sådant mål kräver.
Tackar :) Tror att du kommer att vara i bra form vid 90 då jag tror att du har lite mer muskelmassa än jag.
Håller med om Sheogorath, de flesta har en skev uppfattning och det beror på att de aldrig deffat och sett hur mycket mindre man är deffad samt hur mycket man måste gå ner för att bli det.
Har du jäkligt bra gener så kan du förvänta dig längden minus 100 rippad (något kilo mer/mindre beroende på längd kanske) och det är jäkligt mycket muskler.
Haha amen :)
Gillar när folk som är rent ut sagt feta på 100-120 kg tror sig vara i kanonform på 90 kg :D Sedan har de muskelmassa för max 75 :D
Tror inte folk riktigt fattar hur liten man är på runt 5% och tömd tex :)
PureWhey
2013-06-12, 15:16
85kg hård vore kul någon dag... Just nu ligger jag på cirkus 80 kilogram och är väl någonstans mellan 10-11(2?)%bf.
185cm.
Latissimus Dorsi
2013-06-12, 15:46
Runt 75kg knackhård, är 172-173.
Någon som kan nämna några namn på personer som har dessa statsen, t ex "Typ 80 kg, 6 % kroppsfett på 181 cm." hur ser en sådan person ut?
Personer som Mikael Hollsten, Ulisses Jr, Matt Ogus och Robert Berg, hur ser deras stats ut? Hur mycket väger dem på 5-10% BF? Undrar så jag får en uppfattning om hur stora personer är som väger t ex 80kg på 6% BF på 181 cm osv :)
Någon som kan nämna några namn på personer som har dessa statsen, t ex "Typ 80 kg, 6 % kroppsfett på 181 cm." hur ser en sådan person ut?
Personer som Mikael Hollsten, Ulisses Jr, Matt Ogus och Robert Berg, hur ser deras stats ut? Hur mycket väger dem på 5-10% BF? Undrar så jag får en uppfattning om hur stora personer är som väger t ex 80kg på 6% BF på 181 cm osv :)
http://2.bp.blogspot.com/_dtaWqzV6d7M/TRib99OMPPI/AAAAAAAAA8c/UJxDOIPZdkk/s400/Intermittent%2BFasting%2BLeangains%2BCompetition%2 BDay%2BLange.jpg
Langster: 181 cm/79 kg (-102). Estimated body fat on competition day: 4-4.5%.
3 weeks out (82kg)
http://4.bp.blogspot.com/_dtaWqzV6d7M/TRib2m87l8I/AAAAAAAAA8U/U5aTKCcK7nQ/s400/Intermittent%2BFasting%2BLeangains%2B3%2BWeeks%2BO ut%2BLange.jpg
Där har du, är väl inget? fixar väl alla på några år? :d
JK! Sjukt bra fysik.
Ett till exempel från Leangains (precis som ovan)
Andreaz: 169 cm/69-71 kg (-100/-98). Estimated body fat on competition day: 5-6%.
http://1.bp.blogspot.com/_dtaWqzV6d7M/TRoPYhMC2MI/AAAAAAAAA9E/F-aGGfUeC9A/s400/Intermittent%2BFasting%2BLeangains%2BAthletic%2BFi tness%2BEngstr%25C3%25B6m.jpg
Andreaz har tränat i vad, 20år?
Tittar man på dessa två exempel så är det kanske lättare att fatta hur bra längden minus hundra är OM man är ren.
varför är alla på kolozzeum så anti doping?
om jag bor i ett land där det är lagligt och använder det där, är det fortfarande inte ok?
varför är alla på kolozzeum så anti doping?
om jag bor i ett land där det är lagligt och använder det där, är det fortfarande inte ok?
Vad har det med saken att göra? Tråden handlar om hur stor man tror man kan bli ren.
De flesta i tråden bor nog i Sverige.
Runt 76kg och 4-6% bf skulle jag nog klara ifall jag levde för att träna.
Sent from my XT897 using Tapatalk 2
Ett inlägg till om dopning och personen och tråden ryker.
Ja, vi är emot dopning på Kolozzeum. Tråden handlar om mål som man bör kunna uppnå UTAN dopning.
HMS Laestander
2013-06-12, 17:18
Skulle nog kunna landa mellan 92-100kg i en hyfsad form om några år. Där ligger målet iallafall :)
185cm, 96kg idag (däremot rätt taskig form, hög BF.)
Ett inlägg till om dopning och personen och tråden ryker.
Ja, vi är emot dopning på Kolozzeum. Tråden handlar om mål som man bör kunna uppnå UTAN dopning.
Varför? Är det inte bättre att bara banna medlemmar som diskuterar det i trådar där vi inte ska diskutera det? Kommer ju alltid vara någon mupp som tvunget ska in och skriva massa skit och det är jättetrist när en tråd försvinner pga det. Kollektiv bestraffning känns onödigt?
Det är upp till oss alla.
Flippar tråden ut och känslorna tar över i argumenteringen kan det bli svårt att rensa tråden till något läsvärt. Rapporterar ni tidigt ska det säkert gå att hålla tråden på en bra nivå.
BobaFett
2013-06-12, 17:50
i en hyfsad form om några år.
Rätt vagt uttryck, vad är en hyfsad form? Längden minus hundra i "hyfsad" form och rippad form kan ju skilja en sådär 5-15 kilo beroende på vad man menar :p
Rätt vagt uttryck, vad är en hyfsad form? Längden minus hundra i "hyfsad" form och rippad form kan ju skilja en sådär 5-15 kilo beroende på vad man menar :p
Hyfsad form 10-12%, bra form 8%, riktigt bra 6% (och givetvis under). Ungefär så ser jag på det. Och ja, skillnaden mellan 12 och 6% är ju enorm.
BobaFett
2013-06-12, 17:54
http://2.bp.blogspot.com/_dtaWqzV6d7M/TRib99OMPPI/AAAAAAAAA8c/UJxDOIPZdkk/s400/Intermittent%2BFasting%2BLeangains%2BCompetition%2 BDay%2BLange.jpg
Langster: 181 cm/79 kg (-102). Estimated body fat on competition day: 4-4.5%.
3 weeks out (82kg)
http://4.bp.blogspot.com/_dtaWqzV6d7M/TRib2m87l8I/AAAAAAAAA8U/U5aTKCcK7nQ/s400/Intermittent%2BFasting%2BLeangains%2B3%2BWeeks%2BO ut%2BLange.jpg
Där har du, är väl inget? fixar väl alla på några år? :d
JK! Sjukt bra fysik.
Så sjukt vad mycket mindre han är vätsketömd. Har upplevt detta själv, i slutet på deffen ser man som mest rippad ut men även ganska liten/platt. När man börjar äta igen är man betydligt bitigare men kanske inte lika rippad på grund av trycket/vätskan.
Tycker att han ser 10 ggr bättre ut på den nedre bilden.
BobaFett
2013-06-12, 17:57
Hyfsad form 10-12%, bra form 8%, riktigt bra 6% (och givetvis under). Ungefär så ser jag på det. Och ja, skillnaden mellan 12 och 6% är ju enorm.
I så fall kan han ju glömma 100 kilo 10-12% på 185 cm om han inte har helt makalösa gener. Hoppas han når dit men det är högst osannolikt.
filmjölk
2013-06-12, 17:58
Haha amen :)
Gillar när folk som är rent ut sagt feta på 100-120 kg tror sig vara i kanonform på 90 kg :D Sedan har de muskelmassa för max 75 :D
Tror inte folk riktigt fattar hur liten man är på runt 5% och tömd tex :)
Varför skulle 5% kroppsfett och tömd vara något att sträva efter?
Jag är fet väger runt 110 en fet dag, och jag hade vart i kanonform på 90. magen hade vart avsevärt mindre, dessutom hade det synts att jag tränar. Dvs kanonform relativt nuvarande form.
Ta reda på vad dessa fetton avser med kanonform är ett hett tips, aidshård på 5% är inte ett slags allmängiltligt mål.
Hmm.. Efter ungefär 2 års träning och konstant viktuppgång gjorde jag min första diet och slutade på 83 kg på en längd av 181 cm. Vet inte riktigt hur jag vågar klassa min form i de stadiet, inga mätningar gjordes. Syftet var enbart att tappa runt 10 kg för att få ett bättre utgångsläge för att fortsätta öka i massa, denna gången med en betydligt långsammare takt på viktuppgången. Kan posta bild fall någon vill hjälpa med en uppskattning av BF. Tror iaf jag kan väga 90 kg med samma form som efter dieten om 3-4 år, sen iaf ta bort 5-6 kg för att därifrån vara tävlingshård. Så mitt slutliga svar blir 84-85 kg på 181.
Så sjukt vad mycket mindre han är vätsketömd. Har upplevt detta själv, i slutet på deffen ser man som mest rippad ut men även ganska liten/platt. När man börjar äta igen är man betydligt bitigare men kanske inte lika rippad på grund av trycket/vätskan.
Ja kollar man offseason bilder han lagt upp (fortfarande i hyffsad form) så är det en jävla skillnad. Så vill man se grov ut är det ju inte tävlingsform som gäller. Langsters massa, och ca 10% bf + kolhydrater så är det en helt annan fysik.
BobaFett
2013-06-12, 18:18
Så vill man se grov ut är det ju inte tävlingsform som gäller.
Jaja, själv ser nog oftast rätt spinkig ut med kläder på eftersom jag föredrar att vara rippad året om. Folk som ser mig på gymmet blir helt paffa och säger vaffan vad bitig du har blivit. Har du tränat mycket på sistone? Du såg mig igår liksom haha *gah!*
En kompis på jobbet sa till mig: fan jag trodde du hade slutat träna så visade jag en bild. Han blev helt paff och sa men det där är en gammal bild va? Nej den var tagen förra veckan.
Sjukt tråkigt *whatever*
Jaja, själv ser nog oftast rätt spinkig ut med kläder på eftersom jag föredrar att vara rippad året om. Folk som ser mig på gymmet blir helt paffa och säger vaffan vad bitig du har blivit. Har du tränat mycket på sistone? Du såg mig igår liksom haha *gah!*
En kompis på jobbet sa till mig: fan jag trodde du hade slutat träna så visade jag en bild. Han blev helt paff och sa men det där är en gammal bild va? Nej den var tagen förra veckan.
Sjukt tråkigt *whatever*
Eller ganska bra om du vill ha normala kläder, anses vara snygg av de flesta människor osv :-)
Annars är det ju bara att bulka upp dig några kg så du fyller ut tischan på stan ;-)
HookersUnited
2013-06-12, 18:23
75 kg med hyfsad form, 179 cm.
BobaFett
2013-06-12, 18:34
Eller ganska bra om du vill ha normala kläder, anses vara snygg av de flesta människor osv :-)
Annars är det ju bara att bulka upp dig några kg så du fyller ut tischan på stan ;-)
Näää fan, tycker att det är fult att vara bulkig, i så fall föredrar jag smal :)
I tight t-shirt är det lugnt men har man en tröja eller skjorta där man bara ser halsen så kan man tro att jag är anorektisk hahah. Vissa är ju tvärtom, har nog att göra med om man har en brutal nacke eller inte. Jag har det inte.
BobaFett
2013-06-12, 18:48
Varför skulle 5% kroppsfett och tömd vara något att sträva efter?
Jag är fet väger runt 110 en fet dag, och jag hade vart i kanonform på 90. magen hade vart avsevärt mindre, dessutom hade det synts att jag tränar. Dvs kanonform relativt nuvarande form.
Ta reda på vad dessa fetton avser med kanonform är ett hett tips, aidshård på 5% är inte ett slags allmängiltligt mål.
Tror att de flesta håller med dig om att en bra form är mycket muskler utan fettvalkar (dvs ej fet men slät form). Fast problemet är att det är väldigt svårt att veta hur mycket muskelmassa man har under. Kan skilja 10 kilo liksom. Mycket lättare att säga längden minus hundra rippad. Då har man mycket mindre felmarginal. Längden minus hundra +/- nåt kilo verkar allmänt accepterat är en gräns på vad man kan uppnå ren.
Å andra sidan har nog de flesta inte varit rippade nån gång så "hyfsad" form kanske är bättre då fler kan relatera till det.
filmjölk
2013-06-12, 19:22
Tror att de flesta håller med dig om att en bra form är mycket muskler utan fettvalkar (dvs ej fet men slät form). Fast problemet är att det är väldigt svårt att veta hur mycket muskelmassa man har under. Kan skilja 10 kilo liksom. Mycket lättare att säga längden minus hundra rippad. Då har man mycket mindre felmarginal. Längden minus hundra +/- nåt kilo verkar allmänt accepterat är en gräns på vad man kan uppnå ren.
Å andra sidan har nog de flesta inte varit rippade nån gång så "hyfsad" form kanske är bättre då fler kan relatera till det.
Det är ganska enkelt att veta ungefär hur mycket muskelmassa man har under späcket, oavsett hur fet man än är, genom att fettmäta sig. (Sen vad som försvinner om man vill bli hård är en helt annan sak).
Tex en lönntjockis på 100kg med 15% BF, har avsevärt mycket större muskelmassa än en 82kgs smalis med 5% BF.
"Bra form" är väl ungefär om man kan skönja ett sexpack som kanske inte är jättetydligt men som blir påtagligt om man gör en magpose. Ju mer muskler man har desto högre bf% kan man ha och ändå vara i "bra form".
Eller ja. Där kanske man tycker olika.
kanonform är ett hett tips, aidshård på 5% är inte ett slags allmängiltligt mål.HAHAHA* jag lolade iaf :)
BobaFett
2013-06-12, 20:06
Tex en lönntjockis på 100kg med 15% BF, har avsevärt mycket större muskelmassa än en 82kgs smalis med 5% BF.
Ja men hur mycket muskelmassa kommer det att vara kvar vid en eventuell deff? En sumobrottare har nästan lika mycket muskelmassa som en kroppsbyggare men skulle han deffa hade han inte kunnat behålla allt.
Tror att jag skulle kunna väga en 74-75 kg i bra form, är 172. Vägt runt 85 som mest i hyffsad bulkform och är nere på 77 nu. Men skulle jag maximera styrketräningen i något år och deffa ner mig skulle det landa 74-75 (tiden får utvisa).
Det är ganska enkelt att veta ungefär hur mycket muskelmassa man har under späcket, oavsett hur fet man än är, genom att fettmäta sig. (Sen vad som försvinner om man vill bli hård är en helt annan sak).
80 stenhård är fan så mkt "större" än 100 lönnfet/fet i mina ögon iaf.
men smaken e väl som baken
dvitamin
2013-06-13, 07:51
den här längden -100 är ju rätt känd men som tjej på 163 cm känns det lite väl overkligt. Vad är rimligt att förvänta sig med bra form?
Just nu på 56kg och finns verkligen kvar att ta av, ska sexpacket fram känns det som att man kommer försvinna...
Langster
2013-06-13, 08:39
den här längden -100 är ju rätt känd men som tjej på 163 cm känns det lite väl overkligt. Vad är rimligt att förvänta sig med bra form?
Just nu på 56kg och finns verkligen kvar att ta av, ska sexpacket fram känns det som att man kommer försvinna...
Längden -110 kanske? Och då med en högre fettprocent än vad som anses vara tävlingsform för killar. En tjej på -100 skulle vara enormt grov.
Notera nu att längden -100 ses som en gräns för vad en kille kan uppnå ren i tävlingsform, vilket är rätt mycket mer deffad än att magrutorna syns. Efter många års träning.
Xtreme-G
2013-06-13, 08:47
Man får ju också tänka på att längden -100 är en linjärisering som inte gör sig rättvisa för alla längder utan snarare kring normallängd. Ser man på classic bodybuilding har man ju längden -100 plus en kontant som ökar ju längre man är. Jämför med BMI där man får fördela sin vikt på längden i kvadrat.
Langster
2013-06-13, 09:07
En sak misslyckades jag med på tävlingen och det var att ladda ordentligt.
2 dagar senare när jag tränade hade jag sånt jävla tryck så att jag trodde att skinnet skulle spricka. Lite av det trycket kunde man ju haft på scen istället :)
Men bilderna visar kanske inte riktigt en rättvis bild ändå, olika ljus osv.
Vägde in på 82 kg och mättes till 179 cm BTW, så hela den här grejen med -100 är ju lite flytande och mäts med gummiband så att säga...
Langster, av nyfikenhet vad gick fel när du ladda?
BobaFett
2013-06-13, 11:11
En sak misslyckades jag med på tävlingen och det var att ladda ordentligt.
2 dagar senare när jag tränade hade jag sånt jävla tryck så att jag trodde att skinnet skulle spricka. Lite av det trycket kunde man ju haft på scen istället :)
Men bilderna visar kanske inte riktigt en rättvis bild ändå, olika ljus osv.
Vägde in på 82 kg och mättes till 179 cm BTW, så hela den här grejen med -100 är ju lite flytande och mäts med gummiband så att säga...
Ja det kan skilja några kilo sen så är du nog den överlägset mest vältränade på kolozzeum (visuellt i alla fall) och har förmodligen väldigt ovanligt fördelaktiga gener och det stämmer ju rätt bra även på dig. Det kan skilja 3 kilo före/efter badrummet liksom :cool:
Är nog lättare att nå längden minus hundra ju kortare man är. Är man 190 så är det ju mer muskelmassa som ska byggas.
Langster
2013-06-13, 15:39
Langster, av nyfikenhet vad gick fel när du ladda?
Jag kunde ha tryckt i mig mer kolhydrater, var feg där. Plus att jag knappt värmde upp innan scen, det var ingen pump att tala om alls.
Jag hade nog kunnat trycka i mig MASSOR och bara blivit bättre av det, men jag åt typ 10 riskakor eller nåt :d Sen efter förbedömningen så trodde jag inte att jag skulle gå vidare så då åt jag bara jordnötssmör!
Det är alltså det som hände på själva tävlingsdagen, tills dess gick det nog så bra det kunde.
Ja det kan skilja några kilo sen så är du nog den överlägset mest vältränade på kolozzeum (visuellt i alla fall) och har förmodligen väldigt ovanligt fördelaktiga gener och det stämmer ju rätt bra även på dig. Det kan skilja 3 kilo före/efter badrummet liksom :cool:
Är nog lättare att nå längden minus hundra ju kortare man är. Är man 190 så är det ju mer muskelmassa som ska byggas.
Tackar ödmjukast, jag tycker dock att det finns massor av folk här som är lika, eller mer vältränade än jag. Pepzadept och Landström är bara ett par exempel som jag kommer på på rak arm.
Sen så kan man tycka att olika saker ser bra ut osv, det förstår jag, men ibland känns det nästan som att det oförtjänt går till överdrift. Med det sagt menar jag inte att jag inte uppskattar det!
Förhoppningsvis 75 kg i bra form. Vad bra form är vet jag inte riktigt, synliga rutor och smal midja typ.
Jag har tränat i 25 år, alltid varit äkligt seriös och målet har varit att bli så stor som möjligt. Inte varit rädd att bulka upp mig och sällan varit tokdeffad under dessa år. Är nu 40+ och inser att jag nog nått mitt max, för hur jag än gör så händer det inget eller knapp märkbart i alla fall.
Startläge 18 år
194 cm
65 kg
29 cm i överarm
49 cm i ben
Fett% 8-10 ca
Bänk 1*40 kg
Slutläge 43 år
194 cm (har inte krymt än)
94 kg
43 cm i överarm
62 cm i ben
Fett % 8-10 ca
Bänk 1*140 kg
Tokbulkad 35 år
194
135 kg
50 cm i överarm
71 cm i ben
Fett % osäker 20 ca
Bänk 1*180 kg (strikt)
Har haft som mål att nå 100 kg med 8-10 i fett %, men det verkar inte möjligt helt enkelt
Fredriiik
2013-06-14, 11:04
Ja men hur mycket muskelmassa kommer det att vara kvar vid en eventuell deff? En sumobrottare har nästan lika mycket muskelmassa som en kroppsbyggare men skulle han deffa hade han inte kunnat behålla allt.
det där med sumobrottarna är fan taget med en hink salt asså. De har så jäkla mycket fett och tränar inte ens i närheten av så mycket som kroppsbyggare gör. Fettfri massa kanske men inte fasen rena muskler.
filmjölk
2013-06-14, 12:26
det där med sumobrottarna är fan taget med en hink salt asså. De har så jäkla mycket fett och tränar inte ens i närheten av så mycket som kroppsbyggare gör. Fettfri massa kanske men inte fasen rena muskler.
Ungefär 5 timmars träning/dag. En kroppsbyggare river av ett lats och triceps-pass samt cardio till tonerna av "Get down with the sickness" på hälften av den tiden.
Alltidxx
2013-06-14, 14:35
Hur kan tråden vara åtta sidor lång med spekulation kring hur stor man kan bli utan att en enda länkat till vettig formel för uträkning? Spekulation för spekulations skull är väl ändå inte fullt så intressant? Som att räkna matte i skolan utan att kolla svaren.
http://www.weightrainer.net/potential.html
Hoppas på att bli större ren än han: http://bit.ly/178gGf4
mr sleepy
2013-06-14, 15:00
Hoppas på att bli större ren än han: http://bit.ly/178gGf4
Det ser inte lätt hjort ut att bli så stor...
aronohman
2013-06-14, 15:29
92-95kg rippad hade varit en dröm, väger 89-90 nu med inte den bästa formen. 185cm, dock bara 15 än
BobaFett
2013-06-14, 15:39
92-95kg rippad hade varit en dröm, väger 89-90 nu med inte den bästa formen. 185cm, dock bara 15 än
Så säg 15-20 kilo muskler kvar då.
Du har bättre form än många som har tränat i flera år.
aronohman
2013-06-14, 15:51
Så säg 15-20 kilo muskler kvar då.
Ja ungefär, nog är det väll möjligt pm sisådär 7-8år?
Tack kul att höra! Tränat i ca 20 månader
Ja ungefär, nog är det väll möjligt pm sisådär 7-8år?
Tack kul att höra! Tränat i ca 20 månader
Jag skulle seriöst råda dig till att försöka fixa en coach inom byggning, eller nån som kan hjälpa dig uppåt, för du kommer kunna tävla om ett par år och förmodligen placera dig riktigt bra, om du nu vill det.
aronohman
2013-06-14, 15:55
Jag skulle seriöst råda dig till att försöka fixa en coach inom byggning, eller nån som kan hjälpa dig uppåt, för du kommer kunna tävla om ett par år och förmodligen placera dig riktigt bra, om du nu vill det.
Oj vilken kommentar! Dedär lät riktigt roligt o höra! Däremot har ja Carlén ekonomi eller lust att börja räkna kalorier konstant... Men hade dock vart kul med coach! Vad kostar det och vad gör dom? Vill jätte gärna stå på scen, en dröm som går i uppfyllelse
aronohman
2013-06-14, 16:07
Oj vilken kommentar! Dedär lät riktigt roligt o höra! Däremot har ja Carlén ekonomi eller lust att börja räkna kalorier konstant... Men hade dock vart kul med coach! Vad kostar det och vad gör dom? Vill jätte gärna stå på scen, en dröm som går i uppfyllelse
Varken ekonomi*
Såg att de var ganska dyrt! Fan inte räcker studie bidraget åt det ;)
Röda Björnen
2013-06-14, 17:29
Men snälla människa, det är två helt olika saker. Samma som att strongmen och styrkelyft deltagarna i eliten har mer muskelmassa sett än vad kroppsbyggarna i elitnivå har, dock skulle strongmen och styrkelyftarna deffa ner sig skulle de inte kunna stå sig emot kroppsbyggarna. Detsamma gäller kroppsbyggarna i elitnivå att försöka ge sig på strongmen och styrkelyftarna i deras tävling så skulle de inte vara i elitnivå.
Det är olika sporter med olika kroppsideal och användningsområden.
MVH
filmjölk
2013-06-14, 17:41
Mitt kroppsliga ideal, så som jag skulle vilja se ut, är helt seriöst såhär fast - bögigheten:
http://3.bp.blogspot.com/-JjeMgE9H9TE/UHGdF_dfWhI/AAAAAAAAKS8/yk65iXlgbfk/s1600/peter+siepen.jpg
Mitt kroppsliga ideal, så som jag skulle vilja se ut, är helt seriöst såhär fast - bögigheten:
http://3.bp.blogspot.com/-JjeMgE9H9TE/UHGdF_dfWhI/AAAAAAAAKS8/yk65iXlgbfk/s1600/peter+siepen.jpg
Gay is niece!!111 Siepen är knug.
Mitt mål 100kg på 188cm, dock inte 6% BF, runt 12% kanske.
Varken ekonomi*
Såg att de var ganska dyrt! Fan inte räcker studie bidraget åt det ;)
Lägg upp en tråd här på forumet och kolla med nån om hur du ska röra dig framåt,
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=22
Då har dom nog tränat jävligt dåligt :)
Inget ont om aronhman men så jävla märkvärdigt är det väl inte på två års träning?
Men snälla människa, det är två helt olika saker. Samma som att strongmen och styrkelyft deltagarna i eliten har mer muskelmassa sett än vad kroppsbyggarna i elitnivå har, dock skulle strongmen och styrkelyftarna deffa ner sig skulle de inte kunna stå sig emot kroppsbyggarna. Detsamma gäller kroppsbyggarna i elitnivå att försöka ge sig på strongmen och styrkelyftarna i deras tävling så skulle de inte vara i elitnivå.
Det är olika sporter med olika kroppsideal och användningsområden.
MVH
haha vad svamlar du om?
Har inte ens nämnt något om någon SL tjockis så..
Sa bara vad jag ansåg...dvs att 80 kg rippat är större än 100 FET.
Sedan skiter jag i om den ena bänkar 300 och den andre 100.
Snackade storlek, samt vad jag personligen ansåg endast...
BobaFett
2013-06-14, 18:44
Inget ont om aronhman men så jävla märkvärdigt är det väl inte på två års träning?
+1 inget ont om honom men hade han deffat hade han sett rätt spinkig ut. Folk fattar inte hur jävla stor man måste bli bulkad för att inte se spinkig ut deffad.
15 år, och kör enligt sin signatur: bänk 107,5x1 mark 180x2 benböj 150x1
Han har gener.
StarkaUlf
2013-06-14, 19:32
Han har gener.
115 i bänk nu t.o.m, efter att tidigare ha tjuvläst journalen någon gång då och då.
Jag tycker han har väldigt bra förutsättningar att lyckas.
Illusionen av att vara deffad.
Röda Björnen
2013-06-14, 23:10
+1
jag förstår inte dessa lovord, ser ut som exakt alla andra efter två års träning. Inget illa menat emot personen men absolut inget han bör höjas i skyarna för.
MVH
filmjölk
2013-06-14, 23:22
Jag kan ju ge Tearz att i vårt påhittade exempel, samma längd, 80kg med 5% är ett mer imponerande bygge och svårare att uppnå än 100kg med 15% (som också är imponerande) men 100kgs har ändå i det exemplet rejält mycket större muskelmassa, hans LBM är högre än 80kgs killens kroppsvikt.
Jag fattar öht inte hur ni smalisar pallar att träna öht på typ 2000 kcal om dagen. Bara en sån sak är jäkligt imponerande.
aronohman
2013-06-15, 00:14
Lägg upp en tråd här på forumet och kolla med nån om hur du ska röra dig framåt,
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=22
Tack för tipset! Men tror det inte är så lätt att fixa en "PT", speciellt inte billigt/gratis! Men ska kolla in där o se :)
Finns verkligen schysta människor här på forumet! :)
Tack för tipset! Men tror det inte är så lätt att fixa en "PT", speciellt inte billigt/gratis! Men ska kolla in där o se :)
Finns verkligen schysta människor här på forumet! :)
Coach till en femtonårig? Känns lite onödigt, du har redan fått bra resultat, coach kan du ju fundera på on sådär 4-5år om du fortfarande vill tävla.
Däremot är du ju sjukt stark så att gå med i en lyftarklubb och börja tävla borde ju vara något för dig?
Gissningsvis 81 kg, 181 cm, 6% kan nog vara möjligt.
Stefan J
2013-06-15, 08:32
164kg, 174cm, 8% BF ser jag som ett högst rimligt mål för egen del.
Låter rimligt :D
Stefan J
2013-06-15, 11:00
Låter rimligt :D
Ja. Är det något som jag lärt mig så är det att det är bättre att sätta upp små mål som det är relativt lätta att uppnå och ständigt flytta fram gränsen än att sikta mot stjärnorna och misslyckas totalt med sin målsättning.
Ja. Är det något som jag lärt mig så är det att det är bättre att sätta upp små mål som det är relativt lätta att uppnå och ständigt flytta fram gränsen än att sikta mot stjärnorna och misslyckas totalt med sin målsättning.
164kg shredded alltså?
Rimligt? Sounds legit.
Det har du rätt i och detta är något ynglingarna i tråden bör ta till sig.
Kvicksilver
2013-06-15, 11:52
Nu snackar vi målsättning :hbang:
För många år sedan var det i B&K en svart kille från USA som var 168 cm (som jag) och vägde 125 kg i bra form. Någon som har koll på vem det var?
aronohman
2013-06-15, 11:53
Coach till en femtonårig? Känns lite onödigt, du har redan fått bra resultat, coach kan du ju fundera på on sådär 4-5år om du fortfarande vill tävla.
Däremot är du ju sjukt stark så att gå med i en lyftarklubb och börja tävla borde ju vara något för dig?
Ja det kanske är lite väl tidigt än, nått år framöver!
Jo jag vet att styrkan är riktigt bra, jag var ju med i ÖAK (Öjeby atletklubb) men slutade efter 8månader. Jag började träna för att bli fit och grov. Därför började ja på sensia o kör mer byggning, vilket ja har gjort i 11 månader :) men fortsätter ändå köra styrka!
kolla gärna in min journal o lämna nån komentar! "Min resa mot drömkroppen"
aronohman
2013-06-15, 11:57
Han har gener.
115 i bänk nu t.o.m, efter att tidigare ha tjuvläst journalen någon gång då och då.
Jag tycker han har väldigt bra förutsättningar att lyckas.
110 i bänken är det :)
Alla lyft finns här:
http://m.youtube.com/watch?v=4BsT2RyPhNU
http://m.youtube.com/watch?v=0vg7k6gRzHI&feature=relmfu
http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=HjTJFdT-ATA
Om inte filmerna funkar så kan ni bara söka på mitt användarnamn
aronohman
2013-06-15, 12:23
Enligt mig är detta rätt så bra? Ungefär 1års skillnad och typ 6-7 kg lättare til höger. Där hade jag dock bara hållt på med byggning i 6-7 månader typ
Linjedomarn
2013-06-16, 12:20
Har verkligen ingen uppfattning men ökar i bra tempo så mitt mål i livet är att bli 70kg tung på mina 167cm med 8% BF
StarkaUlf
2013-06-16, 12:23
110 i bänken är det :)
Så var det ja :) vilket är riktigt bra i din ålder!
Och japp, din utveckling på dom där två bilderna ovanför är också bra. Bara fortsätta på samma tåg och inte snöa in dig för mycket i allt skit som skrivs på en del ställen (inget nämnt, inget glömt ;) )
aronohman
2013-06-16, 13:03
Så var det ja :) vilket är riktigt bra i din ålder!
Och japp, din utveckling på dom där två bilderna ovanför är också bra. Bara fortsätta på samma tåg och inte snöa in dig för mycket i allt skit som skrivs på en del ställen (inget nämnt, inget glömt ;) )
haha ska absolut fortsätta :) dock uppe i samma vikt nästan som bilden till vänster nu :)
http://www.ladda-upp.se/bilder/pawelydswypbwa/
Det är 17 månader sedan jag klev in på gymmet första gången.
35 år, 186cm, på bilden 88kg. Var uppe på 96kg ett tag men deffade långsamt ner mig till ca 88kg. Ingen aning om fett%, vad tror ni? 16-17%. Rutor syns ju litegrann iallafall.
Tycker det gått bra på så kort tid!
Plockar jag bort ner till 6-7% kanske jag väger 80kg i bästa fall, förmodligen några kg lägre.. Har fortfarande några år kvar där det borde gå hyfsat lätt att lägga på massa så förhoppningen är att hamna runt 86kg på låg procent inom några år. Ser i och för sig ingen anledning att gå ner riktigt lågt så jag hoppas snarare på att kunna ligga på runt 90kg i riktigt bra form. Borde gå bra tycker jag för jag tycker det verkar som jag har helt ok gener. Vad tror ni? Är jag realistisk i tankarna?
Edit: bilden funkade inte. Här är länk: http://www.ladda-upp.se/bilder/pawelydswypbwa/
~73-74kg på mina enorma 169cm och 8-10% bf vore kul! Får se hur långt man klarar av att ta sig :) Vet inte om det är orimliga mål, återstår att se..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.