Logga in

Visa fullständig version : Deff/konditionsträing

Nrettan
2013-06-08, 20:49
Väger nu 112kg..190cm lång
Gått ner från 120kg till 115 genom att bara sluta med extra socker...
De senaste veckorna har jag kört mycket konditionsträning där jag lagt in några gym bas övningar... (Benböj,militärpress, marklyft, ståenderodd och bänkpress) väger nu 112 vill gå ner till 100kg... Då bör jag fått upp en grund kondition som jag bara behöver underhålla medan jag bygger muskler....

Tänkt lägga mig på 2000kg kolhydrater per dag träningsdagar och 1800g vilodagar... Samt whey80 proteinpulver shake 3 ggr per dag...

Men nu är den stora frågan... Hur fördela kosten... Jobbar bara natt... Så missar lunchen i princip varje dag... Samt ska man dela av kalorierna på 4 måltider rakt av? Så man får ett jämt intag?

Sarco
2013-06-08, 23:03
Jag antar att du menar kalorier, inte kolhydrater?

Kostens fördelning är enkel - så länge du äter mindre än du gör av med så kommer du att gå ner i vikt. När du äter spelar minimal roll. Viktigast är att du hittar ett sätt som gör att du kan må så bra som möjligt, då blir det lättare att nå ditt mål.

jasonmago
2013-06-09, 09:56
Väger nu 112kg..190cm lång
Gått ner från 120kg till 115 genom att bara sluta med extra socker...
De senaste veckorna har jag kört mycket konditionsträning där jag lagt in några gym bas övningar... (Benböj,militärpress, marklyft, ståenderodd och bänkpress) väger nu 112 vill gå ner till 100kg... Då bör jag fått upp en grund kondition som jag bara behöver underhålla medan jag bygger muskler....

Tänkt lägga mig på 2000kg kolhydrater per dag träningsdagar och 1800g vilodagar... Samt whey80 proteinpulver shake 3 ggr per dag...

Men nu är den stora frågan... Hur fördela kosten... Jobbar bara natt... Så missar lunchen i princip varje dag... Samt ska man dela av kalorierna på 4 måltider rakt av? Så man får ett jämt intag?

Läs deffguiden. Du har otroligt dålig koll på hur det fungerar och det skulle underlätta otroligt mycket för dig om du läste på lite. Du kommer förstå allting mycket lättare.