Visa fullständig version : Prinsessbröllop: Ska ni titta?
bigtraps
2013-06-08, 11:05
Själv står jag nog över
Viktor_Balck
2013-06-08, 11:06
Sänds det i 3D?
Minimjölk
2013-06-08, 11:08
Inte en chans.
David Brent
2013-06-08, 11:09
Kikar nog på saluten.
Johan Henriksson
2013-06-08, 11:14
Nej tack.
Min syster däremot har dekorerat hela vardagsrummet i hennes hus med en massa kungasaker, köpt tårta och skumpa..
King Grub
2013-06-08, 11:16
http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sleep025.gif
Jag ser ingen anledning...
Skippar nog det, kan komma på väldigt många intressantare saker att göra än att se på det! :)
Inte särskilt intresserad men kan tänka mig att det blir ett samtalsämne på jobbet så kanske kollar lite för den skulle då.
Skulle velat åka in och titta men är tyvärr förhindrad till det.
ointressant så det står härliga till
Crippa90
2013-06-08, 12:06
Jajjemän, följer på tv!
panzerpig
2013-06-08, 12:11
Ska viktoria gifta sig? Det har jag missat! Måste jag se.
Ska småkika lite iallafall.
gratefuldead
2013-06-08, 13:13
Kanske blir en riktig kvalitetsrunk i eftermiddag. ..
Fan vad coolt det vore om "Rains of Castamere" började spelas på bröllopet xD
Krävs nog att ett par bomber går av eller att någon går loss med en ak4 för att jag ska kolla på skiten.
Red Apple
2013-06-08, 13:33
Krävs nog att ett par bomber går av eller att någon går loss med en ak4 för att jag ska kolla på skiten.
Som pwnyou då?
mangemani
2013-06-08, 13:50
har knappt återhämtat mig från victorias bröllop, så nej tack.
såg inte på det, men dagarna innan, dagen det skedde och hela veckan därefter så bestod halva tidningarna man brukar läsa på jobbet, utav victorias bröllop, och helt jävla ointressant läsning med som typ "här ska de troligtvis åka/här åker de/här åkte de".
kommer bli exakt detsamma denna gången.
spelar nog ingen roll om jag inte ser på det, skippar att läsa tidningen osv för överallt kommer det pratas och skyltas om det tom på jobbet så kommer chefen ta in varor som tex chokladaskar med tryck utav bröllops paret på.
har ingenting emot bröllopsparet, men hysterin och allt seeeegt för, mellan och efter snack, ghaaa
Fredszky
2013-06-08, 13:50
Fan vad coolt det vore om "Rains of Castamere" började spelas på bröllopet xD
irl lol
Helst inte. Far nog och tränar för att undvika att ens bli utsatt för det :)
Dyrgripen
2013-06-08, 13:57
Gifte inte hon sig med boxer snubben förra året typ?
David Brent
2013-06-08, 14:12
Gifte inte hon sig med boxer snubben förra året typ?
Det är CP som gifter sig nu.
Riktigt jävla trött händelse. Samma med Estelle, who gives?
Sen ska de spärra av halva stan på grund av det här.
Oh god. "Chris syster är ju gift med en greve så att... det blåa blodet finns ju redan i släkten".
Live-sändningen pågår för fullt nu.
Det är ändå ganska kul att titta på alla kungligheter, hertigar, marskalkar och allt vad det heter när de blir presenterade med information om varifrån ett diadem härstammar ifrån och dylikt. Det är så äckligt formellt och fint att det blir underhållande på ett märkligt sätt. Prinsessan Estelle är väldigt söt också, som hade en egen liten stol och hon fick ett programblad att bläddra i. Undra vad hon tänker.
Red Apple
2013-06-08, 15:25
Jag tittar atm. Gick snabbt för Chris wikisida att uppdateras =)
Klart! Tihi :)
När är det förresten? Gillar att se formella skådespel.
Hehe, vad nervösa de är stackarna framför prästen.
Red Apple
2013-06-08, 15:32
Klart! Tihi :)
När är det förresten?
De är förklarade man och hustru. Det sjungs en avslutande psalm innan de lämnar kyrkan atm.
bigtraps
2013-06-08, 15:42
Jag som trodde det vimlade av inbitna royalister här
Herr Oberst
2013-06-08, 16:03
Jag som trodde det vimlade av inbitna royalister här
Självklart är man stenhård royalist. Men även antiteist och föraktar därmed allt som har med religion att göra
Captainwide
2013-06-08, 16:58
Fattar inte att de har mage att lägga flera miljoner på ett bröllop som hade kunnat gå till så mycket bättre saker.
Fattar inte att de har mage att lägga flera miljoner på ett bröllop som hade kunnat gå till så mycket bättre saker.
http://www.troll.me/images/biff/thread-forecast-shitstorm.jpg
Doctor Snuggles
2013-06-08, 18:01
Det enda jag tänker på när jag ser kungafamiljen är hur alla ser ut som lite lätt inavlade ryska kolschos-bönder.
Andy.da.wohoo
2013-06-08, 18:34
"de"? Du står emot att kungen lägger lite pengar på sin dotters bröllop?
Jag har småkollat lite under dagen, gillar allt formella. Tycker nästan att alla vakter och människor runtomkring har mycket snyggare uniformer än vad kungligheterna själva har. Men med det inte sagt att kungafamiljen har fula kläder på sig ;)
Captainwide
2013-06-08, 18:34
BILD
Isn't it true then? :)
Captainwide
2013-06-08, 18:39
"de"? Du står emot att kungen lägger lite pengar på sin dotters bröllop?
Jag har småkollat lite under dagen, gillar allt formella. Tycker nästan att alla vakter och människor runtomkring har mycket snyggare uniformer än vad kungligheterna själva har. Men med det inte sagt att kungafamiljen har fula kläder på sig ;)
Lite indeed min vän. Tycker att de kunde spara på liiiiiiiiiiite av deras utgifter och istället ge till folk som behöver dem.
Jag vet att Victoria har startat en fond för sjuka och funktionshindrade.
FoxCharlie
2013-06-08, 18:40
Var fan är Karl XIIs drabanter (eller om de kallas karoliner) nu för tiden?
Används inte dem längre?
Andy.da.wohoo
2013-06-08, 18:44
Lite indeed min vän. Tycker att de kunde spara på liiiiiiiiiiite av deras utgifter och istället ge till folk som behöver dem.
Jag vet att Victoria har startat en fond för sjuka och funktionshindrade.
Visst, vill bara klargöra att jag inte håller med, så kan vi hålla det där :)
Captainwide
2013-06-08, 18:46
Visst, vill bara klargöra att jag inte håller med, så kan vi hålla det där :)
Javisst, alla har rätt till sin åsikt! :thumbup:
David Brent
2013-06-08, 19:00
Används inte dem längre?
Jag tror de dött, annars kvalar de nog in som de äldsta människorna på jorden.
Används inte dem längre?
Karl XI drabbanter deltog vid Riksdagens öppnande. Passar nog inte till bröllop med stöveltramp.
Vackert. Både i kyrkan, i vagn genom Stockholm, resan med färjan och landstigningen vid Drottnnigholm.
FoxCharlie
2013-06-08, 19:05
Jag tror de dött, annars kvalar de nog in som de äldsta människorna på jorden.
-YXGQJxTtWk
Den här filmen är inte direkt från 1600-talet. ;)
Edit: Ah, så är det kanske. Att de är lite för hårda för bröllop. Tråkiga blåuniformer kanske passar bättre då.
Hade inte sett de på länge bara.
David Brent
2013-06-08, 19:16
-YXGQJxTtWk
Den här filmen är inte direkt från 1600-talet. ;)
Edit: Ah, så är det kanske. Att de är lite för hårda för bröllop. Tråkiga blåuniformer kanske passar bättre då.
Hade inte sett de på länge bara.
Jag trodde du frågade specifikt efter hans drabanter ;)
Vackert. Både i kyrkan, i vagn genom Stockholm, resan med färjan och landstigningen vid Drottnnigholm.
Håller med.
Såg lite. Madeleine är inte lika snygg som tidigare. Chris får ta och sträcka på sig.
Chris är ju haaawt!!
Såg vigseln nu på kvällen; utan ljud så kan ha påverkat - men Chris såg ut som en gubbsjuk slisk, hans mor som att hon tänkte "puh, tänk att den pojkvaskern kunde ge mig lite ärbar status på ålderns höst, bra bra.." och Madelen som "jag vill tro på kärlek" och i huvudet nynnandes "what is love, baby don´t hurt me, don´t hurt me.. oh no" (med Haddaway)).
Eller så var jag bara övertrött och cynisk, men hawt.. think not. :(
Många på fb osv som tycker att han ser seriemördare ut, den fattar jag inte dock. Bara trött slisk. Med sån där "äta upp med ögonen" blick som inte är så kul att få. /Cynikern
"Victory!"
http://royalweddings.hellomagazine.com/imagenes/madeleine-of-sweden-chris-oneill/201306081386/chris-oneill-emotion-wedding/0-8-261/chris-oneill6--a.jpg
"Tihi, ingen puss på munnen i kyrkan Chris"
http://royalweddings.hellomagazine.com/imagenes/madeleine-of-sweden-chris-oneill/201306081386/chris-oneill-emotion-wedding/0-8-262/chris-oneill1--a.jpg
Både bilderna och mina kommentarer kan givetvis analyseras ur ett genusperspektiv.
Sjukt ful kille hon gifter sig med. Men han har väl lite deg!
Sen var inte Madde så snygg som jag kom ihåg. När jag var yngre (16-17) tyckte jag hon var mighty fine!
Nu, meh.
Herr Oberst
2013-06-08, 22:42
Jag köpte chilinötter i affären idag, sjukt onödigt och kunde lätt lagt dom 15:- på bättre saker. Snacks håller förvisso en bara glad i 10-15 minuter, ett bröllop däremot är ett minne för livet så det går kanske inte riktigt att jämföra.
Förresten, någon som vågar sig på att gissa hur många miljoner som rullade i Stockholm idag (eller hela denna veckan) tack vare detta bröllop? 600 journalister som bevakade och livesändning i hela Skandinavien, Tyskland, Österrike, Japan samt en mängd andra länder. Visst finns det en del utgifter, men pengarna detta bröllop genererar är sjukt mycket fetare. Svensson gnäller över dom ca 10:- man betalar /person varje år i apanage, men tar tacksamt emot överskottet
Såg vigseln nu på kvällen; utan ljud så kan ha påverkat - men Chris såg ut som en gubbsjuk slisk, hans mor som att hon tänkte "puh, tänk att den pojkvaskern kunde ge mig lite ärbar status på ålderns höst, bra bra.." och Madelen som "jag vill tro på kärlek" och i huvudet nynnandes "what is love, baby don´t hurt me, don´t hurt me.. oh no" (med Haddaway)).
Eller så var jag bara övertrött och cynisk, men hawt.. think not. :(
Många på fb osv som tycker att han ser seriemördare ut, den fattar jag inte dock. Bara trött slisk. Med sån där "äta upp med ögonen" blick som inte är så kul att få. /Cynikern
Jo jag vet att jag är ganska ensam om att tycka Chris är hawt. Men fasiken han ser ut att va bra i sängen. Mycket pondus. Hans mamma (tror jag det var) såg ju fantastisk ut. Mängder med botox och en grym klänning!
För 1000 kr hade jag nog kollat.
Viktor_Balck
2013-06-08, 23:44
Chris är ju haaawt!!
:banned
Jag var bjuden till några kompisar för att se "bröllopet". Jag blev förvånad då jag kom fram eftersom jag trott att det var en film från mina vänners bröllop som jag var på förra sommaren. Jag var sen och missade det mesta av vigseln men hade turen att se bl.a. intervjun med gymnasiebrudarna som fick hjälpa floristen. *whatever*
Madeleine hade bantat ner sig för mycket och hon passar bättre i ljust hår men hennes klänning var ok. Chris mamma såg ut att ha tryckt några roppar. Brudparet såg stela ut, tyckte synd om dem. Gnuggpussen var pinsam.
Heddaway
2013-06-09, 07:36
Jag tycker inte om Madde.
FoxCharlie
2013-06-09, 08:51
Jag tycker inte om Madde.
Har hon varit dum mot dig? ;)
Jag är sjukt svag för vackra och mäktiga saker, ett kungligt bröllop faller i den kategorin *cupid*
jag köpte chilinötter i affären idag, sjukt onödigt och kunde lätt lagt dom 15:- på bättre saker. Snacks håller förvisso en bara glad i 10-15 minuter, ett bröllop däremot är ett minne för livet så det går kanske inte riktigt att jämföra.
Förresten, någon som vågar sig på att gissa hur många miljoner som rullade i stockholm idag (eller hela denna veckan) tack vare detta bröllop? 600 journalister som bevakade och livesändning i hela skandinavien, tyskland, österrike, japan samt en mängd andra länder. Visst finns det en del utgifter, men pengarna detta bröllop genererar är sjukt mycket fetare. Svensson gnäller över dom ca 10:- man betalar /person varje år i apanage, men tar tacksamt emot överskottet+1.
Heddaway
2013-06-09, 09:22
Har hon varit dum mot dig? ;)
Ohw I wish..
Hennes smile ser ut att vara uppgjort t.o.m.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.