Visa fullständig version : Smolov(& JR) knäböj, 4 gånger/vecka !
Birkharju
2013-06-11, 10:39
Efter att ha stagnerat i böjen så har jag nu övergått från att böja 2 gånger i veckan till att ha börjat med Smolov JR.
Ni som har prövat Smolov(eller JR), vad har ni för erfarenheter?
Vad jag läst mig till så kan man inte tumma på återhämtningen. Man bör minimera assistansövningar. Som det är nu så kommer jag endast träna bänk, sälrodd lätt + baksida axel utöver böj 4 gånger i vecka. Vad tror ni? Kan det bli för mycket?
Ni får gärna posta era ökningar :)
Det funkade utomordentligt bra för mig i höstas. Jag spred ut passen över fyra veckor istället dock, så tre pass i veckan.. t.ex. mån, ons, fre.
Körde alla pass utan bälte och när jag var klar vilade jag väl två dagar, på med bälte och sedan fick jag ut +12,5 kg mer än innan smolov.
Ingen assistans alls för underkroppen. Eller.. jo en gång i veckan lite marklyft på teknikvikter typ.
Birkharju
2013-06-11, 11:49
Det funkade utomordentligt bra för mig i höstas. Jag spred ut passen över fyra veckor istället dock, så tre pass i veckan.. t.ex. mån, ons, fre.
Körde alla pass utan bälte och när jag var klar vilade jag väl två dagar, på med bälte och sedan fick jag ut +12,5 kg mer än innan smolov.
Ingen assistans alls för underkroppen. Eller.. jo en gång i veckan lite marklyft på teknikvikter typ.
Intressant! +12,5 kg är ju riktigt bra. Att sprida ut det går nog fint. Jag funderade på det själv men jag har alldeles för många gånger modifierat scheman men denna gång ska jag följa det slaviskt :)
Träningsvärken är ju helt brutal. Trots att jag endast gjort dem två första passen med en totalvolym på 8515 kg så är benen helt chockade. Tränade mycket tyngre tidigare men volymen blev inte så hög, så jag tror att just volymen även kommer leda till en del muskelökning.
PureWhey
2014-05-10, 14:13
Jag kör Smolov just nu, på Måndag börjar vecka 3 som kommer innebära 4 dagar böj... Urgh
http://prntscr.com/3hwmf4
Funderar på hur man skall köra utöver Smolov för benen.
Typ bröst+axlar efter första böjpasset, rygg+biceps efter andra osv. Hur har ni andra kört som prövat detta program?
Edit: Kan tänka mig att Hurril har något bra att säga? (a)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.