Visa fullständig version : Hur mycket påverkar en öl?
Hej,
Jag tränar på gymmet cirka 4 gånger i veckan och springer 2 dagar. Jag äter vanligt, så den mat som serveras hemma(äter tills jag blir mätt, ibland blir det mycket). Tänker börja ta en öl, bara en, till middagena de flesta dagarna. Hur mycket tror ni det kommer påverka?
Lipservice
2013-06-10, 12:21
Inte ett dugg tror jag, kalorier som kalorier.
wilhelmblomgren
2013-06-10, 12:26
Det lägger till ca 235 kcal per glas, om det är en stor stark 5-6%, alltså ingen stor grej. Men östrogenet i ölen kan ju på sikt ge "manboobs".
För träningen är det ingen fara, bara det inte blir 2, 3, 4 och sen ett sexpack till varje middag. Men då är det nog inte träningen som är ditt största problem ;-)
vicarious
2013-06-10, 12:49
Tänkte du starköl eller? Liten påverkan hursomhelst tror jag.
Edit: du är inte först med att fundera på detta ;) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=46221
Okej tack så mycket. Då skadar det inte om jag tar bara en per dag.
Om man nu bryr sig så mycket om resultaten, varför dricka öl varje dag?
Det är ingen kritik mot alkoholkonsumption, det är en fråga ställd av min egen nyfikenhet. Jag är lika förundrad över de som häller i sig läsk varje dag.
Om man nu bryr sig så mycket om resultaten, varför dricka öl varje dag?
Det är ingen kritik mot alkoholkonsumption, det är en fråga ställd av min egen nyfikenhet. Jag är lika förundrad över de som häller i sig läsk varje dag.
Om det inte påverkar resultaten nämnvärt, varför inte?
(Det är gott med öl på sommaren och till maten. Själv så dricker jag iofs alkoholfri öl)
Reaper123
2013-06-10, 13:07
Om det nu är dricka öl till maten, för att du tycker öl är gott så finns det faktiskt ett antal alkoholfria öl som smakar väldigt bra...
Så det är ju en variant om du nu är rädd för att det ska gå ut över resultatet av din träning :thumbup:
Ps. En öl då och då är en piss i nilen om kosten sköts bra i övrigt! Ds.
Om det inte påverkar resultaten nämnvärt, varför inte?
(Det är gott med öl på sommaren och till maten. Själv så dricker jag iofs alkoholfri öl)
Ja det är gott med öl, skulle nog sträcka mig så långt att säga det är gott året om.
Men det borde finnas vettigare saker att lägga sina kalorier på. Nu tänker jag förvisso med diettunnelseende och kaloriskygglappar på.
har man ingen kaloribudget så kanske det inte spelar någon som helst roll.
Men om vi vänder på det, Låt oss säga att det handlar om en starköl (och inte alkoholfri öl) om dagen. Då misstänker jag att det faktiskt kan påverka resultaten.
Det blir ju trots allt 15-20 cl ren alkohol i veckan.
Ifall du skalar upp det 2 år och tittar på slutresultat med öl vs utan öl men samma energiintag. Så lär du knappt kunna se skillnaden.
Inget att oroa sig över med andra ord.
Inte ett juta.
Den lilla mängden alkohol i en öl är oväsentligt, om vi inte snackar en 7,2:a eller dylikt. Ungefär som människor som tror att slölunk på crosstrainern har ihjäl deras biceps.
Dessutom är det sommar så njut du av din öl om du vill.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.