Visa fullständig version : Är mitt schema värdelöst?
Mån: axlar och triceps
Tis: ben
Ons: mage vader o ländrygg
Tors: rygg och biceps (lite axlar och triceps)
Fre: vila
Lör: ben
Sön: biceps och mage o vader
Helt opti, eller helt värdelöst. Det beror helt på! Du lämnar ingen information alls om dig själv såsom tidigare erfarenheter, mål, hur du tränat tidigare osv. Håll utkik i din andra tråd istället så kommer du nog finna dig ett program/split som passar
Ingen direkt bröstträning ?
Mån: axlar och triceps
Tis: ben
Ons: mage vader o ländrygg
Tors: rygg och biceps (lite axlar och triceps)
Fre: vila
Lör: ben
Sön: biceps och mage o vader
Bröst?
PureWhey
2013-06-11, 09:36
..
+1, suck..
Le iPhone
Helt opti, eller helt värdelöst. Det beror helt på! Du lämnar ingen information alls om dig själv såsom tidigare erfarenheter, mål, hur du tränat tidigare osv. Håll utkik i din andra tråd istället så kommer du nog finna dig ett program/split som passar
Jag vill se ut som en fitness modell...
Har tränat ca 1 år lite oseriöst med dåligt schema... Vill ha ett bra nu när jag tar det lite seriösare nu...
Vill inte träna bröst, känns onödigt och slöseri på tid om man gör det som tjej.
+1, suck..
Le iPhone
..
Vad är fel?
zozofu93
2013-06-11, 11:49
Enjoy your felproportioner
Du måste fortfarande lämna lite mer information om dig själv. Att bara säga att man vill se ut som en fitness modell och sedan tro att man ska få ett schema som är anpassat till en är omöjligt.
Du kan lägga upp träningen på så fruktansvärt många olika sätt.
Men många av dom som tror att dom har ett "värdelöst" schema har troligtvis inte följt dessa 3 linjer. Följt schemat en längre period, tränat hårt & ätit rätt.
Ska du se ut som en fitness modell så bör du träna brösten. Om du inte gör det och låter bli att träna brösten men tränar allt annat så kommer du få en dålig hållning.
zozofu93
2013-06-11, 11:50
Skulle föreslå att du delar upp det underkropp och överkropp bara, och att du kör bröst.
Men du måste ju inte köra dom lika hårt som rygg, axlar och ben. Om du vill ha en fitnesskropp, feta biceps är inte något du behöver sträva efter. Om det inte är något du vill ha såklart.
Du måste fortfarande lämna lite mer information om dig själv. Att bara säga att man vill se ut som en fitness modell och sedan tro att man ska få ett schema som är anpassat till en är omöjligt.
Men många av dom som tror att dom har ett "värdelöst" schema har troligtvis inte följt dessa 3 linjer. Följt schemat en längre period, tränat hårt & ätit rätt.
Ska du se ut som en fitness modell så bör du träna brösten. Om du inte gör det och låter bli att träna brösten men tränar allt annat så kommer du få en dålig hållning.
Jag har inte dålig hållning... Bröst är visst onödigt att träna som tjej, de som har silikonbröst får inte ena träna bröst tex ...
Men vad tycks om schemat,
speedy83
2013-06-11, 11:55
Du verkar ju veta mer om träning än dem här inne då du motsäger det som skrivs. Så varför ens fråga om råd?
Anledningen att silikonbrudar inte får träna bröst är alltså enligt dig en fullgod anledning till att det är onödigt att träna dem?........ok
Vad för information behöver du veta?
Lägger väl till bröst ändå...
Du verkar ju veta mer om träning än dem här inne då du motsäger det som skrivs. Så varför ens fråga om råd?
Anledningen att silikonbrudar inte får träna bröst är alltså enligt dig en fullgod anledning till att det är onödigt att träna dem?........ok
Menade att inte låta på det viset ville bara förklara hur jag tänkt mina val..
Jag vet Varför men känns som att det också skulle vara det för andra tjejer.
Birkharju
2013-06-11, 11:58
Det där är inget schema. Ett riktigt schema innehåller förutom muskelgruppsindelning även övningar, set, repetitioner, och eventuellt setvila.
Kör en klassisk 3-split eller halvkropp skulle jag rekommendera dig, och där finner du färdiga scheman om du söker lite i forumet. Annars har du t.ex. sidan https://www.strengthcalc.com där du kan mata in vikt, längd, och styrkestats så kan du välja bland några populära scheman för hypertrofi.
Jag har inte dålig hållning... Bröst är visst onödigt att träna som tjej, de som har silikonbröst får inte ena träna bröst tex ...
Men vad tycks om schemat,
Nej inte än kanske, men om du inte tränar framsidan i proportion till baksidan så kan man lätt få dålig hållning. Och det är inte onödigt att träna bröst bara för att man är tjej. Tjejer har bröstmuskler precis som killar och dom har en funktion.
Nybörjarschemat här på kolo är alldeles utmärkt! Finns flera varianter
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454. Och bara för att det är "nybörjarscheman" så betyder inte det att man inte kan träna efter även fast man är erfaren
speedy83
2013-06-11, 12:00
Menade att inte låta på det viset ville bara förklara hur jag tänkt mina val..
Jag vet Varför men känns som att det också skulle vara det för andra tjejer.
Misstänker också att du inte menade att låta dryg men kan lätt uppfattas så när man ber om råd men sedan ändå ignorerar dem.
Kan inte förstå varifrån du fått att det skulle vara bortkastat för tjejer att träna bröst, visst de blir inte som på killar men de har ändå sin plats i ett bra schema enligt mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.